Blog >> eibach
Összességében elégedett vagyok.....a forgalmazó által ígért 35/25 mm-nél kevesebb lett az ültetés mértéke nem tudom miért de nem is baj így legalább nem fog úton-útfélen lekoppanni az alja! Optikailag azért szemmel látható a változás most vagyunk a QV gyári szintjén ami a cél is volt! Talán hihetetlen de a komfort szinte egyáltalán nem romlott és az úthibák "kezelése" is elfogadható szinten maradt a kanyarstabilitás viszont érezhetően nagyot változott pozitív irányba, olyan "gokartos" feelingje lett és a hátsó futómű elpattogása szinte megszűnt! Ezek az első pár km tapasztalatai nagyon megérte a pénzét ez a szett csak ajánlani tudom!




Régóta motoszkált bennem a gondolat miszerint közelebb kellene engedni a kasztnit a talajhoz mert a 18-as gurigák eléggé furán mutatnak a kerékjáratban (lásd: képek).
Nem a "porig" ültetés hanem a QV gyári 20 mm-es hasmagasság csökkenésének elirigylése vezérelt amikor hosszas vívódás után megrendeltem innen a Bilstei B6+ Eibach Pro kittet és vártam a futárt.
Az átutalástól számítva egy hét alatt megjött a csomag és referencia futómű-geometria ellenőrzés és hasmagasságmérés után ma belevágtunk a nagy műveletbe!
Folyt. köv.........
A KÉPEK AZ ÁTÉPÍTÉS ELŐTTI ÁLLAPOTOT MUTATJÁK!








Tegnap (2012.07.30) Kicseréltem a bal oldali lengőkart, a jobbosra ránéztem. Az állapotuk nagyjából most egyezik, a baloson eléggé kivolt a szilent.
Sikeresen bekerült egy eibach ültető szett az autó alá. Az első rugók már régóta megvoltak, a hátsókat a héten sikerült beszerezni. Ma megyek futóműveshez. Zének és a bandának megint csak köszönöm a segítséget és, a helyet. (Több mint egy fél napot foglaltam a beállót a műhely előtt:)

Már az első pár méter is megdöbbentő volt! A kocsiban ülve is alacsonyabbnak tűnt az egész, kívülről pedig a kerékívek árulkodtak az átalakításról. Kerékcsere és beállítás után fantasztikus élmény lett a vezetése! A kormányzás nagyon precíz lett, a kormány minden apró rezdülése mond valamit az autó hihetetlen közvetlenséggel reagál. A kanyarok olyan jól támadhatóak, hogy félelmetes. Tipikusan a "megmondom az 5 forintos melyik felével van a földön".A komfort 80%-a eltűnt, viszont a kanyarsebességem borzasztóan megnőtt! A párom mikor először beült, nem érezte a változást. Egyenes úton vagy jobb minőségű főúton nem érezni a változást, de amint kicsit is rázósabb lett az út, a cd megakadt és a párom is recsegő hangon közölte, hogy most rázzuk ki épp a vesekövét.... Nos ezt a mellékhatást is könnyen elviselem, ha pedig megunom a cd ugrálását akkor egy transmiterrel azt is lehet orvosolni.:-)
Kinek ajánlanám az ültetett futóművet?
Akit nem érdekel a kényelem, olyan helyen lakik ahol az közút elfogadható minőségű, és elfogadja a futómű egyéb alkatrészeinek gyorsabb amortizációját.
Mivel mindent érezni most a futóműben, a legkisebb lógás is azonnal kiderül. Az axiál csuklókkal a futóműves birkózott egy keveset(melegítgette lánggal is), és azt már régebben is tudtam, hogy egyszer cserés lesz, hát most el jött az ideje...



Ahogy felkerültek a téli kerekek, az autót imbolygósnak és esetlennek éreztem(azért ez csak ballonosabb). A michelinek jól tapadtak minden körülmények között, de autópályás tempónál egy huplinál behimbálózott a kocsi,ezért eldöntöttem lengéscsillapítókat kell cserélnem rövidesen. Az árakat vizsgálva vagy valami lowbudget gátlót láttam, vagy ahogy kezdtem a mélyére leásni, kezdtek előkerülni a komolyabb gyártók egyre drágább cuccai. Már nem akartam monroe-t, sachs touringokkal szemezgettem. Sok jót hallottam róla, mindenki isteníti, plusz az ára is arra engedett következtetni, hogy ez lehet a legjobb utcai választás. De amint összeadtam a 4 gátló árát, olyan szám jött ki amin meglepődtem... A hátsó rugók is csere érettek lennének, mert az autó úgy néz ki általában, mintha 2 zsák cement lenne a csomagtartóban,bár ezt sokan vitatták, ennek ilyennek kell lennie. Ha abból is meg kell vennem az újat, akkor az horror, a bontottal meg sokra nem megyek. Persze akkor 4 rugó is kell, ha cserélem akkor már alacsonyabb legyen(de mennyivel?). Egy angol fórum oldaláról eljutottam az alfisti.net -re. Ott épp akciós volt az eibach pro-system, ami nekem ideálisnak tűnt a maga 30/30mm-es ültetésével. Némi számítással és levelezéssel oda jutottam, hogy meg is rendeltem. 7nap alatt megjött, boldogan nyitottam ki. Ránézésre is baromi masszív volt mind a rugó, mind a gátló. Sajnos porvédő és a felütközésgátló nem része a csomagnak, így azt itthon vettem meg.



...még mindig nincs kész az Alfa. Most a PUG-gal járok, de azt is be kellett jelentenem az Alfa után a szerelőhöz. Minden sípol benne, aminek lehet. Kötelező szerviz lesz belőle. Mindegy is, mert ez egy Alfa fórum. :-)
Alfa eleje kész. ABS lámpa hibája megoldva. A bal első kábel már beteg volt. Elől benne vannak az Eibach gólyalábak. A felső lengőkarok perselyezve. Kézifékkötél cserés lett. A hátulja folyamatban. A toronymerevítőt el is felejtettem kérdezni. :-)
