Blog >> vezérlésmódosító

>> Szervizgecsa // Alfa 159 3.2 V6 Jts Q4 // 2018-07-04

Beindult végre a gépezet. Ki lett cserélve a kettes hengersoron mindkét vezérlésmódosító. Minden szépen össze lett rakva. Majd jöhetett az indítás. Hibakódok megszűntek, de 3000-es fordulat környékén és indításkor valami hallatja a hangját. Csapágyak kizárva, nem rég voptak cserélve. Maradnak a hidrotőkék. Első körben le lett cserélve a párszáz km-t futott Xado. Mint később kiderült, a régebbi motorhibakor is ez az olaj volt benne. Pedig a 166-ba nagyon jól szuperált. Ide más opció után kell nézni. Most kapott valami olcsó cuccot. Sokkal finomabb hangja lett, de a kopogás maradt. Később az ECU P0024-el reagálta le a hibát. Jani már a vezérlés meghúzási nyomatékaival álmodik szerintem. Két hidrotőke is megadta magát, cserélve lettek. Most már semmi nem állhat(na) a tökéletes működés útjába, csak egy újabb meglepetés! Szóval összeszerelés után gyújtáskimaradás az ötös hengeren és általános égéskimaradás (P0300,P0305). Első körben a trafó fel lett cserélve, a hiba maradt. Úgy tűnik, nem szeret velem lenni, még maradni akar egy kicsit. Pedig két hét múlva vár rá egy magyarországi kör.

Nem kifejezetten kapkodós szervezésem következtében most sikerült eljutnia az Alfának szerelőhöz. Szerencsére a Dunántúlon lakom, így Csörihez vittem Várpalotára.
117767 km óra állásnál a következők lettek cserélve:
- vezérműszíj szett + vízpumpa, vezérműfedél
- vízhűtő
- gyertyák
- első felső lengőkarok
- vezérlésmódosító
- kézifékkötél, hosszbordásszíj, szelepfedéltömítés, ablaktörlők
Ezzel a beavatkozással már gond nélkül átmenne a műszakin is, ami szeptemberben lesz.

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-07-16

SKF vezérlés készlet 62.000
Vízpumpa (SKF) 15.200
Hosszbordásszíj (SKF) 7.600
Fagyálló 2.000
Olajszűrő 1.540
Szelepfedél tömítés 5.200
22.500 Ft munkadíj
12.000 Ft célszerszám bérlés

Km óra állás: 162.400km

>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2016-07-14

Megrendelve: Vezérlésmódosító, motorolaj (Selénia Racing 10w60). Ezek Erhardtól jöttek. Többi az autószerelőm dolga :)

>> SzervizForró // Alfa 155 2.0 ts 16v sport // 2015-12-12

Egy idő óta egyre hangosabb lett a vezérlésmódosító, illetve kiderült, hogy amikor átvettem az autót csak vezérműszíj volt cserélve, a görgőkben ahhoz képest +40ezer volt, így akkor már megtörtént a komplett vezérléscsere is mindenestül balansszal, olajcsere is aktuális lett szűrőkkel együtt ( ez utóbbiakkal kicsit túlszaladtam közbejött egyebek miatt :( ). Vezmód most már semmit nem karran, pár ló is mintha visszatért volna a ménesbe, bár lehet ez csak placebo...

A lista:
- vezérlés szett (Dayco)
- balansz szett (INA)
- vízpumpa (Dolz)
- szelepfedél tömítés (Victor Reinz)
- vezérműtengely szimeringek (Corteco)
- vezérlésmódosító (gyári ricambi originali)
- olaj (Selénia Racing 10w60)
- olajszűrő (Sofima)
- légszűrő (Sofima)
- pollenszűrő (Kristal)

A munkáért köszönet eAtis155 cartársnak, bátran ajánlom. :)

km óra: 254500

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-23

Ma végre megjött a csapágy, délután neki is kezdtem a szerelésnek.
A bontott hengerfejet használtam, hogy a vezérlés módosítót le és vissza tudjam tekerni a szívó tengely végére: 1.kép
A kopott csapágyat szorítottam a bütyök alá, hogy ne forogjon el a tengely: 2.kép
Az új csapágy: 3.kép
A letisztított hengerfej: 4.kép
A sablonokkal pozicióra állított vezérműtengelyek: 5., 6.kép
Jöhet a szíj: 7., 8., 9.kép
Lelkesen felraktam a hosszbordás szíjat: 10.kép
Aztán rájöttem, hogy a vezérmű burkolatot kell elöbb... 11.kép
Már csak az akksi hiányzik: 12.kép
Meg a burkolat, de azt csak akkor, ha minden OK.
Kedd hajnali fél háromkor lettem kész...
Reggel először próbáltam letiltott befecskendezéssel tekerni, de nem nagyon akart kialudni az olajnyomás lámpa. Ezért inkább beindítottam. Azt az eszement zörgést amit levágtak az üres hidrotőkék (csak fel kellett volna tölteni őket). Nem nagyon akart elmúlni. Aztán amikor elindultam szépen lassan elhallgattak a szelepek, viszont a vezérlés módosító kerregett tovább. Persze először nem nyomtam neki, max 2000-ig. Aztán egy kigyorsításnál 3500-ig elpörgettem és azonnal elhalkult a motor. Csak az kellett neki, hogy a mágnesszelep ráengedje a nyomást a vezérlés módosítóra. Így utólag belegondolva, hogy a mágnesszelep nem működött, lehet, hogy a vezérlésmódosító nem is biztos, hogy hibás volt, csak egyszerűen teljesen ki volt száradva a belseje, mert nem kapott olajat (lehet, hogy működött volna csak biztos nem tett jót neki, hogy olaj nélkül kerregett a belseje...). Na mindegy, a berágódott csapágya miatt amúgy is megérett a cserére...
Most már jó halk a motor.
Tapasztalat: nagyon megy! :O) Reggeli utam alatt végig mosolyogtam... Nehéz megállni, hogy szabályosan közlekedjen az ember. Na meg a 16-os kerekek! Tiszta gokart érzés vezetni! :O)
Az első út után döbbentem rá, hogy kihagytam egy dolgot az éjszakai szerelés közben...
A vezérmű tárcsák beállítása után éppen be akartam ragasztani a tárcsa rögzítő csavarokat, amikor belekezdtem másba...
Szerencsére a nagyracsnisban volt a ribe bit így provizorikusan is jól megtéptem. Hazáig kibírta, aztán délután beragasztotam.
Egyetlen üröm van az örömben, hogy a kuplung néha hülyéskedik. Általában szépen jól működik, de néha nem emel ki teljesen (kuplung főhenger már ki lett cserélve). Egy megállás alkalmával vettem észre, hogy a váltóharangból csöpög a fékfolyadék... Megérett a váltó kiszerelés...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-19

Elkészült a célszerszám a vezérlésmódosító le- és visszaszereléséhez (1.kép). Meg van már indikátor óra is a felső holtponthoz (2.kép).

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-11

Leszedtem a vezérműtengelyeket. A 3.képen megtalálod a különbséget? Segítségnek ott van kinagyítva a 4. képen...
Az 5. képen fölül lévő hidrotőke tartozik a kipufogó veztengely utolsó bütykéhez (melyik volt előbb, a tyúk vagy a tojás?)
Egy bontóban (ami főleg opelekkel foglalkozik) találtam hengerfejet és már útban volt nekik... Ugyan a szelepek összekuszálódtak benne, de mindkét tengely jó lesz. Egy hidrotőkét is szétszedtem, asszem el leszek a tisztogatásukkal (nem bonyolult csak sok van belőle).
Már csak a vezérlés módosító csapágya hiányzik az összerakáshoz.

Amíg megérkezik megnéztem ezt a hibát is:

"1: P1653 - Variable camshaft timing control
ERROR DETAILS:
Fault status: Open circuit"

Igazat mondott a computer...
A vezérlés módosító mágnesszelepe nem húzott meg hiába kapcsoltam rá 12V-ot. Rámértem, szakadt...
Kiszedtem és kitisztogattam a helyét (tele volt olajsárral). Aztán ha már úgy sem jó akkor szétszedtem (8.kép). A két csavar kicsavarása után lehúztam a kupakját ami ellenállás nélkül lejött, pedig elvileg bele lett volna forrasztva tekercs két vége (nem szabadott volna kijönni).
Gyorsan meg is néztem, hogy a tekercs 12V-ra meghúz, a csatlakozótól a forrasztási pontokig is meg van az összeköttetés, így egy forrasztással megúsztam.

A vezérműtengely jeladót is lepróbáltam (ne akkor legyen meglepetés, amikor már összeraktam az egészet...). A csatlakozója két szélső érintkezőjére 5V, a középső meg a + közé led. Ez így egyszerűnek hangzik, de elszüttyögtem vele vagy egy órát mire összeállítottam a "mérést" úgy, hogy szabad legyen mindkét kezem, hogy a szenzorba bele tudjam tuszkolni a tárcsa odaillő részét. Szerencsére ez is jó, szépen kapcsolgatja a ledet.

Folyt. köv. ...

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2015-03-08

Nekiálltam a vezérmű cserének. A szelepfedél tömítés bakelit keménységű lett, nem tudom, hogy mikor lehetett utoljára leszedve a fedél...
Ja és az alkatrészek, a kis kék zacsiban van a legdrágább autóalkatrész amit valaha is vettem...
A piros dobozos meg a kölcsön veztengely rögzítő.

>> EseményATE TR // Alfa 156 1.6 // 2014-10-21

Pici lányom az első képen. 9 évet vártunk rá és utána nehézségek árán megszületett 18 óra alatt. Kemény feladat volt. Minden tisztelet a nőké. Nem bírnám/tudnám végig csinálni.

Ő volt az egyik oka, hogy az autó hanyagolva (de nem bánom) lett...a másik...többit meg leírom:
196.000 km
- Lejárt a műszaki, ez volt a fő ok. :-) Szeptember 13.-án. :-) De régen volt.
- Trafó baloldali cserélve, de úgy látjuk, hogy a többi is csere érett a kábel koráccsal együtt. Ezt még intézem, de majd fizukor, mert sok volt most. (össz.: 186.000 HUF)
- Vezérlés módosító. Aranyos termék. Kicsi és drága. :-) Lehet bírta volna a másik is. Mondjuk kb 103.000 km volt benne, de nem mindig hangoskodott.
- olaj, szűrők, szíjak és a hozzáhasonló barátai, akik ott laknak -> görgők ilyenek.
- fagyálló
- klímaszivattyú -> emiatt a gáz lefejtése és visszaszipákolása
- lámpa polír

- nagy vez.tengelyek, ahogy kell. Érdekes. 2000 fordulat alatt még bizonytalan. Majd ezen valamit változtatunk. De ez majd csak a trafók cseréje után. Ki tudja, hogy mihez van köze. Ja és halkabb a kipufogó, na ezt rakja valaki össze. :-) A második harmadik képen a tengelyrögzítők láthatóak. "Lila" 1.4-1.6 "kék" 1.8-2.0 (nekem ez lila, a másik kék :-) )

- ülésekbe a fűtés bekerült még a kapcsolókat és a kábeleket elhelyezem a héten.

Van a kocsin még bőven munka. Hátsó elektromos ablakokat is elkezdtem valamikor, de a levegőben lóg ez is, ugyanúgy, mint a zene átépítése...hát majd egyszer. :-)

Az autót ma hoztam el, de már tegnap kész volt. Nem tudtam érte menni. Ingázás a kórház és a lakás között. Pözsót leraktam szervizelni, hogy ő is megkapja az olajat meg a barátait. :-)

Képeket még rakok majd ide.