Blog >> kontakthiba
A hibás klímacsövet sikerült kicserélni. Hosszabb művelet lett belőle, mert a lökhárítót le kellett venni.
Másnap irány klímatöltés. Feltöltés után közölték velem, hogy fel van töltve, nem szivárog, de nem is működik.
Na ilyenkor mivan?
Hazaértem, motorháztető felnyit. Nézegetem, fogdosom a dolgokat. Hozzáérek a klímakompresszor tetején lévő csatihoz, abban a pillanatban kattan a klímakompresszor és megy.
Csati szétszed, kitakarít, rendesen összerak. Boldogság - van klíma :)
Néha kivillant az ABS hiba lámpa a műszerfalon. Átmozgattam a kábeleket, és arra jutottam, hogy kontakthibás a jobb elején a jeladó kábele. Áthelyeztem a kábelt úgy hogy kormányzáskor ne mozogjon akkorát, azóta a hiba nem jött vissza. Majd cserés lesz ez a kábel is.
A teendőlistám szerves-, és égetően fontos részét képezte a kürt megbízható működésre bírása. Megvétel óta, március elejéig nem működött (azóta jó). A reléig jó volt minden (kattogott), így hát biztos voltam, hogy a hiba a kürt csatlakozójánál van. Az első lökhárító levételekor, lehetőségem nyílt a hiba elhárítására.
Sejtésem beigazolódott, a hibát egy víz és páravédelemből egy már egy számítógépházban elvérző csatlakozó okozta. Köszönjük újfent a spórolást!
A stekkert széthúztam a csatlakozásokat kontakt tisztítottam, drótkeféztem alaposan. A csatlakozásnál szilikongumiból gyártottam hozzá tömítést (formaleválasztó + Loctite 595) hátul a vezetékeknél is tömítettem.
Összedugtam minden OK. Nyomom a kürtöt erre nem jó! GRRRR!
B terv: Fogtam a pillanatforrasztót és befuttatam a csatlakozók felületét zinnel. Azóta jó! Kopp, kopp, kopp...