Fórum >> Típusok >> 155

RoliQ42012-01-21 11:30:07 // 120882
Nekem soha nem világított... azt hittem ez ilyen:) aztán véletlen nekiütöttem valamit... és csoda történt világított... meglepődtem:) jah... de azóta se világít! :)
süsnye2012-01-21 11:02:52 // 120881
sztem nem a tápfesz a probléma, hanem a panel.. típushiba, nekem sem világít már egy ideje.. :)

a kapcsolási rajza kétoldalas, egyébként electrical & electronic diagnosis, oldal 26-11..
süsnye2012-01-21 10:53:05 // 120880
tegnap késő délután kezdett el esni, meg is maradt.. éjszaka semmi de most már megint esik vagy 2 órája és megmarad..
atesssz2012-01-21 07:33:53 // 120879
Aki megteheti :D
afri2012-01-21 06:09:48 // 120878
ma újra hátsó lengőkarcsapágycsere lesz! :-)
most a jobb oldalin lesz a sor! remélem eccerűbb lesz leszednem, mint a másikat ...
Marklar1552012-01-20 22:59:55 // 120877
Én meg inkább berakok egy másik panelt... :))
Joecee2012-01-20 22:49:24 // 120876
Én ilyenkor át szoktam forrasztgatni a csatlakozók lábait, illetve kondikat, meg amihez hozzá lehet férni.
Jó is szokott lenne, de csak egy darabig.
Fairlane2012-01-20 22:35:50 // 120875
A panelről válik le egy forrasztás valószínűleg...
Marklar1552012-01-20 22:35:19 // 120874
Ez a jelenség testhiba is lehet. Ha ez megnyugtat, akkor a 16V-n is csinál ilyet. Csak én nem parázok... :)
atesssz2012-01-20 22:27:05 // 120873
ha csak ebből jön a fesz, akkor van is egy eladó generátorom, nagyteljesítményű, TD-ből! :D

amúgy köszi, várom :)

Néha világít a háttérvilágítás, néha nem.
Marklar1552012-01-20 22:24:22 // 120872
Az egyik a klíma, a másik a hűtő ventié.
TSiga ( I am the TSIG)2012-01-20 22:13:42 // 120871
Persze, nem bonyolult. Holnap megnézem, mert lassan szundi. De egy kis segítség:


A fesz ebből a dobozból jön. Az autó elejében van a nagy fém izé mellett a nagy fém fedél alatt.
Fairlane2012-01-20 22:09:46 // 120870
Mindenki magából indul ki, mint tudjuk.... :)
atesssz2012-01-20 22:05:53 // 120869
Hali!

Valaki tud linkelni manuálból egy képet, hogy a digitális klíma panelje honnan kapja a háttérvilágítás feszt ha felkapcsoljuk a lámpákat az autón? :DD remélem nem fogalmaztam bonyolultan :D
TSiga ( I am the TSIG)2012-01-20 21:37:08 // 120868
Lemostad vagy részegen körbebrunyáltad? Mert nem mindegy. :-D
Fairlane2012-01-20 21:26:21 // 120867
Én újévkor lemostam... :)
TSiga ( I am the TSIG)2012-01-20 21:19:12 // 120866
Én sem vittem mosóba. De holnap megteszem! :-)
Thomika2012-01-20 21:01:25 // 120865
Hali!

Arra felétek van hó? Minket hetek óta riogatnak, de még semmi érdemleges nem volt. Dec. eleje óta nem mostam le a kocsit :(
süsnye2012-01-20 19:38:58 // 120864
kapcsolási rajz szerint 30A-s kell oda..
próbáld meg, max úgy jársz mint Marklar a napokban :))
süsnye2012-01-20 19:37:57 // 120863
van benne vmi.. :)
Svéd2012-01-20 18:48:02 // 120862
Az hogy tudom hogy mi a probléma,az már fél megoldás.:)
Fairlane2012-01-20 18:45:56 // 120861
Tehát akkor nem oldódott meg a probléma, hanem elodázódott? :))

A következő nagyobb döccenőnél ismét elszáll...
Svéd2012-01-20 17:38:46 // 120860
A relék tetejére van csak ugy rárakva,a bizti aljzat.Ja kontakt hiba,mert mozog a saru a csatiban,majd ki kell cserélnem az egész csatit.
süsnye2012-01-20 17:30:24 // 120859
hol van a 40es? a 30as bizti a klíma relédobozban van

viszont, ha csati mozgatástól rendbejött, akkor kontakthiba.. nem árt megvizsgálni, mielőtt úgy jársz, mint én
Svéd2012-01-20 17:24:15 // 120858
Nekem a motor térben egy 50-es,és egy 40-es bizti van,kicseréljem 30-ra?
Svéd2012-01-20 17:20:36 // 120857
Üdv,a ventillátor probléma megoldodott,a kesztyü tartó alatti csatit kelett megmozgatni,és már ment is.Az olajnyomásnál,meg szerintem a gomba ment el,mert ma nulla alá esett a mutató és ugy is maradt,de egyik olajnyomás lámpa sem világitott.
Longman2012-01-20 16:09:56 // 120855
HA-HA-HA.. megőrizzük..!
De úgy néz ki elviszik. Nem akarom elkiabálni,de valszeg jövőhéten szállítom.
Viszont, bontószökevény lesz.. Sajnálom..
Fairlane2012-01-20 15:48:53 // 120854
jaja... antenna nélkül még a kossuth rádijó se jön be rajta... :)
süsnye2012-01-20 15:13:43 // 120853
ja, az off-ot? :)
Fairlane2012-01-20 15:04:15 // 120852
A nagy fehéret.
süsnye2012-01-20 14:58:14 // 120851
milyen másikat?
Fairlane2012-01-20 14:34:48 // 120850
Ja, általában úgy szokott lenni, hogy 2-3 nappal később ér ide az az idő, ami most van Walldorfban... :)

Megyeget... még mindig szét kéne szedni a lámpákat pucolásra, de eddig gyenge voltam hozzá ebben a hidegben :) Meg le is kéne mosni, de ahhoz pláne...

A másikat kéne szerelni, arról különösebb előjelek nélkül tőben letört a tetőantenna...
süsnye2012-01-20 14:25:19 // 120849
azt sem, csak a szél miatt hídeg van.. tegnap volt itt sok eső..

verda hogy megy? semmi probléma vagy szerelnivaló? :)
Fairlane2012-01-20 14:18:53 // 120848
Fagy? :)
süsnye2012-01-20 14:13:38 // 120847
itt nem esik.. :)
Fairlane2012-01-20 14:11:40 // 120846
Dejószar esős idő van... :S
süsnye2012-01-20 00:04:57 // 120845
a venti működtetés:

süsnye2012-01-19 23:44:59 // 120844
ha esetleg van multimétered pár dolgot azért meg tudsz nézni..

legeslegelőször nézd meg a bitzijeit (motortérben van kettő, 50A és 30A, bár az 50A-s valsz jó, mert ha az ment volna ki, akkor más sem menne :) )

