koz - főkép
>> EgyébAlfa 145 1,6 TS // 2011-11-13

Utolsó utáni bejegyzés, kiegészítésképpen. Írtam erről régebben a sitefejlesztésbe, és bár csak egy szimpla vélemény, de azóta is vallom, sőt, most még inkább. Nevezetesen, a rendszeres személyes találkozás az alapja a normális közösségi létnek. Nem lehet megkerülni. Ha valaki szándékosan próbál ez alól kibújni, azt valahogyan le kell kezelni, különben előbb utóbb konfliktus lesz belőle. Ugyanis az a gond, hogy így másként fog a közösséghez viszonyulni és a közösség is őhozzá. Ez nem magyar sajátosság, bármelyik fórumon csak a háború megy, ha csak nickek vannak, meg avatarok. Teljesen nyitottnak kell lenni a közösség felé, ha azt akarjuk, hogy befogadjanak. Egyszerűen így működik az ember, ha tudja, hogy nem kell a csoport elé kiállnia, akkor kevésbé fogja megválogatni a szavait. A szabálykövető tagok is eleve neheztelve fognak viszonyulni ahhoz, aki nem adja az arcát a tetteihez. Ezért nem működik az, hogy azt mondjuk ilyenkor, hogy "ugord át, amit írt!". Nem ugorja át, mert nincs más lehetősége megvitatni vele, csak virtuálisan, nem vállalja az elkötelezettséget, így a megnyilvánulásai eleve idegenül hatnak és nagyon zavaróak lesznek. Aki felvállalja magát az így lesz kiszolgáltatott, és ez a kiszolgáltatottság erősen frusztráló tud lenni. Egy ilyen egyenlőtlen szituáció mindenkiből ki tudja hozni a rosszat.
Ha konfliktus van, azt a találkozón kell megbeszélni. A gyere ki a hóra, az óvodás szint. Tessék szépen megjelenni a többiek előtt és nem elsunnyogni a nehezét.
Erre egyébként volt megoldási javaslatom is, röviden leírom ide is. Vissza kéne állítani a kétszintű tagságot, de a két szint az alapján különüljön el, hogy valaki hozza-e az elvárható minimumot, vagy sem. Tehát eljár a többiek közé, vagy sem. Nem kéne teljesíthetetlen elvárásokat állítani a tagok elé, de szerintem évi egy nagy és egy típus- vagy kisebb találkozó nem sok. Aki bármilyen okból nem teljesít az kerüljön vissza a B kategóriába. Aztán ha ez kevés, akkor a rendes tag ki tudjon szűrni egy-egy B tagot, ha kezd kialakulni ez a trollcsata. Nem oldana meg mindent, mert itt van még a nagyra nőtt amore problémája is, de ebbe nem megyek bele most.
Hát ennyi.
TSá

>> EgyébAlfa 145 1,6 TS // 2011-11-12

Az az elképzelésem, hogy most ez lenne itt az utolsó bejegyzésem, ugyanis szeretném megszűntetni a regisztrációmat az amorén. Az okokról:
Hát az úgy volt, hogy egy amúgy viszonylag jelentéktelen ügy miatt sikerült belelavíroznom magam egy vállalhatatlan helyzetbe. Ebbe most nem mennék bele, írtam róla eleget, tényleg nevetséges ügy és már nagyon unom sokadszorra leírni ugyanazt. A lényeg, hogy mivel szerettem volna, ha mindenki betartja az oldal szabályait, ezért megpróbáltam felhívni erre a figyelmet. Nem egyedül, vagyunk egy páran, akiket zavar, ha szándékosan, és név nélkül bomlasztják a közösséget. Többen, többször, több féle stílusban, időt hagyva, hogy hátha valami változik, de sajnos az érintett azóta sem gondolja úgy, hogy ezen el kéne gondolkoznia, és a moderátor sem áll a helyzet magaslatán. Nem látom sehol például azt a szabályzatban, hogy a moderátor nevelési célzattal kitörölheti egy tag hozzászólását. Egy olyan tagét adott esetben, aki oszlopos tagja a közösségnek, és a viselkedése mintaszerű. De jó lett volna az is, ha alkalmazza a szabályzatban szereplő szankciókat a szabályok megsértőivel szemben. Vagy mondjuk meg kéne nézni, hogy valós személyek-e a tagok. El tudom képzelni, hogy valakit Packard Bélának hívjanak, mert miért is ne. De akkor én vagyok Antonio Banderas.
Ha ezt úgy akarjuk elrendezni, hogy mindkét felet rendreutasítjuk, akkor ennek az lesz a következménye, hogy ettől kezdve nem számít szabálynak a szabály, és ha valaki nem járatos eléggé a kulturált videlkedésben, az innentől fogva úgy érzheti, hogy akkor mostmár több minden szabad.
Én megpróbáltam kiállni a közösségért, vállalva a nevemet, és most úgy néz ki, hogy még én vagyok anonim, és én vagyok kulturálatlan. Hát ha ez így van, akkor kabbe gyíkok, én leléptem. Nem hisztiből, vagy sértődésből, ez így nekem vállalhatatlan. Nem akarom, hogy verekedni akarjanak velem, meg össze-vissza idézgessék, amit írtam és NEM ÍRTAM. Megtehetném, hogy nem nézek a 45-46 topik felé, de ez kevés, bárki elolvashatja, miket írtam, bárki megtalálhat, és bármit tehet velem. A szituáció adott, visszacsinálni nem lehet. Oké, nem voltam finom és nőies, de mindenkiből ki lehet hozni az állatot. Szerintem eléggé visszafogtam magam. Meg szerintem némileg humoros is volt, amiket írtam, persze ki hogy érti.
Amúgy kész az autóm, a vevő is úgy néz ki megvan rá, remélem egyszer még ebben az életben lesz még Alfám, úgyhogy ennyi volt. Nagyon jó volt itt amúgy, sok barátot szereztem, amik remélhetőleg megmaradnak, az elérhetőségek megvannak, úgyhogy viszlát!

 
>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2011-10-19

Számolatlanul faljuk a kilométereket, idén belement a gépbe vagy 2ezer...:-) Néha bevásárláshoz, 1x-2x Bp., néha egy kis sétakocsikázás, amúgy a parkolót díszítem csak az autóval.
A legutóbbi szervíz után nem változott az olajszint, aztán hirtelen elkezdett fogyogatni. Nagyon nem estem kétségbe, mert ezzel egyidejűleg elkezdett nyomot hagyni maga után a parkolóban. Innentől nem is volt kétséges, hogy a hegesztett karter adta meg magát. Hívtam a Bélát, pont volt is neki, úgyhogy elvittem kicseréltetni, hogy a végére jussak már ennek a mizériának, ha már így megszívtam az előzővel. Hát így esett, hogy most sem tartott ki 10E-ig az olaj, rendeltem megint, de most nem volt 5w40, ezért 5w50 lett helyette. A termosztát is eddig bírta, szétrepedt a gumi részén és eresztette a vizet. Csere. Az abs hibára azt mondta, hogy passz.
Pusi lett a következő szerelő, ha már olyan lelkesen támogatja a helyi találkozókat, meg amúgy is. Hátha tud valamit mondani, vagy hogy hová vigyem, meg közben megint hallottam, hogy nyiszog a fék. A kéziféken kellett igazítani valamit, mostmár nem fog be, az abs hibát meg megnézette egy diagnosztikás csávóval. Ő arra jutott, hogy a vezérlő kukás, mert semmilyen teszterrel nem tudta szóra bírni, és szerinte a kézifék visszajelző is amiatt világít, pedig az mostmár tényleg fasza. A fékolaj szintjelzés is jó. Úgyhogy Erhard242 fog küldeni ilyen vezérlőt, holnap, vagy holnapután megjön a cucc.
A tavaly felújított lemezfelniken lett egy-két rozsdapötty, ezért unalmamban nekiálltam kijavítgatni, aztán átfestettem még két rétegben, meg küldtem rá lakkot is bőven. Szép lett.
András bácsitól vettem gépháztető-kitámasztó-csukló-bizbaszt, azt is sikerült beleapplikálni.
A felesbe-etanol tankolást is befejeztem, már egyáltalán nem éri meg, kár, hogy benzinnel nem megy úgy, egész megszoktam az extra nyomatékot.
Remélem sikerül eltüntetni a hibajeleket, mert elhatároztam magam: eladom a gépet. Rohadtul fog hiányozni, nagyon összenőttem már vele, de egyszerűen semmi értelme megtartanom. Évi 1-2 ezer km-re őrültség autót fenntartani, nekem meg kimondottan luxus. Városban csak annyit használom, hogy rendszeresen megjárassam, amúgy a wc-re is biciklivel megyek. Városon kívülre meg - 2-3 havonta 1x, ha megyek - tudok kölcsönkérni, de még a bérlés is sokkal olcsóbb lenne.
Másrészt meg mióta vitt a kollégám az ezres géesikszerével, azóta valahogy kevésbé érdekelnek az autók. Ha minden jól megy, tavaszra meglesz az A-s jogsim, addigra kéne valami motorféleség.
Szóval hamarosan megy fel az adok-veszekbe, meg a használtautóra. Esztétikailag van mibe belekötni, de műszakilag patent. Az ára 630 ezer pénz lesz. Szerintem ennyiért ingyen van.
km: 180660

>> EseményAlfa 145 1,6 TS // 2011-06-13

Beírom ide is, hátha így több emberhez eljut...
Sajnos az alfások között is vannak barmok. Kollegám párja május 23-án átrepült a szalagkorláton, be a fák közé, mivel egy zöld Alfa kielőzött előtte, és kénytelen volt így elkerülni a frontális ütkoözést. Óriási szerencsével kisebb sérülésekkel megúszta, de az autónak annyi, csak akkor látnának belőle pénzt, ha meglenne a száguló vadállat. Az eset Dunaújváros mellett történt a 6-os úton. Vannak tanúk is, akiket szintén negérintett a halál szele a zöld Alfa sofőrje őrült száguldozása miatt.
Tudom, hogy semmi esély rá, de ha hallott valaki valamit, ami segíthetne, az írjon nekem legyen szíves!

 
>> EgyébAlfa 145 1,6 TS // 2011-03-30

Mélyen tisztelt doktor ... rendőr dandártábornok rendőrségi főtanácsos főkapitány meg még miafaszom uraság!

36 éves vagyok. Eddigi életem során nem hallottam még, hogy Dunaújváros és Budapest között bárhol gyorshajtáson kaptak volna valakit Ercsi két vége kivételével. Ez nem jelenti azt, hogy nem is volt ilyen, de gyakorlatilag elmondható, hogy ezen a két helyen kell csak lassítani, és 99,99999999%-os valószínűséggel megúszhaja az ember büntetés nélkül, menjen akár 300 km/h-val egyébként. Irányjelzőt nem kell használni, biztonsági öv kikapcsolható, nyugodtan lehet záróvonalon menni akár végig, előzni is úgy, ahogy csak jólesik. A tompított vajon mi? Még Ercsi belterületén is mehet az ember, mint a vadállat, néha botlik csak járőrkocsiba, de az csak a kötelező kört teszi meg éppen, és igyekeznek nem szembenézni az amúgy permanens gettófílinggel. Jó, figyelni kell, de az 50, az simán lehet 70 is. És ez akkor is így volt, mikor nem volt még M6, az egész 6-os út egy összefüggő kocsisor volt, ami 70-el csordogált mindkét irányban. Sem akkor, sem napjainkban a lőtéri kutyát nem érdekli, mi történik a 6-os úton. Lehet kanyarban előzni, nem baj, ha nem sikerül jól és néha 3 autó megy egymás mellett a kétsávos úton, netán az egyik lepottyan a töltésről. Mostmár kisebb a forgalom, de azért még mindig előfordulnak ilyenek. De Ercsi két vége kivétel.
Mindkét helyen kurva messze van a lakott terület tábla a civilizáció (?) utolsó nyomaitól, mindkét helyen van lassítósziget, ami például a súlyosan elmaradott Ausztriában egyet jelent a település végével is. Nálunk ez egy remek lehetőség, hogy felbasszuk az állampolgárok agyát, hogy jól kibasszunk velük, hogy fizessenek, mint a katonatiszt. Egy időben ki volt rakva egy fix kamera, ami automatikusan megbaszta a gyorshajtókat, de érdekes módon már nincs ott. Megcsappant a bevétel, egy idő után mindenki tudta, hogy nincs kibúvó, lassítani kell és mindenki lassított is. Na ez így nem mehet ám sokáig! Kell a lóvé! Kamera ugrott.

Számtalanszor mentem arra, kivétel nélkül 50-el tötymörögtem végig a falun (vagy város?). Vigyázni kell az ilyen helyeken, mert valaki kiugrik eléd, aztán meglincselnek. Viszont nagyon zavart mindig, hogy érthetetlenül messze van a "mehetsz" tábla a falu végétől. Nem írom le, hogy mikor mennyivel hagytam el a települést, mert nem akarom, hogy a gépkocsivezető-maffiavezér minisztériuma rámszálljon, de a végtelenül értelmetlen szabályok kiakasztanak. Márcus 22-én éppen a szabályszegést váltotta ki belőlem ez a gusztustalan, értelemtlen baromság. Létezik olyan ember a Földön, akit Ercsi valamelyik belső részén fényképeztek le ezek a rohadékok? Vagy Ercsitől mondjuk 3 kilométerre? Mi indokolja, hogy a falu két végét vigyázzák a rend őrei, és miért nem számít, hogy mennyivel mennek az autósok a falu közepén? Hány baleset történt a faluból kivezető utakon az utolsó ház és a lakott terület vége tábla közötti szakaszokon? Hm? Volt nullánál több egyáltalán? Volt egyáltalán egy olyan eset, hogy valakinek pont ott bibis lett az ujjacskája, vagy ráharapott a nyelvecskéjére? Vagy esetleg pont ott szart egy muki a bozótban és megijedt, hogy nem 50-el, hanem 85-el mennek ott az autók? És akkor azért kell kivezényelni a teljes ercsi rendőrdandárt állig felfegyverkezve meg feltraffipaxozva? Miért nem lőttök éles lőszerrel azokra a büdös tetvekre, akik veszélyeztetik a csak ott fellelhető mikroorganizmusok átkelését az aszfalt repedései között, akiket pont a 85-ös sebesség sokkol annyira, hogy kipusztulnak? Vagy ne szarozzatok, állítsatok meg mindenkit, aztán adjatok egy félmilliós csekket!
Különben is, nemrég építették át a 6-ost, miért nem lehetett elkerülőt építeni Ercsi mellé? Melyik fasz döntött úgy, hogy nem kell, miközben már minden tanya mellett van egy-egy elkerülő szakasz?

Szóval jött egy levél, amiben nem tudom, mi áll, mert ugyan kétszer nekifutottam, de még nem bírtam dekódolni a benne foglaltakat. Egy dolog kiderült, kibaszott nagy geci voltam, dögöljek meg, mert veszélybe sodortam egy csomó ártatlan nem tudom mit, meg sunyi aljas módon áthágtam a szent törvényeket. Egyébként, papíron, formailag, elvileg rendben van, 85-el mentem ott, ahol csak 50-el szabad. DE BAZDMEG! NINCS OTT SEMMI, NEM LAKIK OTT MÁR SENKI, TÜCSKÖK VANNAK, MEG BOZÓT, MEG DÉR, UGYANOLYAN AZ ÚT KÖRNYÉKE, MINT 10 MÉTERREL TÁVOLABB, AHOL MÁR MEGENGEDETT A 90!

SEHOL SENKI BASZOD!

És nem lehet fellebbezni, nincs könnyítés, fizessem be, aztán kész. Ennyi. Nincs apelláta. Az nem számít, hogy eddig hogy vezettem, hogy minden egyes kibaszott helyen, ahol kellett, indexeltem, hogy kibaszott körültekintően mentem mindenhol, rengeteg balesetet kerültem el azzal, hogy nem vagyok antitalentum az autóvezetéshez, odafigyelek másokra, defenzíven, állandó készültségben megyek, mert tele vannak az utak potenciális gyilkosokkal, tiszteletben tartom a szabályokat, még ha néha meg is szegem őket, de rohadtul messze voltam mindig is attól, hogy bárkit veszélyeztessek. A gyalogosokat átengedem, a buszt kiengedem, a parkolóból kiengedem az autókat ott, ahol soha senki nem enged ki senkit (Dunaújváros Dózsa György út), a motorosok imádnak, simán lehúzódok, ha jönnek, nagy részük meg is köszöni. De mindez nem számít, itt nincs mérlegelés, vétkeztél, tehát dögölj meg.

És az eredmény? Negyvenötezer forint! 45 EZER!
Én nem tudom, mi alapján döntik el ezeket a büntetési tételeket, de nekem 45 ezer forint bazmeg kurva sok pénz. Tudja valaki a mélyen (értsd: kurvára nem) tisztelt rendőr urak közül, hogy mennyit keres az, akinek rendes bejelentett munkahelye van és nem tartozik a néhány ezer szerencsés közé, akik idéntől megütötték a főnyereményt? És hogy hogy viszonyul ahhoz a 45 ezer forint? Tudod, te ... rendőr dandártábornok rendőrségi főtanácsos főkapitány köcsög geci? 45 ezer forint büntetéssel ki lehet végezni egy átlagos magyar családot pubikám! Egyedül azért van még meg az autó, mert a kutya nem venné meg, csak valami nevetséges áron, de bazmeg a végén még így is eladjuk a picsába, aztán majd gondolkozhattok, hogy hogyan sajtoljatok ki belőlünk még valami lóvét.
Vagy majd disszidálok Líbiába, mert igaz, hogy ott is diktatúra van, meg állami terror, de legalább van remény. Meg Kalasnyikov.

>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2011-02-23

Na eljutottunk végre a Bélához, kész is van a gép - majdnem. Kerített olcsóér' két hátsó nyerget, így nem szorul semmi, és mostmár mindkét oldalon egyforma féknyereg van. Ugyanis a jobb oldalon a 147-esé volt... ABS hiba még van, majd egyszer visszaviszem nyomozásra. A lényeg, hogy fékileg minden OK. A kézi is.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2011-01-24

Meg sem lepődtem, belefutottam egy újabb kretén szerelőbe. Nem volt kedve megcsinálni a kéziféket, ezért elvittem a gépet egy másikhoz. 3 variáció volt: felújítás, bontott munkahenger, új munkahenger. Némi tépelődés után a harmadik lehetőséget választottam. Most csinálják éppen, én meg addig elsétáltam az ocsmányirodába, ugyanis szintén elfelejtette mondani, hogy betelt a forgalmi, ezért se pecsét, se matrica. Illetve a zk matrica fent volt, de nem szúrta ki a szemem, hogy a másik nincs. Még jó, hogy elvittem szervízbe, és így kiderült, mert 15 nap után újra kellett volna csinálni a műszakit. Mostmár rendben van, ráadásul az új műszakiban már 6 rubrika van...yeah...
Most feszült várakozás folyik.

>> EseményAlfa 145 1,6 TS // 2011-01-13

10 éves az autó. Ennek örömére kapott műszakit. Örülünk.

>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2010-12-31

Kész az ótó.
Összes tárcsa (brembo)+betétek (nemtom), fékdugattyú felújító készlet, kézifékkötelek, ajtóhatároló csere, karterbe új menet, leeresztőcsavar, olajszűrő.
Jöhet a műszaki.

 
>> SzervizAlfa 145 1,6 TS // 2010-12-18

Régen írtam, de nem is nagyon volt mit, mert a válság óta nemigen autózunk. Így viszont HuNCutka a hétköznapi autóból előlépett élményautóvá. Már ami a használat gyakoriságát illeti. Lehet, hogy bérelek mostmár neki egy garázst. Akkómá. Meg az alábbiak nagy részét is el tudnám kerülni...
Nyáron volt egy kis gubanc. Elvittem kicseréltetni a termosztátot, meg az olajat (10K km, 1,5 év). A hőfok jó is lett, de párszáz km után elinduláskor azt vettem észre, hogy a több, mint négy liter 5w40 Agip oil ott figyel az úton, és elkezdett világítani a lámpája. Motor gyorsan leállít, alánéz... Leeresztő csavar helyett valami menetes akármi van kiszakadva a teknőből. Remek. Pont az autóklub mellett történt, bementem, hogy nézzünk már alá, vagy valami. Erre kiderült, hogy az csak vizsgaállomás, és hagyjam őket békén. WTF? Nooormális? Úgyhogy letámasztottuk a helyszínen, másnap vitettem el a szerelővel. Asszem érdemes lenne mostmár megcsinálni a menetet a vonószem helyén, mert sűrűn van rá szükség. :) Majd még egy nyilat is ragasztok a lökösre, mint a rally autókon szokás.
A szerelőnél kiderült, hogy nem tudták rendesen becsavarni a leeresztő csavart, mert állítólag még a Béla megrepesztette a menetet a karteren. Erre a baromállatja (valamelyik embere) beletekert egy menetes ízét, ami vagy három centire kilógott. Egy ültetett autón. Nem tudom, kinek a kurva anyját, de valakinek biztos. Leírom ezt a másik nevet is, mert megérdemli: Márton Albert. Vagy valamelyik embere, de ez nem kéne, hogy kifogás legyen. Karterhegesztés. Valami nemtom milyen olajat rakott bele, de párszáz km-nél többet nem akartam várni, hogy lecseréljem. Persze rendes leeresztőt akkor sem bírt belerakni a köcsög. Na ennek a rendbetétele következik most, délelőtt vitte el a szerelő. A következő jelölt. Bélát meg sem próbáltam, a januári műszakiig nem férnék be hozzá, Csöri meg sajnos messze van. Legalábbis rossz fékkel messze. Merthogy azt is rendbe kell tenni. A kézifékkötél kuka, a többi meg majd kiderül. (betét, tárcsa, abs, ?) Meg majd az árak függvényében végigmegyünk a listán. Ajtóhatároló, bal ablakemelő, lökös (vs. betonszegély...), ilyesmik. A végén meg felkerül majd a télikerék is, amit tegnap rakattam össze, ugyanis felújítottam a felnit. (sohatöbbet!) Homokszórás, csiszolás, alapozó, festék, új szelepek. Lakkot nem raktam rá, nem is nevezném a Sema show-ra, de fasza lett. Óaranyszínűre akartam, mint a régi Alfa pályagépeken, de nem találtam elég sötét aranyat, ezért ezüst lett. Van a városban egy sárga 145, ezüst a téli acélfelnije, azon jól néz ki, de szerintem (és a Photoshop szerint is) jó a rossohoz is. Möglássuk. Már nagyon várom, hogy patent legyen a gép. Fájó szívvel beáldoztam a berényi talit is, de mostmár annyira meg akarom csináltatni, amennyire csak lehetséges. Meg rátaláltam álmaim felnijére is (Lenso CX), de az már nemigen fog beleférni.
Az olaj valami új német cucc, Divinol, vagy mi. 5w40. Nagy trágya nem lehet, teljesíti az előírtakat, megpróbáljuk.
177900 körül járunk. Folyt. köv. hamarosan.