Fórum >> Típusok >> A jövő Alfái

WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 12:57:21 // 22629
Valószínűleg.. kár belemenni újra ebbe :-)
Kazes☻2019-10-28 12:39:17 // 22628
Akkor itt nyilván (ahogy olvasom...) idegrendszerbeli különbség van... :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 12:33:41 // 22627
Biztosan máshogy is vezetünk. Nem akarom én szívni itt a véred, nekem ennyit ad a 159, már értékelni is tudom ilyennek és megfejteni sem akarom igazán. A felbosszantás dolgot én így nem tudom értelmezni, ez az autó soha semmi ilyet nem. tudott kihozni belőlem. A sportolás alatt meg mit értünk? Ha a gyorsan haladást, akkor az bőven megvan. Biztonságban, nyugalombam.
Liquid2019-10-28 12:25:06 // 22626
Én se éreztem sose a zent, a Q4-ben se meg a Tiborban se. Lehet mindkettővel relatíve nyugalomban autózni, 140-el a pályán, de városon kívüli normál úton, valahogy nem érzem a zent, csak azt, hogy mindenkit meg kell előzzek :)
Az is tény, hogy KUL oda-vissza úton Marci teljes nyugalomban telefononzott, miközben mentem mint állat, de ez inkább a bizalom miatt van, mert nagygáz, nagyfék, erős kanyar, satöbbi, ott van mindenféle erő, és nem igazán zen-kompatibilis. Márti viszont egy stresszben van ilyenkor :)
Szóval a nyugodtság max autópályán értelmezhető, ott is akkor ha nincs tele idiótákkal.
Szóval ez a zenség inkább attól függ hogy vezet az ember.
Pl. mikor Robi keresztberakta a körforgóban, ott minden volt csak zen nem :D
RomeoOne2019-10-28 12:05:59 // 22625
Valószínűleg inkább pszichológiailag lehet nagyobb különbség a kocsik között. Az automata kivesz annyit a kezedből, hogy nincs annyi inger a sportolásra. Meg mire én eljutok a 4-esig, már mögöttem van 120 km 80-90-es futóműkímélő autózás a híresen szar 52-esen és Kecskemét-Cegléd útvonalon. Az bosszant fel és nem más résztvevői a forgalomnak. Mire a 4-eshez érek, menni akarok végre. Nem tudom, hogy a 2.4 automata hogy oldja meg az egybefüggő autósor előzését, miközben jönnek szembe, de ha nem tud KITT-esen ugratni, akkor, feltételezem azzal is vissza kell sorolni előbb-utóbb :D És ha minél hamarabb le akarod tudni a sort és az utolsó pillanatban teszed, akkor nagyot kell fékezni :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-28 11:38:32 // 22624
Teljesen más lehet egy 2.4 automata. Múlt héten jöttünk haza a Tisza partról a 4-esen. 1:45 volt, teljes nyugiban, forgalom is volt. Amit írsz, kb a 146 jtd-vel éltem át utoljára.. mármint hogy bárki bárhogy eljutna az ingerküszöbömig és válaszul idegből autózok. A 2.4 teljesen más dimenzióban mozog mint az autók 90%-a az utakon. Nem hogy nem idegesítenek, de konkrétan észre sem veszem ha szórakozni akarnak velem. Ez van, nem kamu, ezzel tényleg ilyen autózni. Űrhajó. Visszagang.. nincs ilyen. Letaposod, elugrik, és elég kevés esetben kell bárki mögé sorolni. Az abs ropogásos besorolást meg sose csinálnék, mert ugyanazt minden esetben meg tudod csinálni normálisan, hirtelenkedés nélkül is. Szóval én tudom miről beszélsz, de ez arról árulkodik, hogy vagy az ingerküszöbünk nagyon más, vagy az autóinknak nem sok köze van egymáshoz még ha hasonlóan is néznek ki. :-) Szerintem az utóbbiról lehet szó. Már ha a füstölés odalépést jelent a Tiednél XD
RomeoOne2019-10-28 10:15:32 // 22623
Én ezt a zen dolgot továbbra sem tudom értelmezni. Tény, hogy nem túl kimerítő ezt a kocsit vezetni, de ha lassan kell mennem az pont, hogy felbosszant. Ha meg gyorsan megyek, akkor nem zent érzek (legyen bármi is az, nem igazán vagyok otthon a keleti okkultizmusban).
