Áki2008-07-30 16:19:43 // 3156
Persze,a VIII. kerületben jól lehetne velük közlekedni. Ráadásúl még a környezet is korhű hozzá!:DD
Zsolt1552008-07-30 16:17:49 // 3155
Zsolt1552008-07-30 16:14:22 // 3154
Igen.
Egyébként bármennyire is nem becsültek a hazai márkák, azért mi is tettünk le egy-két dolgot az "asztalra".
A Rábának nagyon komoly hagyományai vannak a katonai teherautók terén, ők készítették például a világ legelső mechanikus összkerékhajtással szerelt teherkocsiját 1904(!)-ben.
A Botondnál a hátsó, hajtott kerekek független, kettős lengőkaros felfüggesztést kaptak, és ezzel a megoldással nagyon jó terepkövetést tudtak biztosítani a hajtott kerekeknek, amelyet ráadásul már önzáró differenciálművel szereltek fel (1938-ban).

A teherautó működőképességéről annyit, hogy a nemrégiben előkerült II.Világháborús hivatalos hadilevelezésekben többször említik a Rába Botond teherautót, amely egyedüli kerekes járműként volt mozgásképes az orosz fronton, ősszel a hatalmas sártengerben.

Sajnos ma már csak egy eredeti darab van, és még egy, amit maradék, és más alkatrészekből szereltek össze egy filmforgatás kedvéért a 60'-as évek elején.
A Rába mostanság a Mercedes-Benzzel, és az M.A.N.-nel közösen H14-st gyárt.

A Csepelek leváltására.

Egyébként bármennyire is nem becsültek a hazai márkák, azért mi is tettünk le egy-két dolgot az "asztalra".
A Rábának nagyon komoly hagyományai vannak a katonai teherautók terén, ők készítették például a világ legelső mechanikus összkerékhajtással szerelt teherkocsiját 1904(!)-ben.
A Botondnál a hátsó, hajtott kerekek független, kettős lengőkaros felfüggesztést kaptak, és ezzel a megoldással nagyon jó terepkövetést tudtak biztosítani a hajtott kerekeknek, amelyet ráadásul már önzáró differenciálművel szereltek fel (1938-ban).


A teherautó működőképességéről annyit, hogy a nemrégiben előkerült II.Világháborús hivatalos hadilevelezésekben többször említik a Rába Botond teherautót, amely egyedüli kerekes járműként volt mozgásképes az orosz fronton, ősszel a hatalmas sártengerben.

Sajnos ma már csak egy eredeti darab van, és még egy, amit maradék, és más alkatrészekből szereltek össze egy filmforgatás kedvéért a 60'-as évek elején.
A Rába mostanság a Mercedes-Benzzel, és az M.A.N.-nel közösen H14-st gyárt.



A Csepelek leváltására.

GT Ɨ|ѯ2008-07-30 11:38:16 // 3153
Ujraindít6nák:-))
Zsolt1552008-07-25 21:13:16 // 3152
Azért van kötödése a Csepel gyárhoz, vagy az eredeti nevén Weiss Manfréd gyárhoz, mert az általuk kifejleszetett WM H1, és WM H2 háromtengelyes katonai terepjáró sok technikai megoldása a Botondba került. Bár csak a hátsó tengelyeket hajtották, de még így is az egyik legkiválóbb terepjárógépkocsi volt a II. Világháborúban.
A 38 M Botond-ot 1938-tól gyártották.

A Botondok hadrendből kivonása 1950-ben történt, továbbfejlesztését pedig politikai okokból nem engedték.
Készült híradós, vagy betegszállító kivitelben,

és tűzoltó változatban is.

A 38 M Botond-ot 1938-tól gyártották.


A Botondok hadrendből kivonása 1950-ben történt, továbbfejlesztését pedig politikai okokból nem engedték.
Készült híradós, vagy betegszállító kivitelben,

és tűzoltó változatban is.

