Tagok >> süsnye >> 156 2.5 V6 Distinctive >> Blog
- Típus:156 2.5 V6 Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:'züst
70km-es menet után lementünk a mélygarázsba, nem igazán sikerült 700rpmkörül tartani az alapjáratot, hanem aláment és instabilan járt a motor. Le nem fulladt ill. fel is pörgött gázadásra, ahogy kell, de az alapjárat 500rpm körül ingadozott. Volt egy sejtésem, mert ismerős volt a jelenség.
MultiECUScan-nel ránéztem. Mivel sejtettem, hogy a fojtószeleppel van gond, ezért füleltem gyújtás ráadáskor, hogy megtörténik-e a kalibráció, de nem hallottam, hogy megtörtént volna. A MES egy hibakódot jelzett:
READING ERROR CODES:
1: P1691 - Safety cut-off from controller
ERROR DETAILS:
Engine temperature: 16,9 °C
Engine speed: 0 rpm
Engine load: 0,00 %
Air temperature: 16,0 °C
Throttle position: 0,00 deg.
No help available
The reason for this fault is that ECU has received invalid signal from the sensor. The fault is present now. Take appropriate action to fix this sensor fault.
Dashboard warning light was activated for this fault.
Próbáltam törölni, de mivel az állapota present, így nem meglepő módon azonnal vissza is jött.
A hibakód maga olyan értelemben általános, hogy nem derül ki belőle, hogy melyik szenzorral van a gond, de mivel már volt hasonló jelenség, nem volt nehéz kitalálni. Már a hibakód részletei is között látszik, az amit a paraméter scan is mutatott: Throttle position: 0,00 deg. Ez csak gyújtáson 6,6 fok körül szokott lenni (ilyenkor igen hasznosak a korábbi, normál működés során készített MES logok ;) ). Tehát a fojtószelep adott nem értelmezhető értéket, ezért az ECU nem veszi figyelembe az szolgáltatott értékét.
Gyújtás le, majd vissza. Most már hallatszik, hogy a fojtószelep kalibrálás megtörtént. A hibakód törölhető és nem jön vissza, valamint a fojtószelep nyitás is a megszokott értéken: 6,64 fok.
Történt egy fojtószelep tisztítás ill. egy TPS reset, azóta rendben van.
A gumicsövek ill. bilincsek eddigi tapasztalataim szerint gyenge pontja a 156 V6-nak. :)
A kuplung munkahenger cső csere alkalmával kicseréltem egy bilincset a kormányműre csatlakozó egyik gumi szervócsövön is, mert egy ideje ez is könnyezett. 1 hónapja kb. már lecseréltem a bilincset, de akkor csak egy gyenge minőségű volt kéznél, de a jelek szerint elegendő is a bilincset cserélni, mert megszűnt a szivárgás. Így most egy masszívabb awab bilincset tettem rá. A művelet nem egyszerű, mert a csövet nem akartam lehúzni, hiszen, akkor elfolyik a szervófolyadék, de azért sikerült. :)
Már tavaly novemberben feltűnt, hogy mintha szivárogna a fékfolyadék a kuplung munkahengerre menő cső gumi részén. Ez nem nagyon változott csak erősödött.
Ilyen csövet persze már sehol nem lehet beszerezni, de kis keresgélés után eBay-en találtam.
Megrendeltem, meg is érkezett rendben (gyári cikkszám: 60652184). Annyi különbség látszik, hogy a régin a fémcső első kanyarja a munkahenger előtt nagyobb átmérőjű, ezért nem tudtuk visszatenni anno a munkahenger cserénél a bilincsbe. Lehet, hogy ennek is köze volt a probléma kialakulásában, mert októberben volt ez a csere.
A cső csere gond nélkül ment, most bele lett téve a bilincsbe ill. egy régi benzincsövel ráhúztunk a fém részre, hogy véletlenül se érjen hozzá a munkahenger konzolhoz.
Már pár hónapja cicergett a középső dob, mostanra már elég ramaty állapotban volt, ezért rendeltem Erhardtól egyet, amit letisztítottam nitroval, majd hőálló ezüsttel lefújtam és gázlánggal ráégettem a festéket. Nem biztos, hogy sokat ér, mert ez a festék a hőt ugyan bírja, de a hirtelen hőváltozást (pl. víz felfröccsenés) nem feltétlenül. :) De egy órát megért, ha esetleg pár hónappal tovább bírja majd. :)
Az első hidegek beálltával decemberben a fogantyúk plastidip bevonata megadta magát. Persze az is lehet, hogy nem a hideg miatti összehúzódás miatt, hanem simán a használat miatt van, de úgy tűnik ennyit bírt (5 hónap kb.)
A megereszkedett alsó burkolatot nézegettem, méregettem egy darabig innen-onnan, majd végül úgy döntöttem adok neki még egy esélyt és átszabom. :) A megereszkedett rész kivágtam úgy, hogy minél több rögzítési pont maradjon meg.
A klímacső kiszereléskor feltűnt, hogy a váltóházra ráfolyt a fagyállós víz valahol. Kiderült, hogy a ház feletti, a termosztátra hátul csatlakozó cső szivárog. Természetesen csak gyárit lehet venni (hajlított és két vége természetesen más átmérőjű).
Megvettem és ki lett cserélve, azóta megszűnt a szivárgás, bár 4-5mm -rel rövidebb, mint, ami benne volt, de sikerült betenni, mert a hátsó végére csatlakozó fém cső nincs fixen rögzítve.
Augusztusban történt, hogy leállítás után gőz ömlött ki a motortér elejéből. Na - gondoltam - eddig bírta a javított hűtő. De, nem fagyálló szaga volt a gőznek, majd a karosszérián kicsapódva egyértelmű volt, zöld volt, mint a predátor vér. :)
Egyből a hegesztett cső került képbe, mert az nagyon feszesen ment csak a helyére. Kiszereltem és elvittük a helyi klímáshoz. Ott nyomáspróbával kiderült, hogy a csövön hajszálrepedés keletkezett a hegesztés előtt.
Azóta sikerült bontottat szerezni, reméljük az jó lesz, de ez ráér tavaszig. :)
Szokásos, ismert jelenség, hogy felpuhul a felülete vagyis a rajta lévő réteg. Egy kis kaparó eszköz, észterhigítós rongy és kis türelem segítségével szépen meg lehet tisztítani (utolsó két kép).
Kapott plastidip-es fújást, de nekem nem jött be, mert macerás az a felület, beletapad sok szösz. Így azt majd lerántom róla és kap normál festést.
Ettől tartottam. Olcsó volt, de amitől tartottam bekövetkezett: nem bírta a hőterhelést. A nyári hőség júniusban + az olaszországi út megtette a hatását, megereszkedett.
Először azt gondoltam, hogy csak a kivágások okozták, de azon az oldalon is megereszkedett ahol nem volt kivágva. Jó lesz mintának a fém burkolathoz. :)