Tagok >> Diny >> 156 1.9 JTD Executive >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD Executive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2005
- Színe:sötétszürke
Lia utolsó hétvégéje nálam. Hétfőn elköszönünk, hogy mással járja tovább az utakat.
Sok helyre mentünk, sokat láttunk, de változnak az igények.
Köszönöm az élményeket, vicces, érzelemdús, tanulságos bő hat év áll mögöttünk.
6 év, kb 100000 km
Utolsó km állás: 219301 km
Akkor jártam utoljára szervízben, amikor az előző bejegyzést írtam:) lekopogom, nagyon jó is így, hogy nem megy szét Lia alattam:) Nyilván olajcsere megvolt.
Most viszont Zé kollégához elvittem, mert a bal hátsó csapágyam nagyon búgott, és mivel a 200ezer km-t lassan elérem, időszerű volt egy nagyobb szerelés.
Elhatároztam, hogy műszaki és esztétikai javítgatásokkal ajándékozom meg magamat.
Zé kollégánál az alábbi javítások voltak meg eddig:
- vezérműszíj, feszítőgörgők, és ami még ehhez tartozik
- olajcsere, szűrőcserék stb.
- kézifékkötelek cseréje
- hátsó féktárcsák, betétek,
- műszerfal háttérvilágításának cseréje, már volt pár, ami kiégett
- légzsák visszajelző kiüttetése
A lengőkarok rendben vannak, a lengéscsillapítók még jól bírják.
Ami még hátra van, az inkább már esztétikai javítgatás, szépségápolás:
- első embléma csere
- első szélvédő csere
- ablaktörlők cseréje
- kormány, sebváltó és kézifékkar újra bőrözése
- polírozás
- kárpittisztítás
- új szőnyegek, mert a meglévők már elszakadtak nagyon
- kavicsfelverődések eltüntetése
- és esetleg új felnik:)
a legfontosabb persze a műszaki rész volt. Az már rendben van, remélem, hogy újabb 80000 km-t tudok majd menni vele minden különösebb probléma nélkül:)
eljutottam Zé kollégához, aki volt olyan jó hozzám, és komplett első lengőkarozást, első betét+tárcsa cserét, és izzítógyertyacserét végzett Lián.
Az eredmény: végre nem nyekereg a futómű, stabil a haladás, és nem villog az izzítógyertya visszajelzője:)
Emellett a fékek is biztonságosabbak lettek.. egyszóval minden oké.
Még megtudtam, hogy más hibát nem talált. Alváz rendben, kipuff rendben, hátsó futómű és fékek rendben. A motornál volt valami olajfolyás, azt is elintézte, szóval minden kiváló:)
Ami maradt:
-üzemanyag szint jelző háttérvilágításának cseréje, mert nem ég
-plusz rájönni, hogy melyik izzó miatt ég a lámpavisszajelző, mert sehogy sem találtuk meg:)
örülök, hogy végre ez is megvan. Mindenki egészséges
Tegnap este átugrottam Zé kollégához, hogy megnézzek két hibakódot. A motor visszajelző lámpa világított, a légzsákok meg már egy ideje.
Hosszas keresgélés után kiderült, hogy egy csatlakozót széthúztak (gondolom amikor a generátort cserélték), és úgy maradt. Újra össze lettek dugva, és máris kész, eltűnt a hibakód.
A légzsák visszajelző is világított. Összesen 7féle hiba miatt. Kicsit meglepődtünk mindketten:)
Gyors ellenőrzés, csomagtartónál piszkálgatás, és az is eltűnt végre.
Már csak valamelyik lámpát kell megtalálni, ami nem ég (tegnap este nem sikerült), és akkor már az sem fog égni.
Jó kis elektronika ez:)
A lényeg, hogy semmi baja nem volt, ami miatt szerelni kellett volna.
Szilveszterkor Liával elugrottunk Zakopane-ba. Oda-vissza nagyjából 700 km-t tettünk meg szerpentinen, autóúton, közúton, és silány minőségű mellékutcákban.
Lia gyönyörűen ment, semmi baja nem volt. A fogyasztás lenyűgöző, 6 liter alatti volt visszafelé például!
Aztán hazafelé már majdnem otthon voltunk, még beugrottunk Szigethalomra. Ott kezdtem hallani valami eddig ismeretlen hangot a motor felől, amolyan elektromotor hangot, ami nagyobb gáznál felpörgött. Nem tudtam, mi lehet.
Aztán másnap reggel már nem tudtam kinyitni az autót. Gyenge riasztó-kikapcsolós hang után a központi zár nem nyílt ki és a kulccsal se tudtam kinyitni.
Szerencsére emlékeztem, hogy a múltkor hogy jutottam be. Kb fél óra alatt feltörtem az autót, majd bebikáztuk. Kinyílt, félretoltam az útból. Kb 2 percig járt a motor, majd az ablaktörlőt beindítottam. egyből leállt.
