Blog >> selénia

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2019-07-20

Hipp-hopp eltelt a 10 ezer km, úgyhogy Buli barátom műhelyében megejtettük a kötelező olaj (Selenia Racing), olajszűrő (Mann), légszűrő cserét (Mann). Az első féktárcsáknak már válluk volt, úgyhogy azt is cseréltük Brembora, illetve kapott hozzá TRW fékbetéteket a Nagyvad.

Olaj nem fogyott belőle az előző csere óta.

Km állás: 82.000

>> SzervizParaBella // Alfa 166 2.4 JTD 100Kw // 2019-07-09

Ma sikeresen és ZÖKKENŐMENTESEN! (hoppá!) és előrehozva (10K helyett 8K km lett) végrehajtottuk a szokásos nagy szervizt in da BogyóGarage - Olajcsere, levegőszűrő, pollenszűrő, olajszűrő és váltóolaj.
Sajnos cserére szorul majd az olajleengedő csavar - felír gyorsan, lefényképez.
Továbbá a váltóolaj valószínűleg látott már szebb napokat is, valahol úgy kb ie.400-ban. Olajnak már nem nagyon nevezném azt ami benne volt, inkább csak valami bubimentes kólának :D Na ezt gyorsan orvosoltuk is es kapott egy finom Liqui Molly 80W-s kenőt. Betöltése nem volt egyszerű, de szerencsére Bogyónak a kincses tárháza mindenféle poszt-apokaliptikus "célszerszámot" tartogat :D (2 méter többféle fajtájú gumicső, végére pedig szakszerűen csatlakoztatott 500ml-es fecskendő - AZTAROHADT!!444négynégy xD... lényegtelen, működött !
Az egész vacsorát egy félórás ózonos tisztítás koronázta meg.

Az utolsó szervizeléskor azt mondták, hogy a motor és a váltó összetételénél folyik az olaj. hát nekem nem úgy tűnt... de én nem vagyok szakember (fotó mellékelve) Figyelni fogom merről csurran-cseppen az olaj.
Remélhetőleg nekem lesz igazam és megúszom olcsóba. Will see...

Igazából ez a bejegyzés egy sima olajcseréről szólna de egy pici csavar is van a történetben....Leszögezem az elején semmi bajom a Seléniával újkora óta az került bele egészen mostanáig....
Xado??? Na itt van minden pro és kontra érvek, tapasztalatok, csendesülő és besülő motorok. Kicsit jobban megvizsgálva jé ez tudja a Fiat specifikációt tehát ártani nem árthat elvileg. Akkor tegyünk a váltóba is valamit így lett a motorba Xado Eco Drive 5W-40 a váltóba EX 120 revitalizáló nem tudom mi igaz a marketing dumából, azonban mindig is érdekeltek az új, számomra ismeretlen dolgok. Valahogy így voltam a gumikkal is azt hittem a Pirelli az isten aztán kipróbáltam a Goodyeart majd a Dunlopot és nem csalódtam sőt......
Vissza Xadohoz: az olajcserével eltűnt egy hidegindításkor az olajnyomás felépüléséig azaz pár pillanatig mindig hallható halk csattogás egyenlőre ennyi pár száz km alatt. A váltó egy más tészta mivel a manuál 6-os konstrukció alapjaiban egy fos, a nehezen és hangosan kapcsolható 1-2 na erre a Xado adalék "kezelés" rátett egy lapáttal...DE!!! ahogy haladunk a kilométerekkel úgy javul a helyzet most már vajpuha a szerkezet....a marketing duma kezd bejönni jé ez tényleg működik???További tapasztalatok folyamatosan....Km:86213
Apropó felkerültek a nyári kerekek és a gumi helyett a plüss szőnyegek is...
Primavera....

>> SzervizSanyi // Alfa Giulietta 1.6 JTDM-2 // 2019-03-07

Ma megtörtént a kötelező nagyszerviz. Cserélve lettek: komplett vezérlés görgőkkel vízpumpával, hosszbordás szíj, üzemanyag, pollen, olaj és légszűrő.
Selenia Forward 0W30 ment bele.
Km:210200

>> SzervizMr. Z (NagyVad) // Alfa 166 2.5 V6 24V // 2018-11-29

10W60 Selenia Racing
KM: 254.358

Gyári légszűrő, olajszűrő!!!! (fiatalkatreszek.hu)


6db NGK PFR6B Platinum gyertya

Új Bosch lambda szonda ( megszűnt az alapjárati remegés!!! )

>> SzervizWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2018-10-11

A biztonsági olajcserét 3000 km futás körül szokták elvégezni, de pont egy nagyobb körúton voltam az autóval, így egy kicsit tolódott. Nagyrészt pályás km-ekről van szó, ezért szerintem jó ez így.

Az Olasz Autók Házánál csináltattam Budaörsön, természetesen a könyv szerinti Selénia Digitek Pure Energy 0W-30 került bele gyári szűrővel. Belestem az autó alá is - nincs túl sok látnivaló, szépen síkra van burkolva.

Minden olajcsere után úgy érzem, hogy az autó lelkesebben megy, ez az Alfánál sem maradt el - valószínűleg placebo. :)

Költségek: olaj + szűrő + munkadíj összesen 69141 Ft

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-09-12

Megejtettük a vásárlás utáni első nagy szervizt:

Amik cserélve lettek:
Olajszűrő: Mann (W 714/3)
Légszűrő: Mann (C 1589/3)
Pollen szűrő: Bosch (1 987 432 360)
Gyertyák: NGK (4853)
Hosszbordás szíj és feszítő görgők: SKF (VKM 32082)
Vezérműszíj készlet + vízpumpa: SKF (VKMC 02540)
Motorolaj: Selénia Racing 10w60
Váltó olaj: Tutela ZC 75
Hidraulika olaj: Tutela GI/A
Fékfolyadék: Tutela dot4
Hűtőfolyadék: Selénia paraflu

Így most már nyugodtan használhatom.

A szervízt egy helyi alfa guru (Rumen) végezte, meg vagyok vele elégedve. Összeírt még egy kis listát, leginkább a futóműben kell ezt-azt cserélni és egy felső motortartó bakot. Egyébként azt mondta rendben van a a kocsi.

Következő a klíma töltés és a gumik cseréje lesz.

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 166 2.5 V6 24v // 2018-08-09

Ma meg is érkeztek a különböző olajok és a hűtőfolyadék. Jó nagy csomag, de illusztris társaság . :)

>> EseményAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2018-05-12

Neveztünk, indultunk idén is, mert muszáj. Selénia Rallyt kihagyni mindig bűn.

2018-ban a szokásosnál is jobban sikerült a rally, legalábbis ami az útvonalat illeti. Jóanyám sok éve mondogatja, hogy az Őrség csodálatos hely - és egyet kell értenem vele. Visszamegyünk alkalomadtán. Az itinerrel itt-ott meggyűlt a bajunk, de komoly eltévedést nem hoztunk össze, ahogy komoly helyezést sem. :)

Ami még említést érdemel, az a rendszám saga folytatása, aminek ráadásul van egy extra seléniás vonatkozása is. A rally előtti éjszakát Ajkán töltöttük, aztán reggel autómosás és indulás Hegyhátszentjakab felé. Kraszy volt a fogadóbizottság, aki rögtön azzal kezdte, hogy nem szép dolog rendszám nélkül közlekedni. Nabzmg... Telefon az ajkai mosóba: megvan, ott esett le. A rendszámtartó két helyen is eltört, sanszos, hogy átmentem rajta a mosóból kifelé, a tábla viszont egyben maradt. Este visszamentünk érte, aztán behajítottam a csomagtartóba. Pár napig megint nem autóztam, szóval ráért a visszarakása. A Seléniához annyi köze van a dolognak, hogy találtam otthon egy rendszámkeretet, amit egy korábbi rallyn kaptam. (Talán tavaly? Tudja a hóhér...) Az sem titánból van, de talán tartósabb lesz, mint az auchanos vacak.

Megérett az elhatározás, hogy B típusúra cseréljem az első rendszámot. Már csak lelkierő kell, hogy újra nekimenjek az okmányirodának...

Egy sima időszakos karbantartásnak indult aztán lett belőle egy nagyon nagy szerviz hiába az idő nem múlik el nyomtalanul egy 7 éves autón...
A fék kopottságával tisztában voltam de az autó alatt megjelent pár rózsaszínes csepp nem sok jót sejtetett. A vízhűtőm megadta magát a jobb alsó sarkánál szivárgásnak indult az édeskés „nedü” .
Kicsit tartottam a cserétől de beszereztem egy service manualt és annak segítségével már könnyen ment minden még a lökhárító leszerelés is....
A BMC légszűrőm is tisztításra szorult illetve kiderült, hogy a Multiair modulnak van egy külön finomszitás olajszűrője melynek a cseréjével meghosszabbítható az élettartama.
A teljes fékrendzer friss olajat kapott egy vákuumos leszívónak köszönhetően.
Szerencsére amióta megvan az új garázsom azóta itthon végzem a javításokat, karbantartásokat és az évek alatt beszerzett szerszámoknak is hasznát veszem.
Beszereltem még egy rugalmas hálós tartót a „kardánbox” oldalára pont elfér benne egy telefon.
Most már saját pecsét kerül a szervizkönyvbe is illetve felkerültek a nyári kerekek no meg bogároldós cucc váltotta a téli fagyállót.
Amik most cserélve lettek az autón felsorolás jelleggel:
-Olaj: Selénia Star P.E. 5W-40
-Olajszűrő: Sofima S5043 PE
-Gyertya: NGK IKR9J8
-Multiair szűrő: Gyári 55238665
-Pollenszűrő: Orione Carbon
-Féktárcsa: Brembo Xtra Series 09.9365.2X és 08.9364.2X
-Fékbetét: Brembo P 23 134 és P 23 152
- Fék szerlő klt.: Quick Brake 109-1694
- Fékolaj: Tutela Top Dot 4
- Fagyálló : Tutela Paraflu Up
- Vízhűtő: Gyári 50514472
Km óra állás: 81600