Peti16V - főkép
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-10-22

Mivel éppen esedékes volt az éves szerviz, és az autó kényszerből már a szervizben volt, így az olajfogyás okának vizsgálata mellett el lett végezve az éves szerviz, a szokásos olajon és szűrőkön kívül kapott új NGK gyertyákat, kiegyenlítőtartályt és végre a motortartó bak is cserélve lett a módosított verzióra,
Az olajfogyás oka nem derült ki, elképzelhető, hogy letapadtak a gyűrűk a korábbi hosszabb állás miatt, a turbón semmi nyoma hibának, szivárgás sincs, uh kapott egy komoly motoröblítést Liqui Moly szerrel, majd utána járatva lett a motor egy olcsóbb olajjal, de már adalék nélkül, majd ennek leengedése után került csk bele a Selenia K Pure Energy. Elég költséges beavatkozás volt, remélem ért is valamit…
(a gyári kiegyenlítő tartályt és motortartó bakot én vittem, így a lenti árban nincsenek benne)

125.891 km

 
>> SzervizAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-10-21

Trélerrel (itt is kösz, Dani!) bevittük az autót az Alfa Romeo Szerelemhez, ahol rövid idő után kiderült, hogy nem volt elég olaj a motorban, ezért a MA egység nem tudott megfelelően működni, így ezért állt le a motor. Kapott egy kis olajat, a 3. kísérletre beindult, szépen kisimult a járása. A hiba oka megvan, de hogy miért fogyott el ilyen hamar az olaj, azt még ki kell deríteni…

>> EseményAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-10-19

Ma a feleségem az első kanyarig jutott az autóval, ami először elkezdett erőtlenné válni, majd le is állt a motor. Szerencsére nem jutott messzire, így nem kellett sokat tolni hazáig…
Holnap hívom a szervizt, gyanús, hogy elszakadt a tavaly nyáron cserélt vezérlés. (Azóta már kiderült, hogy nem az volt)

 
>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-23

Felragasztottam az ismert, ebayről beszerezhető öntapadós alcantara(-szerű) utasoldali légzsák borítást, hogy megóvja a fedelet az UV-sugaraktól, hőtől és így a felpúposodástól és kirepedéstől.
Asszem 34€ volt ingyenes szállítással.

 
>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-23

A kilincsekről mállott le a festék, így a csere mellett döntöttem.
Színben így végre harmonizál a kilincs, a visszapillantó és a pajzs.

>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-08-20

A régi borításról pikkelyesedett a fényes krómbevonat, ami amúgy sem tetszett, így adta magát a csere a matt (szatén) krómra. A cserét a youtube-on található videók segítségével végeztem. Nem nagy ügy, de azért kell egy kis türelem és kézügyesség hozzá. Nekem a bal oldalinál el is tört a tükörlap, mert a másik oldali siker után elbíztam magam és kevésbé voltam óvatos. Így vehettem egy tükörlapot is pluszban, ami miatt másodszorra is neki kellett ugranom a mutatványnak.
Minden jó ha a vége jó! Tetszik az eredmény, ezzel a kis lépéssel is frissebb és újszerűbb állapotú lett az autó.

>> EseményAlfa Giulia Sprint // 2025-08-04

Horvátország, Solta-sziget

 
>> Tuning és extraAlfa Giulietta 1.4 Multiar QV-Line // 2025-07-13

Ma végre felkerült a faceliftes scudetto. Erre a cserére az autó 1 évvel ezelőtti vásárlása óta készülök, uh nagyon örülök neki, hogy végre megcsináltam.
A felszerelés előtt ismét nézelődtem a youtube-on, tök jó, hogy nem vakon kell egy ilyen műveletnek nekiállni. Ahogy másoknak is, nálam is több menetes rézhüvely is elfordult a régi rácsban, ez egy kicsit lassította a műveletet, de mindennel együtt így is kb. 2 óra alatt kész lettem.
Nagyon tetszik az autó frissített arca, sokkal jobb szerintem az összhatás így, nem csak a rács más, az egész formaterv sokkal harmonikusabb és frissebb.

>> Tuning és extraAlfa Giulia Sprint // 2025-07-06

Az első rendszámot “pappaszosan” sikerült a szalonban rögzíteni, nem maradhatott így. A Plexiclick rögzítő mellett döntöttem, ezzel bárhová feltehető a rendszám keret nélkül, a tartó két kis átlátszó rugalmas rögzítő “kereszt”, felszerelés után szinte láthatatlan.
Normális autónál a felszerelés nagyon egyszerű, Alfáknál főleg elől az ismert problémába ütközünk: a gyári konzol kompenzálja a lökhárító ívét (de csak részben), ami miatt a lökhárító már szét lett gyalázva a márkaszervizben, így maradt az a megoldás, hogy a konzolt fent hagytam és erre csavaroztam a Plexiclick tartókat, amivel csak annyi volt a bibi, hogy a tartóhoz kapott csavarok túl hosszúak voltak, ha ezzel teszem fel, akkor a konzolok túllógva beleértek volna a lökhárítóba, felsértve a fényezést, ezért rövidebb lemezcsavart kellett használnom, szerencsére akadt a garázsban. A rendszámot kicsit ráformáltam a tartókonzol ívére, majd egyszerűen a helyére pattintottam, szerintem jó lett.
Hátul sem ment simán a felszerelés, mert itt is van egy köztes konzol, amire tetszőleges csavart rögzíthetünk, de ezt el akartam hagyni. Viszont ezt a köztes konzolt 3 csavar tartja, ami nekünk nem jó, mert a Plexiclick felszereléshez oldalanként 2-2 csavar kell, így mégis fent hagytam a konzolt és ebbe hajtottam be a lemezcsavarokat. Nem lett rossz, de jobban tetszett volna lemez a lemezen.
A Plexiclick több méretben elérhető, a magyar rendszámhoz a 2-est kell használni. Innen rendeltem: link
Ára 4000 ft plusz 1550 ft szállítási költség.

 
>> EseményAlfa Giulia Sprint // 2025-07-01

Csodásan indult a július, elsején délután átvehettem a második (céges) Giuliám.
A Pappastól jött, készletes bemutatóautó volt náluk, de hála az égnek alig használták, így átvételkor csak 313 km volt az órájában, a tankban pedig az első adag benzinből lötyögött még egy kevés. Jelentős kedvezményt kaptunk a listaárból és persze így várni sem kellett sokat az átadásra, ezen okokból esett rá a választás.
Az ajtó kinyitásakor áradt belőle az újautó illat, határtalan öröm egy ilyen autóval kihajtani a szalonból.
Az első métereken nagyon óvatosan ismerkedtünk, de hamar visszajöttek az emlékek, minden gyorsan kézreállt, az üléspozíció is gyorsan meglett, jöhetnek a közös kilométerek! 😍