Bemérték az akksit, feszültség kb 5,7 V volt. Cellazárlatra gyanakodtak, ami jó, mert még épphogy garanciás.
Viszont kellett egy új akksit venni.
BOSCH S3
Az új akksival elmentem egy szervízbe, ahol a generátort megvizsgálták. Kuka.. A kép összeállt. Generátort kellett cserélni.
Mégn este elhoztam Liát, újra tökéletesen megy, új akksival, új generátorral.
Liával történt egy kisebb baleset sajnos. A jobb hátulját javítani kellett. Eléggé behorpadt a lokhárító, és a lámpa körüli kaszni is megsérült.
A javítás elkészült, most végre újból lehet élvezni hátulról is a formát :))
A festékréteg vastagságán ez látszani fog, de ez egy hat éves autónál igazán benne van. Szép lett, és az a lényeg:)
Idén ősszel ismét nyaralni indultunk Liával hármasban, és az úticél ismét Görögország volt.
Az útvonal: Budapest, Belgrád, Nis, és Macedónián át Katerini. Végig az E75-ös mentén.
Az idő a tavalyival ellentétben kitűnő volt, két hétig csak napsütés, csak két nap volt felhős, szeles.
Igazi nyaraló hangulat:))
Lia végig kitűnően ment. Egy tankkal bőven leértünk, az átlagos fogyasztás nem érte el a 6 litert.
Idén nem mentünk máshová, élveztük az időt, és különbenis tavaly már voltunk mindenhol:))
Két hetet töltöttünk el, és aztán indultunk haza.
Lia végig szépen ment, és semmi gond nem volt vele. Visszafelé Macedóniában, a görög határ után rögtön tankoltunk, és megérte, mert 40 forinttal volt olcsóbb literje, mint itthon:) és ízlett neki is.
Összesen kb 2400 kilométert tettünk meg, problémamentesen. Jövőre már más lesz az úticél:)
Liában most már kb 151200 km van éppen. 1000 km-rel korábban Ferkénél kapott új olajat és szűrőket, ezúton is köszönöm neki a segítséget :))
Érdekes, hogy ugyanúgy megy, mint a csere előtt:)) ezek szerint nagyon jó időpontban volt az olajcserém. Selénia WRD került bele, kicsivel több, mint 4 liter. maradt egy kevéske, de ha így megy tovább, nem is fog kelleni, egy csepp olajat nem evett. Meg is értem, én sem szeretnék egy cseppet se meginni:)
Szóval olajcsere és szűrőcsere. Ezen kívül a J1 előtti zajvédő burkolat került vissza a helyére, és kiderült, hogy a középső kijelzőm nem is működik. vagyis nem elromlott, ahogy a "szakszervíz" váltig állította, hanem csak simán nincs beépítve. Hát igen, ilyen a "szakszervíz". Nem viszem oda többet, az tuti.
Ellenben visszakerültek a rég várt nyári gumik:) a téliket kb már kézzel lecsipegettem volna, annyira szét voltak hullva, zúgott, rezonált.... szóval minden zajos volt. Na de most :))
Lia szépen, halkan suhan, nagyon jó ez így:)
Ma este Lia átlépte a 150000 km-t. A pillangó úti metrómegálló mellett.
Itt-ott már hallom az öregedés jeleit (mintha meglazult volna egy csavar a műszerfalban:)), de Lia nagyon jól érzi magát.
Sőt, annyira jól, hogy nemrég azt vettem észre, hogy a benzinmutató háttérvilágítása ismét működik :)) valami nagyon nem stimmelt, és akkor láttam, hogy láttam:)
a semmiből feltámadt, ami azért jó dolog, mert azt cserélni nem kis munka lett volna.
boldok 150K-t, Lia:)
már régóta esedékes volt, hogy vegyek új ablaktörlő lapátokat. a régi, vagyis még az, amivel Lia hozzám került nagyon tönkrement, és gyakorlatilag használhatatlanná vált. csak bő vízzel tudtam úgy mosni, hogy rendesen kilássak, és ez persze nem valami biztonságos, meg amúgyis hülyeség.
szóval ma vettem egy pár lapátot. Csere megvolt, és újra láttam :)
nem spoileres, mint a másik volt, kicsit furcsa is, de talán megoldható, hogy átszereljem, úgyhogy még nem dobtam ki a régit.
Járulékos haszonként az is előnse az újnak, hogy nem hangos:) a régi minden végállásnál szinte durrant egyet, ahogy átfordult a gumi egyik pozícióból a másikba. megszoktam, de azért a csend sokkal jobb:)
Valeo cucc, 2500 pénzért, akciósan:) aztán majd kiderül, meddig bírja, de kollégámnak nagyon jó tapasztalatai vannak ezzel a márkával, úgyhogy egy próbát megér :)