Kezdjük azzal hogy az autónak 3 féltengely gumi harangja ki volt szakadva. Bal oldalon külső belső, jobb oldalon csak a belső. Emellett piros rugók voltak a kocsi alatt, amik legalább 5-6 cm-t ültették az autót. Veszélyes élet ez egy olajteknőnek...
A megoldás: féltengely gumiharangok cseréje, balos külső féltengely csukló csere (kattogott), és futómű felújítás.
Kapott 4 új gátlót (Magneti Marelli), H&R rugókat (hála ezeknek kb 3 centit magasabb lett), két felső lengőkart előre (TRW), 4 toronycsapágyat, 4 lengéscsillapító porvédő+ütközőt, előre 2 új stab pálcát. Meg egy új ablakmosó szivattyút.
Lógott egy kicsit az eleje, így cserélve lettek az alsó lengőkarok, illetve a lengéscsillapítók elöl. Mint kiderült, a két első rugó is el volt törve, így azok helyébe használt rugók kerültek.
281700
Elérkeztünk a második fejezethez.
Futómű felújítás..... Kicsit félve vágtam neki, mert tudtam hogy nem lesz olcsó, próbáltam számolgatni mennyibe kerülhet, hogy fel tudjak rá készülni. De közben pedig arra gondoltam, amit a munkatársaim mondtak, hogy nagyon jó érzés lesz hidd el, mintha új autód lenne. Ezen felbuzdulva vittem el a bejáratott szerelőmhöz az autót.
Futómű:
Alsó lengőkar 2db ( a régiek szétkoptak)
Első lengéscsillapító 2db (a jobb első szivárgott)
Hátsó kitámasztó 2db (bal hátsó ki volt kopva)
Felső lengőkar szilentek 4db (nyikorogtak rendesen)
Féltengely porvédő
Futóműbeállítás
Egyéb:
Fékolaj (Ez legutóbb kimaradt a féknyereg festés miatt)
Selenia motorolaj 1L 5W-40 (tartaléknak kértem)
Az első futóműben lényegében csak a felső lengők (bár a szilentjeiket cseréltük és szilikonos zsírt kaptak) és a stabrúdak maradtak.
Nem után-gyártott cuccok kerültek bele, hanem gyári alkatrészek ezért nyilván az összeg is magasabb lett, de mivel mondtam hogy hosszú távra tervezek így inkább nem a kínai lengőkart tetettem bele. :D
Az eredmény magáért beszél :D brutál jó lett és tényleg mintha új autóm lenne. (egyébként halkan jegyzem meg, hogy így a pesti utak sem annyira katasztrofálisak, sokkal simábbak lettek).