Aug 7-én egy kis nyári szünet után ismét megrendezésre került az Extrém kupa. egyszerre két pályán percenkénti indítással zajlott a futam. 4-4-szer lehetet teljesíteni mindkét pályát, 7 ezres nevezési díjért, ami elég baráti. A kategóriámban (N/3: 1500ccm feletti széria autók, első és 4x4 hajtás) 6-an indultunk, ami a múltkori 3 nevező után jónak mondható, így kellett küzdeni a dobogóért. 3. helyen értem célba egy civic és egy impreza wrx után 2mp hátránnyal, ami már kevesebb mint a múltkor, de ez az új féknek is köszönhető volt. Még mindíg a kerékdőlés problémájával küzdöttem, úgyhogy a szűkebb fordulókban a gumi külső peremén fordult az autó annyira, hogy az első gumik oldaláról szinte lekopott a felirat(!). Legközelebb szept .11-én lesz futam, de addigra ezt szeretném kiküszöbölni. Egyenlőre csak a jelenlegi első gólyalábak lyukait maratom ki hogy lehessen dönteni a keréken, később csináltatok 4 keményített telót, hogy ne dőljön be annyira az autó (www.lindor.hu). Remélem ezzel már éles küzdelemben is feljebb tudok állni a dobogón, mert még a kategória bajnoki cím is esélyes!
Esedékes lett egy első fékbetét/tárcsa csere, amúgy semmi extra , csak nem figyeltem oda és "vason" volt mire már észrevettem hogy van hangja fékezéskor :-)
Egy hirtelen felindulásból úgy döntöttem hogy nevezek az extrém kupára, úgyhogy felakasztottam a 2db ép nyári gumimat előre és szombat reggel elindultunk Oszi barátommal Szentkirályszabadjára, pontosabban az ex-katonai reptérre. Gépátvételen besoroltak N3 kategóriába (széria autók,1501 ccm-től, első és 4x4 hajtás), becsengettem 7000Ft nevezési díjat, amit kicsit sokallottam, de utólag kiderült hogy nevetséges összeg azért amit nyújt. Két pályát állítottak fel: rövid-technikás,kb 2 km és gyors-hosszú, kb 6km. Na ezt begyalogolni elég volt épp 1-szer is. Rajtunk kívül mindenki biciklivel, rollerrel, stb "edzett" 4-szer kellett teljesíteni mindkét pályát, de nagyon pörgősen zajlott. A kategóriámban sajnos csak 3-an voltunk. 1 honda civic 1.6-os amit apa és fia (kb 11éves!) hajtottak. Apuka a gyorson vert 3mp-el, így második lettem. A kisfia 3. lett, de úgy ment mint az őrültek! Grat nekik!
ja, amúgy béreltem egy GoPro kamerát nevetséges 2000Ft-ért és igen zsír felvételek születtek!
egy kedvencem:
Külső felvétel
Szobaton munka után elmentünk alfacitybe! Szép volt-jó volt, csak égett a pofám hogy én voltam az egyetlen aki téligumi/acélfelni kombinációval érkezett, úgyhogy gyorsan el is dugtam Alfinót a 145-ös sor végére. Csóróság van,nincs mit tennen :-) Az első ember akit megláttam Petibá volt (szép 155-öse van) aki szintén Mosonmagyaróvári. Körbesétáltunk a cimborámmal, aztán el is indultunk haza. Azért egy kulcstartót vettem emlékbe, plusz felragasztottam az emlékmatricát, csak sajnos balfaszul rosszul, mert a hazaúton egyszercsak lerepült...röviden ennyi
A jelenség azzal kezdődött hogy egyszer csak nem akarta bevenni a fokozatokat a váltó. Első ránézésre az alsó munkahenger fosta az olajat, de akkor vettem észre hogy a nyomóvilla ferdén áll.
Nem volt mit tenni: váltó le. A "pörgős boxer" topicban kaptam a segítőkész kollégáktól képeket és tanácsokat, mert mint kiderült a váltóharangban van egy 5-ös csap, ami a villát hivatott tartani, csak tőből le volt törve és én nem tudtam minek kéne ott lennie. Szóval egy kollégám édesapja esztergált egy csapot és bele raktam.
A másik nagyobb projekt a kuplungozás volt, mivel már a vásárláskor rezonált a kuplung ha csúsztattam. Az előző tulaj szerint eladás elött megkuplungozták, és "azért ráz, mert még nem kopott össze" . Ilyen szar dumának amúgy nem szabad bedőlni! Ez azért van, mert úgy nézett ki hogy tárcsát cseréltek -gondolom hogy eladáskor ne csússzon- , de szerkezetet és csapágyat nem. A szerkezet nyomólapja kopik, hullámos lesz és az új tárcsával rezonál. Szóval komplett kuplung szett csere.
Aztán a váltó kapott még egy alapos mosást, egy rudazat szimmeringet és ment fel a helyére.
Szétszereléskor a kutyacsontokat már egy határozott mozdulattal el is hajítottam a bal vállam felett, mert annyira rosszak voltak, plusz vettem kipufogó tömítéseket is, úgy került vissza a leömlő, mert jobb a békesség!
A projekt nem jött volna létre Malek Péter barátom nélkül, így ezúton is köszönöm neki!
Tételes számla: alsó munkahenger 6500, kuplungszett 25000+2700 (posta), szimmering 140, kutyacsont (stabilizátor inga) 2x2700, kipufogó tömítés 4x180
Az autót úgy vettük meg, hogy előtte motort cseréltek benne, csak nem papírozták át.Mivel a belső tér kigyulladása nem volt benne a büdzsében, ezért az átírás tolódott át idénre. Ma felmentem a győri közlekedési felügyelethez, hogy típusazonossági bizonyítványt kérjek. Mivel új a rendszer 1-étől, ezért a számítógépes rendszer akadozott, de végül 3 óra alatt adtak papírt, sőt még a zöldkártya plakettjét is kicserélték újra (nem értem miért fontos), ami tök máshogy néz ki, ráadásul zöld helyett piros.
a lényeg hogy hazafelé siettem és egyszer csak belenézek a középső tükörbe és mögöttem csak kéket látok, belenézek a bal oldaliba, hát kb 300m hosszú, 3 m magas kék felhőt húzok. Erre már álltam is félre, miközben már kezdett ki-ki villani az olajnyomás lámpa, úgyhogy leállítva gurultam félre.Megállok, kinyitom az elejét és látom hogy a szűrő körül ömlik az olaj. Kötél, műhely, akna, szűrő le,vissza és akkor vettem észre hogy végig lötyög a meneten. Rossz szűrőt kaptam a boltban egy hete...ennyi...:-)