Egy szombat reggeli kiadós eső utáni párás délelőtt nekem kellett elhozni a gyereket (saját plusz két szomszéd kölök) a focimeccsükről, Budáról. Indítás után rázkódás és egyenetlen alapjárat fogadott, mintha csak 2 vagy 3 henger indult volna el. Picit járattam, de nem tért magához, uh újraindítással próbálkoztam, de az sem használt. Na, mondom “fasza, kapom majd az ívet a szomszéd mercis és teslás haveroktól, hogy ezért nem kell Alfát venni” 😡 Nagy nehezen, rángatózva kiálltam a kertből, majd óvatosan elindultam, áttettem manuális módba, hogy megpróbáljam magasabb fordulatra bírni, de majd kiesett a motor a helyéről, jött is a check engine… Majd megint megpróbáltam újraindítani, szerencsére most vette a lapot, és minden szépen ment, mintha mi sem történt volna. Megnyugodtam, mehetek a gyerkőcökért, nem kell másik apukát riasztani és megúszom az élcelődést 😀
Útközben a hibalámpa is kialudt, teljesen elmúlt a probléma.
Két dologra gyanakszom, ami végül 3 lett:
- szaródik el a MA
- szaródik el a múltkor cserélt Nox-szenzor, akkor is ilyen tünetek voltak
- szar volt a benzin, mert mindig OMV-nél tankolok, de most úgy jött ki a lépés, hogy 2x egymás után is Mol került bele. Amikor legelőször csinálta ezt, akkor is Mol benzin volt a tankban, uh gyanús a dolog.
Bármi is okozta, maradok az OMV-nél, és most prémium E5-öst tettem bele, amit minden 2. tankolásnál meg fogok ismételni. Ha nem jön elő ismét a probléma, akkor ez a verzió nyert és nem kell aggódnom, ha meg igen, akkor még él a gari, uh inkább most jöjjön elő, mint majd a lejárta után.
Közel a nálam töltött első 7.000 km-hez megtörtént az olajcsere (Liqui Moly), valamint a szűrők cseréje (olajszűrő, MultiAir szűrő, levegő szűrő, pollen szűrő) és az ózonos tisztítás.
A hátsó ablakmosó csöve el volt repedve, ez javítva lett, valamint hátra hamarosan kapni fog új elektromos kábeleket is a mostani toldozott kábelek helyett.
Kiégett az egyik rendszámtáblát megvilágító izzó, ez cserélve lett.
Ideiglenesen jelentkező sárga check engine hiba miatt diagnosztikát végeztek, ami az egyik MultiAir szelep hibáját jelezte. Mivel nincs semmilyen teljesítménybeli probléma vagy bármi más hiba, ezért egyelőre ezzel nincs teendő, de a közeljövőben valószínűleg cserélni kell majd a MultiAir modult.