Blog >> féktárcsa

>> SzervizProdyG // Alfa 159 sedan (2.4 JTDM) // 2019-05-11

Az idei szervizkor a szokásos olajak és szűrők cseréje mellett néhány más dolog is ki lett cserélve...
Mindenképp le akartam cserélni a féktárcsákat (amikkel még az autót vettem), mert nagyon csúnyák voltak már a 19-es felni mögött. Ami dizájnra tetszett, az a Brembo Xtra tárcsa (ezek első tárcsák, hátulra meg sima Brembo tárcsákat gondoltam). Természetesen vettem hozzájuk passzoló Brembo fékbetéteket is. íme a lista (cikkszámok):

-- féktárcsák:
Brembo 09.9365.2X - 1 pár
Brembo 09.9366.21 - 1 pár
-- fékbetétek:
Brembo P 23 089 - 1 pár
Brembo P 23 115 - 1 pár

Szereléskor ellenőrizték a fékdugattyúkat is (minden ok volt), illetve nyilván fékolajcsere is történt.

Továbbá az első futóműnél megtörtént az alsó és felső lengőkarokhoz tartozó szilentek cseréje (legutóbbi műszaki vizsgán szóltak, hogy nincsenek már túl jó állapotban).
Ellenőrizték a lengőkarokat is, amik szerencsére mindenhol jó állapotban vannak (még gyáriak).

Egyéb apróságok:
- vettem a bal oldalra is gyári "levélfogórács-véget", így most már ott is új van :)
- a 19-es felnik kaptak vadiúj, gyári felnikupakokat

Szerviz után mind a 4 féknyerget szépen kifényesítettem, ahogy a képeken is látszik.

Összköltség: 270 ezer ft (anyag + munkadíj)

>> SzervizBalintKXC // Alfa 147 1.6 Ts // 2018-11-25

Kezdjük az elején:
Fékek
Kopó alkatrész, kérdés sem volt, hogy cserélni kell, szerelő szerint a tárcsák kibírnak még 8-10 ezer kilómétert biztosan de ha óvatosan használom 15-öt is, tekintve az élettartamukat, és a legutóbbi cserét, ragaszkodtam az újhoz, TRW tárcsákat, előre hűtötteket, hátra simákat tettünk, hozzá való TRW betétekkel, új fékcsúszka, új porvédő gumi a csúszkára, dugattyúra, csúszkák szilikonos síkosítóval be lettek kenve, ahova kellett, oda pedig kentünk rézpasztát: Juhéééé újak a fékek, örültem mint majom a farkának.

Váltó:
Váltó tökéletes, pontos, nem lötyög, szépen kapcsolható minden sebesség, de egy váltóolaj frissítés ráfért, így ha már amúgy is nagy projektben voltunk a fékekkel, így a váltóolaj is átesett egy cserén.

Tisztítsuk a motort:
Egy előző hibára volt ez a megoldás (vagyis nem oldotta meg, de erről majd egy későbbi blogbejegyzésben), dobott egy hibát egy részletes diagnosztika alatt, hogy a légtömeg mérő nem megfelelő adatot továbbít, így hát levettük, kipucoljuk, de ha már így belekezdtünk, és volt szívórendszer tisztítónk dögivel, gondoltuk az egész szívósort letisztítjuk, hátha ez megoldja légtömegmérő csere nélkül (SPOILER: nem oldotta meg, de legalább a szívósor ki lett takarítva).

