Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-01 21:22:16 // 1821
Andorka! Köszi,nagyon értékes infók ezek! (zsiguli.hu megvan,tényleg frankó előtte viszont kötelező olvasmány Dr.Jamisch Ottó : Karburátorok,befecskendezők c.könyve Ac OK lökőrúd,hézagoló OK tehát- nyugtass meg kérlek: ha a kenésem jó ,de az AC lökőrúd (relatíve!!!) nem mozog eleget, akkor az olajpumpa tengelyén kell keresnem a hibát és nem kell hozzá motort bontani? Ugye igen!!!???
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 21:21:32 // 1820
Nem olvastad a találkozásokban, hogy láttalak ott, ahol a multkor te engem? Csak te parkoltál. Legközelebb, ha arra járok jobban figyelek. :))
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 21:08:17 // 1818
Alakul a miskolci Alfa-tali???!!!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-01 21:06:50 // 1817
Paco! Ricambi CD-ről ábrát hogy lehet menteni? Péntek este egy Sörház?
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 21:02:14 // 1816
Oke, megdumáljuk.
Paco2005-03-01 20:55:52 // 1815
Most péntek szombaton Miskolcon leszek céges ügyben, ha van időd szombaton ideadni nekem akkor elhozom IC-nek....
M-GEGE2005-03-01 20:25:37 // 1814
A cikkben amit küldtél, abban is az volt írva, hogy 5.-ben is fel lehet pörgetni...
Andorka2005-03-01 20:10:02 // 1813
Alfa 33 motoron a lendkerék 6 csavarral van a főtengelyhez rögzítve. Könnyített lendkereket meg úgy csinálnak, hogy körben, a fogaskoszorú alatt kifúrkálják. Ha túlzott a könnyítés, akkor egy erősebb önindítózás a fogaskoszorút letekerheti a kerékről. Egy lendkerék könnyítés+felszabályozás (hogy ne üssön, esztergában illik megforgatni, és felszabályozni) elméletileg 10-12 ezer HUF-ból kijön. (legalábbis egy hasonló méretű zsiguli kereket 8000-ért vállalnak Havassy Petiék) A karbis Alfa motoron a benzinpumpát pedig valóban egy kis fém rúd lökdösi. Csak azt nem a főtengely hajtja direktbe, hanem az olajszivattyú tengelyén (ami a valóságban függőleges helyzetben áll) lévő bütyök. Az AC pumpa meg a lendkerék előtt van, az olajbetöltő nyílás alatt, oldalt. (zsiguli AC pumpa bakelit talpa kicsit megesztergálva jó ide...) Az olajbetöltő alatt a kis "kulcslyuk"--->az AC pumpa oda csatlakozik Karbis motorokkal kapcsolatban pedig ajánlott olvasmány : Zsiguli.hu Ez a legnépszerűbb és legjobban ismert karbis autó hazánkban, van is tapasztalat bőven!
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-01 17:26:29 // 1812
pb_ na,én is így tudtam! viszont akkor meg: a ricambi szerint a karbis AC hajtás szintén a főtengely végére külpontosan rárakott kis hengerecske lenne,ez lökdösi a rudat. Viszont a lökőrúd (kocsi orra felől) a lendkerék ELŐTT jön ki a blokkból. Faszse nem érti! Mindez persze érdekelné a fenét ,csakhogy nem műx,és büdös nagy a titokzatosság körülötte!
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 16:08:38 // 1811
Pedig semmi extra, csak jó állapotban van a moci. Lehet, hogy az óra mutat hülyeségeket. Azért kell egyszer lefényképeznem, hogy senki se mondja, hogy vetítek. Egyébként Cső!
pb_2005-03-01 16:03:10 // 1810
NA ez érdekes, hogy 5.-ben kiforgott volna tiltásig. Akkor azért, elég komoly tuning lehet a gépeden. Na jó majd holnap folytatjuk, most léptem.
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 15:58:12 // 1809
Azért kiváncsi lennék rá mennyi is igazából az a 223. Kb. 100/perc kellett volna, hogy leszabályozzon, és akkor elmondhattam volna, hogy nem tudom mennyi a vége, mert 230-nál leszabályoz. :)) Egyébként én egyedül voltam. De most szereztem olyan gumit, hogy biztos le tudom forgatni. Csak legyen nálam fényképezőgép!!
pb_2005-03-01 15:50:47 // 1808
Ez elég jó. A sajátomnál csak a ford.számot tudom az 6k volt, 3 személlyel. A haveromnak 1 személlyel sikerült 1x 210/6,1k, annál többet nem ment.
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 15:42:43 // 1807
Szigoruan óra szerint: ~223 km/h; ~6500/perc (sima 185/60 R14 gumival)
pb_2005-03-01 15:38:26 // 1806
Ja csak óvatosan. A 4k fordulat szám az 140 környéke, de épp gyorsított és ezért kellett +ejteni a manővert. Tényleg a tied mennyit megy végre(óra szerint) és mennyi a ford.szám?
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 15:25:44 // 1805
Egyébként a haverod csak 120-szal közlekedik pályán? :))
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 15:24:43 // 1804
Így van nekem is, de ha nem verseny, akkor inkább óvatosan.
pb_2005-03-01 15:22:52 // 1803
1x a haverom mesélte, hogy pályán 4k fordulatnál vette ki 4x4-ből, rántott 1et azt kész ment tovább. Valami elektromágnes kapcsolója van.
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 15:07:39 // 1802
De igen, egyébként az oldaladra is megírtam. Ha véletlenül jövőhéten nem kocsival jövök, akkor viszont csak az ápr 2. előtti hétköznapokon tudom odaadni, kivéve persze, ha feljössz Miskolcra. :))
Inner Circle2005-03-01 14:59:00 // 1801
Nem találtál nekem balos gólyalábat?
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 14:47:13 // 1800
Nem. Vizes úton csak kettesben kapcolom ki. Ha nem komoly, akkor esetleg, mert nem hinném, hogy jót tesz neki, amikor 5000-nél padlógáznál kirántom. Egyáltalán! Azt sem tudom milyen tengelykapcsolója van. Fémporos?
pb_2005-03-01 14:42:38 // 1799
Akkor a tippem jónak tűnik. Soha nem mész 4x4-be végig?
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 14:26:00 // 1798
A kattogás nem szünt meg, csak már soha nem használom kisívü kanyarodáskor. Rajt után, még egyesben kikapcsolom, ezért van az néha, hogy még akkor megnyikkan a kerék. :))
TomTom2005-03-01 13:55:58 // 1797
A tünetek teljes mértékben megegyeznek, de egy flakon injektortisztítót már keresztül küldtem rajta, de utána is előjött:( A lambdára én is gyanakodtam, de ha kifeküdt akkor a vezérlésnek kiabálnia kéne a műszerfalon nem? Lehet, hogy a Tecsó benzin nem tesz neki jó? Korábban szlovákoknál is tankoltam, de arra nem reagált (pedig arról se mondanak jó), uh nem hiszem h a naftával lenne gond. Mindenesetre egy gyertyatisztítást lehet h megejtek + üa.szűrő csere. Oszt meglátjuk.
TomTom2005-03-01 13:54:40 // 1796
A tünetek teljes mértékben megegyeznek, de egy flakon injektortisztítót már keresztül küldtem rajta, de utána is előjött:( A lambdára én is gyanakodtam, de ha kifeküdt akkor a vezérlésnek kiabálnia kéne a műszerfalon nem? Lehet, hogy a Tecsó benzin nem tesz neki jó? Korábban szlovákoknál is tankoltam, de arra nem reagált (pedig arról se mondanak jó), uh nem hiszem h a naftával lenne gond. Mindenesetre egy gyertyatisztítást lehet h megejtek + üa.szűrő csere. Oszt meglátjuk.
vivalfa2005-03-01 13:48:35 // 1795
Sziasztok Ne dobjunk össze rá? Mobile.de....Alfa 33 :-D
pb_2005-03-01 13:17:06 // 1794
Csavarral van a lendkerék rögzítve a főtengely végére.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-01 13:02:23 // 1793
Bocs a freud-i elszólásért! (lendherék = lendkerék! ) :-D
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-03-01 13:01:11 // 1792
hi pb_! remek "motoros" képeid vannak! kérdés: a főtengely és a lendherék hogy csatlakozik?
KisP2005-03-01 12:42:25 // 1791
Jaj,tényleg:) bocsi,hogy belepofáztam,csak védeni akartam a kollegát az esetleges bajoktól:)
pb_2005-03-01 12:28:55 // 1790
Esetkeg még a Lszondát kéne +nézni, hogy jó-e.
Inner Circle2005-03-01 12:24:57 // 1789
Nekem akkor csinál néha ilyet, ha sokat áll az autó és csak rövid időre indítom be (pl. néhányszor ki-be állok a garázsba). Előbb-utóbb eldobálja a hengereit, és ha nem pörgetem fel a motort hogy kiköpje a szemetet, akkor akár végképp be is döglik. Ilyenkor gyertyapucolásra általában elindul. Nálad SZVSZ egy kis injektor-tisztító folyadék semmiképp nem árthat.
TomTom2005-03-01 12:02:51 // 1788
Üdv mindenkinek Sajnálatos módon mostanában rosszalkodik a "vas". Egészen rapszódikusan elkezd fuldokolni és nehezen tartja meg az alapjáratot, aztán ha sikerült 3000 fölé tornázni onnan már semmi gond. Aztán a következő indításnál semmi baja. Szóval bosszant. Gyertyák nem régiek, elektromos csatl rendben. Benzinszűrő állapotáról nincs infóm ezért arra gyanakszom. Nincs valakinek hasonló tapasztalata, vagy infója ilyen jellegű "betegségről?
norbee2005-03-01 11:20:54 // 1787
A helyzet az, hogy andrew gépébe akkor lesz hidrotőke, mikor majd rak be párat a csomagtartóba. :)) Nekem Valvoline van, és tökéletesen bevált eddig is. Előtte egy évig BP volt, előtte meg Castrol LX.
KisP2005-03-01 10:54:10 // 1786
Helyzet az hogy nekem valvoline van fél éve a motorba, és azóta ciripel az egyik hidrotőkém,nem mondom azt hogy az olaj miatt,de lehet van hozzá köze.Egy páran itt (jó sokan) csak a Seleniát ajánlják, főleg a boxerekbe,mert ez elég speckó motor. Sapiról annyit,hogy visszamentem oda ahol kilőtte egy óra múlva,és megtaláltam az út közepén,egy négysávos úton:) ahhoz képest jó állapotban van,teteje karcos lett,a sapi aljából kb. 1 centii darab letört.:( voltam a bontóba,ugyanilyet nem találtam,de egy hasonlót igen,valszeg ez egy 33-as vagy egy SUD-nak a sapija. megvettem 300ért. Alfa boltba is lehet kapni ilyet?
norbee2005-03-01 10:24:54 // 1785
Ha megjött még mindig elboltohatod valakivel. Motorszám, mondom diktáld ezt be L+K-nak, megmondják mi való a Tiédhez. A C-117-et fejből írtam, lehet hogy C-113. Olajat cserélni is csak egy ember szokott az enyémen, ő meg pontosan tudja, mi kell bele. :))
andrew0072005-03-01 10:19:47 // 1784
Az F@sza mert most rendeltem meg a Seleniat :()! Köszi utánnanézek! De tudsz valamit a motorszám kérdésről: mert mindenhol csak olyan van , hogy AR30(7)55 nekem nics benne hetes.
norbee2005-03-01 10:15:43 // 1783
Hát csak nagyon halkan megjegyezném, hogy a Valvoline/Castrol/BP 15w40 API SF/CC tökéletes választás a boxermotorokba, mivel a Seléniák túl hígak, főleg egy öreg, kopott motorhoz... A szűrőd valószinűleg Champion C-117, de hívd fel az L+K-t és Ervin kikeresi neked.
andrew0072005-03-01 10:01:17 // 1782
Igen azt akarok. A második kérdésemre tudod a választ?
toto2005-03-01 10:00:38 // 1781
Mármint ha "minöségi"olajat veszel!!
toto2005-03-01 09:56:54 // 1780
Szia!! Csak Selenia 20K-t egyébként minima 10W-40 ha igy érthetöbb!Nekem ez vált be árban meg szinte ugyanannyi!!
andrew0072005-03-01 09:50:40 // 1779
Sziasztok! Szerintetek mit vegyek a 33-ba 10w40-et vagy 15w40-et? Ja és milyen olajszűröt mert nem találok az enyémhez valót a motorszámom AR3055 1,3vagy1,4 ie. Mind a két féleképpen hívják. Kösz
pb_2005-03-01 09:43:14 // 1778
Sapkát boltban, vagy inkább bontóban érdemes szerezni. De az igen jó kérdés, hogy miért lőtte ki.
pb_2005-03-01 09:40:53 // 1777
Így most már elmúlt a hang? Egyébként a P4 pont azért P4 és nem Q4 + quattro, mert a hajtás nem mindig folyamatos. Ja tul.képpen így kivetted alóla az osztóművet, így a gép megfelel 1 4x4-es SW-nek. Tény, hogy ez olcsóbb megoldás mint 1 viszko. Bár +jegyzem ha 1x nekem is sikerül összehozni a dolgot. én is teszek bele 1 kapcsolót. A rajtok után kikapcsolod, vagy, hogy megy a dolog?
KisP2005-03-01 09:35:23 // 1776
Napot emberek! Bakker képzeljétek jövök hazafele ma reggel oszt hallok egy pukkanást menet közbe,itthon észrevettem hogy kilötte a olajsapkát a kicsike.:) Na, ez miért volt? végig úgy vezettem hogy még a 3ezres fordulatot se értem el. Ki érti ezt? Most vajon hol szerezzek sapit?
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 09:24:38 // 1775
Az addig oké, hogy nem a viszkó recseg, de nem egészséges hang volt, az biztos. De mindegy, nem használom a 4*4-et csak rajtnál, meg hóban, és a probléma meg van oldva. Az igaz, hogy így nem igazi a P4 feeling, de nekem nem ér meg sem időben, sem pénzben annyi szívást, a célnak meg úgyis megfelel. :))
pb_2005-03-01 09:19:33 // 1774
Sztem nem a viszko recseg, hanem a kardán. Eddig 1 működő P4-ben ültem(sajnos nem a sajátom), de azon is csinálta. Tippem szerint a kardánkeresztnél lehet kikopva.
VinceP4 (Il capitano)2005-03-01 09:12:30 // 1773
A kardánra egy esztergályos csinált közdarabot a tárcsa, és a viszkó helyére is. Azért gondolom, hogy nem működött, mert recsegett, ropogott a hajtáslánc, ha 4*4-gyel kanyarodtam, és az én tudásom szerint egy működő viszkó ilyet nemigen engedne meg.
pb_2005-03-01 09:10:52 // 1772
A cikk ismerős, 1-2 kétszer már elolvastam.
Ne keverd össze a főtengelyen lévő lendkereket a kardánon levővel. Paco topictárs +adta a választ arra, hogy tul.képp mire is szolgál. Egyébként minden motorban van lendkerék. A könnyített lendkereket versenyre használják, bár én szívesen kipróbálnék 1et utcán is.

Főtengelyen levő lendkerék(bár nem nagyon látszik a kuplungtól):



Kardánon levő lendkerék:
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak