Fura égett szag, első tipp az volt, hogy a fűtőventilátor haldoklik.
Hát a jó hír, hogy annak nincs baja.
Derült ez ki akkor amikor ugyanígy érezhető volt a szag, miközben a fűtés teljesen ki volt kapcsolva.
Feltűnt viszont, hogy néha erősebb néha gyengébb a műszerfal világítás (így utólag tudom, hogy a tompított fényszóró is eléggé is túl volt tompítva...)
Na a következő kb 15 km autózás közben egyre több jel mutatott rá, hogy bizony a generátor lesz a szag és az egyre erősödő HANG okozója.
Hát ő úgy gondolta, hogy 248ezer km-nél hirtelen romló állapotba kerül, majd rövid szenvedés után benyújtja eutanázia igényét.
Másnap reggel még tette a dolgát, de már egyre fájdalmasabb szenvedő hangokkal.
Szépen átgurultunk kettesben Zé mesterhez, aki korábbi telefonon egyeztetett diagnózisunkat csak megerősíteni tudta, miután ránézett.
Hát mit is mondhatnék, volt egy pici holtjátéka a tengelynek(úgy fél centi...), olyan irányba, ahova nem nagyon kéne.
A szabadon futó megszorulva
Szénkefék még úgy ahogy, de a csúszógyűrűk egyike elérte a kb 0,5 mm-es vastagságot, míg a másik a 0,1 mm és a semmi között foltokban.
Természetesen a csapágyak állapota erősen hozzájárult a kellemetlen hangokhoz..
Hát bekerült egy másik generátor, és szabadonfutó.
Reméljük a generátor utódja ugyanígy teljesíti a dolgát legalább fele ennyi km-en át, és akkor én már teljesen elégedett leszek.
Július elsején nem indult az autó. Az aksi megadta magát.
Gyors baráti segítségnek köszönhetően vettem egy új aksit az Unixban és ott ajánlottak egy szerelőt a közelben aki be is rakja. A szerelőnek mondtam mi a gond és szerencsére kimérte a vasat és rájött, hogy nem aksi, hanem generátor problémám van. Ajánlotta, hogy holnapra kiveszi, megnézi, megjavítja. Következő este hívott, hogy egész nap próbálta, de nem tudta kivenni, kiveheti-e a motort, váltót, hogy hozzáférjen. Határozott NEM volt a válasz. Másnap reggel elvittem az autót a Watz szervizbe, mert ez volt legközelebb, ahol láttak már olaszautót.
Mivel ez már péntek volt, csak 7főre lett kész az autó. A generátor feszültségszabályzóját kellett cserélni, a szénkeféket és még valami kütyüt.
Generátorjavítás: 36k+áfa
Mókadíj: 10K+áfa
A szerviz és a dolgozók hozzáállása nagyon jó volt, ajánlom.
Megjegyzés: Köszönöm Large Gyuriék telefonos segítségét, sajnos Halásztelekre nem mertem aksiról kimenni.