Fórum >> Típusok >> 145-146

Xixo2013-02-21 00:15:17 // 130800
És akkor kezdődik a xopás, ha találkozol egy jómunkásember szerelővel! :)
pb_2013-02-21 00:04:50 // 130799
Ahhoz 1 kicsit munkázni kell vele.))
Xixo2013-02-20 21:10:44 // 130798
Na igen, csak nem makulátlant kell elvárni.
István0022013-02-20 17:19:01 // 130797
Most nézem, hogy tied is fehér :)
Riki2013-02-20 17:15:35 // 130796
Van hozzá felújító , de nem nagyon érdemes vele kísérletezni.
Ali1452013-02-20 16:45:05 // 130795
segitsetek légyszi baj van a vezmodositommal 2000 alatt dízel Fettus hangja... lehet javíttatni, vagy újat kell mindenképpen venni? Előre is köszi Ali
BalintDkny2013-02-20 13:42:16 // 130794
45-46 gyári recaro. a régiekre szerintem gyárilag(úgy néz ki) van rávarrva a szürke plusz. melyik része szakadt a tiednek?
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-20 11:07:47 // 130793
hát nem kell teljesen kibelezni:D csak hogy a szőnyeget fel tudd venni itt-ott aztán alánézni:) ha bajos akkor kiszedni és lekezelni...a pénzt meg zárd el/be vagy az asszonyt:D
Viki&Joe1462013-02-20 10:57:32 // 130792
Na akkor ezt kigondolom,szerelőm is azt mondta,hogy megéri ha meg akarom tartani ilyennek,ő is se sűrűn lát ilyen ép példányokat(csak,hogy fényezzem magam meg a kocsit) :-D ilyen színben meg aztán pláne nem. Mondjuk a belsőre azt mondta,hogy ha már ott rozsdásodik akkor rég nagy a baj,ez nálam nem áll fent szerinte,de azért ne fizessek plusszba,szánjak rá egy napot és belezzem ki én,vegyek két flakon színtelen alvázvédőt és fújjam ki,majd vissza minden. Két flakon ilyen cucc max 5000 Ft. Kitalálom mi legyen,csak addig el ne kocsmázzam a lóvét na meg asszony előtt maradjon titok,ő meg felvásárolná valamelyik plázát :-D
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-20 10:48:47 // 130791
hát szerintem elég kívülről,de ha meg akarod őrizni olyan szépnek mint amilyen,akkor ennyit megérdemel...és akkor 5 évig meg talán még több is,nincs vele baj..
Viki&Joe1462013-02-20 10:45:53 // 130790
Köszi! Elsőre még csak megkérdeztem mit és hogy. Azt mondták alapból teljes alja,kerékjárati ívek,alul minden résbe fújnak üregvédőt,a küszöbökbe is befújnak meg az ajtókba. Ha belülről is akarom,akkor már egy nagyobb felárral számoljak,hogy padlókárpit ki-be na meg ott is ez a művelet,az nem része az alap csomagnak.
Viki&Joe1462013-02-20 10:42:54 // 130789
Na meg most így megnézve a kocsid képeit láttam,hogy más ülések vannak benne,azok minek az ülései? :-) Nem néznek ki rosszul.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-20 10:42:37 // 130788
jahh meg spanomnak a 155-ön ajtók alsó éle..
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-20 10:39:57 // 130787
érdemes érzékeny pont a sofőr és anyós ülés sínjének a végénél alul,valamint hátrébb a padló végénél,sárvédők leginkább a peremek miatt,szóval érdemes itt szoktak elkezdeni virágozni a 45/6-155-ök..
Viki&Joe1462013-02-20 10:38:13 // 130786
Tyűűű ez jól hangzik. Bár nem értem pontosan. A combtámaszra rá van varrva egy plussz szürke kárpitréteg? Mert ha így van akkor valószínű nem véletlenül van az rajta,gondolom alatta valahol szakadt. Ha nincsen szétülve, szakadva és nagyon ráérsz azt megköszönöm ha vetsz rá nekem pár pillantást és elmondod,esetleg dokumentálod,hogy milyen állapotban van. :-) Millió hála :-D
BalintDkny2013-02-20 10:31:25 // 130785
Én mindenképp megcsináltatnám, hajlamosak alul rohadni.
(Nekem van olyan kék ülésem kidobva, amit keresel, 146hoz, de lehet, hogy legózni kéne vele. A combtámaszon van egy plusz szürke réteg, ami szakadt, viszont így láttam, hogy alatta ott az ép kék szövet. Ha jó a kézügyességed, megnézhetem, hogy menthető-e)
Viki&Joe1462013-02-20 10:07:48 // 130784
Remek hírek.Úgy néz ki pénz áll a házhoz. Rengeteg dolog van amire lehetne költeni(felni,új tv,KOCSMA,ruha,kanapé,asszony,stb) Első az autó. :-) Sajnos ülést kell cserélnem meg a következő olajcserével,gyertyákat is,de arra már félre van téve a lé.Mivel teljesen gyári állapotban van az autó és ezt szeretném megtartani a felni sem izgat annyira,viszont gondoltam egy olyat,hogy egy teljes üreg- és alvázvédelem. Eddig én rozsdát nem találtam az autón,na meg ha szerelőhöz viszem ha olyan javítás van azt mindig mondom,hogy ha valahol rozsdakezdeményt látnak azt jelezzék,de még ők sem szóltak. Szeretném ha ez így is maradna. van valakinek erről véleménye,tapasztalata? Annyit tudtak nekem mondani ahol csináltatnám,hogy remek dolog,tartós,hangszigetelő,de kb 3,5-4Kg-al nehezebb lesz a kocsi. Engem inkább az érdekelne,hogy megéri,érdemes megcsinálni?
pb_2013-02-19 23:40:43 // 130783
Na igen, ebben is van valami, de azért aki keres talál.)
pb_2013-02-19 23:31:01 // 130782
Carstájlinra remélem felrakod.D
Xixo2013-02-19 17:04:23 // 130781
Pl neki mennyi esélye van? :)
Youri2013-02-19 16:59:29 // 130780
Nem beleugatásból,DE.....Aki ennyiből oldja meg ,az meg is érdemli ám.....
Xixo2013-02-19 16:49:34 // 130779
Ugyan nincs összehasonlítási alapom, de szerintem itt a magasság -vagy inkább alacsonyság- a probléma, mert ahol látom, hogy para lesz, ott 1-es, 2-esben szoktam közlekedni és ennek ellenére beérek (pl itt a földúton ahol a két keréknyom mélyebben van, mint a köztük lévő sáv).
Normális aszfaltos úton nem szokott gondom lenni.
mreni2013-02-19 16:46:51 // 130778
nem kell itt vitatkozni semmiről,te indítottad a "bulit"
ha képben lennél az autókkal kapcsolatban nem irkálnál hülyeségeket,hogy nincs hozzá alkatrész,meg a németek olcsóbbak meg sokkal jobbak stb....


Egyébként majd egyszer nézz alá pl egy golf -nak esetleg borának,hogy hátul miféle futóműve van :) utána majd beszélgetünk
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-19 16:41:51 // 130777
...ugyanis nem csak a magasságot kell figyelembevenni, hanem hogy mekkora terheléstől mennyit bólint még le. Vagyis a rugó magasságán kívül a rugóállandó is nagyon fontos. A rugóállandó a rugó menet anyagvastagságával köbösen változik.
Valószínű az a helyzet, hogy a jtd gyári rugója vastagabb anyagú, így ugyanakkora terhelésre kevesebbet is mozdul mint egy TS rugó. Ha vékonyabb anyagú a rugód, nagyobbat mozdul a futómű mondjuk egy kátyun, és rendszeresen lebólint ezt azt.
A Wartburgnál nem véletlenül tolómérőztem és számoltam tele 2 A4-es lapot mielőtt bevittem a rugókat a rugókovácshoz. Az ültetőrugók méretezésénél minimális követelmény volna, hogy az autó terhelhetősége ne változzon lényegesen, vagyis a gyárilag max tengelyterhelésen (közel) ugyanúgy üljön az autó, mint a gyári rugóval teljes terhelésen! terheletlenül pedig legyen meg a kívánt magasságkülönbség.
Xixo2013-02-19 16:39:12 // 130776
Passz, lehet. Majd kiderül, amikor kivesszük. Most csak az eibach felirat rémlik, de már arra sem esküdnék meg.
Előre biztos bekerül, az ami itthon van. A hátulját meg majd meglátjuk, ott 4 fővel se volt eddig para.
Martika832013-02-19 16:37:05 // 130775
Te meg próbálj már meg visszavenni az arcodból, mert csak támadsz folyamatosan, de még egy olyan épkézláb dolgot sem tudtál írni amivel legalább vitatkozni lehetne.
Xixo2013-02-19 16:34:55 // 130774
Az a baj, hogy aki nem ért hozzá (az emberek 90%a) és nincs egy normális szerelője (a 90% 80%-a), az bármilyen használt autóval be tudja szopni. És ehhez még nem is kell ipari hulladékot venni, csak elég hozzá egy olyan szerelő (általában ismerős ajánlására, nagyon rendes, megbízható szakember), aki rendesen lehúzza az embert. Egy szarolasznál aztán meg még könnyebb dolga van a laikussal szemben, mert hát ez szarolasz...
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-19 16:29:32 // 130773
Ez a képen látszik is, a tiednek az eleje van nagyon lent. Plusz a tied hátul könnyebb, mert 145.
Pont ezért erősen az a tippem, hogy nem jtd-be való ültetőrugóid vannak. Hátul mindegy hogy 1.4TS vagy jtd, kb ugyanannyit fog lejjebb ültetni. Elöl viszont erősen függ a motor súlyától! Úgyhogy lehet hogy -2cm-es TS-be való rugók vannak a tied alatt, ami a jtd vaskocka alatt kicsit megfeneklik elöl :-)
mreni2013-02-19 16:18:49 // 130772
azt hiszed hogy képben vagy,de fogalmad sincs miről irkálsz itt össze vissza.
Ha csak 300-ad volt akkor meg miért nem vettél egy fasza kis szakadt 1es golfot?
gondolkozz már egy kicsit... vagy legalább próbáld meg
pb_2013-02-19 16:17:10 // 130771
Fel kell generáloztatni.
pb_2013-02-19 16:12:47 // 130770
Lehet kapni normálisabb 45öt 300ért, csak ki kell fogni. Zsegmondból pedig ettől olcsóbban is lehet normálisat kapni.)
Xixo2013-02-19 16:03:55 // 130769
Gyári 185/60R14-es. Ez a zöldhöz képest fél cm eltérés, ha jól számolom (vagyis 1cm, de annak csak a felét kell venni). A jtdhez képest pedig 3,5, aminek a fele 1,75, azzal számolva hátul ott vagyok kb az ültetéssel, mint ő a gyárival. Elöl viszont sakkal jobban ül az enyém...
Xixo2013-02-19 15:57:48 // 130768
Ugyehogyugye! :)
És annyira nem is sok érte, ha tényleg makulátlan. A javítandó lepukkantakat adják 40 körül, már ha van egyáltalán.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 15:45:41 // 130767
gumiméret milyen? ez sokat befolyásolhat:D
Viki&Joe1462013-02-19 15:43:31 // 130766
Ezt már én is kinéztem magamnak. Jól mutatna a Bianco Polare 146-omon szerintem :-P
Xixo2013-02-19 15:41:07 // 130765
Xixo2013-02-19 15:36:57 // 130764
(úgy mértem, hogy a gumi tetejére ráraktam egy vízmértéket és annak az alja és a sárvédő közti távolságot mértem le)
Gábor145JTD2013-02-19 15:35:33 // 130763
Nemtom sokan mit várnak egy használt autótól...ha megveszed és használod akkor előbb utóbb költeni kell rá....inkább előbb..:)
Én meg se nézem mennyit költöttem rá.(ríva fakadnék:))...:) lassan ott vagyok mint amennyiért megvettem
Xixo2013-02-19 15:35:09 // 130762
Mértem egyet én is. elöl 3cm, hátul 5cm, köszöbnél 17cm, elöl 7cm (de utóbbi kettő csak kb, mert murván állok).

Így viszont nem nagyon értem, hogy hátul hogy lehet 5cm, ha a tiéd még kevesebb is?
Meg az eleje is csak alig van lejjebb, de az enyémmel mégse lehet átmenni még egy fekvőrendőrön se... Hogyezvanez? :)

Így viszont egyre jobban érik a gyári rugó visszaszerelésének esélye.
Gábor145JTD2013-02-19 15:30:37 // 130761
Ezek szééép árak:)
Én monroe db-át 20 ér vettem(UJ)
legjobb lesz ha máshol is érdeklődsz:)
Xixo2013-02-19 15:24:27 // 130760
Ha meg gyűröd bele a kmeket, akkor nincs mit tenni, cserélni kell a kopó dolgokat.
Én kb 130e-nél tartok, hogy ha a gumi-felni kérdést nem számoljuk (az még 160e, de abban benne van a felni, a sok görgőzés és a sok gumizás is). És ebben a legextrább dolog a turbócsőhöz vett könyök 7ezerért, amúgy komplett fékcsere, olajcsere, meg az elején a nagy szerviz.
Most ez sok vagy kevés? :)
Viki&Joe1462013-02-19 15:20:54 // 130759
Jaa meg volt nemrég vezérléscsere kompletten módosítóval,most jut eszembe csak nincs meg a számlája 100ezer valamennyi volt. Na az nem esett jól.,végülis így igaza van Warbinak,majdnem az áránál vagyok újra :-) Na de most már befejeztem,velem van tele a fórum. :-)
Viki&Joe1462013-02-19 15:15:45 // 130758
Ja,volt benne lengéscsillapító cserélve elöl-hátul,de azt elcseréltem a régi robogómra az autószerelővel,nem tudom mennyi lehet egy ilyen. :-) Kuplungomhoz még hozzá sem nyúltunk és panaszom sincs rá.
Viki&Joe1462013-02-19 15:10:07 // 130757
Na tessék:
Autó vásárlása:
560.000Ft (2010.05.21.) 176.318km, szakszervíz papírokkal igazolt vezérléscsere,termosztát csere 170.000km-nél volt.
Olaj és szűrők cseréje 16.100 Ft (még aznap) magam csináltam
Olaj és szűrők cseréje 17.900Ft. 180.014km magam
Olaj és szűrők cseréje 17.200Ft 195.135km magam
Önindító csere 34.000Ft 198.374km Alfa Franke,
Első betét és tárcsa + hátsó betét + fékcsövek
47.000Ft (2011.04.12.) 201.343km Alfa Franke
Gumiabroncs garn. 72.000Ft (2011.08.26) szereléssel,nem nagy márka (Maloya)
Olaj és szűrők cseréje 17200Ft 209.259km magam
Olaj és szűrők cseréje + bal féltengely + válóolaj csere (2012.11.14.)
52.700Ft 224.886km Alfa franke
Itt tartok most. Lassan 240ezer km. Itt majd gyertya is fog kelleni,na meg kell majd bele ülést vennem mert kiszakítottam véletlenül a legnagyobb bánatomra. Egy üzemanyagbetöltő ajtót+fényezés(letörte egy kutas,7000-ért ingyen tankoltam) + hátsó vontató szem takaró ajtót + fényezés,azt meg szerintem lelopták. Szerintem semmi nagy kiadás nincs benne csak a kötelezőek.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-19 14:59:44 // 130756
A TD-n én se cseréltem még mindíg lengéscsillapítót és a hidegindító behúzómágnesét se piszkáltam inkább, pont mert minek? Még biztonságosan szalad, és jól indul hidegen, fölösleges piszkálni. Pont ilyen lesz 5 év múlva is, mire beletekerünk vagy 20e km-t :-))
A jtd-re költött összeg se sok, hiszen viszonylag sokat is megy. 3 garnitúra gumi, 10 olajcsere, és máris fél milla körül beszélgetünk. Kuplung, két vezérléscsere, két fékgenerál, és szaladnak is a százezrek. Pont a futómű nem egy nagy tétel az egészben, a gyári luxusalkatrészeimmel együtt belefér egy garnitúra gumi árába amit összesen futómű szervízre költöttem. A "babusgatás" része is mondjuk tizede az össz költségnek, amit ridegtartáson el lehetne hagyni.
WarbiRunner (Gyuri)2013-02-19 14:46:26 // 130755
Pont ezt írtam, tényleg...:-S
Valamit félre értelmezel kicsit, próbálj rá más márkára, hátha az bejön, csak ezt tudom javasolni. Az Alfát hajítsd ki, úgyis csak még 300-at rá kéne költeni csak a futóművére, vegyél ebből a pénzből valami "megbízhatót" :-)
Lengéscsillapítót pedig újíttatni is lehet, töredék áron amúgy, vagy bontani, ami szintén jó megoldás lehet.
A boxert nem ismerem, de általánosságban a 145/146 futóműve borzasztó egyszerű konstrukció, egy jól hangolt "faék"...
Xixo2013-02-19 14:45:53 // 130754
Ferke is ezzel "vigasztalt"...
Majd lekapom a másikat is, oszt akkor lesz csak igazán tunying! :))
Xixo2013-02-19 14:44:37 // 130753
Ez is attól függ, hogy mennyit használod és hogy mennyire foglalkozol vele. Öcsém 3 éve kapott első autónak egy 1.6os Puntot 250ezerért (kb a legolcsóbb volt akkor). Na annak is vannak nyűgjei (fék csövek cseréje kompletten, fűtőradiátor, lyukas hűtő, xer lambda...), de hát lassan 20 éves autó lesz, mit várhatunk tőle!?
Ő meg pont annyit költ csak rá a kötelező szervizeken kívül, hogy menjen. Nem foglalkozik vele, használati tárgynak tekinti. (Mondjuk pestre, hogy hetente összekoccolják a lakótelep parkolójába én se vennék mást.) Ezzel szemben meg ha valaki vesz egy Alfát, amit elkezd családtagként babusgatni, az tényleg százezreket rá tud locsolni...
Szerencsére én is kezdem ezt kinőni. Pl a csúszós kuplungom már rég kicseréltem volna régebben, de most, hogy kéthavonta megyek 1000kmt, minek!?
Viki&Joe1462013-02-19 14:35:32 // 130752
Azért van itt fent pár boxeres,érdemes lenne megkérdezni tőlük,hogy mit merre érdemes. Nem hiszem,hogy minden egyes futómű alkatrész cserekor ráköltenek 300ezret. Boxerban én nem vagyok otthon. De már találtam egy webáruházat ahol 26ezer Ft-ra írják a Monroe elsőket.
DieselManiaco(NagyVad)2013-02-19 14:35:14 // 130751
most mit erősködsz mindenkivel szemben? semmi értelme,ha ennyire más az autók iránti beállítottságod és többre tartasz egy németet akkor minek is ülsz alfában? semmi értelme kardozhatsz,mi a másik oldalon állunk. a lengéscsillapító kérdésben meg ha egy kicsit szétnéztél volna akkor tudnád hogy vannak profi lengéscsillapító felújító műhelyek ahol 7500/db áron újítanak,hangolnak és minden kívánságod teljesítik,pl Lindor...
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak