Blog >> kürt
A teendőlistám szerves-, és égetően fontos részét képezte a kürt megbízható működésre bírása. Megvétel óta, március elejéig nem működött (azóta jó). A reléig jó volt minden (kattogott), így hát biztos voltam, hogy a hiba a kürt csatlakozójánál van. Az első lökhárító levételekor, lehetőségem nyílt a hiba elhárítására.
Sejtésem beigazolódott, a hibát egy víz és páravédelemből egy már egy számítógépházban elvérző csatlakozó okozta. Köszönjük újfent a spórolást!
A stekkert széthúztam a csatlakozásokat kontakt tisztítottam, drótkeféztem alaposan. A csatlakozásnál szilikongumiból gyártottam hozzá tömítést (formaleválasztó + Loctite 595) hátul a vezetékeknél is tömítettem.
Összedugtam minden OK. Nyomom a kürtöt erre nem jó! GRRRR!
B terv: Fogtam a pillanatforrasztót és befuttatam a csatlakozók felületét zinnel. Azóta jó! Kopp, kopp, kopp...
Sajnos nem müködtek a kürtjeim, bevolt rakodva nagyon porral/kosszal/sárral.
Kerékdobbetét első részét csavaroztam ki, toltam hátra és mint egy nőgyógyász, tapogatózva húztam le a kábelpapucsokat, meg csavaroztam ki tartóstol az egész cuccot. Szétszedni nem tudtam őket, ezért a másik, régi kocsimbol (1970-es (!) Fiat124) kikaptam a dudákat és azokat raktam be. MagnetiMarelli gyártmányúak és gyönyörü hangjuk van (1x régen belettek hangolva, hogy ilyen szépen szóljonak). Az eddigi 2 pár csatlakozóbol csak 1-1-et használtam, mert a testet úgyis a kürtház felfogatócsavarja kapja...
Mostmár hangjelzéssel is kinyílváníthatom a nemtetszésem a közlekedés résztvevőinek :D
A képeken a kioperált és koszos kürtök láthatók...elég ramatyok szegények, 1x talán majd meg is pucolom őket :)