RomeoOne - főkép
>> EseményAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-07-15

A bakancslistámon 3 főbb útvonal szerepelt, amit meg kell járnom ezzel az autóval. Ezek közül az egyik a Grossglockner volt. (A másik kettő a romániai Transzalpina/Transzfogaras páros, valamint a Dolomitok.)

Már tavasszal kitűztem az időpontot és lefoglaltam a szállást. 3 éjszakát töltöttünk a Millstatter See mellett. Az idő tökéletes volt. A magyarországi rekord kánikula az osztrák hegyekben egy 25-30 fokos, napsütéses meleget jelentett, ami tökéletes idő egy hegyi autózáshoz. Csapadék csak odafelé úton volt egy pici, Maribor környékén.

Szlovénián át mentünk, egyrészt, mert kicsit rövidebb, másrészt jobban szeretem utazásra a szlovén szakaszokat, mint az osztrákot. Haladósabb és nem kell folyton a traffikat lesni :) Na meg konzultáltam Pirituval és ajánlotta még útbaejteni az osztrák 69-es út Gamlitz és Lavamünd közti szakaszát. Ebből az irányból nem mentünk el Gamlitz-ig, hanem Langegg előtt mentünk át az szlovén-osztrák határon és Leutschach-nál értük el a 69-et. Nagyon ajnálom ezt a Pössnitz-i, rövid kis szakaszt az osztrák oldalon a felfedező kedvűeknek, nekem nagyon tetszett. Főleg az 1. képen látható tekervényt élveztem nagyon, oda vissza érdemes párszor átmenni rajta :)

A 69-es út Eibiswald és Lavamünd közötti szakasza vezet át a hegyen, elég hosszan és elég meredeken, komolyat lehet rajta autózni, de a Lavamündhöz közelebbi szakaszon az útminőség azért messze nem kifogástalan. (Egyébként az úttal kapcsolatban úgy általánosan is elmondhatom, hogy bennem lerombolódott az a mítosz, hogy az osztrák utak milyen jók. Vannak bőven hosszú szar szakaszok, amilyeneket itthon is bármikor lehet találni.) Én egyébként nem is ezt a hegyi szakaszt élveztem a legjobban, hanem a Lavamünd-től induló 80-as utat Ruden-ig. Kellően kanyargós, megvan benne a szintkülönbség is, de sokkal gyorsabb szakasz, mint előtte a hegyi rész.

Másnap nekiindultunk gátat nézni, csapatni egy nagyot a Malta-Hochalm-strasse-n. Ez is egy fizetős szakasz, huszonnéhány € a belépő személyautóval. Már az odaúton összetalálkoztunk 3 szlovén motorossal. Nem akartam magam elé engedni őket, hogy ne tartsanak fel, de kettő egy beláthatóbb szakaszon padlógáz mellett is elhúzott mellettem, én meg elvettem, mert a jobb1-en már nagyon hangosan szólt a sziréna. Tény, utána sem értem utol őket, nem voltak útban.

Legközelebb a Hochalm-strasse bejáratánál találkoztunk, épp megpihentek. Én is vártam kicsit, hogy ne érjek utol senkit, aztán nagy gáz, indulás. Mesés az a felfutó szakasz... Nem sokkal később beértek a motorosok. Na, nézzük. Száraz aszfalt: pipa, napsütéses idő: pipa, meleg gumik: pipa, race mód: pipa. Akkor kenjük neki!

Tapostam rendesen a gépet és a kanyarokba úgy estem bele, hogy a Corsa-k tapadását is próbára tettem. A hátsókerék hajtásnak viszont rendkívül kedvezett a hegymenet és a nagyobb hátsó terhelés, harapták a gumik az aszfaltot. Ez a motoros viszont nagyon tudott. Kanyarokban is alig maradt el, holott általában ott nagyon el szoktak tűnni a visszapillantóból. Végül egy egyenesebb, szűkebb szakaszon elment mellettem. Nem volt veszélytelen művelet, de elég bátor volt. A másik kettőt elengedtem, ezek tudnak menni, nem fognak feltartani.

Ezen az úton egyébként van két szakasz, ami egyirányú és lámpás irányítással engedik hol fenrtől, hol lentről a forgalmat. Ez nem tetszett, mert a felhevült technikát nem volt idő visszahűteni, mikor megláttam a lámpát már csak max. 100 m volt kicsit kigurítani az autót. Ez megfogta a motorosokat is, beszéltünk kicsit, kiderült az elsőről, aki a legjobban nyomta, hogy versenyző volt. Látszott is azon, ahogy ment.

A fenti látvány pazar, egy nagy völgyzáró gát tetején lehet végigsétálni (2. kép). Lefelé nem igyekeztem annyira, viszonylag forgalmasabb is volt. Inkább a motorféket teszteltem. A kétliteres benzines cartársak sokat panaszkodnak, hogy nincs motorfék és elmelegítik hegyen lefelé a fékeket. A karbonfékek miatt ezen nem különösebben aggódtam, de most direktben leteszteltem, hogy a V6-nak van lefelé motorfékje, D-ben is, R-ben is (a másik két mód meg irreleváns). Le tudtam úgy jönni a hegyről, hogy hidegek maradtak a fékek a középső kijelző szerint.

Másnap következett a lényeg, amiért érkeztünk: a Grossglockner hegyi út. Még a Hochalm-strasse előtt tankoltam, kb. háromnegyed tankkal inudltunk neki. Odáig volt még 80 km. Kb. fél 12-re értünk a bejárathoz. Már az elején látszott, hogy jó ötlet volt hétfőre időzíteni, mert nem volt nagy forgalom. Jó tempót tudtam menni, de nem kentem neki annyira. Inkább csak élveztem a dinamikus kanyargást és néztem én is a tájat. Párszor kellett azért előznöm, a forgalom átlagos tempója olyan 50-60 km/h volt, az enyém kb. 80-90 km/h.

Először a Hochtor alagútjának északi oldalán álltunk meg picit szétnézni és júliusi havat tapogatni. Az alagút utáni két visszafordító kanyar brutális, úgy be van döntve, mint egy Nascar pálya. Eljátszottam a gondolattal ,hogy vajon mekkora sebességgel lehetne belemenni... Innen a következő megálló az Edelweissspitze volt, ahol ittunk egy kávét. Na, ott azért volt egy kis tumultus. Innen pedig egy lendülettel lementünk az északi, ferleiten-i belépőkapuig, hatalmasat autózva ereszkedés közben is (5. kép). Akkor nem volt teljesen egyértelmű, hogy ha kimegyünk a kapun, akkor újra fizetni kell-e a belépésért (43€). Utólag megnéztem és ha jól értettem, napijegyet kaptunk, tehát vissza tudtunk volna menni fizetés nélkül. De akkor nem akartam kockáztatni, úgyhogy a kapu előtt nyíló 6 sávon egy íven megfordítottam az autót, majd pici hűtés után megnyomtam az északi szakaszt felfelé is, ezt már egy kicsit erősebb tempóval, mint a délit. Rohadt jó kanyargás volt. Kellett előzgetnem is, de megvolt hozzá a motorerő :)

Felfelé a Nassfeld vízesésnél (3. kép) és a Fuscher Törl-nél álltunk meg, ahol épp kerek 28000 km-t mutatott a számláló (6. kép). Itt konstatáltam, hogy a panorámaút bejáratánál látott kb. 270 km-es hatótávom a megtett kb. 50 km-en 220 km-t csökkent, így épp 73 km-t jelzett ki. Ez okozott némi töprengést, hogy végig tudunk-e menni az egész túrán, de úgy voltam vele, hogy minden problémát a maga idejében... Innen egy lendülettel mentunk a Kaiser Franz-Josef Höhe-ig, megnéztük a kilátást a gleccserre (4. kép).

Az üzemanyagszint jelző már sárgán világított, de még mindig 70 km-t mutatott a hatótáv. Mivel innen már lefelé vezetett az út, ezért gond nélkül eljutottunk a mörtschach-i Eni kútig. Így összesen kb. 4 órát vett igénybe a program, ebéddel együtt. Persze el lehet tölteni a hegyen az egész napot is, annyi program, kiállítás, múzeum meg túra lehetőség van. De én úgy voltam vele, hogy ezekkel töltsék az időt azok, akiknek nincs olyan autója, amivel az utat tudják élvezni :D

A harmadik napon a Nockalmstrasse-val kezdtünk. Innerkrems felől indultunk neki. Keddi nap lévén a forgalom itt is visszafogott volt, nagyon jót lehetett kanyarogni, ezt az útvonalat sem érdemes kihagyni. Ennek a különlegessége, amiről emlékezetes marad, az az úton bóklászó tehenek. Nagyon meglepődtem, amikor az Eisenthalhöhe-től ereszkedve egy kanyar után egy tehén blokkolta az utat... Majd a következő kanyar után 3 is, az egyik egy borjú volt, és az út melletti meredek részen úgy kaptatott fel, mint egy hegyikecske. Szerencsére nem votlak agresszívak, el lehetett mellettük manőverezni, de azért kicsit para volt. A második csúcson, a Glockenhütténél ittunk egy kávét és indultunk is neki az ereszkedésnek.

Hazafelé kicsit módosítottam az útvonalat, a 69-es hegyi szakaszán még átmentünk (7. kép), de már Eibiswald előtt letértem róla és Radlje ob Dravi felé, egy hegyi kaptatón tértem át a szlovén oldalra. Rövid, de élvezetes kanyargást nyújtott az a rész is.

Bónusz a történetben, hogy úgy mentem el a túrára, hogy volt egy barátnőm és úgy jöttem haza, hogy lett egy menyasszonyom :) (8. kép)

>> SzervizAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-07-12

Már 3 éve, hogy nálam az autó, de nekem még mindig olyan, mint ha új lenne. A kötelezőkön kívül egy apróság volt még, amire ránézettem velük. Az utóbbi hetekben jobbra kitekert kormánynál a bal első kerékből furcsa fémes ciripelés, kattogás hallatszott.

Úgy igazán először a 3 héttel ezelőtti szlovák túránál tűnt fel a dolog, mert hegyről lefele, a 180 fokos jobbos visszafordítókban nagyon durva hangja volt. Már az utolsó szakaszon tűnt fel, mikor a nagyján már túl voltunk, de megijesztett kicsit. 2x hallottam ehhez hasonlót. Egyszer a Kakucson, de akkor kiderült, hogy egy kavics ment az abroncs barázdájába. Meg még régebben, mikor a 159-en a kerékcsere után az 5-ből az egyik csavart elfelejtették meghúzni. Kavicsot nem találtam az abroncsban, a kerékcsavarokra meg ráhúztam, de egyik sem volt laza.

Hát jó, majd a szerviznél megemlítjük. A kocsi simán futott, kormányt nem rázta, akkor csak nem lehet olyan vészes a dolog.

Csabiék előtúrtak valami gyártói körlevelet, amiben az az információ volt, hogy a féktárcsák rögzítésénél, a szegecselésnél kell kitisztítani, mert amiatt ciripelhet. Kissé szkeptikus voltam ezzel kapcsolatban, de végül elmúlt, úgyhogy a szerelőzseni megint alkotott :)

Ezen kívül kiderült, hogy nem ég a jobbos xenonom. Nem tudom mióta, valószínűleg mostanában aludhatott ki. Nekem fel sem tűnt. Ezt is cserélték.

Mivel ez volt a 3 éves Easy Care szerződésem utolsó teljesítése, így még ezt a ház állta, de a következő évben - attól tartok - már nem fog fülig érni a szám, mikor a szerviz végén megkapom a számlát...

>> Tuning és extraAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-07-06

Apró esztétikai deficitnek tartottam már az elejétől fogva, hogy a szép sötét felnikben ott kandikált, szinte világítva, a fémszínű szelepszár. Volt pluszban 4 db ilyen szelepszáram a másik (azóta eladott) felniszettem TPMS készletéből, gondoltam, azokat lefújom feketére és gumicserekor azokat rakatom vissza. Ez meg is történt, Plasti Dip-pel, "folyékony gumival" (amit ajándékba megkaptam Erhardtól) tüsszentettem le azokat. Az elképzelésemmel azonban 2 probléma is akadt.

1. Amikor mentem gumicserére, akkor otthon felejtettem a fekete szelepszárakat.
2. Gumicserekor nem opció leszedni TPMS szenzorokat, ha nem akarom cserélni azokat (mint utólag számomra kiderült).

Akkor jöjjön az alternatív megoldás: a helyükön lesznek lefújva. Mivel nem valódi festékről volt szó, hanem egy gumis bevonatot képző anyagról, amit száradás után simán le lehet húzni, ha nem tetszik, ezért bátrabban vágtam bele a projektbe. Így nem kellett attól félni, hogy a fényezett felnit összecseszem, ne adj' Isten az autó karosszériájára is ráködölök.

A végeredménnyel nagyon elégedett vagyok, pont azt hozta, amit vártam. Elrejti végre a felniben a szelepet, sokkal homogénebb így az egész, ha ránéz az ember.
(Közelről persze nem egy műremek, de közelről úgyis csak én látom, mikor nyomást állítok.)

>> AutóápolásAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-30

Évi egyszer le kell pucolni a króm kipufogóvégeket a rárakódott/ráégett mocsoktól. Ezelőtt tavaly május végén volt tisztítva, szóval már ideje volt. Annyira azért nem volt vészes az állapota. Az szembetűnő volt, hogy mióta mindig nyitott állásban van a kipufogó rendszer, ezáltal a külső végeken keresztül távoznak a forró gázok, a külsők sokkal több lerakódást szedtek össze.

>> SzervizAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-20

Nemrég elértük a 25000 km-t, ezért úgy döntöttem, hogy biztos, ami biztos alapon elviszem egy futómű beállításra. Én magam nem éreztem olyasmit, ami indokolná, de néha elkap az ember egy kátyút, meg lassan 3 éves lesz az autó. Eléggé ki van hegyezve, szóval nem árt időnként ránézni mindenre.

Elvittem itt helyben az egyik szervizbe, ahol egy modern gép van. Mondta a tulaj, hogy 1 hónapja frissítették le a szoftverét, benne vannak most az adatbázisban még az újabb autók is. Viszont ahogy felálltam az aknára, jött is egyből a fejvakarás. Hát, ennek jól le van burkolva az alja... A hátsókkal kell mindig kezdeni, de ahhoz nem lehet hozzáférni. Le kellett bontani az alját, de vagy 30 csavar fogja. Köztük néhány akkora torx fejű is, amilyet eddig csak a készletben láttak, de még használniuk sosem kellett.

Végül nem kellett teljesen leszedni az alját. Az alsó lengőkar bekötésénél az excenteres csavart el lehetett érni. Mondtam neki, hogy az lesz az, mert ott elvileg egy csavar van, amit állítani lehet. A szaki szerint a gép kettőt mutatott neki, de nem nagyon látta, hogy hol van a másik. Én még előtte pár hónappal megbeszéltem denpettel, aki akkor vitte el egy "neves" BP-i szervizbe az autót, ahol saját bevallásuk szerint "nagyon komoly gépeket szoktak csinálni, ilyen is többször járt náluk". Ott azt mondták, hogy hátul csak egy excenteres csavar van, azzal lehet állítani mindent.

Így mondtam is a szakinak, hogy én úgy tudom, hogy ott csak egy csavar van, azt lehet csak állítani (kell nekem beleszólnom abba, amihez nem értek). Vakargatta a fejét, de már így is másfél órát töltött az autó alatt, miközben ez normál esetben 20 perces munka, hát beállította a kerékösszetartást hátul, majd aztán elöl is és visszacsavarozta az alsó burkolatot. Igen ám, csak hogy a jobb hátsó kerék dőlése így durván kimászott az elfogadható tartományból a pozitív irányba. Azaz a gyári dőlés -1,5° körül van (negatív, tehát befelé dől), így meg -0,5°környéke lett (4. kép).

Mivel előtte egy csomót olvastam futóműbeállításokról és hogy a jobb kanyarsebességekhez minél inkább befelé dőlő kerekek kellenek, ez eléggé elkezdte csípni a szemem és nem hagyott nyugodni. Felhívtam Petit, hogy megtárgyaljuk a dolgot és arra jutottunk, hogy ennek utána kell menni. Gép elé ültünk mindketten, aztán egy-két órán át intenzíven túrtuk a netet az info-k után. Nem is volt eredménytelen a dolog. Találtunk egy szervizes útmutatót is arról, hogy kell csinálni (5-6. kép).

Tehát a hátsó kereknél először azzal az excenteres csavarral, amiről tudtunk, be kell állítani a dőlést, mert az arra van. Csak az viszi az összetartást is. Ezért dőlés után az alső lengőkar elejénél van egy másik csavar, amivel az összetartást utána kell állítani... Na, hogy csessze meg, Peti is elég mérges lett, hogy akkor az övét is jól megcsinálhatták a múltkor...

Vissza is hívtam a szerelőt, akinél voltam, hogy hát utánanéztem és nem egészen jó ez így mégsem. Rendben, menjek majd be. De ha tudom, akkor szedjem már le előtte az alsó burkolatot. Jó, de nem tudom. Akkor hívjam később, mert nézni kell időpontot, hogy úgy menjek, hogy legyen szabad csápos emelő, hogy előtte kényelmesebben le tudják venni.

Oda is gurultam a megbeszélt időpontra. Rálltam a csáposra, felemeltük... és bamm: az emelőbakot körbeöleli az alsó burkolat, szóval hiába szednék ki a csavarokat, az úgy nem jönne le. Már láttam, hogy kezd a szaki a komfortzónáján kívülre kerülni :D
Jól van, akkor álljak át az aknára, leszedi megint ott. Szó se róla, nekilátott tisztességesen, le is kapta egy 20 perc alatt teljesen, mert megnéztük, hogy az összetartás állító csavarhoz nem lát más módot, hogy hozzáférjen.
Szerencsére lejött komplikációmentesen az alja, minden hozzáférhető volt és gyönyörűen be lehetett állítani a gyári értékeket. A két alkalom volt együtt körülbelül 3,5 óra. Ennyi idő alatt sok autót meg tudott volna csinálni, de ahhoz képest nem kért el nagy pénzt, összesen 34k-t fizettem. Azt mondta, hogy ha jön másik ilyen autó azt már nem vállalja el vagy csak, ha az alsó burkolat nélkül jön :D

Egyébként nem volt egy rossz szava sem az autóra, sőt, elismerőleg nyilatkozott róla, csak beismerte, hogy olaszokkal nem nagyon van tapasztalatuk és azt más mérnöki észjárás szerint tervezik. Emiatt nekik annyira nem nagy biznisz, főleg ilyen spéci gépeket csinálni, mint az enyém. De a hozzáállása nagyon korrekt volt, amit elvállalt, azt ha sok kínnal is, de tisztességesen megcsinálta, úgyhogy respect neki.

>> SzervizAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-19

Ennél az autónál nem arról kell írni, hogy az épp aktuális téli/nyári gumicsere megtörtént, hanem a rendesen kb. 1 szezont bíró Corsa-k aktuális szezonra való cseréje kész :D

Alaphelyzet az volt, hogy a gyári elsőket kb. fél életüknél le kellett dobnom egy sérülés miatt, így utána - az egyébként kb. ugyanolyan élettartamú - első és hátsó gumik mindig egy fél élettartamnyi eltolásban voltak, így hol az eleje viselkedett gyengébben hol a hátulja. Na, ezt untam meg és azt mondtam, hogy akkor most a hátsókat is ledobom fél életüknél és legyen most már egyszerre jó mindenhol :)

A szokásos paksi gumisom adott szereléssel együtt egy 640k-s ajánlatot. Közben a Giulia fb csoportban egy szekszárdi gumis is jelezte, hogy van neki az autóra homologizált P Zero Corsa-ja. Mondtam neki egy árat, amivel nekem már megéri ezért átmenni Szekszárdra és megegyeztünk.

A művelet azonban nem volt komplikáció-mentes. Bár a szakiról alapvetően nem tudok rosszat mondani, nagyon lelkiismeretesen végezte a munkát - a kerékagyakról lesikálta a rozsdaport, a felnikről letakarította az előző centrírozásokból ottmaradt ragacsot és súlyt is csak annyit tett fel, amennyit feltétlenül szükséges - az első alkalommal az elülső abroncsokat nem sikerült áttenni. Kb. 3 óra kínlódás után is az lett a vége, hogy az elülső abroncsok nem pattantak át a felni külső oldalán lévő bordán, pedig már 5 bar-ig meg lett nyomva (1-3. kép). Már elég késő volt, a Pirelli-s szakembert nem tudtuk elérni, a Conti-s pedig azt mondta, hogy 4,5 bar-ig szabad nyomni.

Abban maradtunk, hogy másnap reggel egyből keresi a Pirelli-t, hogy mit kell ezzel kezdeni. A Pirelli kapcsolattartója a következő állásfoglalást adta írásban:

"A Pirelli versenyabroncs-technikusai megerősítették, hogy a tapasztalatuk szerint a Giulia első felnijeinél - azok kialakítása miatt - sokszor 8 bar ültetőnyomás szükséges. Ez fokozottan érvényes az utcai abroncsoknál merevebb szerkezetű félversenyabroncs esetén, mint amilyen a PZero Corsa is."

Hát jó, akkor csak nem voltunk elég bátrak. A következő alkalommal már nem volt finomkodás. Menjen bele a levegő, amíg ki nem pattan. Végül aztán 6 bar körüli nyomás már elég volt neki.

Hazafelé a német autópályán (:DDD) meg is küldtem 200 fölé egy próbának... Hát, régen éreztem már ezt, hogy minden rezonancia nélkül úgy siklik, mint ha vajon csúsznék. Legutóbb, kb. mikor új volt az autó. Azóta vagy elöl vagy hátul mindig volt már valami deformációja az abroncsoknak vagy a centrír mászott el és volt egy kis remegés nagyobb sebességen. De most újra tökéletes. Már csak ezért megérte!

>> AutóápolásAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-06-13

Még tavaly észrevettem a fólián egy-két helyen, főleg a beömlők "körbeölelésénél", hogy volt, ahol egy kis kosz tudott a fólia alá menni. Így az elvált kicsit és nem is volt annyira esztétikus. Kb. mint a kosz a köröm alatt.

Amikor láttam, hogy lesz időm, felcsörgettem Szabolcsot (Ceramic Pro), hogy begurulnék egy kis karbantartásra. Jelezte, hogy persze, mehetek bármikor.

Meg is érkeztem, megmutogattam, hogy hol látom a problémákat. Nekilátott és 15 perc alatt helyretette mindet, plusz még amiket ő a szakértő szemmel észrevett, azokat is kezelte. A végén még pénzt sem kért érte, pedig ez már a 2. ilyen beavatkozás volt 3 év alatt :) Szóval, meleg szívvel ajánlom a műhelyét mindenkinek: Ceramic Pro - Nagytarcsa

>> EgyébAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-05-26

Ebbe beleszaladtam rendesen. Szerbiából a belgrádi Rammstein koncetről tartottunk haza. Egy jó órát álltunk a határon. Mikor végre megindulhattunk, túlságosan is megörültem.

A Tompát elkerülő útnak van egy szakasza, amire "rálóg" a település és egy rövid szakaszon ott, természetesen, 50 a megengedett. Előttem egy zöld rendszámos Dacia-s (halmozottan hátrányos helyzetű) körülbelül 30-ig fékezett, többször is ráállva a fékre, ráadásul ide-oda tette az autót nem csak a sávon belül, hanem még azt átlépve is.

Nem nagyon értettem mi baja van, de kellően felidegesített így egy közepes gázfröccsel átugrottam. Utána nem léptem a fékbe csak hagytam kigurulni. Sajnos a kanyar után ott állt a jelöletlen fehér furgon, amiben láttam is a traffi-t. Na, basszus vajon meddig lassultam vissza?

Mikor már a 3. héten sem kaptam csekket, kezdtem megörülni. Azért a végére csak ideért... Legalább megtudtam, hogy 104 km/h-ig lassultam: 117 ezer. Nézzük a jó oldalát, ha 2 km/h-val gyorsabban megyek, akkor 169 ezer lett volna. Meg hogy ez még csak a 2. és már 13 hónappal ezelőtt kaptam az elsőt.

>> EseményAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-04-19

Már tavaly is tervezgettük denpet-tel, hogy el kéne menni egy rendes pályaoktatásra, ahol nem csak úgy magunktól próbálgatjuk az autót, hanem instrukciókat is kapunk, hogyan is kéne csinálni. A tavalyi Tempo Tréning egy jó tapasztalat volt, de az inkább vezetéstechnikai gyakorlatokról szólt, nem a hegyes menés mikéntjéről.
Ezért, amikor Zselé jelezte, hogy lesz tavasszal egy Giulia pályatréning, gyorsan lecsaptunk a szabad helyekre.

Itt is vezetéstechnikai gyakorlatokkal kezdődött a nap: vészfékezés (már halál unalmas), valamint a jávorszarvas teszt, amit hivatalosan kettős elkerülésnek neveznek. Az utóbbi során már komolyabb tempónál kellett megrángatni az autót, ami fontos tanulságokkal bírt a határhelyzetben való viselkedésről. Két lényeges dolgot tanulhattunk:

1. Gázt ne vedd el, mert elmászik a súlyeloszlás (előre terhel) és nem fog olyan stabilan manőverezni.
2. Oda nézz, ahova menni akarsz. Ergo ne megúszni, elkerülni akarj valamit, mint mikor próbálsz valamit ellökni magadtól, amihez hozzáérni sem nagyon akarsz. Hanem azon legyél fejben, hogy hova akarsz menekülni, hova akarsz érkezni és akkor eleve aszerint irányítod az autót, hogy az általad elképzelt nyomvonalon haladjon. Előbbi esetben lehet, hogy elkerülöd azt, amit megúszni akarsz, cserébe belecsattansz majd másba, amire addig nem figyeltél.

Ezek viszont nem tartottak sokáig. Utána egyből következett egy kis elméleti oktatás ideális ívről, kanyarvételről, fékezésről, stb. Ezt demostrálandó, az oktató mögött mentünk pár kört, aki mutatta az elmélet gyakorlati megvalósítását. Itt be tudtuk gyakorolni a dolgokat.

Ez után következett a szabad pályázás, ahol összerakhattuk az addig tanultakat, meghajthattuk rendesen az autót az új tudással felvértezve. Ez a része volt szerintem a csúcsa a dolognak. A "kiképzés" után ugyanis bátran, a határáin autózva hajthattuk a gépet és magabiztosan próbálgathattuk mit tud. Anélkül, hogy attól kellene rettegni, hogy mi van, ha elmérek valamit. Közúton biztos nem mertem volna ezt gyakorolni. Így viszont ezt a tudást már a napi vezetésbe is át tudom vinni, sokkal jobban ismerem az autó viselkedését és határait. Amit közúton nem mertem volna magamtól próbálgatni, tesztelgetni, azt itt megtehettem és most már magambiztosabban hajthatom a gépet máshol is.

Így utólag visszanézve, talán egy ilyen tréninggel kellett volna kezdeni. Voltam már néhány vezetéstechnikai tréningen, de magasan ez volt a leghasznosabb.

A napot egy köridő méréses versennyel zártuk. Álló rajtból indultunk, ami kicsit furcsa volt, hisz azt nem gyakoroltuk. De azért sikerült megcsípni a 3. helyet.

Még márciusban foglaltam időpontot a márkaszervizbe, hogy ha bármi probléma előjön az autóval kapcsolatban, akkor azonnal tudjak menni. Érzetre végül semmi gond nem volt, de ha már megvolt az időpont begurultam egy átnézésre. A kedvenc szerelőm, Csaba, át is vette az autót és együtt megnéztük. Örömmel konstatáltam, hogy még egy pici olajfolyást sem találtunk sehol.

>> AutóápolásAlfa Giulia Quadrifoglio // 2024-03-24

Mikor fóliáztattam és kerámiáztattam az autót '21 augusztusában, kaptam ajándékba egy kerámiabevonat ápolót. Elvileg ez segít visszaadni a hidrofób, víztaszító hatást, ha már kezdene csökkenni. Bár a szakember szerint ez utóbbi egyébként nem jelenti a kerámiabevonat romlását vagy eltűnését.

Sokáig halogattam a dolgot, mert azt hittem, hogy egy hosszú, macerás munka lesz, mint mondjuk egy wax-olás, de néztem róla pár videót és rájöttem, hogy nincs itt különösebb hókuszpókusz. Csak át kell törölni vele az autót.

Az eredeti célom az volt, hogy szezon kezdete előtt még megcsináljam ezt az autón, így magabiztosan estem neki a műveletnek. Tényleg nem volt egy nagy tehetséget igénylő dolog. Hogy tényleg hatékony volt-e, az még nem derült ki teljesen, mert egyből el is raktam a garázsba az autót. Mindenesetre elsőre ránézésre jónak tűnt az eredmény.