Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

mesa2010-05-16 10:49:27 // 15151
Lancia Thesis Mk II ? :)
Tom122010-05-15 23:00:53 // 15150
Az már feltűnt valakinek, hogy jelenleg az egész olasz autóiparnak nincs egy "normális" luxus limuzinja? Ja, igen, a Quattroporte, a "felső tízezernek", de azon kívül? Szóval ez szerintem nem csak "Alfa betegség", hogy nincs 166 utód...
Kell az a középkategóriás "mini" Quattroporte, mint egy falat kenyér, annál is inkább, mert a Ferrari pl. 250 ember elbocsátását tervezi, mivel a motorgyártó részleg eddigi 9000 db / év helyett idén csak 4500 db-ot gyárt a Maserati részére. /ennyi a megrendelés/
Sőt! Kéne 166 utód is...
GTPeti2010-05-12 19:33:15 // 15149
"Ez a konstrukció nem bírná el"

Oké, ez egy elég nyomós érv, ha tényleg így van. :)


A Lexus féle 4WD tényleg egy érdekes marketingfogás. Végülis igaz, csak nem úgy...
Buksi2010-05-12 19:08:39 // 15148
Sztem is! ;-)
mesa2010-05-12 18:32:29 // 15147
Ez a konstrukció nem bírná el, hogy csak hátul kaparjon, nem arra lett tervezve

Sajnos manapság sok a szemfényvesztés! A Lexus pl. terepjárónak látszó tárgyára ráírja, hogy 4WD, közben kardántengely sincs benne!!! 2 villanymotor "segít" be, és akkor az majdnem olyan, mintha mindegyik kerekét hajtaná :P
GT Ɨ|ѯ2010-05-12 15:01:27 // 15146
elférne az oldtimerek mellett..-
GTPeti2010-05-11 23:49:42 // 15145
Értem, hogy súly- és surlódáscsökkentés, csak furcsálom, hogy hirtelen ezek kezdtek el számítani és nem RWD-ssé alakítanak egy sportkocsit (olyanok, akik megtehetnék)...
Buksi2010-05-11 16:20:26 // 15144
Jó ötlet! :-DD
Kazes☻2010-05-11 11:32:45 // 15143
Kár.:(
mesa2010-05-11 11:13:40 // 15142
Az hogy a hajtás alatt hányad részét adja át előre és hátra, abszolút nem oszt, nem szoroz annak figyelembe vételekor, hogy melyiket könnyebb lekötni ;-)

Ami döntött az FWD javára:

- súlycsökkenés - nincs kardán,
- súlycsökkenés - nincs hátul differenciálmű
- kevesebb súrlódás - az olyan utólagos 4WD rendszereknél, mint ami a Brera alatt is van, csak egy segéd fogaskerékkel van átadva a meghajtás a kardánnak, ennek elhagyása csökkenti a hajtási veszteséget
- eleve FWD-nek lett tervezve a konstrukció, keresztben van a motor is

(a 11-es számtól balra fenn az áttét ami hátra küldi a kardánnak a kraftot)

Annak a klasszikus Q4-nek, amit a Delta Integraletól örökölt a 155, semmi köze ahhoz a 4wd Q4-hez, ami a mai Alfákban megtalálható!
TarP2010-05-11 08:50:53 // 15140
Ha lenne benne egy elektromos motor, könnyedén tölthetné az akksikat a villamos felsővezetékről :)
Buksi2010-05-10 18:40:11 // 15139
Elég magas garázst kellene neki építeni! :-))))

Vikking 3112010-05-07 22:12:52 // 15138
Ez lehet! :)))
GTPeti2010-05-07 22:03:41 // 15137
Nem vagyok gépészmérnök, de a magam részéről pont az előbb említett 60% miatt nem vagyok benne biztos, hogy RWD-re alakítani nem lett volna egyszerűbb... Ha faragni (kamu diffit gyártani), szükséges akkor annyi... Meggyőződésem, hogy elég sok Q4 tulajnak csillant volna fel a szeme egy ilyen átalakítószett hallatán.
Vikking 3112010-05-07 22:03:08 // 15136
4WD suxxx :P :DDD
Rumi2010-05-07 21:57:15 // 15134
eleg ferraris
kiraly :))
Vikking 3112010-05-07 21:55:30 // 15133
NE kötekedjél :)

A lényeg, hogy FWD-re kb tízszer egyszerűbb kihozni mint RWD-re... :)
pb_2010-05-07 21:54:13 // 15132
Akkor érdekesen írtad.))
Vikking 3112010-05-07 21:49:53 // 15131
No igen... :) Csak arra akartam utalni, hogy nem könnyű kivitelezni, másik kardán, stb... :)
pb_2010-05-07 21:35:08 // 15130
Mármint bírja a folyamatos igénybevételt.
pb_2010-05-07 21:33:05 // 15129
Persze, hogy 1/2munka.
GTPeti2010-05-07 21:31:06 // 15128
Úgy tudom a Q4 alapból 60%-ot küld hátra.
Kazes☻2010-05-07 21:29:11 // 15127
+ egyszerűen faxság! :)
Vikking 3112010-05-07 21:29:07 // 15126
Mármint? Az elküld hátra 100%-ot? Tudtommal némelyik Quattro is (RS4 pl...) .
GTPeti2010-05-07 21:24:54 // 15125
Amúgy, lef....nám a bokám, ha 350LE-s autóm lenne, még akkor is, ha elsőkerekes. :)
GTPeti2010-05-07 21:24:07 // 15124
Valóban. És mindamellett félmunka. Pedig megmutatthatták volna az angolok.
pb_2010-05-07 21:17:37 // 15123
HF Integrale.)))
pb_2010-05-07 21:16:02 // 15122
1xűbb kivitelezni, mert így nem kell kiváltani a középső difit/osztóművet, nem kell új kardán, stb.
Vikking 3112010-05-07 20:57:02 // 15121
Hát.. Gondolom ,mert a Q4 hajtás nem bírná a folyamatos igénybevételt, valszleg a középső difi 100%-ot nem is tesz hátra... Tippem szerint. De ha nem így van, akkor hülye vagyok :D
GTPeti2010-05-07 20:49:21 // 15120
Azt egyszer elmagyarázhatná nekem vki, hogy Q4 esetén miért nem az első hajtást "kötötték le"...
mesa2010-05-07 18:54:04 // 15119
Igen,de a hátsó hajtást csak 4WD-ből köthették le!!!

FWD-ről lekötni nem lehet, hogy FWD legyen
RWD-ről sem mert, akkor nem lenne meghajtás, de egyébként sem létezett soha RWD Brera, csak FWD és 4WD ;-)

A történet arról szól, hogy a Q4 verzióhoz rendelhették csak a csúcs V6 motort. De hogy nyerjenek 100 kilot, az Autodeltások -mások után- lekötötték a 4WD-s Brera hátsó tengelyét, majd betették az FWD hátsó futóművét, kukázva a kardánt és a felesleges osztóművet. Ezt a motort pedig felhúzták 350 lóra egy kompresszorral

Brera S 3.2 V6
NaTo2010-05-07 18:24:52 // 15118
mesa! én úgy tudom, hogy a hátsó hajtást kötötték le ...
mesa2010-05-07 16:49:53 // 15117
A Breránál márévekkel ezelőtt megcsinálták, lekötötték a 4WD-t
Tibe2010-05-07 15:46:52 // 15116
:)))
NaTo2010-05-07 15:44:29 // 15115
"állítólag zajlanak az egyeztetések az Autodeltával, akik egy elsőkerekes, sperrdiffis verziót is készítenének 350 lóerővel"

350 ló elsőkeréken... derék, mitöbb okos :)
"Konyorgom", hátsóhajtás? RWD? Transaxle? Mikor gyártanak már végre újra ALFÁT?

Tudom tudom... a piaci trendek, meg a válság, és eladást is produkálni kell, na de ilyen első lámpákkal? :))) pff...
GTPeti2010-05-06 19:21:40 // 15114
Infó a Pentastar motorcsaládról

És egy videó a gyártásukról

A 4.7-es változatot megnézném, hogyan mozgat mondjuk egy 159-et. :)
(...persze, ha bele tudnák passzírozni...
...otthonra nem kéne, ilyen benzinárak mellett...)
Buksi2010-05-06 18:47:57 // 15113
Nekem mindkettő nagyon tetszik! :-)
mesa2010-05-06 16:57:25 // 15111
A saját V6-ost nem a "downsizing" miatt kukázták - hiszen pont ugyanakkora 3.2 lökettérfogatúra cserélték hanem a károsanyag-kibocsájtás mérséklése miatt kellett váltani újabb konstrukcióra

Pentastar V6 a pillanatnyilag legkorszerűbb V6-os benzines motor a világon. Mégis mit kellene tenniük, elszaladni előle ? :D
Kazes☻2010-05-06 12:43:26 // 15110
Ez jobban tetszik! :)))
GTPeti2010-05-06 12:40:34 // 15109
Szeretnélek emlékeztetni egy bizonyos felmérésre, amely szerint az autóhoz értők 80 százaléka gondolja úgy, hogy egy sportos autóhoz hátsókerékhajtás illik.
Tom122010-05-06 11:51:12 // 15108
Raktam pár képet az új X4-es "bajorról" az offos verdákba...:-)
Mondjuk, ha valamelyik Alfa ilyenre sikeredett volna, már rég lehúzhatták volna a digók a rolót...:-))
Junior2010-05-06 11:45:49 // 15107
én egy kolléganőmnek télen elmagyaráztam miért csúszkál a 120d-jének a segge a havon. Nem igazán értette...
Ő átlag 1-es béemvé tulaj...
147Smz2010-05-06 11:08:54 // 15106
Az én egyik 320d tulaj ismerősöm sem tudja mi az a vezmód, ellenben megismerkedett a turbo fogalmával, amikor a Hungárián egyszercsak eldobott pár lovacskát az autója egy komolyabb előzésnél. Nem volt olcsó mulatság beszerezni egy jóárasított Touareg turbót végül...
Tom122010-05-06 00:16:53 // 15105
Miért ne lennél?:-) Úgyis általában elég "lekezelően" írsz itt az Alfákról, de biztos BMW-kből élsz ezért elnézzük Neked.;-)
Egyébként nem csak azt nem tudják, hogy lengőkar, meg LMM /ami egyébként Bosch - ez nem a legjobb példa volt/ van az autójukban, hanem azt sem, hogy pl. olaj is van benne - tisztelet a kivételnek. Kb. ezért áll meg alattuk, ha cserélni kell....;-)
1372010-05-06 00:05:46 // 15104
Ha rosszindulatú lennék, akkor lehet úgy is értelmezni, hogy a BMW tulajdonosoknak nem kell tudniuk, hogy mi az a vezmod, meg lmm, meg felsőlengőkar. Mondjuk ez utóbbit a jövőben nekünk se kell már...
Junior2010-05-05 23:49:16 // 15103
ez jelzi az átlag 1-es béemvé tulajok műszaki rátermettségét
Tedi2010-05-05 23:07:29 // 15102
Igen, akkor tömegesen mennek a BMW-sek szervizbe, hogy mi a baja az autónak, mert nagyon ingoványos a hátulja :D
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak