Blog >> műszaki

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2019-10-29

8 éves lett az autó. Eljött a nálam töltött ideje alatt a 2. műszaki vizsgája. Ez mindig nagy para az illegálisan felhelyezett fólia miatt. 2 évvel ezelőtt is készültem a bajra, de akkor meglepően könnyen ment minden.

Október vége van, "Winter is coming", most tehát el is ért az, amitől féltem. Volt egy vizsgaidőpontom. Már a telefonban említettem a munkafelvevőnek, hogy fóliás a kocsi, ott is, ahol nem kéne. Ennek megfelelően délutáni időpontot kaptam, mondván, akkor nem várható ellenőrzés. Ott is voltam a megbeszélt időpontban, leadtam mindent. Majd leültem a váróban. 10 perc elteltével jön be egy fazon, hogy kié az Alfa. Egyedül voltam ott, szóval sok lehetőség nem volt. Mondta, hogy hát ezen fólia van elől, ezt nem lehet levizsgáztatni. Na mondom "pasztmek", nem mondod? Akkor erről ennyit.

Bepattantam a kocsiba és azzal a lendülettel mentem át a másik helyre, ahol 2 éve vizsgázott a kocsi. Már csak a munkafelvevő volt ott fél 4 körül. Elmondtam, hogy vizsgaidőpont kéne, de van fólia. Mondta, hogy hát, akkor nem hiszi, hogy sikerülne, nem szokta a vizsgabiztosuk az ilyet átengedni. Említettem, hogy 2 éve gond nélkül. Na igen, csak azt az embert már leszázalékolták, nyugdíjas. Fasza...

Kezdődött a fejvakarás. Még egy helyet ismertem, ahol vizsgáztatnak itt helyben. Felhívtam másnap, felvázoltam a sztorit. Mondták, hogy ilyet nem vállalnak. Hát jó, mi legyen. Mindenféle legendákat hallottam távolabbi vizsgabázisokról, ahol átmehet a kocsi, de abban is sok bizonytalanságot éreztem. Azt meg főleg nem akartam, hogy 50-60 km-re elmegyek valahova, ahol megmondják, mikor meglátnak, hogy viszlát.

A másik megoldás, hogy lekapartatom a fóliát az első oldalsó ablakokról, elviszem vizsgára, majd visszarakatom. Ez macera is, pénz is... Szerettem volna utoljára hagyni. Ebben a tengődésben érkezett Robi telefonhívása, mint fénysugár az éjszakában. Elmeséltem a problémám, mire elmondta, hogy ő hol műszakiztatta a kocsit helyben. Ez egy 4. hely volt, amit nem ismertem.

Fel is hívtam őket, másnapra kaptam is időpontot. Mikor ott voltam, leadtam az iratokat, de azért mondtam a munkafelvevőnek, hogy szóljon már a vizsgabiztosnak, mert meg akarom mutatni neki a kocsit. Nem akartam, hogy egy óra múlva hívjanak, hogy vigyem innen ezt. Nézegette, mondta hogy jól van, délután megoldja.

Hatalmas kő esett le a szívemről, éreztem, hogy innen sínen vannak a dolgok. Fél 3-kor csörgött a telefonom, hogy mehetek a kocsiért. Minden okés volt, kifizettem és mentem is a dolgomra. Azért elég stresszes volt így.

Még egy apróság. A forgalmimban az üzemanyagnál "diesel" szerepel. Pár hete volt egy hír, hogy azok a forgalmik, amikben nem "gázolaj" van ott megadva, azokat cseréltetni kell az okmányirodában. Rákérdeztem erre, de csak legyintettek. "Nem kell mindent elhinni, amit a TV mond"

>> EseményRoll1983 // Alfa 159 SW 1.75 TBi Distinctive Ti // 2019-10-21

Eltelt két év azóta, hogy elhoztam Erhardtól az autót, így ma begurítottam egy vizsgaállomásra mindenféle előkészület nélkül és természetesen átment, 2021.11.07-ig le van róla a gond.

155750 km

>> Szervizmesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2019-07-31

Kapott két új, alsó lengőkart. A TRW kb. 30 000 km-t bírta (4. kép). A gömbfej lötyögős lett benne. most Febi Bilsteint kapott (2. kép). Szuper csendes (egyelőre). Hátsó fényergen az egyik csúszka berohadt, kapott egyúttal új betéteket is és le lett cserélve a fékfolyadék FERODO Dot4-re (3. kép) . Júliusban ünnepelte a születésnapját, pont alfacityben lett meg a 150 000-es jubileum (1.jép) és ma pedig két év friss műszaki! (utolsó kép) :)
5. képen egy tiszta diesel kartert is megcsodálhattok, az enyémét :D

>> Szervizpinyti // Alfa 156 Sportwagon 1.9JTD // 2019-04-06

Március elején - az "üzemanyagfolyásos" mizériát követő szombaton - nekiláttam a már szokásosnak nevezhető tavaszi teendőimnek. Kicseréltem a légszűrőbetétet, a pollenszűrőt, valamint kifertőtlenítettem és ellenőriztettem a gázmennyiséget a klímában (kellett bele 200 gramm, mert csak 300 jött le az 500 helyett).
Pár héttel később, a hónap végén emelőre került az autó. A terv az volt, hogy visszacserélem a nyári kerekeket, s kezelem a fenéklemez télen bekövetkezett - előzetesen apró kis felületi rozsdaként azonosított - elváltozását. Nem mondom, hogy az várt amire számítottam, hisz észrevettem, hogy a hátsó fékbetétek már kis híján vason vannak, s a fenéklemezen is (igaz nem ott ahol előzőleg vártam, hanem egy, a legelső alkalommal még más módszerrel javított helyen) találtam egy hüvelykujjnyi lukat.
A sajnos már szokásosnak mondható munkafolyamat következett - csiszolás, Brunox, tömítőmassza, fólia, tömítőmassza, alvázvédő - de azokon a helyeken ahol már így javítottam, egészen jól tartja magát. Továbbra sem vagyok rá büszke, de csak kis felületen, és a karosszéria merevségét nem befolyásoló helyeken alkalmaztam a módszert (küszöbök, tartóelemek, és a fenéklemez nagy része szerencsére épek), ott is leginkább csak amiatt, hogy ne ázzon alulról a beltér.
Végül április elején leműszakizott, és kapott hátra egy garnitúra Textar fékbetétet, valamint hogy teljes legyen a szerviz (az üzemanyagszűrőt szintén márciusban már cseréltem), lecserélték a motorolajat és az olajszűrőt is. Ez utóbbi maradt Bosch, de az olajban változás történt. Az évek óta használt Mobil helyett most az 5W-40-es Total Quartz 9000 Energy-re esett a választásom - eddig minden munkahelyemen Total kenőanyagokat használtunk, soha nem volt semmi panasz, így remélem az Alfának is megfelel.
Műszakilag most kimagaslóan jó állapotnak örvend a 156-os, futóműve egyelőre hangtalan és feszes (kopp-kopp), fékei szinte újak elöl hátul, s az ülésfűtést valamint a leszigetelt tetőablakot leszámítva minden hibátlanul működik benne. Anno csak átmeneti megoldásnak indult, de lassan új rekorder lehet belőle. Ma már több, mint két éve megvan, ami eddigi kilenc autóm közül csak az E36-osnak és Puntónak sikerült - utóbbinak is csak úgy, hogy a nyarakat leszámítva végig garázsban pihent, s mindig volt mellette egy "első számú" járművem is.
Gyerek mellett már nem csapong úgy az ember, de pont emiatt egyre nyilvánvalóbb az is, hogy kelleni fog valami praktikusabb, fiatalabb, kevesebb törődést igénylő járgány. Két évet még biztosan kaptam, hogy megálmodjam a helyes irányt, ugyanakkor a rajongás biztosan megmarad az öreg Sportwagon irányába...

>> EseményHpeDave // Alfa 156 SportWagon // 2019-04-01

Ma sikeres vizsgát tett a gép. 2 év pipa.

>> SzervizSanyi // Alfa 156 1,6 TwinSpark Progression // 2018-12-07

Tegnap levizsgázott szépen. Csont nélkül 17 évesen. Kézifékkötelet kellett előtte cserélni mert lógott. Soha semmi gondja nem volt a vizsgák során(12 éve van a családban). Ez volt az első, hogy előtte valamihez hozzá kellett nyúlni. Ennél nagyobb baja soha ne legyen. :) És jövőre már nagykorú lesz a drága. :)

>> EseményATE TR // Alfa 159 2.4 JTDm // 2018-08-23

Tegnap észrevettem, hogy majd egy hónapja lejárt a kétéves műszaki...gyorsan kaptam időpontot ma kilencre. Köszönet a gyors segítségért!
156ot el ne felejtsem októberben...

>> SzervizLiquid // Alfa 159 2.4JTDm Q4 TI // 2018-07-13

Újabb 2 év :)
Kéziféket kellett kicsit reszelni, mert túl nagy volt az eltérés -> hátsó tárcsa + betét csere lesz, kézifékkötelekkel együtt.
Az első xenon szint jeladó eltört, AlfaDepo-ból vettem bontottat 16.500-ért

>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2018-05-13

Soros műszaki vizsgához már szükséges lett az első féktárcsa+fékbetétek cseréje, illetve a jobb hátsó rendszámtábla világítást kellett rendbe tenni.

Mivel időszerű volt, egyben megtörtént a motorolaj+szűrők cseréje is.

Sor került még a szervóolaj cseréjére pusztán elővigyázatosságból (két évvel korábban bontott kormánymű került bele), csomagtérfedél zár állításra, meghajtó szíjak és fékfolyadék ellenőrzésére, és a tolatóradar javítására (szakadt vezeték).

- Motorolaj (XADO 5W-40 SM/CF)
- Olajszűrő (Mann HU6007X*AN)
- Levegőszűrő (Sofima S 7606 A SOF *GD)
- Féktárcsa (első, ATE 24.0128-0192.1)
- Fékbetét (első, ATE 13.0460-7211.29

>> SzervizHakuna // Alfa 146 1.4 TS STD // 2017-06-12

Műszaki: 65e
Olaj + szűrők 15e
Szórakozás (jeladó) 4e