Kazes☻2008-07-25 19:52:24 // 3151
Nagyon jó ez a Botond. Ilyen f@sza képeket nem láttam, azt tudtam, hogy a Rába mindíg is jó volt, de a '30-as években?! Le a kalappal! :) Na de ezt is szétb...ták! :(
Zsolt1552008-07-25 14:06:52 // 3150
csocsi2008-07-25 10:45:11 // 3149
Kétségtelen ez az előnye :)
ystuc2008-07-25 09:20:57 // 3148
Fogalmam sincs. Miért? Venni akarsz? :-)
Zsolt1552008-07-25 07:37:20 // 3147
Ha hazáig van sín, akkor nincs is semmi gond. :-)))
Föckös2008-07-25 07:35:29 // 3146
komoli! viszont részegen sem téved el vele az ember!:-)))
Zsolt1552008-07-25 07:34:49 // 3145
Ez már másodosztály. :-)))
Edyboy2008-07-25 07:29:52 // 3144
Zsolt1552008-07-25 07:08:07 // 3143
Viszont, ha szemben jön a vonat, akkor könnyű félreborítani. :-)))
csocsi2008-07-25 05:59:45 // 3142
Ez még elég fapados verzió :)
Zsolt1552008-07-25 00:39:25 // 3141
Ez volt a munkamegosztás.
Ezért nem vettünk több M61-es Nohab mozdonyt,

meg nem fejlesztett a Ganz, cserébe viszont így kaptunk M62-es "Szergejeket".

Az M63-nál is rezgett a léc,

viszont addig variált a nagy testvér a nagy teljesítményű mozdony kifejlesztésével, míg végül a MÁV vezetői a magyar gép mellett döntöttek.
Pedig tudtak az oroszok fejlesztésünkről, csak azt a tájékoztatást kapták, hogy a Ganz nyugati megrendelésre készíti a mozdonyt. :-)))
Így kapott francia licenc alapján dízel főgépet, ami nem volt a legjobb döntés.
Ha már Csepel teherautó,

akkor a Rába Botond terepjáró teherautó.

Bár a 30'-as évek vége felé tervezték, de még a 40'-es évek vége felé is korszerűnek számított.
Csak az előző rendszert szolgálta a II.Világháborúban, így inkább az egészet veszni hagyták.
Ezért nem vettünk több M61-es Nohab mozdonyt,

meg nem fejlesztett a Ganz, cserébe viszont így kaptunk M62-es "Szergejeket".

Az M63-nál is rezgett a léc,

viszont addig variált a nagy testvér a nagy teljesítményű mozdony kifejlesztésével, míg végül a MÁV vezetői a magyar gép mellett döntöttek.
Pedig tudtak az oroszok fejlesztésünkről, csak azt a tájékoztatást kapták, hogy a Ganz nyugati megrendelésre készíti a mozdonyt. :-)))
Így kapott francia licenc alapján dízel főgépet, ami nem volt a legjobb döntés.
Ha már Csepel teherautó,

akkor a Rába Botond terepjáró teherautó.


Bár a 30'-as évek vége felé tervezték, de még a 40'-es évek vége felé is korszerűnek számított.
Csak az előző rendszert szolgálta a II.Világháborúban, így inkább az egészet veszni hagyták.
Kazes☻2008-07-24 21:23:31 // 3139
"Igen, rendelhették volna. Csak gondolom a Siemens jobban tudott "hatni" a megrendelőkre mint a Ganz." - erről a CSEPEL teherautó jut eszembe, ami túl jó volt európai, de talán még világ viszonylatban is és nagy testvérünk megmondta, hogy ilyen pedig nem lehet, mert bizony a zileknek kell szaladiuk (még ha sz@rabbak is). :(
csocsi2008-07-24 21:16:32 // 3138
Hát innét jól elhajtotta.
csocsi2008-07-24 21:16:10 // 3137
Hehe :))
Valamikor volt itt vasúti múzeum.
Valamikor volt itt vasúti múzeum.
Edyboy2008-07-24 21:11:35 // 3136
Így könnyű,hogy atom hajtsa :-))
Whiteskull2008-07-24 21:09:54 // 3135
Hol? Az atomerőműben. :DDDDD
csocsi2008-07-24 21:09:10 // 3134
Ilyesmi annak idején a paksi múzeúmban is volt.
Edyboy2008-07-24 19:04:54 // 3133
Zsolt1552008-07-24 13:14:25 // 3132
Igen, rendelhették volna. Csak gondolom a Siemens jobban tudott "hatni" a megrendelőkre mint a Ganz.
Ugyan ez volt a V43-as utódjával is. Volt igény, volt megrendelő, meg volt a szellemi, és fizikai kapcitás, csak jött a privatizáció. Aztán addig bontották sok kis kft-re a Ganz-Mávag-ot amíg egyszer csak az elfogyott.
Ezt követően vettünk Siemens Taurus mozdonyokat, meg motorvonatot. :-(((
Mielőtt hazánkat is elérte volna a korrupciós botrányuk, a vezérük gyorsan átkerült a MÁV-hoz, de éppen időben ahhoz, hogy eladja MÁV Cargo-t.
Ugyan ez volt a V43-as utódjával is. Volt igény, volt megrendelő, meg volt a szellemi, és fizikai kapcitás, csak jött a privatizáció. Aztán addig bontották sok kis kft-re a Ganz-Mávag-ot amíg egyszer csak az elfogyott.
Ezt követően vettünk Siemens Taurus mozdonyokat, meg motorvonatot. :-(((
Mielőtt hazánkat is elérte volna a korrupciós botrányuk, a vezérük gyorsan átkerült a MÁV-hoz, de éppen időben ahhoz, hogy eladja MÁV Cargo-t.
Zsolt1552008-07-24 13:06:25 // 3131
Meg lenne a helye. Magyar fejlesztésű volt, de majd lesz helyette Siemens. :-(((
Áki2008-07-24 12:34:10 // 3130
Ezeket nem akarják eladni?Amit már kiselejteztek?:-)
Edyboy2008-07-24 12:07:03 // 3129
De legalább ezt rendelték volna a Combino helyett,ami jól bevált
Biztos felébe került volna.
Biztos felébe került volna.
Edyboy2008-07-24 12:01:54 // 3128
Kár érte,szép mozdony.Meglenne a helye.:-(
De hát a technika ilyen.
Azóta sincs helyette dízel gép,30-40 évesek a többiek.
De hát a technika ilyen.
Azóta sincs helyette dízel gép,30-40 évesek a többiek.
Axl Trans2008-07-24 09:40:59 // 3127
Hmmm... Nem ebből nyúlták az ős ős vw buszt? Tudjátok azt a hippiszimbólumot. Nagy a hasonlóság.
Zsolt1552008-07-24 07:59:01 // 3126
Zsolt1552008-07-24 07:56:46 // 3125
A régi "szép" idők. Egy párat nekem is volt szerencsém vezetni. Nagyon jó képek. :-)))
Zsolt1552008-07-24 07:54:44 // 3124
Abszolút!!! :-)))
GT Ɨ|ѯ2008-07-23 13:30:06 // 3123
De még mennyire!:-)))
Bazsa722008-07-23 12:11:28 // 3122
ystuc2008-07-22 20:04:23 // 3120
Na, akkor következzen nektek egy kis honvédségi retro(?), néhány kép. A járművek egy része a mai napig állományban, és napi használatban van. Egy részük már selejt. Némely képen engem is fellehet fedezni. :-)

Ezek saját képek. Nem mindegyik szekeret vezettem vezettem, de jó párat. És manapság nagyon menő a retró, de azért nem sajnálom, hogy már nem vagyok a seregben. :-)





















Ezek saját képek. Nem mindegyik szekeret vezettem vezettem, de jó párat. És manapság nagyon menő a retró, de azért nem sajnálom, hogy már nem vagyok a seregben. :-)
ystuc2008-07-22 19:32:36 // 3119
Edyboy2008-07-22 19:28:24 // 3118
Edyboy2008-07-22 10:53:55 // 3117
Axl Trans2008-07-21 22:23:57 // 3116
Beszélek valami jó ügyvéddel... :-D
GT Ɨ|ѯ2008-07-21 20:40:48 // 3115
ez 1értelműűűű!:-DD
csocsi2008-07-21 19:37:38 // 3114
Vaze amilyen perekben nyernek még lehet esélyetek :))
Edyboy2008-07-21 10:44:58 // 3113
Axl Trans2008-07-21 08:35:50 // 3112
Axl Trans2008-07-21 06:40:22 // 3111
Edyboy2008-07-21 01:10:16 // 3110
Axl Trans2008-07-19 19:21:53 // 3109
Nekem meg a A Profi, amiben a Garas Dezső a Belmondo szinkronja! Az mekkora! Azóta újraszinkronizálták.
Tom122008-07-19 19:01:48 // 3108
Jó az még most is.;-)
GT Ɨ|ѯ2008-07-19 19:00:48 // 3107
mekkorát durrant annak idején:-)