Téligumi:
Jött a hideg, a latyak, a sár, lassan kéne valami téligumi az autóra:
Milyen? mennyiért? mekkora? Alufelnire? lemezfelnire?
Szempont volt, hogy ne kínai ZS kategóriás gumi legyen, de lehetőleg ne is valami több százezres tétel legyen a vásárlás. Osztottunk, szoroztunk: legyen Laufenn (sokan most nevetnek, de leírom miért lett ez): Alapvetően az első kérdés, mire használom, mennyit megyek vele, Országúton 80% ban napi 20 km reggel, ugyan ennyi este, illetve egy városban (Siófok) 4-4 km, nagyon extrém használatnak nincs kitéve, és a 7-es utat is takarítják, valamint a várost is, így megfelelő a laufenn, másrészről Hankook-hoz tartozik, és valamilyen szinten a minőségi elvárások hasonlóak, abból kiindulva, ha valaki gyárt egy jó minőségű terméket, sanszos, hogy a leányvállalata sem csinálhat sz*rt. Így ez eltt, de így utólag teljesen meg vagyok vele elégedve, nem hagyott sehol ott, tökéletesen ment, tapadt amikor kellett.

>> Autóápolásjohnsmithbmx // Alfa 156 SW 2.4 JTD 20V // 2018-07-28

Elég rozsdás volt már a fékárcsa középső része ami sokat rontott az összképen.
Az első tárcsák lassan cserések lesznek...

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-05-13

Soros műszaki vizsgához már szükséges lett az első féktárcsa+fékbetétek cseréje, illetve a jobb hátsó rendszámtábla világítást kellett rendbe tenni.

Mivel időszerű volt, egyben megtörtént a motorolaj+szűrők cseréje is.

Sor került még a szervóolaj cseréjére pusztán elővigyázatosságból (két évvel korábban bontott kormánymű került bele), csomagtérfedél zár állításra, meghajtó szíjak és fékfolyadék ellenőrzésére, és a tolatóradar javítására (szakadt vezeték).

- Motorolaj (XADO 5W-40 SM/CF)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Féktárcsa (első, ATE 24.0128-0192.1)
- Fékbetét (első, ATE 13.0460-7211.29

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2018-02-16

KM: 142495
Hiba továbbra sincs, de eljött az olajcsere ideje. Ezen kívül még kicseréltettem az alig 1 éves első féktárcsát és betéteket. A vásárláskor kapott új első cuccot, ami egy valamilyen rozsakupac tárcsa volt, és valamilyen betét. Ez már 1 év után visított és rázott, fasza kis cucc lehetett. Most kapott Brembo festett tárcsákat és Ferodo betéteket.
Nívópálca tömítés csere is volt, amihez sajnos le kellett bontani a DPF-et is.
Főtengely szíjtárcsa csere is volt, gyárit kapott.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-06-19

Az egész ott kezdődött, hogy a sebességgel arányos ütemes dobolást hallottam a futóműből. Féltengely csuklóra gyanakodtam, ezért megemeltem az elejét, de hiába pörgettem a kerekeket nem jött semmi hang... Megemeltem a hátulját is, na ott a jobb oldali kerékcsapágy meg is szólalt... Ha már meg volt emelve megrángattam a kereket is és az egyik közel 60cm hosszú kutyacsont szilentje ki volt szottyosodva.
Hétvégére vettem egy kerék agyat és két kutyacsontot. A kutyacsont tartó csavarja a gólyaláb aljába jól bele volt gyógyulva, de kis melegítéssel és WD40-nel kijött. A kerékagy viszont két darabban jött le a tengelycsonkról, a csapágy belső része csak flex segítségével adta meg magát...
A teljes összeszerelés viszont hétfőre maradt, mert a féktárcsák elég vállasak és cserére éretten vékonyak voltak. Kapott mart Brembo tárcsákat és puha betéteket hozzá. Másnap már vittem is futómű állításra (mert a kutyacsontok belső csavarjai, futómű állító csavarok...) a Megyeri úti puccos gumis szervizbe. Drágák, de legalább át szokták nézni az autót... Meg is kértem, hogy nézzék át az első futóművet is az állítás előtt, mert mintha onnan is jönne kopogás, de én nem találtam az okát.
Szakvélemény: kormányösszekötő axiálcsukló jobb oldalon nagyon lötyög, de a másik oldalon is cserélni kell. Direkt rákérdeztem a felső lengőkarokra is, de az szerintük rendben volt.
Szerdán vettem is két kormány összekötőt meg hozzá új gumi harmonikákat. Csütörtökön azokat is cseréltem (a jobb oldali tényleg lógott, a bal oldali viszont még pár tízezer km-t kibírt volna, de ha már megvolt, akkor beraktam ahelyett is az újat). Pénteken vittem vidáman vissza a Megyeri útra, ahol az életunt szerelő megrángatta a kerekeket és odahívott, hogy ezt ugyan be nem állítja, mert lóg mindkét oldalon a felső lengőkar vagy egy centit, a kerekek meg dőlnek befelé. Kissé elborult az agyam, hogy kedden ugyan, hogy nem vették ezt észre, de az életunt szerelő csak annyit mondott, hogy nem ő nézte meg kedden, biztos azért nem vette észre a kollégája, mert felemelve befeszült a futómű. Terpeszkedő túlsúlyos munkafelvevő meg csak annyit tudott mondani, hogy ő nem ért hozzá és láthatóan nem is nagyon érdekelte a dolog. Még egy "autószerelő"-nek mondott irodista benyögött egy hülyeséget, hogy kedden miért nem lehetett észrevenni, hogy lóg a felső lengőkar. Úgyhogy annyiban maradtunk, hogy nem értenek semmihez és otthagytam őket. Utoljára jártam náluk és senkinek sem ajánlom az Újpest stadion melletti szervizt...
Péntek délután még megvettem a teljes első futómű készletet és hamarosan cserélem az egészet, de utána futómű állításra már máshoz viszem.
Folyt. köv...

