Tagok >> JulesTS >> 156 1.8 TS >> Blog
- Típus:156 1.8 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:Metálkék
Az első féktárcsákat is lecseréltem mart Brembo tárcsákra.
A hifiből már egy ideje sípolás hallatszott. Gyújtás ráadásakor addig sípolt amíg az AC ment. Így visszagondolva, kb az AC csere óta lehet ez a zaj. Most volt egy kis időm foglalkozni vele, utána olvastam kicsit a témának (generátor zaj). Átkábelezéssel nem akartam foglalkozni, elkezdtem az RCA kábeleknél vizsgálódni. Be is jött az itt említett földhurkos dolog: https://www.hobbielektronika.hu/forum/topic_post_231849.html
Lehúztam az összes RCA-t az erősítőről és csodák csodája teljesen eltűnt a sípolás. Visszadugtam a bal elsőt, nincs zaj, visszadugtam a jobb elsőt, nincs zaj, visszadugtam a mélynyomó RCA kábelének egyik csatlakozóját és megjött a sípolás. Még egy kicsit próbálgattam és odáig jutottam, hogy ha mindkét kábel legalább egy-egy csatlakozója be van dugva, akkor sípol. Megoldás: az egyik kábelen elcsíptem az árnyékolást mindkét csatlakozónál. Viszlát sípolás! :O)
A családi flotta Mitsubishijének légtömegmérő elhalálozása hozzájuttatott az előző légtömegmérő tuning alkalmával kikerült műanyag rács szebb és jobb alternatívájához, a vékony alumínium lemezből készült méhsejt rácshoz. Szerencsére a japán légtömegmérő szűk nyílása mögött jóval nagyobb méretű rács rejtőzködött amiből éppen ki tudtam vágni a Bosch csövébe passzoló darabot. A rácsot az új helyére szorosan sikerült bepasszintani, de a biztonság kedvéért kis tömítő pasztával fixáltam véglegesen. Egy nap száradás után bekerült helyére a tuning légtömegmérőház. Megnyugtató érzés, hogy most már kis ellenállással de laminárisan áramlik a levegő a légtömegmérőben. :O)
Az előző blogbejegyzésben leírt mélyközép láda sajnos útban volt, így mennie kellett, de a 100Hz környékével valamit csinálnom kell...
Az ajtó szigetelése mellett döntöttem (de jól is tettem!). Vettem egy 8db-os szigetelő lap készletet és egy pár 200mm-es mélyközepet harmad áron (újak, de az egyik javított volt).
A 8db öntapadós bitumenlap szűkösen de elég volt a két ajtóra, már csak a 200mm-es mélyközepeket kellett valahogy az ajtóra varázsolni. Méricskéltem és a 165mm-eshez gyártott két MDF kiemelő gyűrű kapott plusz egy szélesebb gyűrűt amire belefért a nagyobb mélyközép. Így Peerless Definition magasok vannak az A oszlopon, Peerless Definition hangváltó, Audison AP8 mélyközép, és Gladen Audio M10 mély 22 literes zárt ládában. Az AP8 eszelős mélyeket ereszt mélyláda nélkül is. Már csak az M10-nek kellene egy 30 literes reflex láda...
A Peerless Definition 6 mélyközepei jól szóltak, de a 80..100Hz környéke még gyengélkedett (a hangszínszabályzó csak szükség megoldás volt). Az ajtó szigetelése lett volna a megoldás, de az otthon meglévő dolgokból barkácsoltam 100Hz-es támogatást: volt egy pár 165mm-es Phonocar kickbass sugárzóm, egy használaton kívüli Magnat 4 csatornás erősítőm, amihez már csak pár MDF lap kellett. Készült is két kis csapott láda, amit az első ülések elé be lehetett rakni. Egész elfogadható eredményt adott, csak a lábnak volt kicsit útba. Nem titok, hogy csak ideiglenes lett beszerelve. Folyt. köv...
Itt volt az ideje...
Új olajat, olajszűrőt és légszűrőt is.
A csomagtér tetőről sajnos a lakk elkezdett leperegni, valószínűleg naptejjel kellett volna kenegetnem mert megégett szegény bőre és hámlásnak indult. A kis foltok egyre nagyobbak lettek, ennek hatására úgy döntöttem, hogy autófóliával javítom a jármű külsejét. Vettem is szép metálkék fóliát. A csomagtér tetőt leszereltem és kiszedtem belőle a lámpákat és a zárat, lemértem az 1.8 felirat helyét és simára csiszoltam. A fóliát elkezdtem felrakni, de gyűrődött, hólyagosodott... Hiába volt segítségem, fél óra alatt nagy nehezen kb. 10cm-es sávot sikerült nem túl szépen lefednem. Megelégeltem, letéptem és összegyűrve a kukába küldtem a meggyötört matricát.
Vettem gyorsan két flakon mattfekete spray-t és ideiglenesen feketére mattult a csomagtértető. Majd kevertetnem kell Azuro Fantasia metal-t, hogy egységes legyen a külalak, addig is marad ez...
Azt hittem, hogy az autó fóliázás könnyebb lesz, mint a festék szórás...
Nyaralás végén sikerült egy jó drága parkolási díjat beszednem negyed órára. A szálloda belső udvarán a recepció elé parkoltam a csomagok kihurcolása és a fizetés idejére. Mellettem volt még hely bőven. Amire végeztünk valaki letörte a bal oldali tükrömet (nem szeretnék rosszat neki, de azért remélem eltört a keze...). Ma kicseréltem egy újra. Ez már a harmadik tükör amit cserélek...
Minden szipi-szuper...
Megvolt a futómű állítás egy helyi műhelyben. A szerelőnek tetszett, hogy egy csavar sem volt berohadva... Gyorsabban is vegzett vele, mint várta.
Most már a kormány is egyenesen áll és várhatóan a gumik is egyenletesen fognak kopni.
Ja még annyi, hogy a felső lengőkar szilentjeit alaposan beáztattam szilikon olajba, így remélem tovább fogja bírni és később kezd nyüszögni.