Blog >> típushiba >> 159

Az egész egy gyertyacserének indult, de aztán ki se cseréltem. Sajnos az én TBi-m sem mentes minden típushibától, a már Shadin által vázolt olajban úszó gyertyák az enyémet is utolérte. Shadin tanácsára egyelőre ki fogom onnan szívni az olajat amennyire tudom, aztán úgy is aktuális lenne egy vezérléscsere és akkor egy csapásra orvosolva lesz mindkét dolog.

Km: 148200

Visszajött a rángatás...
Nem durván, indítás után 1 percig csinálta és kísértetiesen csak 15 fok körüli hőmérsékletnél (?). Gondoltam ránézek a korrekciókra. Na már ott nem stimmelt valami. MIndenképp végére akartam járni, mert nem szeretnék vészmódban hazavánszorogni valami messzi messzi galaxisból...

Lehúztam a boxot, hátha az a gond. Hát nem. Beindítottam box nélkül és azonnal vészüzembe vágta magát. Kivételesen 3-mas henger no signal.
A vezetéken itt is van egy kis törés, de a múltkor meghámoztam az 5-öst, az erek belül jók. Valószínűleg a késes csatlakozóknak van valami típushibája.

A lusta énem felülkerekedett, nem hoztam csatlakozót a bontóból, és nem csináltam nagy ügyet az egészből. Egy pici csavarhúzót két oldalt a késes csatlakozó alá és fölé benyomkodtam. Ezzel összébb nyomtam a csatlakozót. Szépen visszadugtam mindent a helyére, és kipróbáltam.

És megjavult. A korrekciók helyre jöttek, a rángatáskori -5 (!) és 5-ös hideg motornál mért korrekciók 1.5 alá lementek minden hengernél. Melegen pedig simán 1 alá. A motor szebben, simábban jár, és D-ben fékkel tartva feltűnően kellemesebb, nem rezeg úgy az autó. A gázpedál kisebb mozdításokra is normálisan reagál, nincs az a fura bizonytalan érzet, ami néha előfordult. Azóta sem rángatás, sem fehér füst nem volt egyáltalán.

Viszont lett egy érzetre finomabb autóm. A hangja is szebb, tényleg. És valahogy jobb érzéssel is ülök bele, megvan az a minden OK élmény. :-)