A 4-esen pl. mindig felkúrnak a románok a lefosott kombi passat tdi-jeikkel, ott rendszeresen taposom, mint az állat. ABS recsegéssel szoktam visszasorolni előzés után, hogy ne fussak rá az előttem lévőre. Aztán vissza-4-padló kombóval rántom ki újra az orrát a szembesávba, mikor elment a forgalom. Ez az én zenem

Olvasom amúgy ezt az új Mazda 3 tesztet a TC-n, valamiért az a benyomásom, hogy az író titokban megfigyelte, hogy Gyuri hogy írja le a zen-t a 159-cel kapcsolatban és kicserélte Mazda 3-ra az alanyt. Kész is a cikk :DDD

úgy kapcsolgatunk a csodálatos váltóval, mintha egy technikás hegyi szakaszon raliznánk, kívülről meg álmos nagypapának tűnünk.
Valamiért erről a részről ugrott be a zen, pedig jobban meggondolva Gyuri pont az ellenkezőjét szokta állítani...
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 20:43:08 // 22622
A kabrio zent kb az erdőben biciklizéssel, kertben fák alatt ücsörgéssel tenném egy oldalra. Nagyon kell, mikor hogy sikerül. Kabriom nincs még :-)
A 159 féle páncélterem zen az más. Elszigetel és kevés de kellemes ingerrel terhel csak. Ahova nézel kellemes, amihez érsz, fémek, bőrök kellemes, amit hallasz pont elég kis öröminger a fülnek. Mint egy doboz nyugtató XD És gyorsan mész, sőt nagyon gyorsan, te meg kimért mozdulatokkal pöccintesz egyet ide.. vagy oda. Hátra nézel, a gyerekek alszanak. Közben lassítás nélkül átmész egy kanyaron. Kézzel váltottad vissza, de csak mert szebben szól úgy. Aztán pöcc fel 5-6, andalogsz tovább 30-40-nel gyorsabban mint szabadna. Vagy igazából teljesen mindegy mennyivel, mert nincs különbség. Ha nem lenne sebességmérő, két perc után fogalmad sem lenne, hogy 110 vagy 180. Aztán megfutod azt az időt amit anno a 146-tal gangolva, taposva rekordnak összeizzadtál. Aztán megfutod rá egy hétre is, és bármikor, miközben valójában pihentél egyet.
Nehéz leírni, átadni, de van valami szürreális ebben az autóban. Onnantól, ha nem játszós versenygépet akarok belelátni, hanem egy túraautót (egy nemzetközit ugye, hisz Ti), onnantól helyén van a világ. Játszani van más, és előbb utóbb biztosan lesz még másabb.
VKG699!!! (4x156+75)2019-10-27 19:59:32 // 22621
(Ja, meg kap 15-ös felnit széles gumikkal.)
VKG699!!! (4x156+75)2019-10-27 19:48:19 // 22620
Ugye?! Ugyanez a fájdalmam nekem is. A Punto annyira tágas, hogy hűtőláda, csomagok, szerszámosláda benn van és még úgy is jó.

Arról nem beszélve, hogy egész más magasságban mozog a fenntartása, mint egy Alfának, nekem ott van drága hobbinak a 75...

Igazából nagyon örülök, hogy rátaláltam a Punto cabriora, mert ez a legracionálisabb hobbiautó ami létezik. Tényleg hatalmas fíling. Nem tudom, hogy milyen ehhez képest a Spider vagy a Barchetta.

90-ig tök vállalható a szél, ha így közlekedek vele, 7 alatt fogyaszt, plusz nem érzem azt, mint a 156-nál, hogy kínzom a városban...

Én most nem tudom mi legyen a következő lépés, télen megpróbálok bele alkotni gyárias szélvédelmet (a terv 156 sw csomagtérrolóból indul ki), megcsinálok rajta sok kötelezőbb szervizt, kap új lambdát, map szenzort, vadászok bele egy levegőcsövet, lengőkart, de ezek sem életbevágóak...
Na meg ugye a hülye tetőnyitással kell valamit kezdeni, de legalább nem egyedül szenvedek vele :))) habár ha kimegy az összes hidraulikaolaj belőle akkor kézzel simán nyílik-csukódik... :D De az úgy nem elegáns, na.

De aztán kész, nincsen tovább, jó, csak használni kell. És minden együtt összesen nincs meg 80 ezer ft... :)))
Zolibácsi2019-10-27 19:22:41 // 22619
Az az igazság, hogy szemezgettem, hogy a punto cabriót le cserélem egy spiderre, de a 4 ülést nehéz pótolni és ez nincs a spidernek. Ha meg kabriózunk akkor 50 max 80, mert utána már nincs értelme a kabriózásnak. De azzal egyett értek, hogy nagyon feltölti az embert, még egy hosszú munkanap után is. Szóval le tettem arról, hogy egy újabb romot fel támasszak. Egyenlőre marad a Punto cabrió, meg a GT. Tökéletesen kiegészítik egymást
Kazes☻2019-10-27 19:20:08 // 22618
Mennyivel szebb lenne, ha az a hátsó kis bujkálós egy szép Stelvio lenne! ;)
VKG699!!! (4x156+75)2019-10-27 19:05:42 // 22617
Az az igazság, hogy ahogy használom a puntót kezdek rájönni, hogy én azt a zen érzést, amitől igazán feltöltődöm a nyitott tetejű autóban találom meg.
Valahogy a terápiás jelleg itt jön ki a leginkább, és valami csodálatosan feltölt.

Nagyon kíváncsi vagyok, milyen ehhez képest egy Barchetta vagy 916 Spider. Biztos jobban szigetel a külvilágtól, de azért érdekelne. Az a sárga nagyon cseszegeti az agyalapi mirigyemet :D
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 18:48:44 // 22616
Otthon lettem volna annyira lusta, hogy nem szerelem át a gyerekülést a TD-ből, úgyhogy megkérdeztem melyikkel menjünk. A családom most a nyugit és rövid menetidőt szavazta meg.A lazítós feelinghez passzol.
Giuntini2019-10-27 18:08:32 // 22615
Én is olyat mentem a 2,4-el:) 120-at orszábúton Balatonlelle -Szemes-Lelle útvonalon. A körforgóban meg 60-at. Lehet ezzel bugizni, csak a határok extrémen ki vannak tolva.
Nekem ez a 2,4 az űber állat. Megy mint a vaddisznó ha nyomod, dorombol mint a kiscica ha simogatod, és közben vigyáz rád. Csak most már működjön normálisan...
VKG699!!! (4x156+75)2019-10-27 16:04:14 // 22614
Én 120-at, mèg mindig nyitott tetővel... :)
Feltöltöttem a D vitamin készleteket, meg fejben összeszedtem a téli teendőket a puntón.
Október végén még csak fűteni se kellett.. durva :) De nem nagyon bánom :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 15:10:08 // 22613
Én kemény 100-at autóztam ma.:-) Csendben és gyorsan értünk ide. Mindig ezeken a szabolcsi utakon jut eszembe, hogy a 146 jtd-vel pont ennyi idő volt, csak valaki tuti rosszul volt a végére. Most 4 alvó utassal, kipihenten érkeztünk. Úgy gyors ez az autó, hogy pihenünk közben. Nem rossz dolog ez sem. Hogy hányan gondolhatták, hogy hova siet ez az állat, fogalmam sincs. Teljesen elvész a a sebesség érzet, nincs viszonyítási pont, belülről egy andalgás volt, szólt a zene, suhantunk. Élveztem? A hangját nagyon. A nyugalmát is asszem.
tdemeter2019-10-27 14:08:09 // 22612
Úgy indult,de továbbra sincs dna😀
Így viszont végre értelmet nyertek a váltó fülek, a horvát hegyi utakon D mód helyett tökéletes 😀😀
RomeoOne2019-10-27 14:03:18 // 22611
A-ban, fogyasztási rekordkísérlet közben? :DDDDDD
tdemeter2019-10-27 14:00:56 // 22610
Én csak olvasgatom itt a fórumot,nem is tudom hogy hozzá szóljak-e.
Amíg ti itt az élet nagy dolgairól vitatkoztatok, addig én levezettem vagy 1500 km-et az elavult, értelmezhetetlen, drága, nehezen kezelhető, minden piaci szempontot figyelmen kívül hagyó megbízhatatlan Alfa Romeo Giuliámmal.

És kurva jó volt :)
Liquid2019-10-27 13:49:40 // 22609
Az önvezetés egy nagy bullshit. Az nem önvezetés, hogy közben neked vigyázzban kell ülnöd.
RomeoOne2019-10-27 13:44:23 // 22608
Aztán most meg SUV-ot csinálnak :D
Giuntini2019-10-27 13:33:12 // 22607
Csatlakozom! Annak idején megkérdezték Montezemolótól, hogy mikor lehet rendelni a Ferrarihoz parkolószenzort. A válasz: "Aki Ferrarit vesz először tanuljon meg vezetni". Igaza volt! Aki mindent rábíz egy gépre, ha neadjisten önerőből kell megoldani valamit, hogy csinálja...? Az amerikaiak vezetnek a legrosszabbul. Miért? Mert csak az automatához vannak szokva, kanyarodni, parkolni nem tudnak.
Piritu - 1.000.0002019-10-27 12:47:58 // 22606
Meg olyat se amelyik reklámcéllal autót lőtt volna ki a világűrbe :-DDD
Kazes☻2019-10-27 11:17:24 // 22605
Ezt csak úgy érdekességként...
Megtanították a patkányokat vezetni, és ez fontosabb, mint elsőre gondolná
Jogi oldalról Karotta mondandójához kapcsolva, nem csak utazni van joga a delikvensnek, hanem megtanulni vezetni is!
Persze ez utóbbit veszik ki szép lassan a képletből a... :)
RomeoOne2019-10-27 09:50:51 // 22604
Egyet sem látok, amelyik önvezetést csinált volna meg egyesítette volna az okostelefont az autóval :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-27 09:07:37 // 22603
A Tesla? Koncepciót? Nézd vissza az autózás történelmét, hogy hányan csinálták meg előttük. És hányan építettek tényleg városra alkalmas, logikus elektromos/hibrid koncepciókat. Mégis Te is elhiszed, hogy a Tesla találta ki. Ők öltek rengeteg pénzt abba, hogy a te tudatodban ez éljen. Egy Tesla igen távol áll árban, kivitelben, bármiben attól, hogy a városi ingázást megoldó csodaeszköz legyen. Ugyan már.. :-)
Piritu - 1.000.0002019-10-27 08:45:00 // 22602
Nem a Land Rover (Discovery) és a Jeep (csirke) hozta ki először nagy számban a közútra szánt luxusterepjárót először?
Piritu - 1.000.0002019-10-27 00:02:13 // 22601
"Az autógyártó profitorientált vállalkozás, neki az a dolga, hogy megtalálja azt, amiből a legtöbbet tud eladni, lehetőleg a legnagyobb haszonnal. Ha az embereknek a dömper kell, akkor azt gyártják." - Innen már csak egy lépést kell tenni, mert ezeket az igényeket mesterségesen generálják a profitért. A szösziben (és a környezetében) is az elmúlt években jól elvégzett marketinggel keltették az igényt. Pont azért hogy ki lehessen elégíteni.
A villanyautóval is pont ez zajlik most. Lesz sok igény a legyártandó autókra. Meg a hálózatépítése, meg villanyt termelő dolgokra, meg elektromos szakemberekre a vizsgabázison.

A Nokiát a hálózatépítés befejezése szedte szét, nem a passzátszél... (A németek negatív telekommunikációs bummról beszéltek, a mi cégünk pl. 850 embert bocsájtott el emiatt egy év alatt itt a városban és nem csak a Nokiának szállítottunk)
No meg az Android jobb marketingje, lenyelte a nagy hal őket.
RomeoOne2019-10-27 00:00:30 // 22600
Tesla nagyon jó példa. Ők kitaláltak egy olyan koncepciót, ami pont a városokban élőknek és agglomerációkból ingázóknak tökéletes. Amiről szó is volt a videóban. 80%-ban állsz a dugóban. És nem te kínlódsz vele, hogy "1-es, 2-es, vissza 1, üres, fék, 1-es, stb.", hanem elvezeti magát, sőt, addig te le is tudod diktálni neki munkába menet a reggeli email-eket. Mire beérsz, nem idegbeteg vagy, hanem friss és csak hátradőlsz és elszürcsölöd a kávédat, amíg végiggondolod, hogy hogy folytasd.
Lehet, hogy trendet csinál, de igazából valós igényeket/vágyakat elégít ki ezzel a koncepcióval, azért működőképes. Ehhez hozzácsapta még a villanyt is, ezzel lépéskényszerbe hozta a többi gyártót. Persze már eleve az önvezetős, guruló kütyüs koncepciójával is. De ilyen erővel erre is lehetne mondani, hogy a gyártók ezt erőltetik az emberekre. Holott sztem tisztán látszik, hogy a gyártók/Tesla csak kitalált valamit, ami megoldja/könnyíti az emberek jelenkori problémáinak egy részét, ezért van rá igény.
RomeoOne2019-10-26 23:51:18 // 22599
Nekem a Qashqai rémlik, ahonnan kb. elindult (értsd, első nagyobb számban eladott vas ebből a szegmensből), aztán lehet, hogy rosszul emlékszek
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:49:52 // 22598
A villany szart sem kívánja semelyik gyártó sem a Teslán kívűl, még is rá vannak kényszerülve...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:48:00 // 22597
Ezért is érdekes az Alfa SUV magasan sem ülsz, meg tank sem... egyszerűen jó a szar utakra és mellette sport is :))))
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:44:43 // 22596
Egyterűben nem lett presztizs teremtés a suv más téma de ott sem a prémium gyártók találták fel a viaszt, mentek a trenddel...
Piritu - 1.000.0002019-10-26 23:38:29 // 22595
Stimmel. Valaki kitalálta az új "szegmenst" és lefölözte az új termék varázsát. Emlékeim szerint a Renault jól keresett a dologgal. Aztán valaki rájött hogy ebben még nagyobb biznisz van és innen indul a Warbi által leírt presztízsteremtés...
RomeoOne2019-10-26 23:37:22 // 22594
Ne mondd hogy - ma is többet is láttam - az 50 kilós szöszinek komoly igénye van az X5/7-re, mert egyedül furikázva a városban mással nem tud közlekedni...

Megpróbálom akkor még egyszer, ezen a mondatodon keresztül megvilágítani a lényeget. A szöszi valószínűleg egy kisebb autóban is elférne sőt, minden funkció meglenne egy kisebb autóban is, amire szüksége van, hisz nem kell hátul 2 bojlert szállítania.
De ennek a szöszinek mégis a batár nagy kocsi KELL. Mert neki ez a vágya. Választhatna mást is, hisz az ő felhasználásához egy feleakkora és harmadannyiba kerülő autó is elég lenne. Neki mégis a nagy KELL. És ezzel rengeteg ember van így.
Az autógyártó profitorientált vállalkozás, neki az a dolga, hogy megtalálja azt, amiből a legtöbbet tud eladni, lehetőleg a legnagyobb haszonnal. Ha az embereknek a dömper kell, akkor azt gyártják.
Lehet, hogy próbálnak trendeket kialakítani, de az csak akkor életképes, ha tényleg találkozik az emberek vágyaival. És a SUV az betalált. Az emberek szeretnek magasan ülni és nagyobb biztonságban érzik magukat egy akkora tankban (vagy a fene tudja én ezeket az érveket szoktam hallani, azoktól, akik ezt veszik).
Porsche, Maserati, Lamborghini, Ferrari stb, szerinted ezek a tradicionális sportautógyártók nem kívánják a SUV-ot a hátuk közepére? Szerinted ezt ők kényszerítik?
Nem kell sajnálni az autógyártókat, de a piac mindenkinél hatalmasabb és rengeteg példát lehet mutatni arra, amikor egy nagy cég/gyártó (nem is csak az autóiparban) azt hitte, hogy ő olyan nagy, hogy ő fújja a passzátszelet és ő határozza meg a trendet, aztán a piac széttépte. Szerintem elég, ha annyit mondok példaként, hogy Nokia...
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:35:02 // 22593
Melyik presztizs márkának van egyterűje amivel piacot határoztak meg?
Giuntini2019-10-26 23:34:05 // 22592
Ebben igazad van, csak nagyon rossz példa a Stelvio, meg a Ferrari SUV. A Porsche azért kezdett SUV-okat gyártani, mert ez kellett a népnek. A 911-ből, meg a Boxterből nem lehetett megélni. Én annak idején mikor itt még senkinek nem volt SUV a birtokában, a 90-es évek elején Olaszországban elkezdték a terepjárókat venni, főleg a fiatalok. Akkor még nem volt más, csak Jeep Wrangler, Cherokee, meg a japánok a Land Cruiser, Pajero. Ja meg a kis Suzukik. Nem volt szükség rájuk, de a fiatal csajok is megbolondultak értük. Akkor még javában az egyterűek hódítottak a családok körében, meg a kombik. Aztán egy-két autógyár, főleg a németek kitalálták, gyúrjuk össze a kettőt, és csináljunk semmire sem jó autókat. Mert a SUV terepen nem jó, viszont családi autóként sem veszi fel az egyterűvel. Mégis a BMW és a Mercedes elkezdett hatalmas sikereket elérni velük. Aztán jöttek a kommersz gyárak is, és elkezdtek olyan autókat gyártani ami csak úgy néz ki, mintha az lenne, de valójában semmire sem jó. Aztán elkezdték ezeket a szörnyeket erőgépekké fejleszteni, így születhetett meg például az X6 M, vagy az M50d. Aztán kitalálták, hogy tegyünk bele elektromos motort, elmegy 20 km-t önerőből, kaphat rá zöld rendszámot, a valóságban írtja a zuzmókat. Nem az autógyárak kényszerítik rá az embereket? Dehogyisnem! Felismerték ebben a szegmensben rejlő üzletet, divattá fejlesztették, és mindenkinek ilyen kell. A Stelviót meg kellett csinálni, mert ez valamilyen formában esélyt adott. Minden suv bumfordi, ezt az Alfa ügyesen megoldotta. A Ferrari szerintem sohasem fogy gyártani suv-ot. A Lamborghini más, hiszen Audi tulajdonban van. Porsche, Jaguar, Alfa suv? Ezek azért születtek meg, mert nem volt más út előttük. Olyan üzleti sikereket ért el a BMW, a Mercedes, hogy nekik sem volt más választásuk. Igen, a vásárlókat ki kellett szolgálniuk, de az ötlet nem a vásárlók agyából pattant ki, hanem autógyáraktól.
Erhard 242 (Pure Energy)2019-10-26 23:32:13 // 22591
Presztizs... első egyterű Megan Scenic, Suv Rav4...
Kazes☻2019-10-26 23:31:19 // 22590
Nem kell ilyen elméleteket gyártani, hisz már rég kitalálták és remekül működtetik. De a többit szerencsére Piritu és Warbi leírták helyettem (köszi srácok)... nem igazán szeretek ennyit gépelni... :)
WarbiRunner (Gyuri)2019-10-26 23:17:33 // 22589
A SUV honnan is jön? Onnan, hogy előbb presztízs terméket csináltak belőle. Lásd BMW. A fogyasztói társadalom alattomos egy szerkezet, hamar megérzi az egyszeri suzukis, akit letoltak az ikszhármassal, hogy bizony ez neki is jár. Kell a road prescence, ő is fentről néz majd le a sok gyíkra. És kiszolgálják az igényét. Majd generálnak újat, mert sokáig ugyanaz nem lehet divat. Nem fogy majd a termék, a buta fogyasztók meg még hajlamosak lesznek netán használtat venni. Az nem jó. A használt ne csak használt legyen, hanem divatjamúlt is. Mint most az egyterűek. Mindig fentről, drága, presztízs irányból jön az új divat, amire aztán vágyik majd a nép. Az lesz divat amit azzá tesznek. Fogyasztókat nevelő fogyasztói társadalom van, amiben nagyon is hatással vannak rád abban, hogy mit akarj venni.
Piritu - 1.000.0002019-10-26 23:16:28 // 22588
A tudatosan keltett hisztik terelik a népet olyan igények felé amire semmi szüksége sincs. Aztán erre hivatkozva kielégíti ezt a gyár, pörög a piac mindenki jól jár...

A SUV is egy jó példa arra hogy kitaláltak egy új szegmenst, ami divattá lehet tenni. Bejött, van is bevétel belőle. Ne mondd hogy - ma is többet is láttam - az 50 kilós szöszinek komoly igénye van az X5/7-re, mert egyedül furikázva a városban mással nem tud közlekedni...
Éppen ma állt a csaknem teljes vesés paletta Szombathelyen a bevásárló központ előtt. Ott se azt kérdezték a leendő vevőktől hogy mire lenne szükségük, hanem a képükbe tolták a választékot, keresse ki ő hogy mit ér még fel anyagilag.
"A környezetvédelem/fogyasztás pedig szintén nem az autógyártóktól jön. Ez a szabályozóktól pl. EU. " - tudod mekkora üzlet ez a hiszti? Nem véletlenül generálják és sugallják a lobbik a szabályhozóknak. A Bosch is megírta azt a bizonyos programot hogy még több bevétel legyen. Senkinek se volt az igénye rá csak neki.
RomeoOne2019-10-26 23:10:21 // 22587
Van akinek kár magyarázni, végülis rajtad kívül senkinek nem fog fájni, ha nem érted, hogy hogy működik a piac :) Sőt, még örülni is fog az, aki ebből esetleg profitálni tud ellened.
De akkor csak egy gondolatkísérletet végezz el. Tegyük fel, hogy te is autógyártó vagy és a többi autógyártó tényleg kitalálta, hogy ők rákényszerítenek valamit az emberekre, ami igazából nem is kell az nekik. Mit is kéne akkor csinálnod? Mondjuk olyat gyártani, amire vágynak az emberek. Mert akkor azt fogják megvenni. És a többi kartellező gyártónak meg bezuhannak az eladásai, mert az emberek megvehetik azt, amit akarnak máshol, ők meg nem tudják rájuk kényszeríteni a sz@rjaikat. Te meg felvásárolhatod az összes csőd szélére jutó konkurenciát.
Akkor miért is a SUV-ok húzzák az eladásokat, ha azokat csak rákényszerítik az emberekre? Vehetnének mást is. Ja, csak ők SUV-ot akarnak venni, mert magas, batár autóban érzik jól magukat. Kár összeesküvés-elméleteket gyártani ez csak szimpla emberi természet...
Giuntini2019-10-26 23:07:21 // 22586
Na és az USA-ban hogy csinálják? Megvehetsz te bármilyen Giulia QV-t vagy Ferrarit vagy bármilyen több száz lóerős autót... Barátnőmnek Amerikában Mercedes E400 kupéja van. De mióta megvan, nem ment még többel 70 mérföldnél. Ez is környezetvédelem. Csak a röhejes környezetvédelem.
Kazes☻2019-10-26 22:52:19 // 22585
Azt értem, hogy már annyiszor írtad, hogy már el is hiszed, de hiába írod itt is és a YT-on is, attól még nem feltétlenül igaz. A végén még az autógyártókat kell majd sajnálni.. szegééények! :)
RomeoOne2019-10-26 22:45:50 // 22584
Ezeket az autókat az autógyárak kényszerítik az emberekre.

