Blog >> solenoid

>> SzervizGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2017-06-30

Bizonyos körülmény beállása esetén P0011 - szívóoldali szelep hibakódot ad és ez kb. hetente előfordul. Ha üzem meleg motorral leparkolok, majd 5-10 perc múlva újra indulok, pl. hazaút után még leszaladok boltba vele, az első méteren már adja is.

Gyertya, benzinszűrő, olaj, stb minden 5000km ezelőtt volt cserélve, Selenia van benne. Olajsár nincs benne. Vezérléshez nem lett nyúlva.
Szelepek kitakarítása nem segített.

Új szívóoldali szelepet megvettem Elaforgnál, Nem bonyolult kicserélni, nekiálltam magam.

1. Motortakaró le - 4 csavar ki, leemel, két rögzítő tüske van belül a széles rész alatt, csak le kell húzni róluk felfelé. Kábeleket sem kötöttem le, nem kell kivenni a fedelet, elég félretolni.
A szívó oldali szelep a kocsi orra felé eső. (3.kép)
2. Csatlakozó le. Rögzítő szalag felfelé lehúz, csatlakozón pöcök betol és felfelé lehúz. (4.kép)
3. 1 csavar tartja a szelepet, az kicsavar. Ujjal nem tudtam mozgatni annyira, hogy kiemeljem, ezért fogóval óvatosan húztam ki. (5.kép)
4. Új berakása, ugyanígy visszafelé; kézzel betol, csavar meghúz, csatlakozó vissza, fedél vissza. (6.kép)

Beindítás után, egyből eltűnt a hibajel a műszerfalról. MES-el hibakódot töröltem és a biztonság kedvéért az öntanuló paramétereket is töröltem.

2.
Ezután P0011 - kipufogóoldali szelep hibakódot kaptam.
Motortakaró le, kipufogó oldali szelep ki, átfúj sűrített levegővel, csatlakozókba kontakt spray, eredmény semmi. Csere lesz ez is.

Kipufogó oldali is cserélve lett. Azóta nincs hibakód.

>> SzervizSanyiJTD // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2016-06-21

Történet lényege,hogy el kellett mennem Zalaegerszegre, mikor ott végeztem átmentem Keszthelyre, pont akkor zúdúlt le töménytelen mennyiségű csapadék, még a TV-ben is benne volt. Kénytelen voltam haladni, és átmenni ,egy úton amit elárasztott a víz.
Utána szinte azonnal észre vettem,hogy kb. 100lóerő szétszaladt valamerre.

2napja volt nálam az autó, gondolhatjátok mennyire örültem.
Másnap pont bevolt iktatva az olajcsere stb, gondoltam megnézem a turbo csöveket, de semmi rendelleneset nem tapasztaltam.
Még kb. 2napig nem aludtam rendesen, aggasztott a dolog. Turbo? Turbo geometria?
Élő adatot néztük, nem épül fel rendesen a turbónyomás, 0,7bar 3500-as fordulaton, nem valami bika...
Kaptam egy tippet, hogy nézzük meg a solenoidot.
Közben elkezdtem google barátommal kutakodni, és rá is találtam GTPeti írására, ahol szinte ugyan ezek voltak a tünetek, csak nálam nem volt hibakód.

Berendeltem egy új solenoidot, Roland159 vállalta a bújócskát, és kicseréltük.
A solenoidot elforgatva folyt ki belőle a víz... Szinte biztosak voltunk,hogy megvan a baj forrása.
Nagyon alul van, így beázhat, a 159-nél például fennt van a zárhídnál.
Vissza tértek a lovak, végre tudtam aludni.
De azért sokba került nekem az a szívesség,hogy elugorjak Zalaegerszegre...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-11

Leszedtem a vezérműtengelyeket. A 3.képen megtalálod a különbséget? Segítségnek ott van kinagyítva a 4. képen...
Az 5. képen fölül lévő hidrotőke tartozik a kipufogó veztengely utolsó bütykéhez (melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?)
Egy bontóban (ami főleg opelekkel foglalkozik) találtam hengerfejet és már útban volt nekik... Ugyan a szelepek összekuszálódtak benne, de mindkét tengely jó lesz. Egy hidrotőkét is szétszedtem, asszem el leszek a tisztogatásukkal (nem bonyolult csak sok van belőle).
Már csak a vezérlés módosító csapágya hiányzik az összerakáshoz.

Amíg megérkezik megnéztem ezt a hibát is:

"1: P1653 - Variable camshaft timing control
ERROR DETAILS:
Fault status: Open circuit"

Igazat mondott a computer...
A vezérlés módosító mágnesszelepe nem húzott meg hiába kapcsoltam rá 12V-ot. Rámértem, szakadt...
Kiszedtem és kitisztogattam a helyét (tele volt olajsárral). Aztán ha már úgy sem jó akkor szétszedtem (8.kép). A két csavar kicsavarása után lehúztam a kupakját ami ellenállás nélkül lejött, pedig elvileg bele lett volna forrasztva tekercs két vége (nem szabadott volna kijönni).
Gyorsan meg is néztem, hogy a tekercs 12V-ra meghúz, a csatlakozótól a forrasztási pontokig is meg van az összeköttetés, így egy forrasztással megúsztam.

A vezérműtengely jeladót is lepróbáltam (ne akkor legyen meglepetés, amikor már összeraktam az egészet...). A csatlakozója két szélső érintkezőjére 5V, a középső meg a + közé led. Ez így egyszerűnek hangzik, de elszüttyögtem vele vagy egy órát mire összeállítottam a "mérést" úgy, hogy szabad legyen mindkét kezem, hogy a szenzorba bele tudjam tuszkolni a tárcsa odaillő részét. Szerencsére ez is jó, szépen kapcsolgatja a ledet.

Folyt. köv. ...