Ha ezek megvannak, akkor venti ki, 12V-ot neki (jelölés szerint), ha nem műxik, akkor meg is van a gond :)
Ha műxik, akkor mérd ki, h megkapja-e a 12V-t a csatlkozón.. a piros kábel folyamatos pozitív az akksiról, annak gyújtástól függetlenül 12V-nak kell lennie egy test-hez képest..
Ha nincs és a fent említett két bizti rendben van, akkor nézd meg még1x, h tényleg rendben vannak-e a biztik :) ha igen, akkor kábel probléma lehet, nem irigyellek.. :)
Ha megvan, akkor adj gyújtást és mérd a vkék kábelt egy testhez képest. Ahogy csökkented a fordulatszámot egyre nagyobb fesznek kell lennie (nekem a max 0,3V volt)
A vkék kábel a szabályzóból jön, a szabályzónak a klíma vez panel adja a jelet, egészen pontosan egy elektronikus feszültség osztó van benne (szal nem potméter) + egy hőmérséklet jeladó, de ez nem fontos..
Szal kék kábelen rövidzárat kellene mérni..
Ha OK, akkor nézzél testet a fekete kábelen, ami a szabályzóba megy..
Ha OK, akkor meg kellene nézni a vezérlő feszt, amit a kicsi fehér csatin keresztül kap (ez most nem megy fejből, mert azzal nem kellett foglalkozni)
Ha ez is OK, akkor valsz a szabályzó szart be..
Ki kellene venni ezt a szabályzó egységet (két csillagfejű fogja)..
Ha kiszedted, nézd meg a három érintkezőt (amire a sárga csati csatlakozik), hogy nem lötyögnek-e.. Ha vmelyik lötyög, akkor forrasztani kell..
Ha érzel hozzá affinitást, akkor szét lehet a szabályzót szedni. A műa fedelet le lehet pattintani az alu részről, de óvatosan, mert a hőjeladót a műa burkolat belsejében lévő lemezrugók szorítják a helyére valamint ki van kenve hővezető pasztával is.. a lényeg, h óvatosan, nehogy vmi eltörjön, vagy elrepüljön.. :)
Ha sikerül szétszedni, akkor meg kell nézni nincs-e megégve a nyák..

Így dióhéjban.. ;)
Fairlane2012-01-19 23:16:35 // 120842
Szóval először fröccsent? :D
Marklar1552012-01-19 22:49:56 // 120841
Én? :)))
Jut eszembe. A ferlén bordó összerakós 16V-n sem ment a venti. Mielött kiszenvedtem az ellenállást megnéztem a biztiket. Nahh a bizti táblán nem volt hiba. De a biztitábla mellett vannak lengő biztik. Ott 2db hiányzott. kicseréltem és "csoda történt" :)))
Viszont színhelyes biztit kell bele rakni...:)
Fairlane2012-01-19 19:48:21 // 120840
Nekem tavaly télen halódott a fűtésventim :)

Az anyósülés lábérben a ventihez menő kábeleket nézd meg, két csatlakozó is van egymásután, a műanyagon belül szeretnek megégni, megkontaktosodni.
Szintén nézd meg a mellette levő előtét ellenállást.
Jó esetben egy széthúzás-összedugás, plusz egy kis kontaktspray segíthet.
Svéd2012-01-19 19:32:30 // 120839
de én ehez hülye vagyok.
Svéd2012-01-19 19:31:56 // 120838
megvan.:)
Svéd2012-01-19 19:17:23 // 120837
hogy szervizelted meg a ventit,nem találom.
Svéd2012-01-19 19:16:14 // 120836
más egyenlöre nincs.igen a ventillátor,meg olaj nyomás probléma egyszerre jelenkezett.
süsnye2012-01-19 19:05:46 // 120835
bármulatos..
a ventit nekem is nemrég kellett szervizelnem (írtam is)..

ezek szerint számíthatok olajnyomás kijelzés problémára a közeljövőben (bár a gomba nemrég lett cserélve).. :))

viszont gondolom nem kell részleteznem, h miért kell az olajnyomás kijelzés problémának szintén minél előbb a végére kell járni.. :)

mondjuk ha a venti és az óra probléma kb egyszerre jelenkezett, akkor könnyen lehet, h az órának a ventivel összefüggő elektronyos baja van.. az óraegységen más szokatlan jelenség nem látszik?
Marklar1552012-01-19 18:04:39 // 120834
ahhh.
Az nem volt occó
-Vezeték, csak lecsúszott, kapcsoló, fűtés venti ellenállás, bizti, esetleg maga a motor...
-jobb esetben kezdődő olajgomba halál.
rosszabb esetben Svéd-harakiri.. :)
Svéd2012-01-19 17:42:29 // 120833
Ma megvettem a vízpumpát,szívtam is a fogam 72 euro volt.Tegnap óta nem megy a fütöventilátorom sem,nem tudom mi baja lehet.Az olajnyomás méröm meg nem mutat csak 2.5 bar-t 3500-as fordulatnál,idáig stabil 4 bar volt.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak