Szia!
Köszi szépen a választ!25 éves kabrióval amúgy sem Fittipaldi az ember!😀
Dimmu2023-08-09 07:54:23 // 3360
Zolibácsi2023-08-08 14:33:57 // 3359
Próbáltam megérteni amit mondtál, de sehogy nem sikerült :)
Én vezettem esőben, szárazon, hóban persze csak közúton de ez nem pörög csak úgy ki ha mégis ki pörög akkor zár a difi részlegesen és mind a 2 első kerék hajt. Ezért tök fölösleges a kiporges gátló kerek fekezgetes amit a rendszer csinál. Csak vissza fogja a kocsit
Én vezettem esőben, szárazon, hóban persze csak közúton de ez nem pörög csak úgy ki ha mégis ki pörög akkor zár a difi részlegesen és mind a 2 első kerék hajt. Ezért tök fölösleges a kiporges gátló kerek fekezgetes amit a rendszer csinál. Csak vissza fogja a kocsit
RomeoOne2023-08-07 13:13:10 // 3358
Szia! Nincsenek ilyen részletes infóim, de nem hiszem, hogy 20 perc hajtás után kidobhatnád a gumikat. Ez 25, max 30 km lesz, amiből annyit nyomsz meg, amennyit szeretnél.
Dimmu2023-08-07 12:20:55 // 3357
Szervusz!Ez a típusú versenyre szabott aszfalt mennyire "eszi" a gumikat?Csak mert idén már 2 garnitúrát vettem és az elég volt.
Tisztelettel köszönöm a választ!
Tisztelettel köszönöm a választ!
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-07 10:47:46 // 3356
Nem tapasztalat, csak elmélet, de a Torsen az fix nyomaték aránnyal működik, vagyis az egyik keréken ébredő nyomaték fix többszörösét tudja a másikra átvinni. Ennek több hátránya lehet.
Pl lassú, kell idő mire zár. És nem zár soha teljesen. Plusz ha az egyik kerék kipörög, megcsúszik (pl poros aszfalt), akkor az ott ébredő jó kicsi nyomaték fix többszöröse megy át a túloldalra, ami még mindig jó kicsi ahhoz hogy bármi történjen :-) Szóval kipörög simán.
Nulla nyomatéknál (ha már elveszett a tapadás egy keréken) annyit tud mint egy nyitott difi, mert a nulla többszöröse is nulla a túloldalon. Kiváncsi vagyok én is, hogy ezekből a gyakorlatban mi a legnagyobb hátrány.
Pl lassú, kell idő mire zár. És nem zár soha teljesen. Plusz ha az egyik kerék kipörög, megcsúszik (pl poros aszfalt), akkor az ott ébredő jó kicsi nyomaték fix többszöröse megy át a túloldalra, ami még mindig jó kicsi ahhoz hogy bármi történjen :-) Szóval kipörög simán.
Nulla nyomatéknál (ha már elveszett a tapadás egy keréken) annyit tud mint egy nyitott difi, mert a nulla többszöröse is nulla a túloldalon. Kiváncsi vagyok én is, hogy ezekből a gyakorlatban mi a legnagyobb hátrány.
RomeoOne2023-08-07 10:45:48 // 3355
Sztem sem kevés az. Egy ekkora pályán az kb. 6-7 kör, alsó hangon 25 km. Ennél többet amúgy sem szívesen nyújzza az ember az autóját és akkor ezért a pénzért már egy olyan pályán mentél, ami csúcskategóriás.
WarbiRunner (Gyuri)2023-08-07 10:32:11 // 3354
Annyira nem is drága. Oké hogy 20 perc, de az kb egyszerre elég is. Ennél hosszabban csak más autóját nyírnám, vagy erre épített gépet XD
Zolibácsi2023-08-07 07:18:23 // 3353
Miért alkalmatlan a Q2 pályára, ki tudnád fejteni bővebben kérlek?
Visco sperr nem melegszik el?
Visco sperr nem melegszik el?
RomeoOne2023-08-06 20:00:35 // 3352
Két hét múlva végre az első nyílt nap az új, F1 szintű* pályánkon, a Balaton Park Circuit-en. Leszünk páran Alfával. Akinek van kedve, jöjjön ;)
Nincs meg a licensze, de néhány kisebb upgrade-del alkalmassá tehető lenne.
Nincs meg a licensze, de néhány kisebb upgrade-del alkalmassá tehető lenne.
VMate2022-09-06 12:26:20 // 3350
Már nem Q2, próbáltam, utcán kiváló, pályára teljesen alkalmatlan, ősrégi fiat coupé visco sperrt épitettem bele, már az előző pályaautóban is az volt, még ezt a teljesítményt pont kiszolgálja.
VMate2022-09-06 12:24:04 // 3349
Műszerfalat majd kiékelem valahogy, egyelőre nem volt fontos :D
200le/1150 kg 15 liter üzemanyaggal, pilóta nélkül, 330mm fék crosswagonról, tárcsa/betét semmi extra, Michelin full slick, állítható magasságú futómű fix keménységgel, eltolt "szilentes" felső lengőkarok. Nagyjából ennyi.
200le/1150 kg 15 liter üzemanyaggal, pilóta nélkül, 330mm fék crosswagonról, tárcsa/betét semmi extra, Michelin full slick, állítható magasságú futómű fix keménységgel, eltolt "szilentes" felső lengőkarok. Nagyjából ennyi.
VKG231!!! (156+75)2022-09-06 11:04:18 // 3347
Fék? :)
SanyiJTD2022-09-06 11:00:51 // 3346
1-2 gyorskötözőt igényel a műszerfal :D Amúgy király a gép, mik a paraméterek? Súly, teljesítmény, gumik? Q2?
VMate2022-09-06 10:51:39 // 3345
Na igen, igyekeztem :D
Kócosw2022-09-05 16:31:05 // 3344
Hallottam rola hogy volt egy jtd aki riogatta a mezőnyt 😁
VMate2022-09-05 15:25:38 // 3343
VMate2022-09-05 15:21:06 // 3342
frusciante2022-05-01 13:26:59 // 3341
Quaife difit is használnak ugyanaz mint a ha q2 tehát torsen, de elvileg még jobb is. Legalábbis az angol forgalmazó szerint..😃 nekem azzal nincs tapasztalatom de tekintve hogy sokan használják illetve H a forgalmazó (autolusso) az épített gtaiba isa ezt a difit teszi rossz nem lehet.
gyml2022-05-01 08:45:16 // 3340
VMate2022-03-02 11:19:21 // 3339
Sziasztok!
4 év kihagyás után újra építek pályaautót (80%ban már kész is van), 147 1.9 jtd 150le. Sokan pályáztatok régebben 156/147 GTA vagy csak simán V6 okkal, ha olvassátok még ezt a topicot akkor lenne olyan kérdésem, hogy Q2 diffin kívül használt már valaki más fajtát ?
4 év kihagyás után újra építek pályaautót (80%ban már kész is van), 147 1.9 jtd 150le. Sokan pályáztatok régebben 156/147 GTA vagy csak simán V6 okkal, ha olvassátok még ezt a topicot akkor lenne olyan kérdésem, hogy Q2 diffin kívül használt már valaki más fajtát ?
RomeoOne2020-11-18 10:29:47 // 3338
Bocsi, ez a jó link
RomeoOne2020-11-18 10:28:05 // 3337
Mercedes-AMG GT Black Series (2020): Rekord - Serienfahrzeuge - Nordschleife
Széria autók között most a Mercedes állította be a Nordschleife körekordját. Azért a hideg novemberben, szürkületben, vizes pályán rekordot menni... Lehet ebben még 5-10 mp benne maradt.
Széria autók között most a Mercedes állította be a Nordschleife körekordját. Azért a hideg novemberben, szürkületben, vizes pályán rekordot menni... Lehet ebben még 5-10 mp benne maradt.
Buksi2019-02-07 22:41:39 // 3336
De jó volt hallani a dicsérő szavakat, amiket a GTA-ra mondtak. :-) Ritkán hall az ember ilyeneket egy Alfáról, pláne, hogy nem Alfa funok mondták. :-)
És Gratula Rolinak is, gyönyörű a masinája! ;-))
És Gratula Rolinak is, gyönyörű a masinája! ;-))
RomeoOne2019-02-07 21:59:52 // 3335
VV62017-08-18 12:43:20 // 3334
Van 4db 240/640/18 méretű egyszer használt Michelin Porsche Cup slick gumim. Nincs elfékezve, teljesen jó, eladom. Érdekel valakit?
...még megvannak.
...még megvannak.
VMate2017-08-18 10:48:58 // 3333
Köszönöm !
Az utolsó 2 versenyre picit könnyebb lesz az autó és talán egy picivel több tapadás is lesz.
Az utolsó 2 versenyre picit könnyebb lesz az autó és talán egy picivel több tapadás is lesz.
RomeoOne2017-08-16 14:21:47 // 3332
Grat VMate!
Olvastam a cikket: Time Attack II. Hungaroring kupa
Olvastam a cikket: Time Attack II. Hungaroring kupa
VMate2017-05-22 12:48:35 // 3331
Na sikerült rögziteni a gyors kört. Sokkal rosszabb visszanézve, mint amit belülről éreztem. A végén előzni is kellett de talán ez a legkevésbé rossz ebben a körben.
Az egész nap "borzalmas" volt, 28 fok, 55 fok aszfalt hőmérséklet, plusz nekem fűtenem kell végig a kocsiba, hogy 1 kör alatt ne forrjon meg a víz, baromi nehéz igy koncentrálni, az uj gumik is teljesen szokatlanok voltak, remélem legközelebb ideálisabb lesz, sok idő bennt maradt igy... :(
A végén azért méltatlankodom, mert tudtam, hogy a győzelemhez 2.15.232nél kell jobbat mennem, viszont a harrys lap timer ezen a körön 2.15.421 et mutatott, szerencsére a hivatalos mérésnél kiderült, hogy megvan az első hely
Time attack best lap
Az egész nap "borzalmas" volt, 28 fok, 55 fok aszfalt hőmérséklet, plusz nekem fűtenem kell végig a kocsiba, hogy 1 kör alatt ne forrjon meg a víz, baromi nehéz igy koncentrálni, az uj gumik is teljesen szokatlanok voltak, remélem legközelebb ideálisabb lesz, sok idő bennt maradt igy... :(
A végén azért méltatlankodom, mert tudtam, hogy a győzelemhez 2.15.232nél kell jobbat mennem, viszont a harrys lap timer ezen a körön 2.15.421 et mutatott, szerencsére a hivatalos mérésnél kiderült, hogy megvan az első hely
Time attack best lap
VMate2017-05-22 11:24:48 // 3330
Sajnos video nincs, rossz helyre raktam a kamerát :(
Pénteken lezajlott a második verseny is, sikerült ismét nyerni, 2 ezreddel jobb időt tudtam futni, új gumikon ! Most rakom gépre a videokat, de mivel az utolsó etapban volt a best time, valószinűleg addigra már lemerült :D
2.14.770 lett de botranyosan mentem, nagyon furcsa volt az uj slickeken a tapadás :)
Pénteken lezajlott a második verseny is, sikerült ismét nyerni, 2 ezreddel jobb időt tudtam futni, új gumikon ! Most rakom gépre a videokat, de mivel az utolsó etapban volt a best time, valószinűleg addigra már lemerült :D
2.14.770 lett de botranyosan mentem, nagyon furcsa volt az uj slickeken a tapadás :)
Rolee462017-04-29 00:03:35 // 3329
Gratula!!
Ugy latom az en nevem is rajta van a listan😃😉,pedig mar reg ultem Citroba😃.
Ugy latom az en nevem is rajta van a listan😃😉,pedig mar reg ultem Citroba😃.
VMate2017-04-28 09:02:18 // 3323
VV62017-02-24 01:20:06 // 3322
VMate2017-02-22 18:56:58 // 3321
Nem tudok adni neki kerékdőlést... minnél lejjebb tekerem a gátlót annál nagyobb lesz ugyan a dőlés, de ennél lejjebb már nem mert összeül a felső lengőkar a konzollal + a kormányszárak is megfeszülnek valószínűleg. Most kb 2.5 fok. Hringen volt folyamatosan olyan érzésem, hogy a kocsi alá akar fordulni a kerék. Egy módon tudnám módosítani a dőlést, ha felül a tornyot "szétfurnám" :(
Blade2017-02-22 18:23:06 // 3320
Az én videómban a 3-as kanyar nem lett tökéletes, mert a második apexet nem értem el tökéletesen, de a bemenet az jó lett.
