Fórum >> Típusok >> Alfasud-33

toto2005-02-27 10:26:59 // 1721
Szeva all!! A lambdaszondát miért húztad le?Rossz?Netán van valami hibajelenség a gk működése közben? Én sokat szenvedtem a szondával de végül leköttöttem és most nincs vele problémám!!(Bár nem tudom, hogy ez ártott vagy használt........egyenlöre)
Barni1472005-02-27 01:33:15 // 1720
Szerintetek miért van az hogy ha én lehúzom a lambda szondát, semmi hibajelzés nem tapasztalható?
Adam2005-02-27 01:21:23 // 1719
Takaritsd ki magát a zárat (brigéciol vagy hasonló) és utána zsírozd be. Nekem anno ugyanezt eljátszotta az egyik hátsó ajtómnál, kézzel is lehetett nyitni zárni, de annyira szorult már, hogy a motor nem tudta huzogatni. Ez kb másfél éve volt, azóta jó. Egyébként az új zár sem nagy dolog, a sima univerzális wheels motor egy az egybe bemegy a helyére. Adam
M-GEGE2005-02-26 21:40:53 // 1718
WD40!!! WD40!!! WD40!!!
Paco2005-02-26 21:39:31 // 1717
1: Számít, hogy hova kell.... 2: Javítás: Ha "szárazon" csont nélkül megy, akkor a zár nem rossz. Ami bibi lehet, az az, hogy a záráskor a gomb nem tud véghelyzetbe menni, és feszül a zár. Nézd meg nincs-e elhajolva valami, vagy ha van állítási lehetőség rakd közelebb a zárat a gombhoz.
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-02-26 21:35:00 // 1716
Jó estét, Boxeristi! Nincs valakinek egy fölösleges 33 központi zár ajtó-egysége elfekvőben? (ha számít, jobb hátsóba kell) "Szárazon" tökéletes,de zárra kötve lezárás után tovább jár a motor benne,iszonyatos hangot hallatva. Mivel zárt-szegecselt cucc,nem nagyon látok esélyt javítgatni,ezért ketesnék egy másikat. (Persze ha valakinek javító tippje ,az még jobb!) Köszi Ádidi
Paco2005-02-26 21:33:12 // 1715
No igen. Kellemes emlékek amikor az egyetemi bulikon a boroskólával úg ycsaltak, hogy több bor került bele mint a hivatalos 2:1 mérce. Ugyanis a bor olcsóbb volt a kólánál :)
M-GEGE2005-02-26 20:57:09 // 1714
Erről az a vicces történet jut eszembe, amit egy ismerősöm mesélt: egy pécsi szórakozóhely, egyetemi buli a szokásos keddi napon...jól fogyott a bor, persze kannából ment a téma, vagyis műanyag ballonból. Haverom arra lett figyelmes a buli vége felé már olyan ballonokból töltötték a mennyei nedűt, aminek az oldalára alkoholos filccel rá volt írva, hogy ROSSZ! Persze nem biztos, hogy a bor rossz volt, de bizarr szitu.
M-GEGE2005-02-26 20:47:38 // 1713
Pontosan onnan van! Tervbe vettem, hogy lefordítom az anyagot, és felteszem a honlapomra. Csak az a gáz, hogy vannak benne szakkifejezések, hülyeséget meg nem akarok írni. Előbb egy másik cikket fordítok boxer-motoros ferrarikról!
Paco2005-02-26 20:39:06 // 1712
Dehogynem iszod meg. Legfeljebb nem tudsz róla :)
Inner Circle2005-02-26 18:58:02 // 1711
Jól emlékeztem, ez egy 16V-re átalakított Sud Sprint motortere, részletekbe menően itt olvashattok róla: http://www.alfasprint16v.fws1.com/ (a Fuel System alatt, de nem árt hozzá alapos angol tudás és elszánt tudásvágy :) ) A befecskendezés a karbikat és az injektorokat is használja, ezen a képen is jól láthatóak az injektorok. Közvetlenül a keresztirányú benzinellátó cső alatt a barna pacákon a kék négyzetecskék az elektronikus csatlakozók (a kábelek nincsenek rádugva).
Andorka2005-02-26 14:41:12 // 1710
Karbis Alfán lehet a szívócsövet kialakítani kürtösre (tüte a neve a kis trombitának). A hossza lehet eltérő, ez egy rövid verzió, ami a magas fordulatnak kedvez, a hosszabb szívócső más fordulaton teszi nyomatékossá a motort. A 80-as évekig a versenysportban (pl. ralliban)nagyon elterjedt volt, még befecskendezősökre is tettek ilyet. A trombitákba lőtték olyankor a benyát. Utcára nem biztos hogy jó dolog, légszűrő helyett max. egy fém szitát lehet rátenni (szúnyogháló sűrűségű), az a magyar útviszonyoknak nem kedvez. Viszont gyorsulásra lehet ilyet tenni a karbi tetejére:)
Inner Circle2005-02-26 12:40:34 // 1709
Ugyanarra jó, mint minden más autónál: könnyebben jut levegőhöz a motor. Régen szinte minden versenymotor ilyen volt. Szűrés... hát az nem nagyon van.
Jankesz2005-02-26 11:07:29 // 1708
Sziasztok! Lenne egy-két kérdésem (már megint):az oké hogy pörgős a boxer,de az normális,hogy 150-nél már 5000-et pörög? Továbbá idáig két szaki állitgatta a gyújtást+a karbikat,az egyik kb.0-ra,(igy nagyon szépen,gyorsan forgott a moci,visszadurrogás semmi,de mintha vérszegényebb lett volna) -a másik 8-9fokra állitotta,keményen visszadurrog,mintha jobban is menne,bár lehet hogy csak érzéki csalódás... melyik a tuti beállitás?Most az utobbi variáció van,igy hidegen,nagy hidegben nem röffen mindegyik henger,de 1,2 perc és minden oké.Igy olyan 3000-3500ig nem nagy szám,de onnan szaggatja a betont.. Melyik jobb a mocinak?Marelli gyújtásos 1.5ös 105Le-s Boxer. Ja és mindkettő elismert Alfaszerviz.. Mi a legjobb gyujtás beállitási érték? THX Jankesz
KisP2005-02-26 10:25:13 // 1707
Az sztem nem 70 fok,hanem 50-60 fok. De nekem ősszel se volt 80 fokos soha. érdekesen van a mutató felírva mert. ugye ugy van hogy 40 , 80 és 120 nál van a vonal.De a 40 felett kb. egy harmaddal van egy másik vonal,ami nem a 40 és 80 fok közepe.hanem sztem 50-60 fok közöttit mutat. teccik érteni?:) ott szokott nekem megállni.meg sztem akkor se normális ,hogy hidegben 70 fok max. mert a motorok üzemihőmérséklete 80nál kezdődik. így van?:)
Giorgio2005-02-25 21:28:51 // 1706
Hmm. hidegben az enyém sem megy 70-foknál tovább, szóval nem félállás, hanem alatta 4-5mm-rel.
M-GEGE2005-02-25 21:26:21 // 1705
Miért jó az, ha ilyen kürtősre alakítják át a boxert? 16 szelepes!
KisP2005-02-25 21:05:02 // 1704
A fene,visszavonva amit mondtam:( Mentem a városba az autóval,de az istenért se akart felmenni 80 fokra a hőmérséklet.Most is a szokásos 60 fok körül volt.:( Mégis csak termo-csere, nem gatyázok tovább.... pedig azt hittem ilyen egyszerű lesz...
Inner Circle2005-02-25 18:03:30 // 1703
Mit csodálkozol? Te se iszol meg akármilyen ócska kannásbort meg ízesített etilalkoholt, az Alfától se várd el! :o)
KisP2005-02-25 17:33:51 // 1702
Fagyálló,ami tiszta kosz:

Az autóm leszerelt lökössel::)
KisP2005-02-25 17:29:12 // 1701
Sziasztok! Érdekes autó ez az Alfa az már biztos:) Mai napom azzal telt el,hogy termosztátot cseréljek.Történt,hogy leengedtem a hűtővizet ami tiszta szutyok volt.Kitaláltuk,hogy öntünk bele desztilált vizet,hogy egy kicsit átmossuk a rendszert és kész legyen holnapra,mert a termosztát csak holnap érkezik.De kiderült,hogy a termosztát jó!szépen fölkúszott 80-90 fok köré a mutató és onnantól már profin a ventillátor hűtött.Első ijedtségembe azt hittem,hogy levegős a rendszer és azért melegszik fel mint állat. Na erre varrjatok gombot,a fagyálló hűtőfolyadékom volt a ludas és ezért nem volt normális fűtésem.
toto2005-02-25 16:34:07 // 1700
NAAAA!Granturismo!! Telelett a tököm a rángatással !!! Asszonykám addig húzott idegileg míg egyszercsak félreáltam,motortető fel szonda lehúz...........tojok a fogyasztásra de a paripa utána hibátlanul mükszött :))))) Most átugrom faterékhez de este gépelött leszek!!!
Paco2005-02-25 16:33:06 // 1699
Igen, az. Bár nehéz bevallani, de így már igaza van IC-nek, rosszabb vagyok mint egy tank :)
Andorka2005-02-25 16:22:02 // 1698
Futóművesnél voltam a múltkor és megnztük alulról a vasat. A szilenteket kéne cserélnem. lehet azokat külön is cserélni, ugye? Gondoltam olyanra is, hogy legyártatnám valami masszívabb műanyagból. Méreteket, rajzokat honnan tudnék szerezni erről?
granturismo2005-02-25 13:59:58 // 1697
Paco Ez az a kukoricásos história? Annak idején láttam a fotókat.
granturismo2005-02-25 13:57:30 // 1696
Giovanni. Általában típusproblémák vannak. Nekem már előre gyártott szövegeim vannak ezekre, csak be kell illeszteni:-)) Paco Kb hasonló szitu. A Mátra oldalában lecsúszott az autó a hegyoldalba és útközben voilt egy 30 cm magas szikla.:-(
Paco2005-02-25 13:47:54 // 1695
Asszem nem ismered a történtet. A lengőkar úgy tört el, hogy kb 120-130 km/h-val oldalirányban történő sodródás közben útba esett egy földhalom.
giovanni2005-02-25 13:23:52 // 1694
Ez a szöveg ismerős valahonnan :))))))
pb_2005-02-25 13:15:21 // 1693
THX még 1x! Amint lesz vmi kézzel fogható eredmény referálok.
granturismo2005-02-25 12:41:49 // 1692
Nekem az 1Kohmosak azok jók voltak az 1.3 kohmosra már rosszat mutatott. Nem tudom milyen színek vannak ott, de a csati valahogy számozva van. Az 1 vagy A jelű szál megy a testre. MIL=ABS csúszkáló.
pb_2005-02-25 12:31:36 // 1691
Sima digit mm. Igen 1-2kohm körüli érték dereng, én is úgy gondolom, hogy a mohmos kuka lesz. Köszi a diagnosztikát, ezt mentjük, ez nagyon jó doldog. Hogy kimerítő legyen a dolog van még 1-2 kérdés a tarsolyban. Ha az elmélet 1gyezik a gyakorlattal, akkor: A világoskék/fehér, B fekete, C fehér/fekete, vezetékek vannak. Tehát akkor mindenképp a világoskék/fehéret testelem? MIL lámpa=ABS lámpa(csúszkáló autó)?
granturismo2005-02-25 12:06:45 // 1690
Aha, akkor az 2K lesz. Milyen műszer volt az? Mert az ellenállásnak 1Kohm körül kéne lenni. Amelyik viszont mohm magasságában van az biztosan szakadt. Sajnos koszos nem lehet, mert az nem befolyásolja az ellenállását. Mindegy leírok egy 2E diagnosztikát neked. Próbáld ki. Gyújtás legyen levéve! Nyisd ki a géptetőt. Keresd meg a diagnosztikai csatit. Nekem a légszűrőháznál van, neked lehet hogy máshol, de valszeg a motortérben. 3 pólusú lapos csati, ilyen kábelei vannak: 1. világoskék/fehér, 2. fekete (esetleg fekete/piros), 3. fehér/piros (a 146-on) Ha a megvan vedd le róla a vakdugó részt. Az 1 vagy A jelű vezeték aljzatába dugjál bele egy vékony drótot és a drót végét kösd egy jó testpontra a karosszériára. Ülj be a kocsiba és mereven figyeld a MIL lámpát! Adjál gyújtást. De ne indítsál!! Most fogja köpködni a vezérlés a hibakódokat a MIL lámpa villogtatásával. Minden hibakód 2 jegyű. Úgy néz ki hogy X db villanás, kis szünet, Y db villanás. Számold az x,y villanásokat és jegyezd meg. Minden hibakódot 3-szor megismétel és aztán a köbetkező ismét 3-szor és így tovább. Először az 12 (X=1db villanás,y=2db villanás) kódot fog küldeni 3-szor egymás után. Ez végülis nem hibakód ez azt jelzi, hogy a diagnosztikai interface működik. Ha ezt nem adja akkor a vezérlő egység halott de ez nálad nem játszik. Ha az 12-t 3-szor kiküldte akkor jön a valódi hibakód vagy kódok Jegyezd fel a kódokat. Ha nincs már benne több hibakód akkor ismét az 12-t adja a végtelenségig. Tehát egy hibátlan ABS-nél fogyamatosan az 12-t ismétli a végtelenségig. Ha valahol elkeveredetél vedd le a gyűjtást számolj 3-ig, adjál újra. Ilyenkor előlről kezdi az egész procedúrát. Ha kész vagy csinálj vissza mindent. Csak akkor indítsd a Boxit ha nincs már nincs az ABS testelve! A hibakódot(kat) küld át nekem.
pb_2005-02-25 11:56:50 // 1689
Minden előfordulhat, bár van 1 olyan +érzésem, hogy pénzt kell ráköltenem.
pb_2005-02-25 11:51:32 // 1688
Fogalmam sincs vmi Bosch. A cd szerint az Ord. Number 9945346(Electronic ControlUnit)
Inner Circle2005-02-25 11:45:35 // 1687
Nem lehet egyszerűen mocskos az a jeladó?
granturismo2005-02-25 11:37:19 // 1686
Milyen ABS-ez? Bosch 2E?
pb_2005-02-25 11:08:28 // 1685
A jelenség a következő, gyújtás ráadása után, az ABS lámpa felvillan, majd elalszik (eddig normális is lenne), de kb. 10mp múlva újra kigyullad. Az 1ik relé elenged. +néztem az érzékelőket, (multiméterrel R-t mértem), a 4-ből 3nak kb. 1forma volt (pár kohm), 1nek pedig jóval nagyobb (mohm környéke). Lehet rossz az 1ik jeladó?
granturismo2005-02-25 10:59:37 // 1684
Azon is úgy van.
granturismo2005-02-25 10:58:16 // 1683
pb_kollege Mi lenne a probléma?
vivalfa2005-02-25 10:58:06 // 1682
Ja így már kerek, enyémben Bosch LE3, erre viszont nem találtam restart leírást. thx
pb_2005-02-25 10:53:42 // 1681
gt! ABS témában mennyire vagy otthon?
granturismo2005-02-25 10:52:36 // 1680
Tőlem úgy semmisítitek meg ahogy akarjátok, csak előtte várjátok meg még ráérek beszléni egy illetékessel:-)
granturismo2005-02-25 10:49:15 // 1679
Dehogy vagy buta, hiszen boxered van. Marelli IAW Ilyen típusú gyújtó/befecskendező rendszer van toto autójában.
pb_2005-02-25 10:48:55 // 1678
Befecskendező rendszer neve.
pb_2005-02-25 10:47:29 // 1677
A flex is jó, csak az nem annyira élvezetes és gyorsabb is. Én inkább a szétverést preferálom.
vivalfa2005-02-25 10:46:30 // 1676
Bocs buta vagyok, mi az az IAW?
granturismo2005-02-25 10:39:54 // 1675
Annál az IAW-nál akksisaru le, kis várakozás, akksisaru fel.
vivalfa2005-02-25 10:34:27 // 1674
Szia! A vezérlőszámítógép újraindítás hogy működik? hali
granturismo2005-02-25 10:22:55 // 1673
Na persze nem kikkszáma hanem cikkszáma van neki.:-)
granturismo2005-02-25 10:12:05 // 1672
"Mutassan neked kettétört alsó lengőkart?" Én is tudok mutatni ha kell. Kuplunkban az AP(Borg&Beck) LuK, Sachs trió a nyerő szerintem. A Bárdinál kapható QH szettből épp most láttan egy fél éves kinyomócsapágyat ami lefáradt. Az ilyen GST és társai kuplungokkal meg különösen óvatosnak kell lenni. Van még egy tippem létezik gyári felújított kuplungszett egyes típusokhoz. (Van külön kikkszáma) pld. az Elaforgnál lehet érdeklődni iránta. Én már láttam ilyet számomra újnak tünt és elég baráti árban van. Nem lepődnék meg ha az a Hegyaljás cucc is az lenne de rá kell kérdezni. Vivalfa A tankod nem lehet koszos? Mert a szűrő a tank után van. Az üzemanyg nyomást is meg kéne mérni és a visszafolyó csövet ellenőrizni, hogy nincs-e dugulás. toto Mindenképpen meg kellene bizonyosodni, hogy valóban szonda hibával állunk szemben. Egy vezérlőszámítógép újraindítást mindenképpen csináljatok. IC ötlete a szonda lehúzásáról is kipróbálandó, de a szondát csak levett gyújtásssal húzzátok le dugjátok fel. Kíváncsi vagyok, hogy levett szondával mit mutat ha úgy mész egy próbakört.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak