Mivel a csatlakozó hüvely összébbszorítása ellenére is visszajött a 21-es és 22-es légzsák hibakód, ezért a tervezett csati összeforrasztást végre megejtettem.
Az lesz érdekes, ha így is visszajönnek a hibakódok..:)
A sarukat egyébként úgy kell kiszedni, hogy a képeken látható módon szét kell pattintani a műanyag foglalatokat, majd a piros nyilakkal jelzett füleket fel kell tűvel kicsit feszíteni miközben a kábeleket kifele húzzuk.
Bár csak most jutottam el oda, hogy kiolvassam, de már decemberben visszajött a légzsák hibajelző. Meglepetés nem volt, az előzőekhez hasonlóan a 22-es és a 21-es hibakód volt.
Következő adandó alkalommal össze lesznek forrasztva a csati érintkezők, nem érdemes kontaktjavítással szórakozni.
A múltkori ügyködésem ellenére nemrég ismét visszatért a 22-es légzsák hibakód, plusz mellé a 21-es is (vezető oldali függönylégzsák).
A hibák "Present" álltapotban voltak így törölni nem lehet, vagyis lehet, csak egyből visszajön, viszont ez jó hír is, mert így könnyebb meglátni, hogy tényleg a csomitartóban lévő csatik-e a ludasak, hiszen, ha rendbehozom ott a kontaktot és eltűnnek a hibakódok, akkor tényleg azok a csatik a problémásak.
Kontakt spray-t most hagytam, feleslges, gyönyörű tiszták az érintkezők. Akksi negatív le és egy tűvel óvatosan kicsit hajlítottam mindkét csatlakozó, mindkét hüvely érintkezőjén. Tényleg nagyon óvatosan kell, mert nagyon vékonyak! Akksi negatív vissza és lám, a két hibakód már "Intermittent" állapotban, töröltem is őket.
Ha ez sem segít és visszatérnek, akkor össze lesznek forrasztva, nem sz@rakodok többet vele. :)
Update 2013-10-18: 3 hónap eltelt és nem jött vissza, úgy tűnik ez hatásos megoldás.
Van egy visszatérő légzsák hibakódom.
22 - Curtain airbag squib (passenger)
The Airbag activating circuit indicated by the code is shorted to Ground. This may be caused by a faulty circuit, Squib or ECU.
Inspect the wiring and connectors for opens, shorts and weak connections.
Observe the following safety rules:
- Do NOT place anything on the steering wheel or dash, or work directly in front of them.
- Turn the Key OFF and wait at least for 10 minutes, then disconnect the battery and wait for 15 minutes before unplugging the Airbag connectors.
- Inspect the wiring and connectors for weak connections or damage.
- Reassemble the connectors in the reverse order, and reconnect the battery as the last step.
- Turn the ignition on and erase all the fault codes. Cycle the key off for a few minutes, then back on and check the fault codes.
WARNING: Improper access to the Airbag circuitry may cause the Airbag(s) to deploy or malfunction later, which may result in serious injury or death.
DO NOT MEASURE OR CONNECT ANYTHING TO THE AIRBAG SIDE OF THE CIRCUITRY without consulting the appropriate service literature first. Follow the local Airbag system repairs regulations
The reason for this fault is Value too high
The current status of the fault is Intermittent
The error counter value is 58
Két csatlakozó gyanús az ügyben, mégpedig a csomagtartó jobb oldalán a kárpit alatt lévő két csatlakozó.
Egy kábelrögzítő biztos, hogy hiányzott is, ezt pótoltuk. Majd akksi negatív le, csatlakozókat tisztító spray-vel kitisztítottam, majd száradás után kontakt spray-vel befújtam.
Hibakódot töröltem, meglátjuk, hogy ez okozta-e.
Tegnap este átugrottam Zé kollégához, hogy megnézzek két hibakódot. A motor visszajelző lámpa világított, a légzsákok meg már egy ideje.
Hosszas keresgélés után kiderült, hogy egy csatlakozót széthúztak (gondolom amikor a generátort cserélték), és úgy maradt. Újra össze lettek dugva, és máris kész, eltűnt a hibakód.
A légzsák visszajelző is világított. Összesen 7féle hiba miatt. Kicsit meglepődtünk mindketten:)
Gyors ellenőrzés, csomagtartónál piszkálgatás, és az is eltűnt végre.
Már csak valamelyik lámpát kell megtalálni, ami nem ég (tegnap este nem sikerült), és akkor már az sem fog égni.
Jó kis elektronika ez:)
A lényeg, hogy semmi baja nem volt, ami miatt szerelni kellett volna.