granturismo2005-02-25 09:54:01 // 1671
Sziasztok.
Toto
Jól értem, hogy egy hétig jól működött a szonda ugye? Mert akkor az, hogy nem bele való a szonda az szerintem nem állja meg a helyét. Inkább az, hogy a szonda meghibásodott. Esetleg mértétek vagy néztétek a szondát műszerrel/szkóppal vagy a vezérlőszámítógépet diagnosztizáltátok, hogy mit mutat? Ez a szonda ugyanúgy a Bárdiból való (mint azt Te is láttad) originál csomagolás minden... Nekem 25% kedvezményem van ott ennyiért hoztam el neked. Az Feri (Autotéka2000, egyébként jó barátom) hozta volna akkor valszeg most ugyanezzel a problémával állnátok szemben. Asszem itt nem ezzel van a gond. A Bárdi on-line-on egyértelműen hozza ezt a szondát az autódhoz, de pont amiatt, mert ott azért előfordulhatnak problémák vásárlás előtt a Bosal papírkatalógusban is le lett egyeztetve és ott is egyértelműen szerepelt. Szóval ez ha hibás ha mégsem bele való úgy érzem mindenképpen a Bárdi sara és nem "bebukás".
Én már hoztam (szivességből, nem vagyok kereskedő) másoknak is ilyen Bosal szondát és nem volt probléma vele. Pont azért tért át a Bárdi a CI ről erre a Bosalra mert ez egy márkásabb termék. Konkrétan ugyanezt a cikkszámú szondát amit neked van utoljára egy VW Corrado G60 autóba kellett tavaly júniusban. Az azóta is jó működik (kollégám az illető).
11775Ft volt a szonda ugyebár, mert ezek az univerzális szondák a legolcsóbbak. Azt tudon, hogy a Bosal katalógus is hoz típusspecifikus szondákat, de azok csak annyiban különböznek, hogy a gyárival azonos hosszúságú kábel és csatlakozó van rajtuk. Ezért mindjárt 5eFt-10 körüli összeggel drágábbak. Ezért a Bárdi általában nem is importálja őket, mert nincs rá kereslet. Bontott szondával az a helyzet, hogy ez ugyebár nem egy új modell a legfiatalabb is elmúlt 10 éves egy bontott szonda eléggé rizikós és egy bontóban általában semmiféle garanciális követelés nem nagyon lehetséges.
A gyári új szonda ára horror, ha márkaszervizben veszed és magad építed be semmiféle garanciális követelésed nem lehet, ha magán alkatrészestől hozod szintén nem. Pld. megnézném mit tenne a Domonkos Csabi pld. ha visszavinnél egy szondát hozzá hogy rossz....
Marad újabb utángyártott szondákkal próbálkozni pld. az említett Bosch. Ugyanúgy a Bárdiból az kétszer annyiért, garanciális feltételek azonosak azzal amit a Bosal esetében fogok neked délután mondani.
Ez a lambda csere elég gázos probléma igazán az lenne jó megoldás ha az ember lenne olyan anyagi helyzetben a szervizek pedig olyan megbízhatóak és szakértők, hogy nem otthon kéne szerelgetni az autót hanem elvinné az ember egy márkaszervizbe és ott csinálnák meg aztán ha valami baj van főjön az ő fejük. Nálunk viszont arra is láttam nem egy példát, hogy ilyen esetben is a kuncsaft húzta a rövidebbet....
Szóvak szerintem semmiképpe ne essetek neki flexszel, mert akkor biztosan nem tudjuk semmilyen garanciális követeléssel előállni.
Azért előre ne mondd azt, hogy "így jártam" (magyarul bebuktad), meglátjuk mit tudunk csinálni.
Csörögjél rám délután addigra én is többet tudok mondani OK.
gt
vivalfa2005-02-25 08:52:00 // 1670
Igazad van, de én a szétverés helyett jobban szeretem a flexet, de a Stihl lánncal szétverés is bejön :-D
vivalfa2005-02-25 08:50:56 // 1669
Hali
Kösz a tippet, ha eljön az ideje és kikaparom a szutykot félrerakok mindenkinek egy kicsit :-D
Egyébként kb. 1 évig lehúzott szondával jártam és télen is pöccre indult.
ciao
pb_2005-02-25 08:50:54 // 1668
Nem biztos, hogy a szondával lesz a baj.
pb_2005-02-25 08:49:01 // 1667
Az enyém is zúg, mióta hozzám került az autó, de csak, akkor hallom, ha kiszállok ls mellé állok. Gyorsításkor fogalmam sincs, mert a kipuf hangja elmyom minden ilyen gyanús hangot. Nem tudom mi baja, lehet, asszem én addig fogom használni amíg megy, utána pedig valószínűleg szétverem.
Inner Circle2005-02-25 08:47:35 // 1666
Láttam már 1.7 16V boxert lehúzott lambdaszondával is pöccre indulni és tökéletesen járni, a fene tudja hogyan, de szívesen láttam volna ugyanezt a kulturáltságot a saját, szondás motoromban is...
Inner Circle2005-02-25 08:46:38 // 1665
Nekem is ezt csinálta aztán szép lassan (évek alatt) besz.rt.
Szerintem a 17 éves mocsok a benzintankban + a jófajta magyar benzin szűrő ide, szűrő oda, kikészíti belülről.
Egyszer ha sok időd lesz és mocsokban akarsz turkálni, szedd le a tankot és pucold meg... dohányzás és nyílt láng használata nem ajánlott :DDD
Inner Circle2005-02-25 08:45:04 // 1664
Az más, te rosszabb vagy mint egy tank :PPP
vivalfa2005-02-25 08:27:14 // 1663
Hali2
Nekem meg a következő hibajelenség lett: a benzinpumpa kezdett el "ordítani", zúg mint állat, de csak alapjáraton, amikor gyorsítok elkussol. Gondolom a benyó nyomással van kapcsolatban. Az eredeti is ezt csinálta kb. egy évvel ezelőtt, de Szamosiéknál kicserélték egy utángyártottra.
Van tippetek mi lehet a gáz?
ciao
vivalfa2005-02-25 08:24:15 // 1662
Hali!
Nem mondod, hogy ennyit bír a szonda?! Én is nem rég cseréltettem ki (~ 3hete), mert teljesen el volt halva (17 év után nem csoda). Azóta nincs semmi gondom, csak magas lett az alapjáratom, de azt beállítom majd. Remélem nem adja meg magát mert darabokra flexelem...
Egyébként ha kénytelen leszel újat venni, keresd meg a www.autoteka2000.hu-t, én már évek óta náluk vásárolok alkatrészeket, mert a Bárditól hoz szinte mindent és -30%.
Konkrétan: a Bardinál 94-s 1.4-shez 2 féle Bosch szonda van:
AR30753 mot.-hoz: 21888Ft
AR30755-höz 33163Ft
ebből vond le a 30%-t, így elég jó ár jön ki.
Na, sok sikert, ciao
Zoli2005-02-25 07:53:16 // 1661
szeretnék infot adni azoknak a régiműszerfalas 33-as tulajoknak akiknek nem megy vagy néha kihagy a kilóméterórájuk... (lehet hogy már egy lerágott csont...) A műszer egység hátulját lepattintva (először a tetejét) a kilóméterórához menő csatit le kell húzni és a benne lévő érintkezőpárokat össze kell nyomni, én a biztonság kedvéért a műanyag csati füléhez még egy gyufaszálat is beraktam keresztbe... (ez egy occcsó megoldás), azóta az enyém tökéletesen működik akármilyen szar úton megyek is vele...
toto2005-02-24 22:14:48 // 1660
Granturismo!!!!!
A paripa megint rángat!!!!!Hiába az új labdaszonda 1hétig szuperált!!
Voltam ma a DCS-és szervízben és azt a választ kaptam erre a bibire,hogy
csakis eredeti szondát lehet berakni,mert a többivel nem fog rendesen működni!Úgyhogy igy jártam!Most mehetek talpalni egy műkődő bontott szonda után vagy marad az új :(
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-02-24 21:03:27 // 1659
Hát egyben nem is óccsó! De a fő téma az annyiba kerül,amennyibe!
Ezen felül kérdeztem a "piperéket",pontosan a "nagydolog" húzós ára miatt.
100 k? csak anyagban? meglehet :-(
durva fejszámolás:
vezérmű 20
felfüggesztések 15
hfejtömi: 15
hjjja,és a kupplung ugye!
az,hogy csakis az egészet: ez evidens!
viszont azon belül is nagy a szórás.
lenne LOOK by Láng 54 k-ér',ezzel tényleg rezeg a 100-as léc! :-(
Hegyalja (márkát nem közöl) 24-ér mutatja - nyilván csak "kilóra" ugyanezt.
Valakinek valamelyikkel tapasztalat ?
Paco2005-02-24 20:25:13 // 1658
(mi kéne ahhoz hogy az alsó lengőkar deformálódjon, tank?)
Mutassan neked kettétört alsó lengőkart? :-P Bár te magad is megszemlélhetted amikor letettük nálad a gípet.
Scott2005-02-24 20:24:48 // 1657
Bár amit leírtál szerintem az már lazán átlépi a százezres összeget. Ez sem "relatíve olcsó" :))
Scott2005-02-24 20:22:48 // 1656
Viszont egy jó tanács, nem tudom, te hogy tervezted : kuplung esetében kompetten mindent érdemes, függetlenül, hogy "optikailag" milyen állapotban vannak ( tárcsa, kinyomó szerkezet és csapágy ). Ezeknél nem érdemes spórolni.
Scott2005-02-24 20:19:36 // 1655
Evidens , de a főtengely szimeringek, ami filléres dolog :)
ÁdidiGaga (il hempescattore)2005-02-24 20:14:04 // 1654
Híveim a Boxerben,jó estét!
A közeljövőben (kora tavasszal) hengerfejtömítést szeretnék cserélni. Vagyis nem szeretnék,de kell! :-(
Naaamost,ha már kint a motor ,akkor a kupplungot is kicserélnénk,meg a vezérműszíjakat-feszítőket.
Ezen kívül csekkelésre kerülne:
szelepek,váltó ( KÜLSŐLEG! CSAK ECSETELÉSRE! :-)
Elvileg a többi dolog jónak tűnik,vízpumpát most cseréltek.
Kérdésem: van-e valami relatíve óccsó dolog,amit érdemes kicserélni,ha már kint a moci ?
Eddig a motor-váltó felfüggesztések jutottak eszembe.
Azt már meg sem merem kérdezni,látta- e már valaki közelről
a mechanikus AC hajtását?
Robesz72005-02-24 18:14:36 // 1653
Van 4 db PFR6B platina NGK gyertyám. 27 e Ft-ért vettem, kb 20 km-t ment, majd kiszedtem a motorral együtt a kocsimból. Ha valakit érdekel, 20 e körül eladnám...:-))) alku van.. :-)))
krisz332005-02-24 15:05:25 // 1652
Igen én is abban bizom hogy onnant folyt be valahogy de ez legkésöbb holnap mostmár kiderül , a szuperszervizt inkább a jövöben kihagyom:))
pb_2005-02-24 14:37:12 // 1651
THX! De ne feledd a kuplung munkah.-től is lehet olajos. Az ott van a közelben, ill. ha jól emléxem kuplung problémád is volt a napokban.
norbee2005-02-24 14:36:45 // 1650
Megkeresni egy általad prefererált mühelyet és megszüntetni a szivárgás okát. :D
krisz332005-02-24 14:32:09 // 1648
na ez az amit nem szerettem volna hallani ,mi a teendö ilyenkor ??
norbee2005-02-24 14:27:58 // 1646
krisz
Öööö... no komment.
Olaj az elosztófedél alá a blokkból kerülhet.
krisz332005-02-24 14:27:56 // 1645
aha felmegy de nagyon lassan és mondom nyáron is nagyon lassan melegszik
krisz332005-02-24 14:26:37 // 1644
haho elmentetekk kajálni ? :))
pb_2005-02-24 14:23:25 // 1643
Ezek ilyenek, lassan melegszenek be. Ha felmegy 80-90 közé, akkor nincs baj a termosztáttal.
KisP2005-02-24 14:12:44 // 1642
GT: a légtelenítést megoldom valahogy. Inkább az a bajom,hogy nincs hol szerelgetnem.Szerelőhöz azért nem akarom elvinni,mert múltkor is mondta,hogy tengelyt is cserélni kell ha kopott,az meg plusz zseton. Én csak a tőkéket szeretném plusz a termosztátot.Mert tavaszra elég sok költeni valóm lenne.:(
krisz332005-02-24 13:51:16 // 1641
igen pb_ csak lassan melegszik nyáron is
krisz332005-02-24 13:50:17 // 1640
á Norbee multkor amikor sirtam hogy nem mennek renedesen a hengereim akkor lekaptam a gyujtáseloszto fedelet is és az alja tele volt olaj sáral az honnan kerülhet oda ??
pb_2005-02-24 13:44:34 // 1639
A mutató szerint üzemi hőfokon van a víz?
krisz332005-02-24 13:41:08 // 1638
nem rég lötték be Novákék 12ért :(
granturismo2005-02-24 13:30:11 // 1637
Szóval Petike a légtelenítés az elég gázos a boxin.
norbee2005-02-24 13:21:59 // 1636
Hiriszt. NE termosztátot cseréljél, inkább állítasd be a mocit.
krisz332005-02-24 13:10:06 // 1635
na most hová lett mindenki??
krisz332005-02-24 13:04:49 // 1634
Hello én már itt vagyok :))
Inner Circle2005-02-24 11:54:33 // 1633
Finanszírozási gondjaimat örömmel megosztom veled :DDD
granturismo2005-02-24 11:51:23 // 1632
"Őszintén szólva nagyobb beruházást a Spider-projekt árnyékában nem nagyon van kedvem bevállalni. "
Meg tudlak érteni, de azért örülnék ha ilyen gondom lenne.:-)
Inner Circle2005-02-24 11:33:31 // 1631
A felvetés jogos. Őszintén szólva nagyobb beruházást a Spider-projekt árnyékában nem nagyon van kedvem bevállalni. Ha egy telócsere megoldja a gondot, OK, ha nem, akkor leírom az autót...
Inner Circle2005-02-24 11:32:37 // 1630
Szimat, Permi, szimat! Jó Alfás! Keresd a telót, szimat! :DDDDDDDD
pb_2005-02-24 11:11:05 // 1629
Nem biztos, hogy maga a lengőkar deformálódott, lehet a felfüggesztése ment el. De felül is, ahol a gyólyaláb oda van fogatva a kasztnihoz ott is deformálódhatott. Erről a dolog az jut eszembe mikor a haveromén dettó ugyaez a probléma volt, csak jobb oldalon. Kicseréltük a telókat(már amúgy is csereérettek voltak), a rugótányért, alatta a csapágyat, és meg mindig dőlt a kerék. Előtte volt kasztni húzatáson is, egyébként a régi telón nem látszott semmi. Végül a megoldás az lett, hogy a gólyláb alsó 4 lyukjából a felső 2 ki lett reszelve, hogy állítható legyen a dőlés.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-24 10:51:15 // 1628
Mondom, hogy nekem lehet, hogy kallódik egy.
Inner Circle2005-02-24 10:45:13 // 1627
Azért kösz hogy utánanéztél.
De milyen más baj lehetne? A kormányösszekötőt egyrészt cseréltem, másrészt az csak a forgatásért felel, a dőlésért nem. Minden más elem pedig egyrészt baromi masszív (mi kéne ahhoz hogy az alsó lengőkar deformálódjon, tank?), másrészt a konstrukció miatt BEFELE dőlést nem nagyon okozhatna a hibájuk! Pl. ha az alsó lengőkar elhajolna, akkor RÖVIDEBB lenne, a kerék alja BEFELE mozdulna, tehát semmiképp sem dőlhetne a teteje szintén BEFELE! Talán a kaszni csavarodhatott, de nem hinném.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-24 10:33:38 // 1626
Szerintem néha szimulálni szokott, mert sokszor volt már olyan, hogy elvittem szerelő komához, hogy ezt meg azt nézze meg, amikor meg mondom, hogy jó lett, mit csinált vele, azt mondja semmit. Képes megjavulni magától. :))
pb_2005-02-24 10:28:30 // 1625
Még 2xr nekem is előfordultak, az 1ik a riasztó miatt volt, a másik az felettéb érdekes volt: leszedtem az LMM-t és a szívócsövet, már nem tudom miért, összeraktam és nem akart elindulni, csak forgatott az önindító de semmi. 1. ötletünk gyertyákat szedjük ki és nézzük + a szikrát, 1. henger szikra van bár elég bágyadt, kábel 1 helyen gatteres, 2. henger szikra jó, 3., 4. henger szikra jó és itt már 3 hengerrel is beindult. Fogalmam sincs mi volt a baja, ja és a rossz kábel nem ért hozzá semmihez sem, semminek sem volt a közelében sem.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-24 10:16:54 // 1624
Nekem is volt már egy hasonló szívás. Senki sem tudta miért nem indul, gyertyát cseréltem, légtömegmérőt, olajat hígabbra, csak nem indul. Húzogattuk, jópár km.-et, nem indul. Gyertya újra ki, kiégettük, és láttuk, hogy az aksin vmi vezeték nem túl stabil, megigazítottuk, aztán INDULT. Azóta sem tudom mi baja lehetett.
pb_2005-02-24 10:07:24 // 1623
Hasonló gondom nekem is volt kb. 1 éve. Tökre random módon jött nekem is elő a probléma. Mentem a romommal kb. 50-70 km/h-val, 1xr csak megállt menet közben. Olyan vol,t mintha leállítotttam volna a motort és gyújtáson hagytam volna. 1ször csak 1xr-2xr fordult elő aztán 1re többször, végül elindítani is csak nagy nehézségek árán lehett. A gyújtás kapcs.ra kezdtem gyanakodni már majdem teljesen szétszedtem, mikor észrevettem, hogy a csatlakozóban az egyik kábel ki-be mozog. Visszaigazítottam azóta nem volt ilyen problémám.
VinceP4 (Il capitano)2005-02-24 09:06:45 // 1622
Na erre adjatok választ! Teljesen random, tán fél évente egyszer menetközben le akar állni a motor. Azt sem tudom, hogy a gyújtás, vagy az üa. miatt. Országúton szokott előjönni (kb.: 4000/perc, 120km/h) és egy kis motorfék után, mintha semmi sem történt volna. Ebben csak az a szomorú, hogy mindig félve indulok hosszú útra, bár szerencsére még egyszer sem hagyott cserben. És az a vicces, hogy az előző autó is ezt csinálta. Erre varjatok gombot!