Megtörtént az idei olajcsere is, kapott Mobil 1 5w50et a masina, egy gyári olajszűrőt, egy Mann levegőszűrőt, a váltóba pedig Tutela Matryx-ot, mert az előző Technyx-el nem voltam megelégedve, azzal valamiért akadozott a váltó.
Magyar rendszámmal, friss műszakival visszakaptam! :)
Végre. Ma vitte el a forgalomba helyező szakember az autót, aug. 27-én van a honosítás.
2 Magneti Marelli teleszkóp a motorháztetőhöz.
Levegőszűrő (UFI)
Pollenszűrő (Filtron)
Kezdjük azzal hogy az autónak 3 féltengely gumi harangja ki volt szakadva. Bal oldalon külső belső, jobb oldalon csak a belső. Emellett piros rugók voltak a kocsi alatt, amik legalább 5-6 cm-t ültették az autót. Veszélyes élet ez egy olajteknőnek...
A megoldás: féltengely gumiharangok cseréje, balos külső féltengely csukló csere (kattogott), és futómű felújítás.
Kapott 4 új gátlót (Magneti Marelli), H&R rugókat (hála ezeknek kb 3 centit magasabb lett), két felső lengőkart előre (TRW), 4 toronycsapágyat, 4 lengéscsillapító porvédő+ütközőt, előre 2 új stab pálcát. Meg egy új ablakmosó szivattyút.
A következő ami sorra került az olajteknő tömítés cseréje volt. Gyárilag pasztázott, így vettem Loctite tömítő pasztát + egy rakat rézanyát a kipuff csonkokhoz illetve tömítéseket a kipufogóhoz. Képek között láthatóak a szerelési kellékek. :)
Amit bontani kellett:
1. Szervó olaj csövek
2. kipufogó csonkok
3. Hosszbordás szíj
Mindemellett cseréltük a főtengely ékszíjtárcsát is, mivel a gumi ágyazása elengedte magát. Félelmetesen nézett ki.
Jobbos visszapillantó tükör ellenállás nélkül forgott, illetve mint utólag néztem ilyenkor felfele le is emelhető a kis háromszögről az egész tükör (csak a kábeleken múlik hogy le lehessen venni teljesen). Na ha más is találkozna ilyennel, akkor a tükörben lévő fogasgyűrű ugrott ki a horonyból.
1. lépés 3 imbusz csavart kiteker belül a tükör mögötti kis háromszög takaró műanyag alatt, + ott a csatit széthúz.
2. tükör szétszed: tükörlapot óvatosan kipattintani a házból. A ház alján 3 torx csavart kell kitekerni, illetve 2 csillagcsavart a tükörházon belül.
3. Satuval + egy 24-es krova fejjel a gyűrűt visszanyomtam a tengelyre. A legelegánsabb az lenne ha előtte új hornyot reszelnénk neki tűreszelővel, de én szimplán csak rányomtam, és ahol megállt a gyűrű ott a fogait kalapácsal és csavarhúzóval belevertem a tengely anyagába. :) Egyelőre bírja! Ha feladná a harcot jön az elegáns megoldás.
Volt az autón egy állítólag Ragazzon hátsódob ami iszonyat hangos volt. Legfőképp alapjáraton. Fordulaton már szép hangja volt, de ez kevésbé kárpótolt ha alapjáraton elhánytam magam tőle. Amúgyis undorító hegesztések hada volt a kipuff cső a középdobtól, így kapott egy zsír új közép + hátsó dobot az egész helyett. Hurrá, katalizátor is benne van mint kiderült a felrakás közben. Ez így már guszta!