Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Adok-veszek

Liquid2021-02-11 08:41:21 // 24120
4-500kg? Inkább 200, de tény hogy az is nagyon nagy különbség.
leopop32021-02-11 08:08:32 // 24119
Igen ugyanezt mondta az ismerősöm akié az 1.9 147
Ákosnál csinálta és ő is ezen a véleményen volt.
Zolibácsi2021-02-11 07:38:44 // 24118
Mivel volt mindkettő én csak azt mondanám, hogy pénz kérdése. 1.9 ez fele annyiból tuningolsz mint 2.4 et. 1.9 gyári cuccokkal saját hibrid turbóval tud 220 le körül 2.4 et tudjuk valahol 250 nél van ez. de van köztük 400-500 kg különbség. Aztán ha van pénzed a 2.4 cuccait beleszorod az 1.9 be akkor már talán az is lepi a 5 henger teljesítményt. Nekem GT ből most az első variáns van és érzettre jobban megy mint a húzott 2.4-em. Felesleges az az egy plusz henger. Csak a hangja szebb. más előnyét nem latom
leopop32021-02-10 22:47:25 // 24117
1.9 jobban tolerálja ha a belső is cserélt nem csak a szoftver más :)
leopop32021-02-10 22:45:19 // 24116
Ez pontosan így van ismerősömnek van egy elég kúposztó 1.9 147 je hát az húzott 2.4-et eszik reggelire.
Illetve igazad van nagyobb belenyúlást a 2.4 nem szereti sajnos.
Liquid2021-02-10 20:24:16 // 24115
viszont ez csak félmagyarázat, mert abban nem csak szoftvert mókolt :)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-10 16:52:47 // 24114
Na erről van szó XD
Liquid2021-02-10 15:44:25 // 24113
najó Manky Puntója vitt mindent :)
Liquid2021-02-10 15:37:22 // 24112
Ennyire nem vagyok szakértő, de még a 2.0 is 200-210 lovas "szokott lenni" felhúzva. (szoftveresen). Inkább a súlykülönbség az ami döntő.
Én csak a KUL-os tapasztalatokra tudok hagyatkozni, mert másom nincs, az meg ugye azért nem minden... De Tomi ex-159-e jelentősen erősebb volt bármilyen 1.9-nél. De még az enyém is. (kivéve a tényleg szétkoxoltakat)
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-10 14:25:14 // 24111
Nem, úgy értem, hogy kb azonos szintre faragható a kettő. Nem extrém széttuningolásról beszélek, csak a "szokásos" harver/szoftver modokra. Sőt van aki kifejezetten az 1.9-re esküszik. A négyhenger jobban forog felül.
kispusi892021-02-10 13:54:52 // 24110
Ahogy az angol mondja, no replacement for displacement.
Liquid2021-02-10 13:09:37 // 24109
Úgyérted, hogy a felhúzott 1.9 ugyanaz mint a sima 2.4? Mert akkor igen, sőt... de ha mindkettőn elvégzed a megfelelő (hardveres/szoftveres) változtatásokat, akkor azért a nagyobból többet lehet szerintem kihozni...
Liquid2021-02-10 13:04:18 // 24108
Szerintem ezt kicsit túltoltad :)
Nem tökmindegy kik és milyen autókat gyártanak? Arra reflektáltam csak, hogy nem lehet kétkerékkel levinni az útra, pedig de :)
A 0-100-at már te vitted bele, az csak egy érték különösebb jelentősége nincs.
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-10 12:05:51 // 24107
A dolog árnyaltabb, egy sima 1.9 16v-ből kb ugyanazt ki lehet hozni, mint egy 2.4-ből. Persze pár alkatrész csere (turbó, map szenzor, injektor, kutyafüle..) után.
Ha csak remap kell, akkor az erősebb az még erősebb lesz, de lehetne akár még még még erősebb :-) Kérdés mi értelme. Egy jó autóval 150 lóval is nagyot autózol, egy buta hangolású meg lehet csilliárd lóerő, csak minek :-)
RomeoOne2021-02-10 11:05:57 // 24106
Akkor nézd meg, hogy kik gyártanak és milyen autókat csak hátsókerékkel 500 ló felett ;)

Egy Giulia Q 0-100-as gyorsulásán kb. semmit nem segítene a többlet teljesítmény, mert most sem az limitálja, hogy miylen erős, hanem, hogy nem tudja letenni és az elektronika nem arra van optimalizálva, hogy úgy adja le az erőt, hogy 0-100-on minél jobb legyen. A plusz teljesítmény abban segítene, hogy 200 felett durvábban induljon meg.

Persze, a dolog onnan indult, hogy Tomi akarna nagyobb teljesítményt én pedig feltételeztem, hogy azt várná tőle, hogy alul megy nagyobbat, mert amennyi km-t beletesz a kocsijaiba, nem hiszem, hogy sokat megy pályán, ahol közúton is ki lehetne (még ha nem is legálisan, de legalább viszonylag biztonságosan) használni a többletteljesítményt :)
Liquid2021-02-10 10:56:41 // 24105
Ezt elmondtad az összes gyártónak aki erős hátsókerekes autót gyárt? :)
avvocato2021-02-10 10:40:59 // 24104
Tetőkorlát nélküli 159 SW-re keresnék lehetőleg gyári tetőcsomagtartót. Akinek van, ne tartsa magában.
RomeoOne2021-02-05 11:19:17 // 24103
Mire menne vele? 2 keréken már így sem tudja letenni az erejét a Giulia Q, kb 150 felett nem forog már el egy teligázra. Ha nagyobbakat akar gyorsulni, akkor összkerekes autó kell.
Liquid2021-02-05 10:06:15 // 24102
Olyan nincs :) Kérdezd meg a Tomit mit szólna némi plusz erőhöz :D
Liquid2021-02-05 10:05:38 // 24101
Ez szép volt, teljesen egyetértek :)
Marklar1552021-02-05 10:02:26 // 24100
Én még a space-x et is iratnám. :DDD
RomeoOne2021-02-05 09:59:52 // 24099
Vagy olyan erőset venni, hogy már íratni se akard :D
Marklar1552021-02-05 09:47:32 // 24098
Az alapból erőset kell venni és íratni. ;))
WarbiRunner (Gyuri)2021-02-04 18:07:08 // 24097
Így van, nyugodtan meg lehet íratni, a DPF-nek semmi baja tőle. A különbség pedig nem kicsi lesz :-)
Liquid2021-02-04 16:22:07 // 24096
DPF-et nem kell ahhoz zargatni. Megy az úgy is hogy marad minden.
V.Tomi.145-146 🍀2021-02-04 14:05:31 // 24095
Sziasztok! Keresek Alfa 145-re gyári hátsó szárnyat. Ha tud valaki kérem írjon az oldalamra, azt biztosan észreveszem. Köszönöm
Zselé2021-02-02 12:57:36 // 24094
Igen, ha megkotlik a DPF, elgondolkozok különböző variációkon :)
kispusi892021-02-02 11:26:00 // 24093
Ha már ennyire pörög a téma nem lesz valakinek mostanában eladó 159 2.0 JTDm-je? :)
Liquid2021-02-02 09:34:00 // 24092
A 136 lovasból könnyen lehet 170 lovast csinálni :)
Zselé2021-02-02 09:28:02 // 24091
Ez így van, abszolút. Mondjuk azt elismerem, hogy a 170 lovassal valószínű jobban jártam volna én is, de azért ez is tudja amit kell - csak itt néha vissza kell váltani :) Nekem heti 1500-2000km autópályázásra elég amit tud, versenyezni valóban nem kell vele.
tirex2021-02-02 08:15:51 // 24090
Ja a gumi 15ezer/db.
tirex2021-02-02 08:14:36 // 24089
Üdv! Van 4db Falken nyárigumim eladó. 245/40 R18. 2018-as 7,5mm, nem sok km lehet benne, én egyszer mentem ki vele osztrákba. Offossal vettem de 19col lesza nyári. Van felni is de 5x114.3 lyukosztás.
Liquid2021-02-02 08:02:15 // 24088
Szerintem arra célzott a CarTárs, hogy a kinézethez társuljon is legalább elegendő erő :)
Én is azt vallom, hogy egy autó legyen dinamikus, és ne alulmotorizált, de abszolut megértem azokat is akik biztonsági játékosok, vagy ingázásra kisfogyasztással kell az autó. Bár arra meg nem feltéten a 159 az optimális :)
Zselé2021-02-01 22:54:01 // 24087
Ez a te vallásod, attól még nem magyarázkodás ha valakinek más a preferenciája. Ez, hogy “összeszarja magát” bárki a látványtól a tükörbe, ezért kell a power hogy le is nyomd, számomra idegen önmegvalósítás, inkább vicces.
Marklar1552021-02-01 22:05:36 // 24086
Most egy 159 ről beszélünk. Megjelenik a tükörben és "össze szarod magad" Mert hiába 10+ éves még most is ott van. Nem vezettem 1,9 8V 159 est. Viszont 1,9 8V :156 ost, (105-115le) Dedrát amiben JTD motor van (115le),147 est, Multiplát (105le)... nekem azokban se volt "hűha hatás" (gyári állapotban) kellemes volt mind, de nem kívántam meg ;) S azok -2-300kg.
Mindent meg lehet magyarázni, hogy megnyugtassuk magunkat a "jó döntés miatt" ;)

De lehet én vagyok "sznob" nem volt sok autóm, de ha már a saját pénzem adom érte, akkor ne alap motor legyen fapaddal, mert "keveset eszik, nem kell karbantartani, nincs ami elromoljon..."
Hanem a lehető legtökösebb ;)
Marklar1552021-02-01 21:51:22 // 24085
Azért, legalább a 16V illik oda. 1600+kg az nem csekély. Azt (szerintem) qrwa ciki, ha kivillog egy 1,6 astra, golf... akármi. ;)
Zselé2021-01-28 20:16:33 // 24084
Igen, ahogy Sanyi is leírta, a hírek... persze biztos van problémamentes 2.4, meg minden, de az 1.9 8V a legendásan megbízható... Nem rossz nyilván a 150 lovas sem, meg egyik sem, főleg ha a konkurens offos márkák hasonló korú dieseleivel veted össze :)

Nem nekem kell, de én is vezettem 1.9 8V-t, egyáltalán nem éreztem alul motorizáltnak. Sőt, most is egy alap motoros autóm van, 2.0 136LE. Néha hiányzik kicsit a kraft, de ez volt értelmes adott pénzért akkor és ott. Nem bántam meg, így 310 ezer km környékén sem.

Főleg egy 159, mert ez inkább tank mint fürge sportautó - akármilyen motorral. De én így szeretem, napi 4-500km autópályára tökéletes. Játszani van másik :)
Piritu - 1.000.0002021-01-28 18:21:02 // 24083
Pedig egyszerű. A 159 topik is tele van riogatással, hogy melyik motor mekkora gáz és mennyibe kerül fenntartani, de bezzeg az alapmotoros 1,9 diesel kimegy a világból mert nincs benne semmi bonyolult :-)

...és akkor még nem beszéltem a németeknél olyan gyakori sz@rrá pimpelt 60 lovas golfokról....
Liquid2021-01-27 22:30:10 // 24082
ez számomra is örök rejtély :)
Marklar1552021-01-27 21:45:16 // 24081
Soha nem értettem miért kell valakinek egy alap motoros autó...
Főleg egy 159. ;)
leopop32021-01-27 08:33:28 // 24080
Szia! Egy ismerősömnek pont most lesz eladó egy 159 SW 1.9 16 szelepes 150 lovas dízel.
Zselé2021-01-26 21:17:07 // 24079
Sziasztok, egy barátom 159 SW-t keres. Facelift utáni 120 lovas 1.9 létezhet 1,5M körül? Nem km fetisiszta de ne rohadjon... Ha valakinek lenne esetleg ilyesmi, keressen!
Marklar1552021-01-25 00:03:38 // 24078
Tök változatos a magyar nyelv.... ;)
NGC2021-01-20 01:27:05 // 24077
nem mellesleg, nem értem, miért kell tök idiótának nézni az embert, szmájli...
Kazes☻2021-01-17 11:05:31 // 24075
Akkor te lettél a Vágó.... Jééééézusom...! 😜🤣🤣
Buksi2021-01-17 01:45:42 // 24074
Álljunk meg egy szóra Tanár Úr :-DDDDD
Marklar1552021-01-17 00:12:36 // 24073
Nem győzök nyelvészkedni :)))
Welectronic2021-01-16 18:52:44 // 24072
Köszi! :)
Csabo222021-01-16 12:22:12 // 24071
Írok egy emailt neked
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak