Tagok >> vm >> 164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA) >> Blog
- Típus:164 2000 T.SPARK ALTO `96 (74 DBA)
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:164A prugna scuro met.
Kigurultam ma Lőrincre Berdóékhoz, ahol is első ízben rácsaptuk a vasra a gyári számítógépet, egy átfogó kloákatükrözésre.
Az érintőképernyővel lefolytatott rövid küzdelem után kiderült, hogy az öreglánynak semmi baja, sőt, kitűnő passzban van :)
Miután kipezsgőztük magunkat, kitöröltük a légzsák hibaüzenetét, amit két éve nézegettem a műszerfalon.
Kicsit hiányozni fog...
Ismét ellátogattam Zé.-hez, nehogy legyen egy nyugodt estéje.
Eredetileg egy könnyű levezető féknyereg-felújítás volt a terv, mivel a gumitömítések mostanra kissé viseltesek lettek, a vártnál viszont jobban össze voltak gyógyulva az alkatrészek, így derekas harc lett a vége. Ha már homár alapon lecseréltük a fékfolyadékot is. Pontosabban Zé cserélte, de a heroikus és zsibbasztó légtelenítő féktaposás nyomán teljes jogú csapattagnak érzem magam ;-)
A nyergek, és a kézifék pedig mint a sáááfháuzen...
Hétfő este volt egy kis időm, és kipróbáltam azt a horpadáskihúzó készletet, amit egy ismerősöm ajánlott.
Voltak aggályaim, pl. hogy az a ragasztó, ami kibírja a lemez cibálását, hogyan fog lekerülni arról, de kb. 20 perc alatt sitty-sutty eltüntettem két huplit a tetőről.
Most várom a jó időt, lemosom a gépezetet, és nekiesek a többinek...
Nnna szóval 260 000 km-nél lecseréltem a kipróbálásra beleöntött, és 5000 km-t bírt olajat, Selenia 20k Alfa-ra.
Feltettem egy gyári olajszűrőt is. Ilyet még úgysem csináltam eddig...
Aaasszem, a héten le kell hogy cseréljem az olajat vala.
5000 körül járok vele, de mintha kissé alul teljesítene.
Ma keringtem a belvárosban mint a gólya..., mert össze vissza alakították a Felszab környékét, és mire a motor igen forró lett, az olajnyomás eltűnt, de rendesen. 2000-es fordulaton még épp eléri az 1 bárt, ami nem sok, alapjáraton viszont fittyed a mutató, mint nyugdíjas pornósztár lelkesedése, hajnal négykor...
Holnap megyek Selenia-ért...
Aztán felírom százszor a táblára: "Sosem veszek olcsó olajat"
Ma eltoltam a bringát Zé.-hez, aki kicserélte mind a négy féktárcsát kb. annyi idő alatt, amíg én leveszek egy kereket...
Nem voltak kopottak, csak ahogy öregszem, megjött a kedvem a vágott tárcsákhoz.
Ma délelőtt, kicseréltem a bal első ajtóhatárolót.
Nemrég tört el a benne lévő rugó, így az ajtó több esetben megpróbálta lecsapni a lábamat tőből.
Egész gyorsan végeztem, és legalább a kárpitot is sikerült precízebben visszatennem, mint legutóbb.
Aztán ha már ennyire benne voltam a barkácspercekben, kitoltam a bringát NORD-ékhoz, hogy heves örömükre helyreállítsunk egy régebbi sérülést.
Történt ugyanis hogy annó egy gyenge pillanatomban begurultam IMO-ék egyik mosójába. Otthon aztán fura alkatrészt láttam az autó jobb hátulján, a kerék mögött. Egy kihajlított díszlécet, ami alól kitört a műanyag elem, a színre fújt végével együtt.
Szereztem egy komplett lécet, és bár króm színű volt, csak a műanyagra volt belőle szükségem.
A végét szépen lefestettem, és feltettem a garázsban egy polcra száradni.
Másnap a földön találtam, valaki leverhette, és az is eltört!!!
De legalább megvolt a vége, így műgyantával összeragasztottam, és ma végre kicseréltük.
Gépi mosóba pedig nem megyek többet...
...szóval szép a cucc, még a 17 éves szűz lányok is utánafordulnak, de ők sem tudják, hogy a plusz kilókat bizony nem bírják kiemelni a gyári teleszkópok.
Jó, egyébként is erőtlenek már kissé, télen birkózni kell a csomitér ajtóval, de hát 13 év, az 13 év.
Viszont keresgéltem, és kiderült, hogy az Audi A6 97-00 teleszkópja minden méretében, és a csatlakozófejekben is megegyezik az Alfáéval, viszont 200 N-al többet tol.
Egy próbát megér, gondoltam, és nekiálltam a cserének...ami nem egyszerű dolog, mert ha igazán hozzá akar férni az ember, a legjobb, ha befekszik a csomagtartóba. Érdemes egyedül végezni a dolgot, mert erősen tekintélyromboló látvány, ahogy az ember fetreng a hombárban, de egyúttal a veszélyt is az egyedüllét jelenti, mert ha nem támasztjuk ki alaposan a tetőt, az első nehezen kioperált teleszkóppal a kezünkben könnyen zárt osztályon találhatjuk magunkat. Aztán ha nincs senki sem hallótávolságban...
Mindenesetre a plusz 40 kg pont elegendőnek bizonyul a Lester esetében, Gombnyomásra pár centit elemelkedik a tető, de nem csapódik fel. 20-25 cm nyitás körül viszont felhúzza, és stabilan tart.
Hát ez nagyszerű :)
Az előző, fekete fenekére évekig keresgéltem EGY bizonyos szárnyat, amit annó egy fényképen láttam.
Persze nem találtam sehol.
Az Autoplasztika gyártott volna hasonlót, félbevágott, megtoldott M3-as kamei-ből, de sosem vágtam bele.
Most, hogy öreg és konzervatív lettem, nem hajtottam a dolgot, míg...
...míg meg nem láttam egy hirdetést, itt, az oldalon.
Nézegettem, rágódtam, aztán döntöttem.
Köszönöm Alfarin ;-)