alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 18:00:17 // 88207
Köszi megnézem mindjárt.Nem kevertem,képletes volt.Mindegy ,hogy milyen multiméter?
cac2009-11-18 17:56:36 // 88206
Ehun egy link, itt a 2-12 alatt van a kormány alatti biztosíték tábla. Jól emlékeztem, a bal alsó lesz a Te reléd, a 12-es számmal.
Hogy mivel mérd ki? Hát mivel szeretnéd, hogy működjön. :))
Na jó, multiméterrel természetesen. 12v-ket kell, hogy kapjál. A relé meg füllel (kattan egyet) és kézrátétellel (érezhető, ahogy behúz az elektromágnes) tesztelhető.
(Egyébként tudtommal istennek nincs szárnya, legalábbis én még nem láttam. Az angyalokkal keverheted. ;) )
Hogy mivel mérd ki? Hát mivel szeretnéd, hogy működjön. :))
Na jó, multiméterrel természetesen. 12v-ket kell, hogy kapjál. A relé meg füllel (kattan egyet) és kézrátétellel (érezhető, ahogy behúz az elektromágnes) tesztelhető.
(Egyébként tudtommal istennek nincs szárnya, legalábbis én még nem láttam. Az angyalokkal keverheted. ;) )
cac2009-11-18 17:49:02 // 88205
Na kimértem Neked a cuccost. Nem fogsz örülni, de nem egyszerű a helyzet. Szerintem legalábbis nem úgy vannak a lábak, ahogy az ember gondolná.
No..alap állásában (tehát kis műanyag bütyök lent, fém biztosító bazz fent) a csatinak 3 pinje van. Azt hittem balról-jobbra lesz 1-2-3, de a mérés szerint nem. Az egyszerűség kedvéért maradjon ez a helyzet (tehát balról-jobbra 1-2-3), akkor:
1-2: 13,6 ohm (13 helyett)
2-3: 14,2 ohm
1-3 (tehát a két szélső): 25,3 ohm (23 helyett)
Ezek az értékek stabilak. A multiméter hozzáérintése után, szép lassan 0.1 ohmonként csökkent, és ezekre az értékekre állt be.
Szóval nálam van némi eltérés, de még nem vészes.
Remélem segített!
No..alap állásában (tehát kis műanyag bütyök lent, fém biztosító bazz fent) a csatinak 3 pinje van. Azt hittem balról-jobbra lesz 1-2-3, de a mérés szerint nem. Az egyszerűség kedvéért maradjon ez a helyzet (tehát balról-jobbra 1-2-3), akkor:
1-2: 13,6 ohm (13 helyett)
2-3: 14,2 ohm
1-3 (tehát a két szélső): 25,3 ohm (23 helyett)
Ezek az értékek stabilak. A multiméter hozzáérintése után, szép lassan 0.1 ohmonként csökkent, és ezekre az értékekre állt be.
Szóval nálam van némi eltérés, de még nem vészes.
Remélem segített!
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 17:03:01 // 88204
Ja és akkor a hab a tortára,vettem uj ledeket a műszerfalba,hogy még jobban világítson.
Kell az a kis sufni tuning:-)))
Kell az a kis sufni tuning:-)))
Longman2009-11-18 16:59:07 // 88203
SD- meg ne szólalj!!!!!!! :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 16:56:59 // 88202
Komolyan mondom ez a gép egyfolytában csak szívat,mire azt hinném,hogy mindent megcsináltam rajta,(kicseréltem a jobb egy kilincset,végre)addig a jobb 2 ablak nem akar lemenni,csak igen betegen.Még adok neki pár húzást,és elcserélem 64-re,ha igy folytatja.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 16:53:25 // 88201
Isten vagy szárnyak nélkül!Tudtam,hogy rád mindig számíthatok.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 16:52:27 // 88200
Köszi,de melyik a reléje?És mivel mérjem ki?
Buksi2009-11-18 16:14:55 // 88199
Fairlane udvara is így fog kinézni? :-))))
cac2009-11-18 16:12:51 // 88198
Szerintem nem. Vajon megöl SD érte, ha ideírom, hogy "de az olaszoktól minden kitellik"? :D
cac2009-11-18 16:11:44 // 88197
Már-már ez is szériahiba. :)
Legalábbis HosszúEmber és én is ezzel küzdünk.
1. Először vedd le a jobb szarv kupakját, és mérd meg, hogy eljut e a 12v a két kis rézlapig.
2. Nézd meg (asszem a bal alsó) relét, hogy katten e, maikor benyomod a párátlanító kapcsolóját.
3. Keress mérési pontot a fűtőszálon, és mérd ki a 12v-t.
Ha ezeket kipróbálod, tuti be tudod lőni, hol akad el a cucc. Ha mákod van sima relécsere.
Legalábbis HosszúEmber és én is ezzel küzdünk.
1. Először vedd le a jobb szarv kupakját, és mérd meg, hogy eljut e a 12v a két kis rézlapig.
2. Nézd meg (asszem a bal alsó) relét, hogy katten e, maikor benyomod a párátlanító kapcsolóját.
3. Keress mérési pontot a fűtőszálon, és mérd ki a 12v-t.
Ha ezeket kipróbálod, tuti be tudod lőni, hol akad el a cucc. Ha mákod van sima relécsere.
süsnye2009-11-18 16:11:38 // 88196
jah, az nem megy ki a kasztniból ott(?), akkor azt húzd ki a listáról ;)
cac2009-11-18 16:08:04 // 88195
Ööö, de miért befolyásolná a csomitartó kábeltörés a csomitartó előtt lévő stuffot?
süsnye2009-11-18 15:58:40 // 88194
biztosíték, csomitartónál kábeltörés, fűtőszálszakadás, kapcsoló beszarás, máshl kábeltörés...
SD2009-11-18 14:55:17 // 88192
ja tévedtem bocs az mégsem ott van:) őőő
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 14:39:50 // 88191
Kösz,csúcs,akkor már csak a közel 10000 darabból kell kitalálnom:-)
SD2009-11-18 14:37:24 // 88190
valamilyen termo bigyó
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 14:36:56 // 88189
Az ntc?Lefordítod?
SD2009-11-18 14:33:54 // 88188
beragadt az ntc, pöcköld meg hosszanti irányban, úgy hogy a gyújtás rajt van
süsnye2009-11-18 14:26:01 // 88187
hmmm... érdekes... de hát mindent én tudjak!!?? ;)))
niccse otta manualban egy másik teszt is? vmi folytonosság teszt is rémlik nekem, de most nincs előttem, a manual
niccse otta manualban egy másik teszt is? vmi folytonosság teszt is rémlik nekem, de most nincs előttem, a manual
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 13:56:14 // 88186
Nem tudja valaki séróbol,hogy a hátsó ablakfűtés miért nem megy,mik lehetnek a hibái?
Fairlane2009-11-18 13:02:43 // 88185
Ezek az indiánok tényleg ilyen hülyék amúgy.... Nem vicc....
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 12:30:27 // 88184
Egy cartárstól vettem a matrinyát.
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 12:29:22 // 88183
Simán alkotok,hallod,simán.Én ha akarok valamit akkor megcsinálom,ha tudom.
SD2009-11-18 12:19:25 // 88182
azért nem mondod komolyan hogy egy 155 valóban homméd kendácsolásra született???
(pedig milyen ügyes a fiú még a kormányt is átrakta jobbról balra:D:D:D)
De lehet én vagyok túl finnyás elvégre 200k körül sok szemetet meg lehet venni és meg is veszik és szét is faragják...
lehet hazamegyek és most én gyújtom fel a Piroskát, lefele úsztatva a dunán...
(pedig milyen ügyes a fiú még a kormányt is átrakta jobbról balra:D:D:D)
De lehet én vagyok túl finnyás elvégre 200k körül sok szemetet meg lehet venni és meg is veszik és szét is faragják...
lehet hazamegyek és most én gyújtom fel a Piroskát, lefele úsztatva a dunán...
cac2009-11-18 12:13:03 // 88181
Á! A home-made cuccok jobban bejövősek.
Arra gondoltam, hogy az alap zöld háttérvilágítás helyett berakok egy 1000 forintos pc -mondjuk kék- neont (ugyis 12volttal üzemel az is). A mutatót meg bontóból kukáznám ki valamelyik típusból. :)
Arra gondoltam, hogy az alap zöld háttérvilágítás helyett berakok egy 1000 forintos pc -mondjuk kék- neont (ugyis 12volttal üzemel az is). A mutatót meg bontóból kukáznám ki valamelyik típusból. :)
SD2009-11-18 11:53:57 // 88180
amerikaiaknak nem csak a lámpa figyelmeztetet a fékre hanem ki is írja:D:D:D rotfl:D:D:D
SD2009-11-18 11:50:46 // 88179
vagy mi ilyen kábel kötegelőkkel
SD2009-11-18 11:50:27 // 88178
amúgy ilyen, de épp az előző héten vittem foltoztatni mert elkezdett oszlani az alján a műanyag burkolat, és lógott minden... erre kiderült hogy pillanat szorítókkal van öszegányolva... na ennyit muterom szerelőjéről...
SD2009-11-18 11:49:19 // 88177
dehogyis csak kerestem valami hasonlót:D nem is néztem tényleg ez amcsi...
de elrettentő képnek akartam:D:D:D
de elrettentő képnek akartam:D:D:D
Longman2009-11-18 11:48:26 // 88176
Ez a szüleidé? Amcsi kivetel? :O
Longman2009-11-18 11:47:05 // 88175
Értem én, és köszi a segítséget, tényleg nagyon rá kellene jönnöm hogy jó-e vagy sem.
A manual így írja a hibakeresést:
- Turn the ignition kay to RUN
- Disconnect the connector of the Constant Idle Speed Actuator
- Verify a resistance of approx. 13 ohm between pins 1 and 2 of the Constant Idle Speed Actuator - ha nem ennyi, akkor cserés az alkatrész
- Verify a resistance of approx. 26 ohm between pins 2 and 3 of the Constant Idle Speed Actuator- ha nem ennyi, akkor cserés az alkatrész
Gondolom ezeknek az alapértékeknek kell lennie ebben a helyzetében. Csak nekem az bajom, hogy ugyan megjelennek méréskor hasonló eredmények (1-2 között 16, 2-3 között 26 ohm) de csak egy tized másodpercre, és utána 0.1 ohm marad. Namost azt nem tudom hogy ez így normális-e vagy sem..
A manual így írja a hibakeresést:
- Turn the ignition kay to RUN
- Disconnect the connector of the Constant Idle Speed Actuator
- Verify a resistance of approx. 13 ohm between pins 1 and 2 of the Constant Idle Speed Actuator - ha nem ennyi, akkor cserés az alkatrész
- Verify a resistance of approx. 26 ohm between pins 2 and 3 of the Constant Idle Speed Actuator- ha nem ennyi, akkor cserés az alkatrész
Gondolom ezeknek az alapértékeknek kell lennie ebben a helyzetében. Csak nekem az bajom, hogy ugyan megjelennek méréskor hasonló eredmények (1-2 között 16, 2-3 között 26 ohm) de csak egy tized másodpercre, és utána 0.1 ohm marad. Namost azt nem tudom hogy ez így normális-e vagy sem..
SD2009-11-18 11:44:39 // 88174

ennek széria felszereltég ilyet kell venni:)):P :D
SD2009-11-18 11:42:34 // 88173

találós kérdés mi látható a képen:)
cac2009-11-18 11:38:10 // 88172
Énis-énis-énis akarok fehér hátterű műszerfalbigyóót. Meg maybe pirosan-kéken izzó mutatót. :)
Tán a műszerfalra van valahol sablon (mondjuk ettől függetlenül szívesen veszek bárminemű linket), de a mutatóra ötlet?
Tán a műszerfalra van valahol sablon (mondjuk ettől függetlenül szívesen veszek bárminemű linket), de a mutatóra ötlet?
SD2009-11-18 11:28:21 // 88171
Nem vagy az a részletekkel pöcsölős típus:) Inkább ha elkap az ihlet alkotsz ugye?:)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 11:25:24 // 88170
süsnye2009-11-18 10:44:35 // 88166
minek számlap a lökősre??? ;)
süsnye2009-11-18 10:44:08 // 88165
Ha a szabályzón akarsz ellenállást mérni, ahhoz nem kell táp, tehát gyújtás, mivel poti van benne. Ha ellenállást mérsz, akkor a delejt a mérőműszer adja. Ha meg valamiyen módon úgy akarod megmérni, hogy rajta van a csati és a gyújtás, akkor egyáltalán nem biztos, hogy azt az ellenállást méred, amit akarsz
A zárt és nyitott állapotot elég könnyű előidézni... azon a lukon, ami a szívócsonkba csatlakozik benyúlsz vmi kis csahúzzal és el tudod mozdítani a szelepet, közben pedig méred az ellenállást (nyilván ehhez ki kell szedni).
A csatin meg nyilván azt tudod mérni, hogy jól vezérli-e a szelepet. De ennek is úgy van értelme, ha rá van dugva a csati és vagy vmi kivezetésen mérsz (pl. derót), vagy a csati hátuljába elvileg be tudsz úgy nyúlni, h hozzáférj a sarukhoz....
A zárt és nyitott állapotot elég könnyű előidézni... azon a lukon, ami a szívócsonkba csatlakozik benyúlsz vmi kis csahúzzal és el tudod mozdítani a szelepet, közben pedig méred az ellenállást (nyilván ehhez ki kell szedni).
A csatin meg nyilván azt tudod mérni, hogy jól vezérli-e a szelepet. De ennek is úgy van értelme, ha rá van dugva a csati és vagy vmi kivezetésen mérsz (pl. derót), vagy a csati hátuljába elvileg be tudsz úgy nyúlni, h hozzáférj a sarukhoz....
Fairlane2009-11-18 09:28:31 // 88164
Jóreggelt kihányok :)
Képet követelünk!!!! :)
Képet követelünk!!!! :)
alfarin(MAXIMUS SAPKAÁRUS)2009-11-18 09:14:44 // 88163
Jó reggelt elvtársak:-)Tegnap lefújtam az első lököst feketére,valamikor olyan színe volt,de most tök új lett.Most megyek fehér számlapot cserélni,hátha sikerül.
Longman2009-11-17 21:18:25 // 88162
Mert így áll a manual hibakeresésében.. Csak az alapján csinálom.
Zárt meg nyitott állást egyáltalán járó motor nélkül hogyan lehet egyáltalán előidézni?
Zárt meg nyitott állást egyáltalán járó motor nélkül hogyan lehet egyáltalán előidézni?
süsnye2009-11-17 20:58:00 // 88161
nem akarok megint beleszólni, de minek rá a gyújtás?? :))
Szerintem inkább zárt és nyitott állapotban kellene megmérni az ellenállást... a csatin meg feszültséget kellene mérni gyújtás alatt... szerintem...
Szerintem inkább zárt és nyitott állapotban kellene megmérni az ellenállást... a csatin meg feszültséget kellene mérni gyújtás alatt... szerintem...
cac2009-11-17 19:23:27 // 88160
Oksi! Én maga leszek a megtestesült hitelesség. :)
Longman2009-11-17 19:07:43 // 88159
Bocs az 5.-en! Ellenállást kellene mérni rajta úgy, hogy ráadod a gyújtást, leveszed a csatlakozót, és a szelepen megméred 1-2 és a 2-3-as lábakat. Elvileg az 1-3-on 13 ohm, a 2-3 lábakon pedig 23 ohm körül kell lenni, folyamatosan. De ha mást tapasztalsz, ne tartsd magadban! :)
Más? A hitelesség miatt 2 mérés kellene legalább.. :)
Más? A hitelesség miatt 2 mérés kellene legalább.. :)
cac2009-11-17 19:01:19 // 88158
Nem az 5.-en? ;)
Azt hittem az az alapjárati motor. Holnap megmérem jól. :)
Azt hittem az az alapjárati motor. Holnap megmérem jól. :)