SanyiJTD - főkép
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2025-03-25

Kakucsringen lehetett érezni valami lógást az első futóműben. Tekintve, hogy minden ki lett cserélve az axiálon kívül elég könnyen rá lehetett jönni hol keresendő a hiba :D

Én már egyszer nekiálltam, de bölcső levétel nélkül lehetetlennek véltem a cseréjét, és ez abba is maradt.

Most viszont újra nekiálltunk apósom segítségével. Számára nem szokott lenni lehetetlen. Azért biztos ami biztos berendeltem egy axiál leszedő szerszámot.
És milyen jól tettem, após is rájött, hogy ez nem GT itt tényleg hozzáférhetetlen.
Illetve azt sem tudtuk milyen méretű axiál van benne, szóval kirendeltem mindhárom méretet. Meyle volt s legrövidebb, abban biztos voltam, hogy rövid lesz. A többi optimal, nem volt más márka…

Hála isten a Meyle mérete volt a belevaló így az került be. A gyári axiál már tényleg nagyon lityi-lötyi volt. Kapott új harmónia porvédőt is.

A béna AZMT szerszám kiválóra vizsgázott, azt gondoltam az első mozdulatnál eltörik.
Ezzel gyönyörűen, kényelmes tempóban 1.5-2 óra alatt mindkét oldallal megvoltunk.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2025-03-25

Kakucsring után októberben elraktam. A télen kb havonta bemelegítettem, és ennyi.

Most márciusban szóltak egy pénteki nap, hogy vasárnap Pannóniaring? Há, hogyne!
Kocsit elővettem, leakartam vinni a műhelybe, majd megint elkezte, hogy nem indul. Áramtalanítás után indul, de ha leállítom utána csak teker. 15perc áramtalanítás kellett neki. Így Pannóniaringre a Teslával mentem (érdekes élmény volt :D) A súlyához és a teljesítményéhez (450lóerő, AWD, Dual Motor 600nm) a 340-es 4 dugattyús fékek kevesek. Brutál tempót lehet(ne) menni a célegyenes végén, de a megállásra is gondolni kell. Amúgy tetszett, fura módon a hang hiánya egyáltalán nem zavart. Hűtőkör nélkül mentem vele végig, a negyedik kör vége fele írta ki, hogy a fékek túlmelegedtek. Utána sokkal többet használtam a regeneratív fékezést, és nagyon hamar visszahült, fékerőt nem vesztett, és a tárcsák se hullámosodtak be. A hátsók picit lilultak, de semmi dráma. Lényegében nem rossz, de ezzel a célegyenesben egy 220körüli tempot el lehet érni én 185-ig mertem tolni első bálozóként :D na de térjünk vissza az Alfára.

Elkezdtem nyomozni, nekem megint az immohiba jutott eszembe, túrtam az angol fórumokat, visszavittem a motorvezérlőt ahol az immo emulatort berakták. Nem találtak benne hibát. Tanácstalanná váltam, ezért berendeltem egy főtengely jeladót, amit amúgy nemrég cseréltem (mondom tanácstalan voltam :D) illetve a főreléket. A relék cseréjével kezdtem, és azóta tökéletesen indul. 🤷🏻

Pályanapokra kötelező a vonószem. Az enyémből hiányzott. Se a 156 se a MiTo-é nem jó bele. Nagyon rövidek. Hiába találtam gyári cikkszámot, nyilván nem kapható, és méret sehol nem volt. Rendeltem egy gyári citroen jumper vonószemet, mert az több, mint 20 centis. Gyári MOPAR csomagolásba jött :D Ha hosszabb lenne 1centivel nem bánnám, de jelenleg ennek is örülök, mert ennek a vadászatára is elcsesztem egy estét.

Bosch relék kedvezménnyel 5500, vonószem 7500ft.

 
>> EseményAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-10-14

ARC Trackday @alfaromeoclubmagyarorszag szervezésében a #kakucsring-en . Kiváló tapasztalatokra tettünk szert.
Látszik, hol van még szükség a fejlesztésekre. A legnagyobb feljesztést a sofőr igényli ;) Igyekszem! A 30 éves technika pedig állja a strapát, az idei feljesztések rendszerint jól működtek. Kb. 35 gyors, hűtő és médiás kamerázós körökkel együtt kb 45-öt kört tettem meg, transponderes időmérés -sajnos- nem volt, mobillal van pár race app amivel lehet mérni, ezeket rendszerint nem indítottam el. :/
Amikor indítottam jól látszott, hogy egy tapasztaltabb cimbim mikor ment az autómmal (életében először) egy laza 2 másodpercet tudott nekem adni 😆
Oda-vissza, plusz pályázás kb. 500km-es etap.

Sajnos benne van az emberekben , hogy haza is kéne jutni a verdával, szerintem ezt többek nevében is mondhatom , ezért nem lehet a végletekig feszíteni a húrt.
Az idényt lezártam, 2025-ben új beállításokkal vissza térek 🐍🍀 📸 : @flatfourphoto @nrmn2492 @csizikrolandphoto thanks guys.

 
>> SzervizAlfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2024-10-08

Pályanap előtt felszereltem a régebben vásárolt motorvédőt, hogy ha van bármi folyás, akkor az megfogja, mert a versenypályát tilos bármilyen folyadékkal belocsolni.
A lidl-ös szegecsanya behúzót most használtam először, mert nem voltak felfogatási pontok az egyébként rávaló "haspáncélnak". Kiváló cucc, nagyon ajánlom!

Kapott vadi új M8-as imbuszfejű csavarokat, szép nagy alátéteket, és örültem.

Vásároltam egy csövet az olajszűrő hőcserélőjének, mert nagyon megtörtnek tűnt ami rajta volt, mintha nem rávaló lenne. Az 5. boltban végre találtam, felszereltem szép új bilincsekkel, melyhez a hűtőfolyadékot le kellett engedni a rendszerből.
Ez sem tökéletes, itt is van némi keresztmetszet szűkülés, de sokkal jobb, mint volt.

Elkezdődött -volna- a hűtőrendszer légtelenítése, de az autó nem indult.

Néhány nappal előtte raktam a tankba egy Liqui Moly injector tisztítót, mondom ha Kakucsig csinál valamit, akkor jó, ha nem, akkor placebónak biztos jó :D
Elég furcsa egybeesés, gondoltam kioldott valami szennyeződést a tankból és eldugította az üzemanyag szűrőt -ami kb. vadi új- ,de azért vettem rá egy újat.

Az autó továbbra sem indult.

A másik tippem a főtengely jeladó volt, rendeltem egy újat, beszereltem, indult.
Mindez 1.5 nappal ARC Trackday előtt :D

Az autó rendben felért ,pályanapozott, majd visszaért. Kb. 500km-es etap. Apró-cseprő hibáktól eltekintve oké, látszik ,hogy mivel kell foglalkozni a 2025-ös pályanapokig.

 
>> EseményAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-25

Utoljára délután elvittem még lemosni, kipakoltam a dolgaimat belőle, aztán vitték.
Jó élmény volt birtokolni. A Tesla mellett már nincs létjogosultsága, annak mindegy ,hogy 900méterre vagy csak pár kilóméterre elindítom-e vagy nem... :)

Talán nem árulok el nagy titkot a vevőknek piszkosul tetszett az autó :)

 
>> Tuning és extraAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-19

Attól ,mert az autó eladó még nem tojunk rá. A motortér burkolatot lekoptatta a hangszigetelő szivacs. 1-2 munka közé beiktattam ,és újra fényeztem. Minden patent pótolva van, remélhetőleg már nem ér hozzá a burkolathoz.

Az autó még eladó! Hasznaltauto.hu

Unatkozó bohócok után jó lenne beszélni komoly emberrel is. :D

 
>> EseményAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-09-01

A múltkori hirdetés törlődött, de újra felraktam. Vihető a nagyvad.
hasznaltauto.hu

 
>> EseményAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-29

Mai napon elkelt az eddigi legjobb autóm. 3napig volt fent a hirdetés. Ez most kivételesen nem ismerősi/baráti körben kelt el. Balesetmentes km-eket az új tulajnak.

Majdnem 3évet és 15.000km-t töltöttünk el együtt.
Meghibásodás nulla.

És most jöhet valami más. Nagyon más :)

 
>> EseményAlfa Giulia 2.2 MultiJet // 2024-08-25

Új céges autót vásárolok így a flottából a Giulia is távozni kényszerül.

hasznaltauto.hu

 
>> SzervizAlfa 166 2.4 JTD 10V // 2024-08-24

Nekiláttunk a GL szem cserének. Amit előző blogbejegyzésben írtam, a 19-es kerékkel borzasztó instabil lett az autó hátsó része, ezt megfejelte ,hogy elkezedett nyikogni ,mint valami lovaskocsi.

Berendeltem a GL szemeket (tedgum), hátsó hidat kihúztuk az autó alól. A GL szem kipréselése még hagyján ,de a bepréselése nem könnyű feladat, tekintve ,hogy nincs külső fém része ahol lehetne nyomni modnjuk crova fejjel... De megoldottuk. További bontást követően konstatáltuk ,hogy a stabilizátor pálcák nagyon szar állapotban vannak, abból is rendeltem újakat. Kerékcsapágy lehúzásakor a tengelyen fent maradt a csapágy egy része, a bal oldalt 2perc alatt összeraktam, a jobb oldalt 3óra alatt sem sikerült.

Présnek aláraktam, valószínű itt én hibáztam, elrepedt a csapágygolyó háza. Lett volna donor amivel összerakható ,de jobbnak láttam venni egy új csapágyat, annak ellenére ,hogy borzasztó drága.

A hosszú hétvége miatt, jó pár napot aknán töltött alkatrész hiányában, így kicseréltem a pár hónapja megvett kézifék köteleket, mert ami fent volt szintén elég trágya állapotban volt, gyorkötözőkkel felkötve, megtörve, szétnyílva, illetve észrevettem ,hogy indulás után kiengedett kéziféknél még fogja az egyik kereket pár másodpercig.
Nagyon tudok gratulálni valamelyik előző tulajnak aki a kézifékkötél cseréhez nem vette ki a hátsó ülést ,hogy felhajtsa a szőnyeget, egyszerűbb volt megvágni a padlószőnyeget a konzol mögött, ezzel visszafordíthatatlan károkat okozva...Barom.

Mivel az autó még mindig aknán volt, én meg nem tudok ülni a seggemen lemostam az autó alját, és lefújtam 2K Cobra ,kvázi plató festékkel. Brutálisan jó bevonat. Tekintve ,hogy az autó alja fantasztikus állapotban van a korához képest, ezt szerettem volna megőrizni. Nagyjából 3helyen kellett 2cm-en drótkorongoznom, epoxyznom, és mehett rá a cobra.

Megjött a csapágy (GSP), összeraktam, végre mehetet alá a fék, kerekek.

Próbakörön az autó hátulja már nem táncol erőteljes kormánymozdulatra, a nyikogás megszünt. A kézifék jól teszi a dolgát. A munkát sikeresnek tekintem.

u.i. a hátsó híd leszerelésénél minden hozzáférhető fém alkatrészt drótkorongoztam, lefestettem. (stabrúd, csonkállvány, tanktartó pánt, féktárcsa porvédők stbstb )
Minden csavart zsíroztam, féknyergeket kitakarítottam, csúszkákat újra zsíroztam.

A bal oldali kilépőfény nem működött. Utánanéztem. Nem lepett meg a dolog, az aliexpresses hulladék (amúgy Alfa logót vetítő hányinger :D) volt rossz. Jobb oldalon -sajnos- működött. Gyárira szerettem volna vissz alakítani ,de ledpanelt egyszerűbb volt szerezni így kicseréltem, a hátsókba pedig kicseréltem az izzókat ledre, hogy egységes legyen.

Köszönet a futómű szerelésért Apósomnak!

Folyamatosan a 30+ fokokba dolgoztunk, kemény munka volt.

A munkafolyamat zárásaként lemostam, Koch Chemie PH semleges samponnal.


Sorry az idiótán össze-vissza forduló képekért, sajnos nincs megoldás rá az oldalon jelenleg…