Kérlek, Emil, az előbb írtam, hogy az ilyen hülyeségeket felejtsük már el. Sokmillió forintot kell kifizetned, ha új autót akarsz venni és senki nem kényszerít arra, hogy vegyél. Van választék, olyat veszel, amilyet akarsz.
Rengeteg ember ingázok BP-re elővárosból, azok 80%-át az idejüknek dugóban töltik. Szentendrére nem megy ki a metró. De persze nem is Magyarország az a hely, ami trendet diktál.
A SUV szintén egy tökéletes ellenpélda arra, amit mondasz. Nem az autógyártók találták ki, hogy SUV-ot akarnak gyártani. Az emberek kaptak rá és veszik ezt ezerrel. Hiába akarnának mást gyártani, ezt tudják eladni. Szóval nem az autógyártók kényszerítik ezt az emberekre. Pont fordítva. Az emberek kényszerítik az autógyártókra. Pl. a Ferrari megmondta, ők soha nem fognak ilyet gyártani. Aztán msot csak jön a Ferrari SUV is. A piac kikényszerítette tőlük.
Vagy hogy messzebbre ne menjünk, az Alfánál is a Stelvio fogy sokkal jobban. Holott itt a fórumon alig látsz Stelvio-st. Mert aki azt veszi, az nem márkaimádatból veszi (Giuliát már sokkal inkább), hanem csak egy átlagos vásárló, akinek megtetszett. És az ilyen átlagos vásárlók tartanak fent autógyártókat.
Az embereknek, ha más kellene, akkor vehetnének Alfát, nem tudnák az autógyártók rájuk kényszeríteni a steril, infotainment-es autóikat. De nem az autógyártók összeesküvése ez :)
A környezetvédelem/fogyasztás pedig szintén nem az autógyártóktól jön. Ez a szabályozóktól pl. EU. Az autógyártók lennének a legboldogabbak, ha nem kéne ilyenekkel foglalkozniuk. Ezért is szeretik inkább Kínát meg az USA-t. Az EU csak kín nekik.
Kazes☻2019-10-26 22:40:36 // 22583
kb. pont... :)
VKG699!!! (4x156+75)2019-10-26 22:14:48 // 22582
Èn nem szeretem annyira az "erős" autómat... :)))
VKG699!!! (4x156+75)2019-10-26 22:13:39 // 22581
És elöl van alatta futómü, nem torziós rugó :)) és 1gt kanyarodik :))))
Giuntini2019-10-26 22:13:18 // 22580
Ma mik az elsőrendű szempotok vagy varázsszavak? Környezetvédelem, fogyasztás, infotaiment.
Olyan mint előremutató eddig soha nem használt fékrendszer, futómű, motorjellemzők ma már nem elsődleges szempontok. Aki odaadja a szuper futóművet a masszázsülésért az nem autógyártás, hanem Vályi Pista szavait idézve közlekedő edény gyártás.
Abban téved Karotta hogy 80 %-át az ember dugóban tölti. Ma egy épelméjű ember nem fog másfél órát a dugóban ülni, ha metróval 20 perc alatt elintézhető....
Ezeket az autókat az autógyárak kényszerítik az emberekre. Ha mindenben az emberek elhülyítése a cél, tanulj meg ne gondolkodni szlogennel, akkor az autógyártásban miért várunk mást? Valaki kitalálta, a suv a jó, akkor gyártsunk suvot. Annak idején a dízel volt a jó, most az a rossz. Most a hibrid a jó meg a CVT váltó, dobjunk el mindent.
Azt elfelejtik, hogy az Alfa Romeo a ma használt technikák jó részét először alkalmazta autógyártásban.
Múltkor megnéztem az olasz Auto Scout Alfa hirdetéseit. 164 V6 Turbo 7-10 ezer € környékén van, V6 QV 15 ezer. Azok a pár száz eurós árak eltűntek. Szerintem igencsak sokan elkezdték tőlünk nyugatabbra keresni a jó autókat, az élvezetesen vezethetőeket. Ha már egy 164TD-ért 4 ezer €-ot kérnek, akkor már van benne valami...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak