A jelenség azzal kezdődött hogy egyszer csak nem akarta bevenni a fokozatokat a váltó. Első ránézésre az alsó munkahenger fosta az olajat, de akkor vettem észre hogy a nyomóvilla ferdén áll.
Nem volt mit tenni: váltó le. A "pörgős boxer" topicban kaptam a segítőkész kollégáktól képeket és tanácsokat, mert mint kiderült a váltóharangban van egy 5-ös csap, ami a villát hivatott tartani, csak tőből le volt törve és én nem tudtam minek kéne ott lennie. Szóval egy kollégám édesapja esztergált egy csapot és bele raktam.
A másik nagyobb projekt a kuplungozás volt, mivel már a vásárláskor rezonált a kuplung ha csúsztattam. Az előző tulaj szerint eladás elött megkuplungozták, és "azért ráz, mert még nem kopott össze" . Ilyen szar dumának amúgy nem szabad bedőlni! Ez azért van, mert úgy nézett ki hogy tárcsát cseréltek -gondolom hogy eladáskor ne csússzon- , de szerkezetet és csapágyat nem. A szerkezet nyomólapja kopik, hullámos lesz és az új tárcsával rezonál. Szóval komplett kuplung szett csere.
Aztán a váltó kapott még egy alapos mosást, egy rudazat szimmeringet és ment fel a helyére.
Szétszereléskor a kutyacsontokat már egy határozott mozdulattal el is hajítottam a bal vállam felett, mert annyira rosszak voltak, plusz vettem kipufogó tömítéseket is, úgy került vissza a leömlő, mert jobb a békesség!
A projekt nem jött volna létre Malek Péter barátom nélkül, így ezúton is köszönöm neki!
Tételes számla: alsó munkahenger 6500, kuplungszett 25000+2700 (posta), szimmering 140, kutyacsont (stabilizátor inga) 2x2700, kipufogó tömítés 4x180