... a GTV nyári szettjét - ami amúgy sem a legelőnyösebb a kupénak - feltenném az SW-re. Nos, utólag mondom megérte kipróbálni, nekem kurv@'ra tetszik.
Több nehézség szólt közbe:
- olyan szintén húzta meg valaki a csavarokat, hogy A. beletört a gyári kerékkulcs a kezemben és B. a gumis is feladta, azóta nem ő a gumisom, mert a sarki gumis valami extra nyomású cuccal leszedte
- hiányzott egy központosító gyűrű
- a gumik (225/45) pont beleértek a felső lengőkarba --> 5mm-es pogácsát kellett szereznem
- 5x98-as lyukosztással bontóban, magánszemélyeknél (kereső hirdetés eredménytelensége alapján) nem létezik Magyarországon --> újat vettem.
- hosszabb csavarok kellettek.
Köszönöm Csongor barátomnak a segítséget, no meg a csavarokat :)
Ismétlem, ezúttal a hangulatfestő trágár szó nélkül: nekem nagyon tetszik. GTV-re vadászom majd valami szép 17/18"-os felnigarnitúrát, szerintem csak tavasszal, most beáll a garázsba pihenni amíg a kormossal nagy út előtt állunk, melyet remélem problémamentesen teljesít majd, vagy csak kevés gonddal :))
Volt még vezérlés csere kompletten mindennel, görgővel, vízpumpával, szűrők és egy finom kis 30plusz K listaárú termosztáttal. A gyári termosztát volt még benne. Most már szépen beáll az üzemhőmérsékletre. Most már bátrabban próbálgatom, hát... khmmm... izé, bátran mondhatom, hogy nincs szégyellni valója a GTV mellett, ami engem lepett meg a legjobban... Persze a stopper előtte szólna, de amit érzel, úgy is az számít. Vagy nem?
Régen írtam, de nem is nagyon volt mit, mert a válság óta nemigen autózunk. Így viszont HuNCutka a hétköznapi autóból előlépett élményautóvá. Már ami a használat gyakoriságát illeti. Lehet, hogy bérelek mostmár neki egy garázst. Akkómá. Meg az alábbiak nagy részét is el tudnám kerülni...
Nyáron volt egy kis gubanc. Elvittem kicseréltetni a termosztátot, meg az olajat (10K km, 1,5 év). A hőfok jó is lett, de párszáz km után elinduláskor azt vettem észre, hogy a több, mint négy liter 5w40 Agip oil ott figyel az úton, és elkezdett világítani a lámpája. Motor gyorsan leállít, alánéz... Leeresztő csavar helyett valami menetes akármi van kiszakadva a teknőből. Remek. Pont az autóklub mellett történt, bementem, hogy nézzünk már alá, vagy valami. Erre kiderült, hogy az csak vizsgaállomás, és hagyjam őket békén. WTF? Nooormális? Úgyhogy letámasztottuk a helyszínen, másnap vitettem el a szerelővel. Asszem érdemes lenne mostmár megcsinálni a menetet a vonószem helyén, mert sűrűn van rá szükség. :) Majd még egy nyilat is ragasztok a lökösre, mint a rally autókon szokás.
A szerelőnél kiderült, hogy nem tudták rendesen becsavarni a leeresztő csavart, mert állítólag még a Béla megrepesztette a menetet a karteren. Erre a baromállatja (valamelyik embere) beletekert egy menetes ízét, ami vagy három centire kilógott. Egy ültetett autón. Nem tudom, kinek a kurva anyját, de valakinek biztos. Leírom ezt a másik nevet is, mert megérdemli: Márton Albert. Vagy valamelyik embere, de ez nem kéne, hogy kifogás legyen. Karterhegesztés. Valami nemtom milyen olajat rakott bele, de párszáz km-nél többet nem akartam várni, hogy lecseréljem. Persze rendes leeresztőt akkor sem bírt belerakni a köcsög. Na ennek a rendbetétele következik most, délelőtt vitte el a szerelő. A következő jelölt. Bélát meg sem próbáltam, a januári műszakiig nem férnék be hozzá, Csöri meg sajnos messze van. Legalábbis rossz fékkel messze. Merthogy azt is rendbe kell tenni. A kézifékkötél kuka, a többi meg majd kiderül. (betét, tárcsa, abs, ?) Meg majd az árak függvényében végigmegyünk a listán. Ajtóhatároló, bal ablakemelő, lökös (vs. betonszegély...), ilyesmik. A végén meg felkerül majd a télikerék is, amit tegnap rakattam össze, ugyanis felújítottam a felnit. (sohatöbbet!) Homokszórás, csiszolás, alapozó, festék, új szelepek. Lakkot nem raktam rá, nem is nevezném a Sema show-ra, de fasza lett. Óaranyszínűre akartam, mint a régi Alfa pályagépeken, de nem találtam elég sötét aranyat, ezért ezüst lett. Van a városban egy sárga 145, ezüst a téli acélfelnije, azon jól néz ki, de szerintem (és a Photoshop szerint is) jó a rossohoz is. Möglássuk. Már nagyon várom, hogy patent legyen a gép. Fájó szívvel beáldoztam a berényi talit is, de mostmár annyira meg akarom csináltatni, amennyire csak lehetséges. Meg rátaláltam álmaim felnijére is (Lenso CX), de az már nemigen fog beleférni.
Az olaj valami új német cucc, Divinol, vagy mi. 5w40. Nagy trágya nem lehet, teljesíti az előírtakat, megpróbáljuk.
177900 körül járunk. Folyt. köv. hamarosan.