Mutasd

>> Egyéb2014-01-06

Két ünnep között mentem ki Kölnbe, tegnap jöttem haza, hibátlanul teljesítette az utat a kocsi, nagyon elégedett voltam. Tegnap rekordidőt is futottam, kevesebb mint 9 óra alatt tudtam le az ~1140km-t, egy tankolással, két egészségügyi szünettel :)

 
>> Szerviz2013-11-11

Ha már a km állás kapcsán posztoltam, írok pár sort.

A kocsi remekül teszi a dolgát, koppkopp, egyedül a motorolaj szint visszajelző huncutkodik. Néha indításkor jelzi, hogy semmi olaj nincs a motorban, ha leveszem a gyújtást, majd újra fel, akkor már csodák-csodája van benne olaj rendesen.

Olajfogyás 0. Semmi, zéró - ennek örülök. Most legutóbb nem tudtam tartani a 10ezer km-es csereperiódust (ennyit szeretek ugyanis), amikor Magyarországon voltam még csak ~7ezer km volt az olajban, szinte csak autópályás menettel, így luxusnak tartottam cserélni. Mire legközelebb otthon jártam, már ~13 ezer km volt az olajban. Ezalatt egy csepp sem fogyott.

Olaj, olajszűrő, légszűrő és pollenszűrő csere volt most. Olajból Motul került bele, valami nagyon marketinges típusnevű, de nem jegyeztem meg. 5 liter viszont nem elég bele. Maxot jelzett a computer, de kellett még 3-4 deci a teljes, nívópálca szerinti felső értékhez. A múltkori olajcserénél is rácsodálkoztak a szervizben, most is. :) Őszintén megvallva, nem tudom mennyi a gyári előírt mennyiség, de a GTV-be sem pontosan annyit kellett tölteni, mint ami a kezelési könyvében szerepelt.

A fogyasztása nem teljesen volt következetes, amin csodálkoztam. Vagy egyes német gázolajjal eszik ~fél literrel többet, mint másikkal, vagy nem tudom. A téli gumi vs. nyári gumi különbséget tavasszal nem észleltem fogyasztásban. Most Bonnba menet elég dinamikusan jöttem, német sztrádán (GPS szerinti) 160 körüli tempót lehetett tartani a hétvégi forgalomban. Ilyenkor úgy 1 literrel szokott többet enni 100km-enként, mint ha 130-140 körül megyek, most viszont keveset kért az osztrák gázolajból. Majdnem pontosan 6.5l/100km volt a fogyasztás, amin meglepődtem. Tartós 140 feletti haladásnál (német autópályán, de tényleg) azért 7 liter felett szokott alakulni. Nem tudom a jelenséget magyarázni, eddig kb. mindig ugyanannyit evett hasonló tempónál. A téligumi 205mm széles, a nyári 215mm. A hőmérséklet és az esős felület nem indokolja az alacsonyabb fogyit (meleg volt a téliguminak és fele úton nedves/vízes úton mentünk).

Érdekességképp leírom, hogy tapasztalatom alapján az 1.9 8V SW-nkhez képest, melyet édesapám hajtott pár éven át, a 2.4 20V SW fogyasztása elenyészően magasabb. Itt most csak városon kívül, zömében autópályás haladásról tudok beszámolni. Fél liter lehet a többlet, maximum. Persze nem azonos körülmények között, terheléssel, sebességgel és azonos üzemanany tankolásával és nem is laboratóriumi környezetben történt a mérés, de nekem érdekes volt megállapítani így is. Nincs érdekemben valótlant állítani sem... Az 5 hengeres városban, illetve tudását és erejét alaposan kihasználva ehet jóval többet is gondolom, de ha tolom neki, akkor egy 1.4es Lupo is megeszi a 10et...

A német sztrádán nagyon szépen diktáltuk a tempót az utolsó 200km-en amikor szabad volt a pálya, teljesen elégedett vagyok a kocsival. Koppkopp. :)

>> Esemény2013-11-11

Nem szoktam km állásról posztolni, de sosem volt még olyan kocsim, ami megfutotta (ilyen fürgén és vidáman pláne) a 200 ezer km-t, legalábbis óra szerint, biztos nem. :D

Isten éltessen, kicsi SW :)

 
>> Esemény2013-10-10

Ma reggel kellemes zenére haladok az iroda felé, amikor a kis jobb-kezes 30-as zónában megtámadott egy nyájas német cégvezetője és a Mercije balról. Az úriember rögtön azzal kezde, hogy szerinte gyorsan mentem. Mondom szerintem nem adott jobb kezet, szóval hagyjuk a rizsát ha egy mód van rá, mert elég hideg van (és tényleg :D). Megadja a nevét meg a számát, illetve a titkárnőjének az elérhetőségét és mehetünk is tovább. Mondom ez nálunk, otthon, a messzi keleten nem így megy. Felhívtam a kollégámat, hogy is van itt a dolog, mondta, hogy ha a szükséges adatokat megadja, akkor mehetünk is. Leteszem a kagylót, mondom az úriembernek, hogy akkor legyen így, nem érünk rá úgysem és blokkoljuk a forgalmat is. Mondja, hogy hívta a rendőrséget. Mondom nekem patent. Mondja fizetni kell nekik a hívásért, mondom, majd ő fizet, nem gond...

Igazából eddigre már nekem is elment a kedvem az egész macerához. Először azt sem láttuk hol találta el pontosan a kocsimat, mert egyrészt félrerántottam a kormányt (bekanyarodva így jobbra a kereszteződésben, ahol eredeti terveim szerint egyenesen haladtam volna tovább), másrészt nedvesek voltak a kocsik, így elsiklott a felületen. Szerintem sikerült a bal hátsó kerekemnek mennie, de az ütközés ereje meglehetősen kicsi volt... Vártunk egy ideig, majd mondja, hogy felhívja a rendőröket, hogy mikor jönnek, mondám, remek, mert már egy jó fél órája fagyoskodtam.

Végül lemondta a rendőröket, én meg mondtam, hogy hagyjuk az egészet a francba, majd pont egy nemzetközi biztosítási hercehurca kell nekem a hátamra. Pláne, hogy ha ilyenre kerülne a sor, tuti, hogy ő ahhoz ragaszkodna, hogy gyorsan jöttem, lehet még azt is kitalálná, hogy egyszerre sminketem és telefonáltam menet közben. De ha nem, akkor sem érdekel, pár karc lehet a fényezésen, nedvesen nem is látszott semmi, max lepolíroztatom.

Lőttem pár képet, ha már ott álldogáltam (beteszek két szép képet a Rajna vidékéről is ha már :D).

A tanulság, hogy mindig le kell lassítani, akkor is ha elsőbbséged van. Az ok, amiért nem lassítottam közel állóra a kocsit, hogy a nekem jobbra eső kis utca egyirányú a kereszteződésünk irányából, tehát nekem nem is jöhet senki jobbról. A másik, hogy amíg nem melegednek be a gumik fokozottabb óvatossággal kell közlekedni, különösen nyákos, nedves úton (kb. 1 km-t mentem a garázsból való kiállást követően).

Az úriember egyébként megdícsérte a kocsimat, imádja az Alfákat, neki is volt, csak most, hogy nagyon sokat jár, jobb neki a Merci... Hát ő tudja :)

>> Esemény2013-09-02

Amikor a majdnem kigyulladós posztot írtam, találtam pár képet amit menet közben lőttem (mármint útjaink során, megállva :D).

Szép ez a kocsi, öröm ránézni. Legalábbis számomra biztos. A sok-sok német autó között itt Bonnban, meg általában menet közben is, pláne.

UI: kb 23 ezer km-t tettünk meg bő egy év alatt, melynek 85-90% városon kívüli táv volt, de lehet, hogy 95% körül inkább, nem számoltam utána.