>> SzervizTtK // Alfa 159 SW 1750 TBi // 2017-05-21

194500 km: első fékbetétek, tárcsa szabályzás, klíma tisztítás/javítás, kormánykapcsoló csere (nem kapcsolta le a helyzetjelzőt)

>> Szervizflyerz // Alfa 147 1.6 T. Spark Distinctive // 2017-04-29

110km/h-nál erős fékezésre beremegett a kormány, és egyébként is elég nyúlósnak éreztem a féket. Szerintem amikor vettem, 50.000 km-rel ezelőtt jobban fogott.
30.000km-rel ezelőtt kerültek fel új tárcsák és betétek előre, alig kopott el a tárcsa/betét. Viszont foggalmam sincs, hogy milyen márjákú cucc volt. A hátsó tárcsa már igen kopott volt, a betéten is csak 2-3mm volt már csak.
Előre brembo max, hátra sima bremo tárcsa került fel, mindenhol brembo betétekkel.
Elöl kicseréltük a fékcsöveket is, hátul teljesen jó állapotban voltak.

km óra állás 102.000

>> SzervizSmith // Alfa 159 Ti SW 2.0 JTDm // 2017-04-07

119430 km
Első féktárcsák és fékbetétek cseréje. Nem tudom mennyibe került, és milyen gyártó, még az eladó intézte. Sajnálatos módon nem lakkozott tárcsák (pedig direkt azt kértem, az legyen), így a szép felni mögött egy remek rozsdakupac lesz látható. Majd ha jobb idő lesz, kap egy hőálló festést. Kár, hogy ez megelőzhető lett volna egy rendes tárcsával.

>> Szervizricsko96 // Alfa 145 1.4 Twin Spark // 2017-01-17

Amivel vettem lökös már gyorskötözővel volt hozzáfogva, és rendkívül ocsmány volt. Sikerült egy orros beállásnál leszakítanom sajna. (hülye is voltam meg nem is, bőven elfért volna, csak az a tákolt lökösnek lógott az alja és beleakadt a padkába) Volt lökhárítósnál aki visszarakta, de megint balek voltam. Ezúttal már beszereztem egy tökéletes állapotú faceliftes lököst, ami színre volt fújva. Felraktuk, most fasza, és már odafigyelek, hogy csak fenékkel állok be mindenhova. :) Pofásabb is így az autó, majd hátulra is be fogok szerezni egyet.

Az első féktárcsákat lefestettem pirosra, ez is sokat dob rajta. :)