A 13-as kanyar viszont szerintem közel van a 100%-hoz:)
Ilyen könnyű autónál meg keményebb futóműnél mint a Te autód, szerintem komolyabb kerékdőlés kell a slickhez, mert gondolom az gyári maradt. Szerintem picit módosíts rajta, az nagyon sokat hozhat. A gátlók kevésnek tűnnek.
Nekem a 147GTA a gyári futóművel már utcai gumival is szinte aláfordult a kerék az autó alá, ezzel húzta is ki a tapadást alólam... Volt is róla egy látványos fotóm, megpróbálom megkeresni
A 13-as kanyar viszont szerintem közel van a 100%-hoz:)
Ilyen könnyű autónál meg keményebb futóműnél mint a Te autód, szerintem komolyabb kerékdőlés kell a slickhez, mert gondolom az gyári maradt. Szerintem picit módosíts rajta, az nagyon sokat hozhat. A gátlók kevésnek tűnnek.
Nekem a 147GTA a gyári futóművel már utcai gumival is szinte aláfordult a kerék az autó alá, ezzel húzta is ki a tapadást alólam... Volt is róla egy látványos fotóm, megpróbálom megkeresni
VMate2017-02-22 17:48:19 // 3319
Köszönöm ezt a pontos elemzést :) az 5ös kanyarban tudtam, hogy nem megyek jól, egyrészt alacsony a sebesség másrészt ott is túl szűkre veszem az ívet ( az sk ring race taxi ment előttem egy körön és ott láttam, hogy ő hogyan csinálja) a 10esben pedig valóban elpattog az autó jól látod, egyelőre ezzel nemtudok mit kezdeni. Mostantól akkor megpróbálom az általad leírt módon megközelíteni a többi kanyart. Köszi mégegyszer :)
Blade2017-02-22 10:38:44 // 3318
Igen, leköveted mindkét kanyart, pedig ezek dupla apexes kanyarok. Ebben a két kanyarban lehet a legtöbb időt nyerni vagy elbukni ezen a pályán, mert ez a két legnehezebb kanyar, főleg a 13-as.
A 3-as szimmetrikus, tehát a bemeneti sebességnek "soknak" kell lennie és egészen a kanyar mértani közepéig kell fékezni, onnan meg azonnal kigyorsítani, érintve a második apexet.
A 13-as nem szimmetrikus, ez a legnehezebb kanyar a pályán, itt lehet a legtöbbet elbukni, és nagyon könnyen el lehet szállni ott. Nagy bemeneti sebesség kell amit nagyon pontosan kell megválasztani annyira, hogy pont akkora sebességet vigyél be hogy ne szállj el, ha túl alacsony, akkor pedig nagyon sok idő marad benne. Ha pont jó a bementeti sebesség, akkor olyan pozícióba kerülsz a befékezés végére, hogy tökéletes helyről tudsz kigyorsítani érintve a második apexet.
Mindkét kanyarban a gurulás mértéke 0. Ha ezt a két kanyart nem jól csinálod, esélyed sincs gyorsnak lenni. Szerintem a videós körödben ebben a két kanyarban legalább 3mp ott maradt.
Még pár dolgot észrevettem. Az 5-ös kanyar teligázas, ott nem kell lebegtetni. Valamint a 10-esben látszik a legjobban, hogy elpattog az eleje az autónak. Lehet, hogy a csillapítás és a kerékdőlés kevés ehhez a slickhez.
De egyébként nem rossz a kör :)
A 3-as szimmetrikus, tehát a bemeneti sebességnek "soknak" kell lennie és egészen a kanyar mértani közepéig kell fékezni, onnan meg azonnal kigyorsítani, érintve a második apexet.
A 13-as nem szimmetrikus, ez a legnehezebb kanyar a pályán, itt lehet a legtöbbet elbukni, és nagyon könnyen el lehet szállni ott. Nagy bemeneti sebesség kell amit nagyon pontosan kell megválasztani annyira, hogy pont akkora sebességet vigyél be hogy ne szállj el, ha túl alacsony, akkor pedig nagyon sok idő marad benne. Ha pont jó a bementeti sebesség, akkor olyan pozícióba kerülsz a befékezés végére, hogy tökéletes helyről tudsz kigyorsítani érintve a második apexet.
Mindkét kanyarban a gurulás mértéke 0. Ha ezt a két kanyart nem jól csinálod, esélyed sincs gyorsnak lenni. Szerintem a videós körödben ebben a két kanyarban legalább 3mp ott maradt.
Még pár dolgot észrevettem. Az 5-ös kanyar teligázas, ott nem kell lebegtetni. Valamint a 10-esben látszik a legjobban, hogy elpattog az eleje az autónak. Lehet, hogy a csillapítás és a kerékdőlés kevés ehhez a slickhez.
De egyébként nem rossz a kör :)
VMate2017-02-21 19:47:25 // 3317
Közben keletkezett 2 új blogbejegyzésem is :)
VMate2017-02-19 16:29:09 // 3316
Blade, legyszíves ha van időd nézd meg a pancsiringes videomat is, szívesen fogadok el tanácsot ha tudok nyerni pár tizedmásodpercet :)
Alfa 156jtd Pring
Alfa 156jtd Pring
VMate2017-02-19 16:23:18 // 3315
Igy van kevés a power néhol, most egy pici erőt még "találtam" benne, 16v a 6os váltót raktam fel, ez valamivel rövidebb, március 11-én meglátjuk mennyit hozott. A videódat már korábban megnéztem ezerszer :) igazából minden héten megnézem :D A 3as es 13as kanyarban tűl szűken megyek ?
VMate2017-02-19 16:15:02 // 3314
Köszi, kisebb átmérőjű kormány, 1db kagylóülés, klima és egyéb sallangok nincsenek már, igazából már szinte minden ki van pakolva belőle, a műszerfal mögötti zajszigetelőtől lehetne még megszabaditani és szerintem ennyi. Michelin s8b full slick 20/61 R17. Radical első kereke és KTM X-Bow okon szoktam ebben a méretben ezt a gumit látni
BCS2017-02-01 08:35:41 // 3313
Engem amúgy érdekelne ez a páyanap. Végigtolnám a MiTo-t a Ringen. A milánói MiTo klub pl. szokott szervezni ilyen élményautózást Monzában. Szóval ha itthon is lesz ilyesmi mindenképp pozitív dolog.
Az Amore nem tervezi a kooperációt az Alfa Clubbal ennek kapcsán? (Promó, stb.) :)
Az Amore nem tervezi a kooperációt az Alfa Clubbal ennek kapcsán? (Promó, stb.) :)
Blade2017-01-26 15:00:10 // 3312
Akkor neked már GTC4 van? Azzal is biztos jót lehet menni:)
Ha nősülsz, ne bérelj 458-at..:)
Ha nősülsz, ne bérelj 458-at..:)
Blade2017-01-26 09:34:14 // 3311
Megnéztem a Sk ringes videódat.
Az látszik, hogy a motorerő kevés a futóműhöz. Van olyan kanyar, ahol kevés a kimeneti sebesség mert kikormányzod az autót és nem a sebesség visz ki. Az egyesnél inkább a tempó, nem a motorerő miatt. A dupla apexes kanyarokat nem használod , 3-as és a 13-as. A kettesben sokkal többet tud a futómű, mint a sebesség amit átviszel.
Belinkelem az én Sk ringes videómat, ez még a dombos pályán készült, amit nagy bánatomra legyalultak.. Szerintem jobb volt. Az autón minden gyári vagy utcai
Az látszik, hogy a motorerő kevés a futóműhöz. Van olyan kanyar, ahol kevés a kimeneti sebesség mert kikormányzod az autót és nem a sebesség visz ki. Az egyesnél inkább a tempó, nem a motorerő miatt. A dupla apexes kanyarokat nem használod , 3-as és a 13-as. A kettesben sokkal többet tud a futómű, mint a sebesség amit átviszel.
Belinkelem az én Sk ringes videómat, ez még a dombos pályán készült, amit nagy bánatomra legyalultak.. Szerintem jobb volt. Az autón minden gyári vagy utcai