 
>> Szerviz2013-09-02

Amikor épp Bonnból tartottam Budapestre, gondoltam, hogy ideje lenne már egy posztot írni arról, hogy milyen jól szuperál a dízelkombim, milyen kellemes vele akár 1000+ km-t is menni (leszámítva az ülést, ami nekem rettentően kényelmetlen), hogy milyen kellemesen fogyaszt (150km/h-ig kb, mert felette a V6-ot idézi :D), hogy mennyire jó ránézni a formájára, stb. Ezt követően pár órácskával felizzot és kb. kigyulladt a klímakompresszorom. Nem jó móka. Nem ragoznám, meggyújtott-ezt azt, görgőt, szíjat, kábelt, borítást, ami a közelben volt... Öröm az ürömben, hogy A. Budapest határában történt. B. Menet közben, rendes menetszéllel és C. domb tetején, szóval motor rögtön ki és lehűtöttük a kedélyeket a domb aljára, ami egyben Budapest határában az első benzinkút bejáratát jelentette. Nem volt élményteli szervo nélkül a visszafordító a kúthoz. Nem gyulladt ki a teljes motortér és nem égtünk bent mi sem, ez a "szerencse".

Kapott új alkatrészeket Zétől, klíma feltöltve, kész volt pár nap alatt. De akkor is mondjonle a gyári klímakompresszor, hogy minden előzetes jelzés nélkül felmondta a szolgálatot, majd teljesen kikapcsolt állapotban (remek volt a 32 fokban) is túlhevült a kompresszor... :( Ez van.

Első kép: trélerre fel. Ajánlom itt mindenkinek a netrisk.hu Angyal Plusz szolgáltatását. Kb. 10rugó egy évre az assistance szolgáltatás teljes Európára. A vontatás nekem így ingyen volt. Egyébként 19ezer lett volna erre a pár km-re is. Szerintem megéri a "védettség", pláne külföldön egy 300euros vontatáskor...

Második kép: leszervizelve, megfürdetve, Zére várva a visszaút reggelén

>> Szerviz2013-05-28

Úgy adódott, hogy a gyári bicskakulcs elfejtette a kocsit vagy vica versa vagy mi :(

Elmentem márkaszervizbe programozni, amíg még itthon vagyok, ahol rá is programozták, ahogy illik. 5 percig emlékeztek is egymásra. Majd megint kakukk... Remek. Nem tudom mi a gond, szét kellene bombázni a fél kocsit, de erre most nem látszik megfelelő időablak a közeljövőben.

Kulccsal nyíilik a kocsi, beindul, csak gombbal nem nyílik sem a központi zár, sem a csomagtartó. :(

(a kép csak megtetszett :D)

>> Egyéb2013-05-28

Az elmúlt 4900 km-re a kocsi szerint 4.9 liter volt az átlag. Tankolja ezek alapján az a remek olasz mérnök aki a szoftvert hergelte a gyárban :D
Az már csak hab a tortán, hogy ha netán dugóba kerülök, mindig lemegy az átlag a computer szerint... :)

>> Tuning és extra2013-05-06

Feltetettem a ti felniket. Kettőt a négyből sajnos egyengetni kellett, de ezt a váratlan javítást az előző tulajdonossal egyeztetve felesbe fizettük.

Nagyon tetszik az összkép.

>> Tuning és extra2013-05-06

Két délután alatt 85%-ban készen lettünk a frissen vásárolt, illetve a korábban beszerzett/GTV-ből átemelt (ti. a fejegység onnan van) komponensek beszerelésével.

Aki a gyárban a műanyagborítások és az ezeket rögzítő bolhák szakszerű elhelyezéséért volt felelős, hevesen csuklott a hétvégén.

Bekábeleztük a kocsit, ehhez ugye előtte szétkaptuk, ahogy illik. Kka cartárs tippjét követve a tűzfal vezetőoldali felénél vezettük be a tápkábelt. Ezúton is köszönöm a tippet, a leírás alapján könnyebb volt :)

Ami még hátravan: első ajtóborítások vissza, első hangváltós szett szakszerű elhelyezése, különös tekintettel a "csipogóra", ami nem tökéletesen passzol a neki szánt helyre. Faragni a gyári műanyagból nem akarok és nem is fogok, így marad a ragasztásos rögzítés az elem hátsó felére.

A próbahallgatás nagyon meggyőző volt, még a rendszer 20-25%-os terheltsége mellett is. Love it. Megérte a befektett energiát úgí érzem.

Külön öröm, hogy az anno egyedileg a 145-ösömbe (de jó kis kocsi volt, nagyon szerettem) építtetett mélyláda pontosan passzol az 56 SW hátsó ülésének dőléséhez, mely ezek szerint ha nem is fokpercre, de fokra megegyezik a 145-ös hátsó ülésének dőlésével, juhú.