Blog >> előtétellenállás
Nos, nálam is megtörtént, hogy nem működött a ventilátor 1es fokozata, ami ugyebár bekapcsolt klímánál, illetve 90 fok fölé melegedő vízhőnél kéne hogy kapcsoljon. Először úgy tűnt fel, hogy városi araszolgatás közben felment jó 100 fokig a hűtőviz, majd ott kapcsolt a venti 2es fokozata ami visszahűtötte. Hazaérve leteszteltem MES-el hogy kapcsol-e az 1es fokozat: bár a relé kattogást hallottam, de a venti meg se moccant. Multiméter elő, kiderült hogy az ellenállásig eljut a feszültség, de az ellenállásnál szakadás volt. Kivettem az előtétellenállást (az én autómban 1 venti van, itt az ellenállás hűtő felső vízcsöve mellett található), 2 csavar rögzíti a ventilátor keretébe. Az 1ik lábánál a ponthegesztés elengedett, de sajnos forrasztani nem sikerült mert az érintkező saru lábára nem volt hajlandó ráfolyni a cin. Végül átfúrtam az ellenállás lábát és a sarut, majd egy csavarral és anyával összehuzattam. A biztonság kedvéért ezután még az ellenállás lábát (ez rézből van) hozzáforrasztottam a csavarhoz, hogy ne oxidálódjon a jövőben. A forrasztással azonban csak óvatosan, hisz ott van egész közel a hőbizti, ezért én csak rövid ideig játszottam a pákával.
Képeket sajnos elfelejtettem csinálni a műtétről, de egy képet lenyúltam googleról, hogy látható legyen hogy is néz ki :)
Időszakos szervíz volt ma. Pár apróság ki lett cserélve ami nem várhatott további 6-7 ezer km-et a 120ezres szervízig.
A legfontosabb, hogy beszólt a géperejű jármű, hogy "replace brake pads, go to dealer". Na, ilyen apróságért nem megyünk a dealerhez, de mindenképp javítandó. Továbbá elszállt a hűtőventillátor előtétellenállata, így a hűtővizem a mostanában gyakori dugóban ücsörgéseim alatt simán verdeste a 100 fokot, amit nem tartottam egészségesnek. (TIPP: Ilyen esetben bekapcsolt klíma segít kordában tartani a hűtővizet is!)
* Bal első helyzetjelző izzó, Hella: 684 Ft
* Előtétellenállás a hűtőventillátorhoz, gyári: 5764 Ft
* Hátsó ablaktörlő lapát, Valeo 380mm: 1393 Ft.
* Első féktárcsa, AP, párban: 20516 Ft.
* Első fékbetét, gyári: 12200 Ft.
A fék érezhetően gyengébb, mint a régi, vállas, és huplis tárcsa + kopott betét volt. Ez remélhetőleg csak átmeneti amíg be nem kopik valamelyest.
A helyzetjelző meg menjen a kurva anyjába. Kicseréltem a bal elsőt, erre szinte azonnal kiégett a jobb első is. Ilyen a mesében sincs.