pb_2010-12-07 11:13:12 // 115108
Tudjuk, hogy neked teljesen mind1, milyen színű.))))
Föckös2010-12-07 10:03:44 // 115107
hát ha autóval állsz be a fehér fallal szemben, akkor igen.
(de sztem lehet mondjuk halványkék esetleg zöld is a fal, tökmindegy:-) sötétben minden tehén fekete:-)))
(de sztem lehet mondjuk halványkék esetleg zöld is a fal, tökmindegy:-) sötétben minden tehén fekete:-)))
Bilux2010-12-07 09:52:43 // 115106
Bilux2010-12-07 09:52:17 // 115105
És ez egy működő dolog?
Föckös2010-12-07 09:40:59 // 115104
bmeg Tanárúr, nem mindenki tudja lenyúlni a melóhelyről a diavetítőt:-)
dfg (Tanárúr)2010-12-07 09:37:31 // 115103
beállsz 10 méterre egy függőleges fehér falhoz, megméred a diavetítőnél milyen magasan érkezik ki a fény, ehhez képest 1%-al kell lejjebb lennie a falon a csíknak.
Bilux2010-12-07 08:27:51 // 115102
Nem tud valaki egy tuti beállítási lehetőséget fényszóróra?
Házilag csinálnám elsőkörben.
Netet túrva találtam pár instrukciót csak épp mindegyik más volt.
Házilag csinálnám elsőkörben.
Netet túrva találtam pár instrukciót csak épp mindegyik más volt.
dfg (Tanárúr)2010-12-07 06:55:18 // 115101
nincsenek. érdemes egyszer megnézni, ahogy csinálja valaki, utána már könnyű lesz.
pb_2010-12-07 00:04:00 // 115100
Nem 1 acélos érték, annyi a baj vele.)
GTPeti2010-12-07 00:02:15 // 115099
Mi a gond a 13,9 volttal?? Az teljesen rendben van, annyinak kell lennie.
Martin2010-12-06 22:27:30 // 115098
Ha vannak esetleg képeid egy ilyen műveletről azt megnézném.
Martin2010-12-06 22:25:54 // 115097
Oké de minden kezdet nehéz:)) Nem cseréltem még ilyet ezért nem vagyok biztos a dolgomban.
dfg (Tanárúr)2010-12-06 20:43:20 // 115096
kivéve a hátsó féktuskó visszanyomásához :D nekem az első hátultárcsafékes kocsimban egy faszfej szétverte a menetet...
Nem visszanyomni, hanem visszatekerni!!!
Nem visszanyomni, hanem visszatekerni!!!
Otto2010-12-06 20:32:35 // 115095
Ahhoz nem kell tudomány...
MIFI2010-12-06 19:49:39 // 115094
Akkor most már tudom miért teker jobban mínuszban ha rajta hagyom a világítást meg a fűtő ventilátort. mint amikor lekapcsolom:)))))
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-06 18:39:33 // 115093
Én ezért szoktam régi dízeles módon 2-őt izzítani, harmadjára indítani. Felkapcsolt fényszóróval :-)) A pontos okba nem gondoltam bele, csak kitapasztaltam, hogy így szebben indul....mostmár tudom miért :-)
mreni2010-12-06 17:19:57 // 115092
Valakinek nagyon jó állapotú TS kuplungszett ócóér?:D
Én már nem tudom hasznosítani:( :D
Én már nem tudom hasznosítani:( :D
Martin2010-12-06 15:55:48 // 115091
Hali!
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek tapasztalata hátsó fék felújításban?(Tárcsa,fékpofa csere).
Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek tapasztalata hátsó fék felújításban?(Tárcsa,fékpofa csere).
mreni2010-12-06 13:05:54 // 115090
Váltókulisszát és 16vt coupe középső féltengelyt még mindig nem találok...de legalább az ECU-m már tzoli155 cartársnál van,száműzik belőle a gonosz immobilisert:D:)
A féltengelyre már csak egy megoldást látok,mégpedig azt hogy a kappa belső féltengelycsuklót rárakom a coupe féltengelyre...és egy gonddal kevesebb.
A héten meg is kéne valósítani,remélem sikerül:)
A féltengelyre már csak egy megoldást látok,mégpedig azt hogy a kappa belső féltengelycsuklót rárakom a coupe féltengelyre...és egy gonddal kevesebb.
A héten meg is kéne valósítani,remélem sikerül:)
mreni2010-12-06 12:57:55 // 115089
Az lenne a furcsa ha 14V-nál többet töltene...:D
pb_2010-12-06 12:00:58 // 115088
Akkor ne is csodálkozz, hogy nem tölt többel.
TomGreg2010-12-06 10:12:09 // 115087
...néztem nem volt extreme kopás, teljes rosszindulattal lehet ráfogni, hogy ujjal épen érezhető válla volt.
Viszont a régi bosch fesszabon a kefék nem egyformán koptak, az egyik elég rövidke volt.
Bár az új marelli fesszabon csak 14V van írva üzeminek.
Viszont a régi bosch fesszabon a kefék nem egyformán koptak, az egyik elég rövidke volt.
Bár az új marelli fesszabon csak 14V van írva üzeminek.
pb_2010-12-06 10:06:15 // 115086
Nem vót, nem vót, + kedved sem vót.)))
1 pillanatig sem aggódom, Papa.D
1 pillanatig sem aggódom, Papa.D
Föckös2010-12-06 10:02:14 // 115085
aha csak ahhoz nem volt hozzáférésem, a szó szoros éltermében :-)))
szabályozza azt a szénkefe ne aggódj:-))
szabályozza azt a szénkefe ne aggódj:-))
pb_2010-12-06 09:59:54 // 115084
Legalább felszabályoztattad volna vatte.) Ott az eszterga.))
Föckös2010-12-06 09:54:35 // 115083
én nem cseréltem csúszógyűrűt, mert vizuálisan jónak mondható volt, meg mert smucig vagyok.
Föckös2010-12-06 09:53:55 // 115082
najó ez igaz, oxált felületeken veszhet el feszkó.
pb_2010-12-06 09:50:24 // 115081
Vezetékeknek, és csatlakozóknak. A generátorról nem direktben megy az akksira.
pb_2010-12-06 09:46:56 // 115080
Cserélj csúszógyűrűt is.
Föckös2010-12-06 09:44:21 // 115079
jóóóazmég! :-)
tavaly akkor lett kukás az akksim, amikor a totál feltöltött akksi nem bírta ki a 13ker-lurdi-13ker utat, úgy, h a generátort már megjavítottuk.
szóval semeddig sem tartott töltést...
13,9 az nem olyan rossz feszültség azért.
(különben is itt vannak tagok, akik keltenek feszültséget:-)))
tavaly akkor lett kukás az akksim, amikor a totál feltöltött akksi nem bírta ki a 13ker-lurdi-13ker utat, úgy, h a generátort már megjavítottuk.
szóval semeddig sem tartott töltést...
13,9 az nem olyan rossz feszültség azért.
(különben is itt vannak tagok, akik keltenek feszültséget:-)))
TomGreg2010-12-06 09:42:10 // 115078
PB, minek is kell még benne lenni?
A genről direktbe megy az akkusaruhoz, ott találkozik több hason-vastagságú vezetéktársaival és ágazik le...önindító+bizt.tábla...
Tomi
A genről direktbe megy az akkusaruhoz, ott találkozik több hason-vastagságú vezetéktársaival és ágazik le...önindító+bizt.tábla...
Tomi
TomGreg2010-12-06 09:38:55 // 115077
Értem mint mondasz.
Nem kéne nagynak lenni a 62-nek. Rámértem analóg műszerrel 13,9V alapjáraton járó motorral, fordulaton 3000nél is annyi.
Régen nem ennél a márkánál volt olyan hogy az önindító tengelyén a persely szorult mikor nekifeszült az indításnak. (hasonlóan egy pillanatra megál indítás közben, és a feszültség leesik 10V körülre)
Bejöttem vele a boltba, rátettem a műszert, 410A indítóáramot produkált, terheléssel, sav már sárga mezőben a sűrűségmérőn, de nem vártam mást hiszen nyögve indít / nincs rendesen visszatöltve.
Hátha később hozzákopik a szénkefe az új fesz.szabon.
Tomi
Nem kéne nagynak lenni a 62-nek. Rámértem analóg műszerrel 13,9V alapjáraton járó motorral, fordulaton 3000nél is annyi.
Régen nem ennél a márkánál volt olyan hogy az önindító tengelyén a persely szorult mikor nekifeszült az indításnak. (hasonlóan egy pillanatra megál indítás közben, és a feszültség leesik 10V körülre)
Bejöttem vele a boltba, rátettem a műszert, 410A indítóáramot produkált, terheléssel, sav már sárga mezőben a sűrűségmérőn, de nem vártam mást hiszen nyögve indít / nincs rendesen visszatöltve.
Hátha később hozzákopik a szénkefe az új fesz.szabon.
Tomi
pb_2010-12-06 09:12:36 // 115076
+ ugye a generátor, és az akksi között még akadnak dolgok.)
Föckös2010-12-06 09:08:58 // 115075
ááá, akkor ezért indult jobban xar akksival az őnagysárga. nem indult, hát izzítottam egyet neki, lesz ami lesz! :-)
dfg (Tanárúr)2010-12-06 09:05:18 // 115074
a hideg aksinak a teljesítménye akár 80%-al is leeshet, ezért esetleg érdemes reggel indulás előtt kicsit megkínozni az aksit. rányomod a fényt, ablakfűtést, refit 10 mp-re. ettől mondjuk megmelegszik 3-4 fokot (a belső ellenállása miatt), és rögtön javul a teljesítménye 30-40%-ot.
Föckös2010-12-06 08:36:32 // 115073
14,2 pontosan, de nem az fogja neked a gondot okozni.
nekem is megesik de idén télen eddig csak, h néha picccikét nehezebben fordul, de emiatt nem aggódok.
amikor tavaly generátort hempeszkáltunk (szénkefe+fesszab csere), akkor utána rámértünk, hát simán megvolt a cca 10 A töltés terhelve, az meg már baráti.
nem lehet, h túl nagy neki a 62Ah akksi?
(elvileg nem túl nagy, de ha picci hiba van, és már nem tölt annyira, akkor sosem fogja teljesen feltötleni a 62es akksidat)
nekem is megesik de idén télen eddig csak, h néha picccikét nehezebben fordul, de emiatt nem aggódok.
amikor tavaly generátort hempeszkáltunk (szénkefe+fesszab csere), akkor utána rámértünk, hát simán megvolt a cca 10 A töltés terhelve, az meg már baráti.
nem lehet, h túl nagy neki a 62Ah akksi?
(elvileg nem túl nagy, de ha picci hiba van, és már nem tölt annyira, akkor sosem fogja teljesen feltötleni a 62es akksidat)
TomGreg2010-12-06 08:17:35 // 115072
Föckös,
14V nak meg kell lenni de 13,8 alá nem illik lemennie.
Másrészt az a a jelenség, hogy a most 1 éves Banner 62Ah-es van betolva, és reggel lassan/nehezen indítja meg.
Most 1 éve adtam el a 1,9 DÉ Caddy-m, abba vettem mert a másik kihalt.
Mielőtt eladtam áttettem a 145-be. Most szaladok a 2. télnek az Alfával.
Itthon csak multiméterem van, de reggel bent az üzletben van analóg műszeres akkuteszterem rámérek. Meg leterhelem, megnézem mekkora indító áram van benne. Bár van egy söröm rá, hogy a 480A indítót nem tudja, mert máskülönben nem indítaná meg nehezen pár napja a kis boxert.
Tomi
14V nak meg kell lenni de 13,8 alá nem illik lemennie.
Másrészt az a a jelenség, hogy a most 1 éves Banner 62Ah-es van betolva, és reggel lassan/nehezen indítja meg.
Most 1 éve adtam el a 1,9 DÉ Caddy-m, abba vettem mert a másik kihalt.
Mielőtt eladtam áttettem a 145-be. Most szaladok a 2. télnek az Alfával.
Itthon csak multiméterem van, de reggel bent az üzletben van analóg műszeres akkuteszterem rámérek. Meg leterhelem, megnézem mekkora indító áram van benne. Bár van egy söröm rá, hogy a 480A indítót nem tudja, mert máskülönben nem indítaná meg nehezen pár napja a kis boxert.
Tomi
Jolyjoker145xxx2010-12-05 22:24:57 // 115070
Hát most töltöttem rá mert a minimumnál volt,de vizfolyást nem látok,akkor lehet h termoszát hibás az enyémen is?vagy amüszerfal mögött kell keresnem a hibát?
Vikking 3112010-12-05 22:20:18 // 115069
Mondjuk eléggé kőkeménynek kell lenni, hogy a termosztátházat szét és összerakja valaki... :D
Legalábbis ezt nem tudom elképzelni, hogy hogy rakják utána össze. Ha má' szétszedték :D
Legalábbis ezt nem tudom elképzelni, hogy hogy rakják utána össze. Ha má' szétszedték :D
Föckös2010-12-05 22:15:05 // 115068
termosztát ház lehet, h van, de lehet, h üres, ahogy Selmak kolléga mondja
Föckös2010-12-05 22:13:29 // 115067
hát ez a baja Gyurinak! :-))))
ez így uncsi:-))
ez így uncsi:-))
Vikking 3112010-12-05 21:25:36 // 115066
Igen, mi is erre jutottunk... :(
pb_2010-12-05 21:24:28 // 115064
Inkább maga a készülék volt hibás.
zsox2010-12-05 21:23:42 // 115063
sziasztok, lenne egy kérdésem 145ös alfám van és a távirányitója nem működik valami jól, cseréltem ellemet is de úgy sem...nagyon közel kel tartsam az érzékelőhöz és csak úgy nyitja ki, akkor sem mindig....tudna valaki valami tanácsot adni? kösz elöre is
Vikking 3112010-12-05 21:23:15 // 115062
Ez most jóval normálisabb hangvételű mint szokott.
WarbiRunner (Gyuri)2010-12-05 21:22:38 // 115061
Nem unjátok?
Vikking 3112010-12-05 21:21:08 // 115060
Figyelj, én a hűtőfolyadék feltöltése során, a kupak letekerésével megkaristolom az ujjamat, de előfordult már ugyanaz olaj betöltésekor is!
Szóval megszoktam :D
Szóval megszoktam :D
pb_2010-12-05 21:18:05 // 115059
Ha szereted összekaristolni a ujjaidat, akkor tényleg nem kell bontani hozzá.