Féktárcsa és fékbetét csere elöl.
km 70500.
Az első és hátsó fékbetétek, féktárcsák valamint a kézifékkötelek cserére kerültek. A fékhatás brutális módon javult.
Szép lassan kiderült, hogy a gyári fék nem alkalmas arra amire én szeretném. Fékezni jó, megállni is lehet vele,de nyúzni nem lehet! Ha találtam a városban egy büntetésre váró delikvenst, rendre elmelegedtek a fékeim. A hungaroringen 3 kőr után 1 kőrt cammogva kellett megtennem, mert a fékek elmelegedtek és hatástalanná váltak. A lehetőségeknek itt is csak a pénztárca szab határt. Sokáig brembo max/EBC green;red stuff kombóban gondolkoztam, aztán leoltottak a maxról, mondván csak a neve fénylik, a képességei nem olyan jók. A következő lépcső már kívül esett a keretemen, tarox tárcsákat nézegettem bármilyen jófajta betéttel, de ott már 100e fölé mentünk volna árban:(, ennyit nem szántam volna rá. Ekkor vissza a kezdetekhez, car sport tárcsa/ ATE ceramica betét. Ez közútra jó kombó,de nem találtam pályás tesztet róluk, így tovább nézelődtem. Ekkor segítségemre sietett Gy.! Zimmerman sport/ferodo ds2000 képében megjelent előttem a szűz Mária!!! Gy. olyan árat mondott, hogy vissza kellett kérdeznem ez most db vagy pár?? És pár basszus! 3nap alatt megjött. Nem bírtam kivárni míg megjön a fékfesték és beszerzem a fékcsöveket az első adandó alkalommal berakattam! A beszerelést Feri cimboránk csinálta, általában nem kerít nagy feneket az alkatrészeknek vagy azok dicséretének, de ezt mikor meglátta egy "hűbazzeg"-gel jutalmazta. Most tanulok kalizsoli példájából és jól bejáratom! Majd ha fog rendesen írok róla újra.


Ma eltoltam a bringát Zé.-hez, aki kicserélte mind a négy féktárcsát kb. annyi idő alatt, amíg én leveszek egy kereket...
Nem voltak kopottak, csak ahogy öregszem, megjött a kedvem a vágott tárcsákhoz.


Az autó egyszer csak elkezdett hullámosan fékezni. Eleinte csak nagy tempónál, a végére már finom megállásoknál is. A márkakereskedés persze elhajtott vele, ám kiderült, hogy nem elfékezéstől lett ilyen a tárcsa. A belső hűtés lamellái repedtek meg, ami viszont garanciális probléma. Így némi utánajárással kicserélték és megspóroltam kb 80.000 Ft-ot.