2005-04-15

Alfa-Honda találkozó - a versenyek

Az alábbiakban az Alfások élményebeszámolóit olvashatjátok a kaposújlaik Alfa-Honda gyorsulási veresenyről! Figyelem: várjuk a többi Alfás gyorsulónak is a beszámolóját!
Események >> 2005  

Alfa-Honda találkozó - 2005. április 16. - Kaposújlak-Igal

Többen úgy gondolták, hogy nem szerencsés, ha a Hondások és az Alfások közös találkozón vesznek részt, a történtek nem őket igazolták! Kiderült, hogy jól megférnek egymás mellett a japán és az olasz vasak!

FIGYELEM! Várjuk minden Alfás résztvevőnek a néhány mondatos beszámolóját a saját futamairól: kikkel ment, milyen eredményekkel!!!!

Íme az Alfások - eddig beérkezett - beszámolói a futamokról:

________________________________________________________

Punisher: Összesen hatot gyorsultam.

Az első egy Civic Coupe volt. Ezzel könnyedén elbántam. Ez lett a legjobb időm is. Akkorát rajtoltam, hogy a váltókar szoknyájánál jött be a füst az utastérbe a kuplungtól.

A második nem volt piskóta. A srác levadászott a parkolóban. Egy Civic 1.8 VTI. Ez elkent.

Harmadszorra csapattársunk, Csonti166 hívott ki egy ütközetre. Így a 166 3.0 V6 225 lóereje fenyegetett. Hatalmas meglepetésemre, toronymagasan nyertem. Azért azt hozzáteszem, hogy a 166 sportautomata váltóval nem éppen gyorsulásra termett.

Negyedikre már kézi indítással álltunk rajthoz, mert már elbontották az időmérő technikát. Ekkor már kiváncsi embereket hordoztam a pályára, és visszakerült a csomagtartóba a kb. 30 kilós mélyláda, és az összes többi cuccunk is. Szóval CRX ellen szálltunk utasommal csatába. Nyertünk.

Ötödik kihívóm egyik Alfás társunk volt (sajnos a nevét nem tudom). Ezüst színű 156 1.9 JTD. Gázolajos testvéremnek nem termett babér.

A hatodik és egyben utolsó versenyző, egy Civic 1.6 VTI volt. Kaptam a számra egy autónyit.

Hát ennyi. Ez volt a kaposújlaki gyorsulós sztorim.

________________________________________________________

Ollah: Hajnali fél ötkor keltem, hogy elérjem a reggel 6-os "csatlakozást" a többiekkel AZ Agip kúton. Pár őrülttel :) egyetemben ugyanis vállaltuk, hogy reggel 8-ra lemegyünk Újlakra és segítünk a Hondás szervezőknek. Természetesen késtem pár percet a kútról, így késtünk Újlakról is, de csak (?) 15 percet. Remélem, Rain-ék nem rágtak be emiatt. :) Túl sok dolgunk hál' Istennek nem volt, de elvoltunk, mint a befőtt. A gyorsulási versenyen meg akartam nézni, mit tud a szekerem a Stage 0,5 :) tuninggal. Kiderült, hogy semmilyen stage-ről nem beszélhetünk, nincs benne tuning, illetve csak módjával...

Szóval bátran kihívtam egyik "régi" ismerősömet, Lordie-t, akinek egy négyajtós, családi Civic-je van. Külsőre. Ugyanis turbós(!) VTI, ráadásul drag slick gumikkal állt rajthoz. Esélyem a nulla felé konvergált, de próba cseresznye alapon tettem egy próbát. Aztán mégegyet. Aztán sírtam. :) Másfél autóval nyert mindkétszer.

Ezután Csörivel dumáltam meg, hogy megyek vele, mert korábban Kod GTA-ja ellen egál körül mentem még Bp-en. Csöri is mindkétszer elvert úgy másfél autóval, és a második menet után kiderült, a tuningmu"helyben "kicsikét" átvertek, és jól éreztem, hogy nem érzem :) az általuk mérési diagrammal is dokumentált teljesítménynövekedést. :( Ez eléggé lelombozott, de ettől függetlenül a találkozó nem volt rossz.

Bár nekem túl nagy volumenű volt, de máskor is szívesen elmegyek, ha lesz ilyen. Főleg, ha jobban tudunk keveredni a Hondásokkal és autóikkal, hogy a két banda jobban összeismerkedhessen, és egymás autóit is jobban megismerhessük.

A szervezőknek elismerés jár azért, hogy egy majd' 500 autót számláló eseményt ilyen jól meg tudtak szervezni.

A nap fénypontja azonban a találkozó utáni, kb. 70 km-es élményautózás volt Pécs felé. 3 GTA, 2 GTV 2.0 TB és egy 164 3.0 zúzott el a Mecsekbe, és meg kell mondjam, rég autóztam ilyen jót. Kötelékben a sok szép gép, nagy tempó, éles kanyarok, szép skalpok, hmmm, visszajött tőle az életkedvem.

Összességében nagyon jó kis nap volt, várom a következőt! ;)

_______________________________________________________

Leon: Először csak úgy próbaképp álltunk be a sorba - TOM314 volt a navigátor - , konkrét ellenfél nélkül és az araszolgatás közben egy szép Prelude került mellénk. Egyből le is csaptunk rá, hogy első falatnak ez jó is lesz. Ő mit sem sejtve hogy a GTA ruha milyen motort rejt megkérdezte hogy 2,0 vagy 2,5 van-e benne. Mi rávágtuk, hogy 2,0 és már volt is ellenfelünk :-))) Papírforma szerint kapott több mint egy autót, de el kell ismerni hogy jól ment a 2,2-es motor.

Ahogy szokott lenni, evés közben jön meg az étvágy, pár perc múlva azon kaptam magam, hogy megint a sorban állok újra ellenfél után kutatva :-)))

Íme a versenyeim:
156 GTA-Prelude 2,2: 1:0
156 GTA-CRX: 1:0 (Érdekes verseny volt, csak a rajtnál adott 1 autóval nyertem)
156 GTA-NSX: 0:1 (Nagggyon megy!)
156 GTA-75 Evoluzione: 1:0 (Zolika elrontotta a rajtot)
156 GTA-147 GTA: 1:0 (Csöri burnout)
156 GTA-147 GTA: 0-1 (Csöri kezdi megtanulni kezelni a gta-t, kb. 30 cm-el nyert)

________________________________________________________

Kau: Vártam ezt a találkozót. S mivel a Hungaroringen az utóbbi időkben sikerült relatív jól szerepelni, úgy gondoltam pár 1.6-os Hondának én is megmutatom.

Ez sajnos nem jött össze :( Először egy szolídnak látszó 1.6-al mentem. A betonon kiderült róla, hogy ez is VTi 160 paci. Na mindegy, gondoltam vertem már hasonlót, ezt is illik. Fél pályáig együtt mentünk, de mikor már csak nyomni kellett a gázt, akkor szép lassan elment.

Bántott a dolog ezért kerestem egy másik Hondást. Akivel mentem volna eltűnt, így a kifutó végén ismét egy 1.6 VTi-vel hozott össze a sors. Ezzel még fél pályáig sem voltunk együtt. KO. Majdnem két kocsi. Megnéztem az időket és láttam, hogy kb 7 tizedekkel rosszabb, mint szokott.

Ezután nem erőltettem, csak Alfa ellen mentem, hogy ne rontsam a mérlegünket. Így aztán kikaptam még Explosive-tól 2x, Donchiccotól, és egy piros 156-tól. (Bocs a név miatt) Igaz ekkor utasom is volt.

Hogy miért próbálkozok én Ti-kkel mikor nem jó a verda? Nem repdestem az örömtől. Akinek csalódást okoztam, Bocs. Majd legközelebb. Technikai "sport". De összességében jó buli volt ;)

________________________________________________________

Cacho: Természetesen engem is elkapott a hév elég hamar, így bevágtam mag az Alfába és előre gurultam. Közben találkoztam egy kis crx-el, amit jól ki is hívtam, de előtte ment egyet egy másik cerával. Aztán még egyet... Már tiszta kész voltam, mire végre beálltunk a rajthoz. Ez egy kis 124 lovas, alig 900 kilós autócska, papíron sansztalan voltam. Ráadásul verte a másik crx-et. Rajtot megfogtam frankón, de már kettesben elment mellettem, úgyhogy az első partit buktam.

Másodjára épp Fastcarral beszélgettem, hogy keresni akarok egy 4 ajtós civic vti-t, mire mondja, hogy egy ismerőse pont ilyen autóval egy 2,0 TS-t keres :) Kisvártatva már egymás mellett álltunk a sorban. Rajtom talán jobb volt, mint az előző, de ez a Honda is jött föl rendesen. Szerencsére a 200 m-es célvonalon még volt egy fél méter előnyöm, így 1:1 :) Persze az is kiderült, hogy kb 170-175 lóra van húzva ez a példány.

Harmadik futamom szintén egy 124 lovas cerka ellen volt, igaz, ebben ketten ültek. Rajtot a szokásos módon kaptam el és utána sem volt semmi hiba, egyre jobban lemaradtak, tehát 2:1 nekem :)

Negyedjére egy Civic coupé ESI-t találtam, ami a változatosság kedvéért szintén 124 LE, persze a súlyelőny itt is jelentős. De minden rendben zajlott, jó rajt és végig távolodtam, 3:1.

Az utolsó futamra pedig egy újabb crx következett a megszokott teljesítménnyel és két fővel. Rajtban egész nap nagyon jó voltam, itt sem volt probléma és utána sem, főleg, hogy a hondás srác elváltotta magát. Szóval így kerekedett ki a nap az én szempontomból 4:1-re.

________________________________________________________

Joe: A kezdeti bámészkodás után, Sput hozta meg a kedvemet a gyorsulásra. Ki kellett próbálni hogy a Novitec tényleg hozza-e az 1.9 Mjet nél a 2.4-es Mjet erejét. A Próba alkalmával megállapítottuk, hogy igen. Nyertem nagyjából annyival amennyi előnyt a rajtnál begyűjtötem. A nettó időm 1 tizeddel lett jobb mint a 2.4-esnak, így nem csak a jobb rajton múlt. Szóval 1:0 nekem. :) Visszamentünk megbeszéltük a dolgot, aztén kedvem támadt még gyorsulni.

Beálltam a sorba, mondván valaki majd mellém áll. Kau volt az aki megkérdezte van-e már párom. Nem volt így Ő lett a 2. kihívóm. Rossz rajt ide vagy oda, őt is megfogtam, nem tudom mennyivel, de már 2:0 ! :) Vérszemet kaptam, gondoltam kell egy Honda trófeának. Beálltam a sorba hátha bekostolnak.

Közben Cacho hívott hogy van egy szénné spoilerezett Honda akinek nincs párja. Na gondoltam ő jó lesz nekem. Araszolgatás közben a srác meg is talált, mondta hogy ő lesz az ellenfelem. Beálltunk, elindultunk, és legnagyobb csodálatomra még csak szoros se lett, pedig a srác azt mondta hogy az övé 1.6 Vti. Na de mindegy 3:0 ! Győzelmem a Vti ellen meglepő lehetett jópár nézőnek, mert még szinte vissza se értem már letámadott egy srác hogy mi tuning van ebben a kocsiban? Mondtam hogy semmi különös csak egy kis plussz elektronika.

Összehozott egy új Accordos 2.2 i-cdti-vel. Abban is volt valami okosság Alpin néven, az elve gyakorlatilag azonos mint a Novitec-nél, csak a név más.

A srác elég magabiztosnak tünt egészen az első futamig, amikor vagy 2 autónyit kapott a célig. 4:0 de ez nem volt elég. Mindenképp revansot akart, azt mondta: "Én ezt nem értem nekem kellett volna nyerni!" Szóval lehetőséget adtam neki a bizonyításra. A második futamnál a két autó előnyöm már a táv felénél megvolt, így nem is kérdés az 5:0 ide. A legjobb időm 10.7 lett de igazán jól egyszer sem sikerült rajtolnom.  De úgy tűnik ez is elég volt.

Augusztus 20.-ig a rajtot még gyakorolni fogom! ________________________________________________________

Gyugya: Ha már kimentünk a reptérre úgy gondoltam én is kipróbálom a betont, vérmes reményeim nem voltak. Beálltam a sorba, aztan vártam mi lesz. Egy 1.6 Civic-es srác állt mellettem, kérdezte megyünk-e, mondtam igen. Kau előre gratulált :). Csúnyán elvert. Kiderült hogy vti.

Beálltam megint a sorba, akkor jött egy másik srác, kérdeztem tőle mi az a vti, ő elmondta, hogy 160 paci miegymás. Mentünk, elvert. Kedvem nem szegte. Megint beálltam, megint jött egy vti. A rajtot jól elkaptam, de a kettest nem akarta bevenni a vas csak másodjára (nem mintha amúgy nyertem volna), veszítettem. Vissza a sorba mert már kevesebben voltak.

Ott volt egy régebbi, de jól tartott bordó Honda (talán Civic).
Beszéltem a sráccal, 970 kiló 107 paci. Na mondom megpróbáljuk. Igazából a célfotó döntött, érdekesen. Az első mérőpontnál a srác vezetett egy pár századdal, az 5 méterrel arrébb lévőnél már másfél másodperccel vezetett, én elvileg 23km/h -val haladtam át. Na mindegy, ez is a Hondásoké lett. Mentünk még egyet, akkor beült hozzá a felesége is. A rajtot jobban elkapta, egy harmad autó volt féltávnál az előnye, de aztán megindultak a lovak, és a célba engem toltak be elsőnek. A szomorú végeredmény 4:1 a Hondásoknak. Lehet nem Auchan gazdaságos benzint kellet volna tankolni? Majd adjatok tippeket, hogy legközelebb ne rontsam a statisztikát :)

________________________________________________________

Csöri: Én vegyes érzésekkel vágtam neki a gyorsulásnak, mivel a súly- lóerő arány miatt még egy GTA-val is be lehet bukni a 200 métert egy Civic ellen. Első körben rögtön megtalált egy ezüst színű Prelude, amit kb. úgy nézett ki, mint ha egyenesen a Halálos iramban című filmből érkezett volna.:)

Érdekes, hogy a Hondások nem igazán voltak tisztában az Alfák "paraméterivel", és szinte kivétel nélkül megkérdezték, hogy milyen motor szuszog a kocsiban. Én poénosan csak annyit mondtam, hogy small block.:))))

A Honda igen csúnyát kapott, több mint 2 autóhossz ment rá a 200 méteren. Ettől igencsak  megjött az önbizalmam, de a gyorsulást még gyakorolni kellett, mert a pálya betoncsíkja fele akkora tapadást sem biztosított, mint a aszfalt.

Ezután házon belül kerestem ellenfélt, és már navigátorokat is szereztem magam mellé. Az első körben országos barátommal, Ollah mesterrel "martunk" össze, mellettem pedig 164TD ült. Hát az erdmény számomra igen meglepő volt, csak annyit mondok, hogy én nyertem, Ollah ha akarja majd elmondja, hogy mennyivel. :)

Persze kellett egy revans kör is, hátha valami porszem került a szerkezetbe.:) Másodszorra SKrisz barátosnéja Szandra volt az utitársam. Ez a kör az első pontos másolása volt, az erdmény nagyjából ugyan az lett, majd Ollah elmondja.:)) Szandra csak annyit tett hozzá a végén, hogy kurva jó volt, egy picit remeg a lábam.:)))

Aztán mentem Leon GTA-ja ellen kétszer. Az első körben megkaptam a magamét, egy rossz időben elváltott sebességfokozat miatt (be is vállalom, hogy béna voltam), de a második körben már kijött a két autó közötti egyenlőség, és talán egy tenyérnyivel előbb futottam, mint Leon. Feszterg, remélem tetszett.:))

Mentem volna többet is, sőt nagyon sok Hondással meg is beszéltük, de az érdes beton igen csak megviselte a gumijaimat, így inkább leálltam. Mindent össze vetve jó kis találkozó volt, le a kalappal a szervezők előtt. Remélem sikerül hagyományt teremteni.:)

 

Folytatjuk! :)

A képgalériákért klikkelj ide!