Blog >> féktárcsa
Budaörsön megcsináltattam a soron következő kötelező szervizt. Olajcsere (Selénia), pollenszűrő, ellenőrzések, akksi diagnosztika, műszaki vizsga volt a terv, ehhez jött még menet közben egy hátsó fékbetét és tárcsa csere, gyári alkatrészekkel a vége 459e Ft lett. A tárcsa egy kicsit meg is volt égve, erre nem nagyon van ötletem, néhányszor voltam vele szerpentinen és az is előfordul, hogy sportosan vezetek, de alapvetően nem rémlik, hogy nagyon vészesen nyüstöltem volna, viszont megnéztem a leszedett tárcsát, és tényleg volt rajta egy kékes folt.
Fékcsigorgás volt az alapja. Gondoltam nem várom meg a gyári MOPAR fékbetétek cseréjét. Vettem mellé TRW "fékzsírt" is, meg grafitost is. most már ne szól. Csak az első négydugattyús brembok kezdték újra :D
Autodoc-ról rendeltem féktárcsát, fékbetét. Korrekt ár, viszont a szállításra tíz napot rá kell számolni. Jó, hogy nem sürgősen kellett...
Hátsó fékbetét és féktárcsa csere, valószínű befagyott a kézifék és ezért darálta le.
Eljött az ideje a megkopott féktárcsák cseréjének és, ha már új tárcsa (TRW), ahhoz új fékbetét (gyári) dukál.
272.670 km
Sajnos visszajött a folyamatos menetben átmelegedve ráz a kormány, fékezésnél még jobban jelenség amit legutóbb féltengely csere oldott meg. Mivel azok még viszonylag újak, ezért más vonalon indultunk el: gumi/felni cserék, futómű állítás, próbálgatások, majd végül új első féktárcsák kerültek rá. Sokkal jobb a helyzet, de még mindig elő-elő jön a jelenség, további nyomozást igényel.
36000 HUF
Az idei szervizkor a szokásos olajak és szűrők cseréje mellett néhány más dolog is ki lett cserélve...
Mindenképp le akartam cserélni a féktárcsákat (amikkel még az autót vettem), mert nagyon csúnyák voltak már a 19-es felni mögött. Ami dizájnra tetszett, az a Brembo Xtra tárcsa (ezek első tárcsák, hátulra meg sima Brembo tárcsákat gondoltam). Természetesen vettem hozzájuk passzoló Brembo fékbetéteket is. íme a lista (cikkszámok):
-- féktárcsák:
Brembo 09.9365.2X - 1 pár
Brembo 09.9366.21 - 1 pár
-- fékbetétek:
Brembo P 23 089 - 1 pár
Brembo P 23 115 - 1 pár
Szereléskor ellenőrizték a fékdugattyúkat is (minden ok volt), illetve nyilván fékolajcsere is történt.
Továbbá az első futóműnél megtörtént az alsó és felső lengőkarokhoz tartozó szilentek cseréje (legutóbbi műszaki vizsgán szóltak, hogy nincsenek már túl jó állapotban).
Ellenőrizték a lengőkarokat is, amik szerencsére mindenhol jó állapotban vannak (még gyáriak).
Egyéb apróságok:
- vettem a bal oldalra is gyári "levélfogórács-véget", így most már ott is új van :)
- a 19-es felnik kaptak vadiúj, gyári felnikupakokat
Szerviz után mind a 4 féknyerget szépen kifényesítettem, ahogy a képeken is látszik.
Összköltség: 270 ezer ft (anyag + munkadíj)
Kezdjük az elején:
Fékek
Kopó alkatrész, kérdés sem volt, hogy cserélni kell, szerelő szerint a tárcsák kibírnak még 8-10 ezer kilómétert biztosan de ha óvatosan használom 15-öt is, tekintve az élettartamukat, és a legutóbbi cserét, ragaszkodtam az újhoz, TRW tárcsákat, előre hűtötteket, hátra simákat tettünk, hozzá való TRW betétekkel, új fékcsúszka, új porvédő gumi a csúszkára, dugattyúra, csúszkák szilikonos síkosítóval be lettek kenve, ahova kellett, oda pedig kentünk rézpasztát: Juhéééé újak a fékek, örültem mint majom a farkának.
Váltó:
Váltó tökéletes, pontos, nem lötyög, szépen kapcsolható minden sebesség, de egy váltóolaj frissítés ráfért, így ha már amúgy is nagy projektben voltunk a fékekkel, így a váltóolaj is átesett egy cserén.
Tisztítsuk a motort:
Egy előző hibára volt ez a megoldás (vagyis nem oldotta meg, de erről majd egy későbbi blogbejegyzésben), dobott egy hibát egy részletes diagnosztika alatt, hogy a légtömeg mérő nem megfelelő adatot továbbít, így hát levettük, kipucoljuk, de ha már így belekezdtünk, és volt szívórendszer tisztítónk dögivel, gondoltuk az egész szívósort letisztítjuk, hátha ez megoldja légtömegmérő csere nélkül (SPOILER: nem oldotta meg, de legalább a szívósor ki lett takarítva).
Téligumi:
Jött a hideg, a latyak, a sár, lassan kéne valami téligumi az autóra:
Milyen? mennyiért? mekkora? Alufelnire? lemezfelnire?
Szempont volt, hogy ne kínai ZS kategóriás gumi legyen, de lehetőleg ne is valami több százezres tétel legyen a vásárlás. Osztottunk, szoroztunk: legyen Laufenn (sokan most nevetnek, de leírom miért lett ez): Alapvetően az első kérdés, mire használom, mennyit megyek vele, Országúton 80% ban napi 20 km reggel, ugyan ennyi este, illetve egy városban (Siófok) 4-4 km, nagyon extrém használatnak nincs kitéve, és a 7-es utat is takarítják, valamint a várost is, így megfelelő a laufenn, másrészről Hankook-hoz tartozik, és valamilyen szinten a minőségi elvárások hasonlóak, abból kiindulva, ha valaki gyárt egy jó minőségű terméket, sanszos, hogy a leányvállalata sem csinálhat sz*rt. Így ez eltt, de így utólag teljesen meg vagyok vele elégedve, nem hagyott sehol ott, tökéletesen ment, tapadt amikor kellett.
Elég rozsdás volt már a fékárcsa középső része ami sokat rontott az összképen.
Az első tárcsák lassan cserések lesznek...
Soros műszaki vizsgához már szükséges lett az első féktárcsa+fékbetétek cseréje, illetve a jobb hátsó rendszámtábla világítást kellett rendbe tenni.
Mivel időszerű volt, egyben megtörtént a motorolaj+szűrők cseréje is.
Sor került még a szervóolaj cseréjére pusztán elővigyázatosságból (két évvel korábban bontott kormánymű került bele), csomagtérfedél zár állításra, meghajtó szíjak és fékfolyadék ellenőrzésére, és a tolatóradar javítására (szakadt vezeték).
- Motorolaj (XADO 5W-40 SM/CF)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Féktárcsa (első, ATE 24.0128-0192.1)
- Fékbetét (első, ATE 13.0460-7211.29
Km óraállás: 112693