Fórum >> Típusok >> 145-146

Martika832013-02-19 14:28:54 // 130750
Szóval kb. 300,000 huf lenne kicserélni az összes kopóalkatrészt a futóműben. :-) Hát erre tényleg nem számítottam mikor megvettem, hogy ennyi lesz. :S
Viki&Joe1462013-02-19 14:16:44 // 130749
Bocs,tényleg! Benéztem,valóban hátsók. Mondom,hogy nem merültem bele annyira :-)
Viki&Joe1462013-02-19 14:15:04 // 130748
Így van,a használt autó kockázattal jár. Főleg az a 300ezres kategória. Ki jóba,ki rosszba ül bele. De azért a legtöbb részét a rossznak egy hozzáértővel ki lehet szűrni. Főleg az ilyen nagyon rosszaknak. Nekem 3 éve van meg a 146-om,176ezer km-el vettem,most van lesz benne 240ezer km. Nem is tudom mit kellett rajta csinálnom,de nagyjából a kötelezőkön kívül semmit,de most hogy mondod utánaszámolok,minden papírom,számlám megvan. És hozzáteszem a mai napig nem fogom fel,hogy milyen jó áron jutottam hozzá,mondjuk nem keveset vártam egy makulátlanra,meg nem keveset utaztam érte,de megérte. A Lada meg most jól néz ki haver új S Mergája mellett a garázsban és azóta megkapta az OT rendszámot is. :-) Bele van buzulva teljesen.
Martika832013-02-19 14:10:49 // 130747
A Unixban Kayaba-ból csak hátsó van 20-ért darabja, elülső nincs.

Elülsők a Unixban (darabár):
Monroe 45800.- (olajos, kétcsöves)
Optimal 98000.- (gázos)
SACHS 73600.- (gázos)

És ezek még azok a márkák amiket anyám Suzukijába sem raknék..!
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-19 14:06:15 // 130746
Öcsémnek is ez a heppje, volt neki egy 1300-asa, 50e-ért adta el. 60e km volt benne, csak a kasztnit kikezdte az idő. Nagyon jó veterán alap lett volna, csak akkor rendes autóra vágyott inkább. Most meg kéne neki, de 77 78-as kereklámpások 300e körül mozognak, veterán korba értek. Ez van, amikor egy autó eléri az értékének mélypontját, és onann visszajön meglepő magasságokba :-)
Egy 15-20 éves még futó típust sok esetben kevesebbért adnak vesznek a piacon, mint a már alig fellelhető 30 éves "szöttyedt roncsokat". Azért idézőjelben, mert én is valahogy a régiekhez inkább vonzódom mint egy új csillivilli autóhoz. :-)
MIndenesetre 300e-ért használható autót venni necces kategória. 500-ért már esélyesebb, de az sem fenntartási költség mentes. Aki használtat vesz, tudatában kell hogy legyen, hogy rá fogja szépen költeni a vételárat mégegyszer. Minimum. Nem megvenni nehéz, hanem üzemben tartani. Márka és típus függetlenül.
Persze függ a használat mértékétől is. Lásd nálam a jtd fenntartása, már a 6 év alatt vagy 2M-ba benne van. 150e km-re vetítve 13Ft/km. Jó, vagy rossz? Kinek hogy.
A TD 4e km-re van kb 40e Ft-ba eddig, a kezdeti szervízekkel, olajcserével. Ugyanaz a nagyságrend, 10Ft/km.
Bármit veszek ennyi körül mozog, jó esetben. Na most egy 300e-res autónál nyilvánvaló, hogy 30e km alatt várható hogy beleszalad a 300e Ft mégegyszer. Ha csak a puszta számokat nézzük.
Viki&Joe1462013-02-19 13:59:48 // 130745
Boxert néztem és nagyon nem merültem bele,de az Unixnál 20540.-/db ha csak simán utcáról beesel,kedvezmény nélkül.
Martika832013-02-19 13:51:11 // 130744
Így van. Nem törődtek vele, de akkor sem változtat sajnos a tényen, hogy nem lehet olyan alapvető alkatrészeket beszerezni, mint például a váltótartó bakok. A futómű konstrukciója is teljesen értelmetlen: gumi rugótányérok, műanyag házas toronycsapágyak, szilent-blokkos hátsó segédkeret, doblemez közé beékelt kormánymű (tuti, hogy minden boxeres 145-ben ki van már gyengülve a doblemez és mozog az egész kereszttartó). Ezek miatt annyi kopóalkatrész van a kocsiban, hogy egy vagyon a felújítása és akkor még a váltókulisszáról nem is beszélve amiben annyi a gömbfej (ráadásul gömbfejes bowden) mint égen a csillag. Az tény, hogy amikor megvettem nem ismertem a 145-ösöket.

Mennyiért találtál 1.6 boxerhez elülső Kayaba-t..? Ne TS-t nézz, mert abba más fajta kell.
Viki&Joe1462013-02-19 13:38:42 // 130743
Értem én,hogy Alfa!!! Csak szemléltettem eme remek Ladával,hogy 300-ért még azt sem kapni jót,nemhogy Alfát. Csak azért jutott eszembe a Lada konkrétan,mert egy haver 40.szülinapjára vettünk egyet a haverokkal. Mert állandóan mondogatja,hogy mennyire szerette a régi 1200s-ét :-) :-D Kerestünk neki egy makulátlant,na az volt 380ezer,pedig az csak kerek lámpás volt. Teccikérteni? :-)
Viki&Joe1462013-02-19 13:34:55 // 130742
Ebben most némi túlzást érzek :-) Gyorsan rákerestem hasonló korú és 1.6-os motorral szerelt Golf és a Te 145-öd lengéscsillapító áraira. Igaz én Kayaba márkát néztem,nekem az a szimpatikus. Van köztük kemény 1000Ft eltérés árban/db. Nézzük máshonnan a dolgot. Akkor ezek szerint Te úgy számoltál,hogy 150-200ezret rá kell majd költeni alapból,ha jól értelmezlek. Ha esetleg néztél volna már alaphangon egy 150-el 200-al többe kerülő,tehát mondjuk 450-500ezer Ft-os Alfa 145-öt szerintem már nem lenne miről beszélni. Elhiszem,hogy hulladék a tiéd,nagyon sok van belőle,de ez leginkább nem az autó hibája hanem a tulajdonosoké,valószínű azért volt 300ezer Ft. Igazából azt kéne seggberúgni aki ezt neked ajánlotta,rábeszélt. Vagy ha nem volt ilyen akkor vinni kellett volna egy hozzáértőt. Szintén nem itt tartanál.
pb_2013-02-19 13:27:38 // 130741
Aki 300k HUFért zsigát nézget, az + is érdemli.)) Akkor sokkal inkább 1 45.)
Martika832013-02-19 13:19:26 // 130740
Azt gondoltam például, hogy lehet hozzá alkatrészt kapni mint minden autóhoz és, hogy nem igazak a rémhírek, de amikor rájöttem, hogy csak a váltókulisszában annyi kopó alkatrész van mint egy "germán fosban" összesen, valamint a boxerek elülső lengéscsillapítójának darabja annyiba kerül mint egy Golfba való komplett Bilstein szett, akkor leesett, hogy mégis csak igazak a rémhírek és nem lesz 150-200ezerből rendbe téve a gép.
Viki&Joe1462013-02-19 13:06:50 // 130739
300-ért én még jó Zsigulit sem találtam amit megvennék,nemhogy Alfát. Rossz a felfogás az a baj,nem csak nálad,rengeteg embernél. Az tény,hogy olcsóbbak az olaszok mint hasonló kategóriás és korú egyéb társaik,de ez köszönhető a rémhíreknek,nem merik venni az emberek. De ezek a rémhírek pont az ilyen ki tudja merre járt,hogyan használt és karbantartott vagy épp nem karbantartott hulladékok miatt van.
Tessék, EZ a Lada 300ezer Ft és még ezt sem nevezném makulátlannak,akkor mit gondoltál egy 300ezres 145-ről már ne haragudj?
Martika832013-02-19 12:57:34 // 130738
Azért vettem mert csak 300 pénz volt és azért nem adtam még el, mert a kutyának sem kell annak ellenére sem, hogy a fél autó ki lett már cserélve.
MIFI2013-02-19 12:52:47 // 130737
Szerintem is add el és vegyél egy mutyukit vagy germán hulladékot.............
mreni2013-02-19 12:46:21 // 130736
idétlen egy felfogásod van,egyébként kb 20perc alatt lent van a komplett hátsó híd,nem úgy mint a germán f@soknál.(jah és nem lenne muszáj levenni a hidat,de általában gyorsabb így.)

Őszintén szólva,csak azt nem értem,hogy miért vetted meg ezt a szerencsétlen autót,azt pedig még inkább,hogy miért nem adtad még el...
Martika832013-02-19 12:30:22 // 130735
Remek. Akkor csak a benzintankot, a vadi új kipufogó rendszert, a vadiúj fékcsöveket, meg még a halál tudja mit kell kiszerelni ahhoz, hogy lejöjjön a segédkeret. Persze gondolom jól be van rohadva a jó olasz metál. Inkább meg kéne szabadulni ettől a roncstól.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 11:16:44 // 130734
igen jól gondolod kiszerelős a téma:)
Martika832013-02-19 10:34:04 // 130733
Sziasztok,

a hátsó futómű segédkeretének a négy szilent-blokkja teljesen gajra van menve. Mivel szvsz bele vannak a szilentek préselve a segédkeretbe, ezért gondolom nem lehet a helyén cserélni. Jól sejtem, hogy ki kell szerelni az egész hátsó futóművet, hogy ki lehessen azt a 4 darab szilentet cserélni..?

Köszi előre is..!
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 07:20:33 // 130732
az nekem is van,fehér az egész lökös alja konkrétan:) dehát ez egy ilyen szakma itt magyarországon...
pb_2013-02-18 23:53:25 // 130731
Típushiba.)
Xixo2013-02-18 22:44:54 // 130730
Szintkülönbségnél esélyem sincs. :)
Igazából nem is a lököst féltem, hanem a motor alatt is volt már, hogy koppant ez-az itt a földúton. :( Kb 3al mentem, de akkor is... :(
William2013-02-18 22:10:57 // 130729
Nekem is nagyon kell vigyàzni! Ha tehetem csak farral àllok be mindenhova! Multkor alànéztem az első lökösnek hàt igen van pàr karc:-D! De kinek nincs!?
Axl Trans2013-02-18 22:06:53 // 130728
Én egyszer letéptem az első lököst... De legalább redesen fel lett téve.D Azóta tudom meddig lehet elmenni :))
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-18 21:42:03 // 130727
Ha orral parkolok, akkor figyelni kell, de már megszoktam (mint gondolom bárki akinek 145/46 van :-)). Nem szokott leérni sehol, teljesen használható. Padkára ritkán állok, de ott sem koppantam még sosem, pedig volt már olyan amire félve araszoltam fel. Pont jó :-)
Wickey2013-02-18 19:00:16 // 130726
enyém kábé pont ilyen. :)
Xixo2013-02-18 18:36:04 // 130725
Ezeket én is lopom! :)
Holnap lemérem nálam mi-hol-mekkora.

A jtd-vel sem szoktál sehol leérni? Útpadkára fel lehet vele állni?
Xixo2013-02-18 18:33:33 // 130724
kiigazítás: "melósautó" :)
Sajna az esztétikumra egy cseppet kevesebb jut mostanában...
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-18 15:29:28 // 130723
én is megmértem, 185/60 r14-el,küszöbspoiler alja középen 14cm, elől ív-kerék 3cm,hátul ív-kerék 4cm, lökhárító középen egy kis jóindulattal kőkemény 8cm:D

köszönöm fáradozásaid:)
Martika832013-02-18 14:37:01 // 130722
Szervusztok..!

Azt szeretném kérdezni, hogy van-e esetleg valakinek eladó alapjárati szabályzója 1.6i boxer-hez..?
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-18 14:19:00 // 130721
Megmértem neked :-)

A küszöbspoiler alja kb 18.5cm magasan van a két kerék közt valahol félúton mérve.


Az első kerék a sárvédőívtől kb 6cm (185/65r14 gumikkal, ami váltómérete a 195/55r15-nek), hátul pedig


A hátsó kerék a sárvédőívtől kb 5cm.


Az autó így néz ki gyári magasságban:


Akkor már hogy full hasznos legyek, megmértem a jtd-t is.

Elöl kb 4cm.


Hátul kb 3.5cm


És így néz ki, láthatóan közelebb van a kerék teteje a sárvédő peremhez:


A jtd-n 185/65r15 gumi van, ami szintén váltóméret a 195/55r15 gyári mérettel, viszont pár mm-rel nagyobb az átmérő. A mérés pontosságába belefér :-)
Axl Trans2013-02-18 12:49:49 // 130720
Nálam süt a nap:)
Viki&Joe1462013-02-18 10:45:32 // 130719
Jól néz ki! Egy a baj,itt a 2. kerületben épp elkezdett havazni.
MIFI2013-02-18 10:16:17 // 130718
Szombaton nem bírtam magammal és felgumiztuk a zender lemans felniket :D Na meg fel is tettem :) Remélem nem lesz már nagy hideg meg hó..... :D Viszont így hogy a gyári váltóméret van rajta szerintem magasabb lett 205/45 r16
Axl Trans2013-02-18 09:30:10 // 130717
Melósautó???? Pedig gyönyörű az az autó! A fehér meg teljesen ritka.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-18 09:25:40 // 130716
Warbi ha szépen megkérlek megmérnéd nekem a Td-t hogy milyen magas? az a helyzet hogy kíváncsi vagyok mennyire ülünk,mert nehezen hiszem el a 30-35mm-ert:D
Viki&Joe1462013-02-18 08:37:00 // 130715
Én 156-hoz semennyiért :-) A 146-hoz annál inkább. Nem az árával van a gond,hanem hogy komplett belső,ráadásul 145-höz való aminek nagy részével nem tudok mit kezdeni,tehát a maradék a garázsba kerülne feleslegesen. Márpedig van ott elég kacat,lim-lom na meg pár elkezdett projekt. Tudom én,hogy a jót meg kell fizetni nincs ezzel semmi probléma. :-) Szeretném maximálisan megtartani a gyári kinézetet,ez látszik az autóm képein is,aki látta már élőben az meg tudja mondani,hogy elég patent szerintem a gép. Ha szarnék rá vennék 30-ért két sportkagylót a neten,na de az hogy néz már ki? :-) Megtudtam,hogy a Bravo,Delta ülések is belemennek,na de az se nem gyári se nem szép. Mindegy,majd lesz valahogy.
Xixo2013-02-18 00:25:55 // 130714
Ez jónak tűnik. Lehet, hogy először bemegy ami itthon van, a mostani eibachot eladom és abból beruházok majd egy gyárira, ha nagyon magas lenne a mostanival.
Mert ugyan elsősorban melósautónak lett véve, de azért csúnyább mégse legyen már! :)
Axl Trans2013-02-18 00:01:26 // 130713
Ezt találtam a neten. 2000 JTD Limited Sport Edition-ként hirdetik, sajnos nincs róla jobb kép, de viszonyításnak talán használható, teljesen gyárinak tűnik.
Jorjie2013-02-17 23:11:27 // 130712
A TD jól kanyarodik, a jtd meg qv@jól :-)
Már nagyon várom a tavaszt, hogy felkerüljenek a nyári pacskerok, akkor letesztelem a jtd futóművét :-)
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-17 23:08:16 // 130711
Egyforma lesz :-) A jtd-k pont ilyenek, ahogy írod, a TD-nél és a nem SE csomagos TS-eknél alacsonyabb, a TI-nél magasabb. A TD látványosan fentebb van, és kanyarban is érezhető a különbség. A TD jól kanyarodik, a jtd meg qv@jól :-)
Jorjie2013-02-17 22:59:59 // 130709
Az enyémre azt mondta Dösö Berényben, hogy sportcsomagos, és az gyári ültetett (is). A TD-től alacsonyabb, de Mifi TI-jétől magasabb, ahogy néztem. Ha erre jársz, összehasonlítjuk :-)
Ferke2013-02-17 22:56:00 // 130708
(Pardon, 145-höz...)
Ferke2013-02-17 22:54:52 // 130707
NA de ennyi pénzért?! Ne viccelj már, 156-höz mégis mennyiért akarsz szép üléseket venni?:P
Xixo2013-02-17 22:34:21 // 130706
A Td nél így képről alacsonyabbnak tűnik az biztos.
Mondjuk az a magasság is jó lenne ide szerintem, de akkor mégiscsak kéne a meghirdetett rugó nekem, mert ami itthon van, az szerintem boxeres, az meg megintcsak kép alapján sokkal magasabbnak tűnik a jtd-dnél.
Axl Trans2013-02-17 22:28:06 // 130705
Uhhhhhh:DD
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-17 22:27:32 // 130704
nem mértetek véletlen? pl a lökhárítónál?
Axl Trans2013-02-17 22:26:51 // 130703
Akkor megnyugodtam:D Az enyém alatt 3cm ültetés van, de még így is necces néha, de még az elfogadható határon van. A gyárija nincs meg?
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-17 22:25:59 // 130702
Anno hasonlítgattuk Ferkoval a jtd-t és a Spec.Edition T.S.-t, ami elvileg ültetett, legalábbis lentebb van mint a nem SE 1.6 TS-ek. Kb azonos magasság a kettő.. A TI-k talán alacsonyabbak mindkettőnél. Jtd-hez nem láttam még gyári ültetett verziót, ennél lejjebb nem is tenném. :-)
Viki&Joe1462013-02-17 22:23:13 // 130701
Csak egyben adja,úgyhogy nálam nem játszik. :-)
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak