Covid és home office kapcsán felmerült bennem, mi van, ha lemerül az akksi, még sose próbáltam kinyitni az autót a fizikai kulccsal. Jól ráéreztem a dologra, csak félig tudtam bedugni a kulcsot, bármit csináltam. Szóval elgurultam a Kulcslyuk zárszaküzlet és szervizbe és fél óra alatt megcsinálták. Valami ócska buzi megpróbálta feltörni, mert el voltak törve a zárban a lamellák, még szerencse, hogy nem sikerült neki. 15 ezer Ft-ból megúsztam a műveletet.
Kapott az autó egy Pierburg vákuumszivattyút, mert a régi eléggé összeolajozta a környékét, ha jól tudom ez a gyári márka, ilyen is volt benne.
Km: 161600
Időszerű volt ismét megejteni egy bőrápolást, természetesen AutoGlym cuccokat használtam. Kicsit még fényes, de másnapra majd bemattul.
Ismét eltelt egy év, így megint elvittem az autót a CZ műhelyébe. Kapott friss olajat, szűrőket és Bosch kézifék bowdeneket, "jópofa", hogy még a szőnyeget is fel kell hozzá hajtani, hogy ki lehessen cserélni.
Olajból most Motul X-clean 8100 5w40 került bele.
Km: 157300
Minél újabb volt az IOS a mobilomon, annál rosszabbul működött a Blue&me az autóban, folyton szétkapcsolt, kifagyott. Emiatt vettem a fáradtságot és frissítettem 5.6-os verzióra, remélem ezután megbízhatóbban fog működni.
1. Kell egy FAT32-re formázott pendrive.
2. Menj erre az oldalra: http://www.blueandme.net/blueandme/index.aspx/index.aspx?brand=fga&lang=en#/support/download/
3. Blue&me mellett kék nyíl, majd start update
4. Part1-et letölteni, kicsomagolva pendrive-ra másolni
5. Tedd be az autóba a pendrive-ot, add rá a gyújtást, várd meg még kírja, hogy complete
6. Lesz a pendrive-on egy új leíró fájl, XML kiterjesztéssel
7. Menj vissza a weboldalra Part2-höz töltsd fel a fájlt
8. Ezután a weboldal beadja az autódhoz való frissítést
9. Letöltöd, kicsomagolva pendrive-ra teszed, berakod az autóba és ráadod a gyújtást és ismét megvárod még kiírja, hogy complete
Eltelt két év azóta, hogy elhoztam Erhardtól az autót, így ma begurítottam egy vizsgaállomásra mindenféle előkészület nélkül és természetesen átment, 2021.11.07-ig le van róla a gond.
155750 km
Terhelve az Eibach rugók mélyebbre engedik az autó fenekét mint a gyári. Üres magasságuk kb. egyforma. Nem jó minőségű a 2-es kép, ami a gyári rugós magasság, de azért kivehető hogy az egyenesebben fekszik mint az 1-es képen az Eibach-kal.
141258 Km
Összerakást követő első olajcsere.
Lyqi Moli TopTech 4100 5W-40 C3
155640 Km
Most Castrol EDGE (Sport?) 0W-40 A3/B4 került bele.
Nem C3-as mint az előírás, de meggyőző a YouTube videón. Remélem nem csapja agyon a katalizátort, mással csak jót tesz ez az olaj.
14382 Km ment bele ebbe az olajba. Meglehetősen sötét cucc jött le a kocsiból és a MES szerint az olaj 0%-ra el van használódva. Olajwebshop embere szerint szar a LM olaj és egész egyszerűen megégett és azért ilyen ill. azért kezdte megenni a végén.
Droberto szerint meg jó ha fekete, rendesen működnek benne a detergens és a diszpergens adalékok.
Hidegindításnál nyoma sincs a szokásos kipuf. oldali vezérlésmódosító hangjának .
Mivel sok helyen hiányzott illetve törött volt a kábeleken a gégecső, ezért rendeltem hőálló 4,5 mm átmérőjűt. Kicseréltem a törötteket és pótoltam a hiányzókat. Valamint kicseréltem az egyik gyújtásnál illetve a negyedik képen lévő törött stekkereket. A stekkerek cseréjéhez nem kell még csak forrasztani sem. Az utolsó képen már egészen rend uralkodik.
Hasított gégecső beszerzési forrása: http://www.ripca.hu/
Stekker beszerési forrása: Aliexpress