Blog >> eibach

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2024-09-02

Eléggé lehetett már érezni az autón, hogy a lengéscsillapítók elfáradtak. Még az eredeti 1999-ben a gyárban beszereltek voltak benne.A gumikat is félrekoptatta. Elvittem futómű állítására, ahol azt mondták, az értékek jók, hiába állít rajta, dőlnek befelé a kerekek.
Ezért az idei műszaki vizsga előttre beterveztem a futómű cserét. Sajnos nem bírta ki addig és a jobb hátsó rugótányér megadta magát. Szerencsére a mankókerékkel haza tudtam vele jönni.
Elvileg a sportcsomagos rugó és a normál lengéscsillapító nem házasítható össze, ezért próbáltam a gyári alkatrészeket beszerezni. Korábban érdeklődtem az Elaforgnál, rendelhető a rugó, a toronyszilent és az első lengéscsillapító. Hátsót sajnos nem kapni. Tutti.ch oldalon találtam egy pár eladó új gyárit, melyeket meg is vásároltam. Az Elaforgtól akkor nem kértem a többi alkatrészt, ami hiba volt. Idén érdeklődtem újra és már rugót se lehet kapni. Ezeket Olaszországból sikerült megvásárolni. Eibach a gyári rugó. A toronyszilentek közül az elsőket az Elaforg hozta tartókonzollal együtt elég jutányos 15.000 Ft / db áron. A hátsókat Németországból rendeltem a hátsó porvédőkkel együtt. Ezeken kívül kellett még néhány gumialkatrész a rugók alá és fölé, illetve néhány csavarból is vettem újakat.
Ha már ennyi minden cserélve lesz, volt itthon egy gyári új hátsó stabilizátor rúd, vettem hozzá két gyári stabpálcát is, 4 új keresztlengőkart (2 db TRW, 2 db Meyle) és 2 db TRW hosszlengőkart. Első futóműben a szilentek és a gömbfejek rendben voltak.

Ha esetleg valakinek szüksége lenne a cikkszámokra:
60656311 rugó első
60656313 rugó hátsó
60656819 lengéscsillapító első
51755238 lengéscsillapító hátsó
60625003 toronyszilent konzollal jobb első
60625004 toronyszilent konzollal bal első
60663773 toronyszilent hátsó
60650551 lengéscsillapító porvédő gumiharang
60650550 lengéscsillapító porvédő gumiharang
60656522 stabilizátor rúd hátsó
60613575 stabilizátor pálca
60629903 keresztlengőkar hátsó első
51749913 keresztlengőkar hátsó hátsó
51777717 hosszlengőkar jobb hátsó
51777718 hosszlengőkar bal hátsó
60624994 gumigyűrű első rugó fölé
46746068 gumigyűrű első rugó alá
60613567 gumigyűrű hátsó rugó alá
60625097 hátsó futómű csavar rövid
60616479 hátsó futómű csavar hosszú

>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2019-10-20

Gyárilag nagyon mélyen ültek a gyári 17-es kerekek, régóta terveztem, hogy korrigáljam a mérnökök hibáját. Így került alá másodkézből minőségi alu-mg ötvözet (nem esztergált, dög nehéz acél) NOVITEC (by Eibach) 15 mm-es pogácsa, húsz hosszabb csavarral, melyekhez a 17-es kulcs már nem jó, ezek feje 19-es. Szerencsére a viperás nyomatékos kerékkulccsal egy fordítással mindkettő használható :)
Az autó most néz ki úgy, ahogy ki kellett volna guruljon a gyárból! Az úttartása pedig sokkal, de sokkal jobb lett. ;)
Az utolsó kép akart lenni az előtte-utána változat, de már utólag látom, ebből a szögből pont szinte semmi nem látszik :D Azért az első tengelyen még így az, hogy mennyire bután álltak a kerekek, a hátsónál a gumi hátsó részén a fénytörést érdemes hasonlítani. Pont jó. Előre szerintem a 20-as jobb lenne. Majd legközelebb, de akkor már 18"-os kerekekkel...

A tavasszal megejtett fék csere után nem sokkal furcsa csattanó hangot lehetett hallani lassú menetben, bizonyos úthibákon áthaladva. A nyerget megmozgatva a csúszka pár tizedes lógása adta a hangot. Szerencsére apró pénz a javítókészlet amit ma be is szereltem. Az alsó csavarra rögzített ismeretlen funkcióval bíró balansz súlyt már nem raktam vissza mert szerintem felesleges több szakemberrel beszéltem senki nem rakja vissza fékcsere után. Gyanítom köze van a zörgéshez mivel növeli a féknyereg tömegét. Majd elválik lesz-e valami változás nélküle...
Az első kerék környékét is szemrevételeztem mert néha innen is hallottam valami furcsa hangot. Meg is lett a bűnös a tekercsrugó az évek alatt elszenvedett kátyúk általi ütésektől kifordult 180 fokkal a teleszkóptányér mélyedéséből. Egy rugó összehúzóval a helyén sikerült vissza igazítani.

>> SzervizMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-07-17

142.800 km

Megálltam a lámpánál, de még csak nem is hirtelen. Másodpercekkel később jött a combo, nagy szerencse volt, hogy egyedül álltam sor elején. Ahogy az is mák, hogy nem tudatosan leléptem a fék pedálról.
Igazából úgy tűnik semmi komoly, a lökhárító kapott csak, semmi más. Minden ki lesz cserélve márkaszervízben, eredeti állapotra. Csak a tudat zavar, hogy sérült ...

Update: A lökéstől az amúgy sem túl bika (bal) hátsó rugó eltört, pár centit lentebb csúszott a tányér mellé. Aztán néhány nappal később, városba hazaérve le is csattant a rugó teljesen. Így most kényszer pihenés van cseréig. Az új Eibach Pro-Kit szett (48K) megérkezett, időpont megvan... Aztán irány az Olaszautók Háza szervíz.

Update2: Beépítették a pro-kit rugókat és elöl kapott a már kicsit fáradt gyári gátlók helyére új Bilstein B4 gátlókat is. (28K) Nagyon stabil, feszes a futása, ránézésre picit az eleje lejjebb került talán, hátul szépen Ti magasságon.

Update3: A lökhárító és egy tolatóradar cserélve lett, fényezve illetve az autó körbe lett polírozva. Szép munkát végzett az OlaszAutók Háza. Most várom a biztosítótól a visszautalást a rugócsere munkadíjára. Meglátjuk.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-31

A B12-esítés után az egyébként nyugalmi állapotban rövidebb Eibach rugókkal a kocsi magasabban ül, nem súrolja az etalon fekvőrendőrön az alját és az arra történő fel és legurulás nem jár akkora ki-belengéssel mint a gyári rugók esetében. Annak ellenére, hogy keményebb, nem érzek nagy komfortvesztést, azt majd megítéli aki másik kocsiból ül át :-) A kocsi viselkedése pozitív irányba mozdult. Egyenlőre úgy gondolom, hogy megérte...

A futóművet 0° összetartásra állítottuk a gyári -7° +-4° helyett. Az egyenesfutás javult, a kormányvisszatérítés erősebb lett. Erős fékezés esetén jobban nyomon marad az autó (placebo?).
Kicsit "lustább" a kormányzás. Az egyenestől eltéríteni "több erő" kell, kormányzás, íven tartás férfiasabb. Teljesen kitekert kormánynál nem "fűrészfogazik", nem ugrál el a kerék az ívéről. Na meg állítólag így nem fogja enni a gumi belső felét.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-30

Ki lett cserélve a rugó, a kocsi immáron Bilstein B12 Pro-kit futóművel bír.
Érdekes módon annak ellenére, hogy rövidebb az Eibach mint a gyári Ti, a kocsi magasabb lett minimum fél centivel.

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2018-01-26

Ebből 21k csak a gyári porvédő, de nem tudtam más forrásból beszerezni. Durva.

>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2018-01-26

A két hátsó rugó eltört, viszont én csak a bal hátsón vettem észre. Jobb az kiszerelés közben derült ki. Eibach Pro-Kit került bele. - Erhard intézte a dolgokat kurva gyorsan. - idővel kap egy nagyobbat...a szélvédő megrepedt a nagy rottyban szóval van következő lépés, de ezt lakás felújítás/költözés után. Küszöböm is eláll...azt majd jó időben. Aaaah :-)
Alkatrész 55, munkadíj 40!

>> Szervizgergo_155 // Alfa 155 1.8 T.S. Sport // 2017-07-19

Bent vannak a rugók, hátul az új gátlók. Picit lejjebb ment, pont elég, nem túl sok.
Kanyarba érezhető, szar úton szintén :D



292 127 km

>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-03-22

A Sprintauto Service-ben beszerelték az új Eibach pro kit rugókat és a Koni STR.T lengéscsillapítókat. Az alkatrészt én vittem, de kellett még hozzá 4 porvédő a lengéscsillapítókhoz, illetve Rado szólt, hogy a felső lengőkarok elég gatyák (a szilentek nyikorgását én is hallottam), úgyhogy azokat is kicserélték.

Beigazolódott a sejtésem, hogy nem a gyári rugók voltak benne, hanem egy Vogtland ültető szett, ami 40 mm-t ültet elöl-hátul. Az új rugókkal (amik 3 centit ültetnek) is láthatóan magasabb lett a kocsi, főleg elöl. Ezt egyáltalán nem bánom, mert állandóan leért mindenhol az eleje. Attól, hogy egy kicsit magasabb lett még most is elég jól néz ki. :)

A fő különbséget persze akkor vettem észre mikor elindultam az autóval és mentem kicsit. Szó szerint ég és föld. Sokkal összeszedettebb az egész, a gátlók pont jó keménységűek. Nem billeg, nem úszkál, fogja az utat és fekszik a kanyarban, mint macska az ágyban. :) Egyszerűen olyan, mintha egy másik autót vezettem volna.

Ja és kicserélték az ABS pumpát az eredeti megjavítottra. Rendesen működik: van ABS, működik a sebesség mérő és km számláló és nincs hibaüzenet. :)

Csináltam egy előtte-utána képet, ami elég béna, de azért látszik a lényeg. És van egy kép a régi rugókról is.