Blog >> hungaroring >> technika
Augusztus 31-én van szülinapom és páromnak komoly fejtörést okoz mindig, hogy mit adjon ajándékba. Sajnos, az ő problémái az én problémáim is, mivel addig nem hagy nyugodni, amíg valamit ki nem sajtolok magamból, hogy mit is szeretnék. Egy héttel szülinapom előtt jött a megmentő ötlet. A Totalcar-on hirdettek meg egy vezetéstechnikai tréninget Mogyoródra szeptember 2-re. Gondoltam, ez tökéletes lesz. Mindig is szerettem volna egy ilyenen részt venni. Barátnőm be is fizetett és kipróbálhattam a nedves műgyantán csúszkálást. Élvezetes volt, tetszett a dolog. Hozzá kell persze tenni, hogy ez inkább téli, lefagyott útviszonyokat szimulál, így nyári gumival nem brillírozott nagyon egy autó sem.
Három pálya volt. Az elsőn egy lejtőn volt a műgyanta és a fékutat kellett tesztelni. A lejtő alján egy vízoszlop volt kinevezve a kamion hátuljának és meg kellett előtte állni. Nem volt mindegy, hogy 24-el vagy 22-vel ment az ember, sok méter különbség volt még kis sebesség eltéréseknél is. A második pálya a rántópad volt. A műgyanta előtt egy 100-200 bar (beállítástól függően) nyomással megtolt acéllap a hátsó kerekeket megtolta valamelyik irányba és az volt a feladat, hogy sávon belül ellenkormányzással egyenesbe kellett hozni az autót. a 3. pályán bójákat kellett kerülgetni. Műgyantán egyáltalán nem volt egyszerű feladat.
Készítettem róla egy video összeállítást is. Egyik haveromtól sikerült egy GoPro-t szerezni, amit az autó oldalára tapasztottam, valamint barátnőm vett néha kívülről. Nem abban a sorrendben vannak a felvételek, ahogy felsoroltam előbb és a bójás szlalom hiányzik is róla, ez ne tévesszen meg senkit :)
Vezetéstechnikai tréning