Szeretem az érdekességeket, és jó hogy többen is megosztjátok velem a tapasztalataitokat. Ezzel csak az a kis baj van, hogy meglátásom szerint egy kicsit olyan "ahány ház, annyi szokás" érzete van a dolognak. Érvelésedet követve tényleg lehet, hogy jobb lenne mondjuk egy 0w vagy 5w hidegoldali viszkozitású olajat használni. Hasonló témában van amúgy egy
cikk is, amiben valószínű nem írnak nagy hülyeségeket. (Bár nem vagyok tribológus, hogy ezt helyesen meg tudjam ítélni.) Pont ezen okok miatt is lehetséges, hogy télre visszaváltok 10w40-re, de most nyáron kap egy esélyt a 10w60, ha nem jön be, akkor csere, akár hamarabb is, mint 10ezer km. Viszont. Még mindig fenntartom azt az álláspontomat, hogy a gyárban nem véletlenül jelölnek meg egy adott specifikációjú olajat ajánlásként. Igazából a probléma az hogy nincs senkinek több darab teljesen ugyanolyan 0km-es motorja amin le lehetne folytatni különböző olajakkal, különböző teszteket. Csak abban lehet bízni, hogy ezt anno a gyárban megtették és ezért lett az, ami az ajánlás. Az is érdekes, hogy ugye kezdetben a 2.0 16V-nek is 10w40 volt az előírása viszont több helyen is olyan infót lehet találni, hogy ez időközben 10w60-ra változott.
Egyébként igen, nem autópályázom állandó jelleggel, viszont többségében hosszú távon használom az autót, sportos vezetési stílusban. ;)
Amúgy köszönöm neked is, hogy hozzászóltál a témához, legalább így elég sok oldalról körül lehet járni a dolgot. :)