Fórum >> Típusok >> 156

Piritu - 1.000.0002020-07-23 20:36:01 // 155290
ez sajnos a sárga tengeralattjáró
Valami hibát észlel a vezérlő comp és vészüzemben van.
Ki kell olvasni és megmondja hogy mi a baja, onnan el lehet indulni a hibakereséssel.
TDI752020-07-23 20:05:14 // 155289
Sziasztok! 156 ban még nagyon újonc vagyok.
A gép 2.0 jts.
Ma hazafelé a szemembe vigyorgott egy cuki hibaüzenet.
[img1] [img2]

Szerintetek ez mi lehet? Elfelejtették közölni az autóval hogy volt neki olajcseréje?
TDI752020-07-23 20:04:41 // 155288
Sziasztok! 156 ban még nagyon újonc vagyok.
A gép 2.0 jts.
Ma hazafelé a szemembe vigyorgott egy cuki hibaüzenet.


Szerintetek ez mi lehet? Elfelejtették közölni az autóval hogy volt neki olajcseréje?
vargabi2020-07-22 18:18:01 // 155287
Köszi, majd megírom az eredményt.
Levee156SW2020-07-22 11:38:53 // 155286
Ha csak menet kozben hallani, tovabbra is javaslom, hogy mikor legkozelebb jelentkezik, probald az A-oszlop burkolat tovet kicsit elnyomni a muszerfaltol. ;)

Relebol meg az uzemanyagpumpae hallatszik be nagyon, de ha azzal gaz lenne, elegge megjelenne a mukodesben.

MES a Multiecuscan roviditese, a megfizetheto haztaji diagnosztikai szoftvere, amivel eleg sokmindent lehet felhasznaloi szinten is kezelni.
vargabi2020-07-21 22:58:59 // 155285
A fojtószelep ugye a motortérben van, ez a kattogás meg bentről, a kormány mellől jön, és egyébként kizárólag menet közben, úgyhogy azt meg sem tudom hallgatni,hogy kívólről egyáltalán hallatszik-e (bár szerintem nem).
A MES az a rádugott computer?
szeruuu2020-07-14 19:43:11 // 155284
Nekem is kb ott lehet hallani. 2200 fölött már semmi. Köszönöm mindenkinek! :)
Arslan2020-07-12 22:31:06 // 155283
Jó tipp, ex1.8 ts-emből is onnan jön a zizegés 2000-3000 fordulat között.
VKG231!!! (156+75)2020-07-12 21:47:17 // 155282
Igen, az hajlamos csörögni-zörögni. Anno az 55-nél horror hangja volt :)
Daveee10 Ɨ|ѯ2020-07-12 21:25:18 // 155281
Én is arra tippelnék. Sajnos az enyémben is zörög elöl az egyik fele 1600-2000 közti tartományban.
VKG231!!! (156+75)2020-07-12 18:11:37 // 155279
Katalizátor?
Az tud nagyon buzin csörögni...
VKG231!!! (156+75)2020-07-12 18:10:02 // 155278
Minden 156-ban van vezmód. Utánanézhetnél...

A leírtakra kicsit sem hasonlít a vezmód hangja. Az dízel azt kész.
Arslan2020-07-12 17:48:38 // 155277
Vezmód nem csörög-csattog. Szimplán dízel hangja lesz. Ha csak bizonyos fordulaton rezonál kipufogó környékén keresném a bajt. Ha állandó akkor kuplungszerkezetre tippelnék de ez így nagyon lutri.
Levee156SW2020-07-12 12:57:16 // 155276
Hello,

ahogy nezem, fl a gep, igy lehet, hogy a fojtoszelep nem talalja az igazsagot (MES-ben ellenorizheto, hogy sikerult-e feltanulnia, de nalam igy is neha elkezdi a kattogast).

Masik tippem az A-oszlop burkolat es a muszerfal talalkozasa -bar az azert kevesbe hangzik releszeruen,meg nyilvan nem jelentkezik allo helyzetben.
szeruuu2020-07-11 15:00:37 // 155275
Arra gyanakszok én is, hogy esetleg ott lesz valami bibi, de valószínű a jövő héten meg tudom mutatni a szerelőnek. Van benne vezérlésmódosító, de az is a motorfelújításnál lett cserélve.
vargabi2020-07-10 21:08:54 // 155274
Sziasztok! Ínyenc kérdésem van: A műszerfal bal oldala alól érdekes hang jön ki, rendszertelenül. Először azt hittem, hogy nyikorgás (mert olyan), aztán rájöttem, hogy inkább valami relé féleség nagyon gyorsan kapcsolgat. Van, hogy órákig nem, de van, hogy egyfolytában. Az érdekes, hogy a kocsi működésében nem veszek észre semmit. Kellene valami jó ötlet, mert így szerelőhöz sem vihetem, mert valószínűleg kiröhög. (Tele vannak olyan munkával, amiről tudják, hogy mi a gond és mit kell kicserélni, nem hiányzik nekik ilyen keresgélős szarakodás.) Szóval itt ülök, és várom a megváltást...
VV62020-07-10 10:09:29 // 155273
esetleg kuplungszerkezet kezd szétesni?
VV62020-07-10 10:08:44 // 155272
Nem, azok nem ilyenek. Van ezen vezérlésmódosító?
szeruuu2020-07-09 10:31:46 // 155271
Tegnap felnyitottam az elejét, és próbáltam megmozgatni, csak úgy felülről, ahogy hozzáfértem, ott meg se mozdult, meg magát a leömlőt is néztem alatta, de azt nem bírtam megmozgatni csak simán kézzel. Azt nem tudom, hogy esetleg a kuplungnál ilyen kinyomócsapágy, vagy nyeles tengely okozhat ilyen problémát? (Ha butaságot írtam, akkor bocsi, de annyira nem értek hozzá :D )
Piritu - 1.000.0002020-07-09 09:50:44 // 155270
A hővédő lemez nincs eltörve a leömlőn?
szeruuu2020-07-09 09:06:58 // 155269
Ciao!
A héten vettem észre, hogy valami csúnya csörgő hang jön a kocsiból. Ha álló helyzetben felpörgetem a motort, akkor nem hallom. Elindulás utána finom gyorsítás közben hallani, de csak olyan 2000-2200-s fordulatig. Ha kicsit jobban odalépek neki, akkor semmi hangja nincs. KB. 20000 km-rel ezelőtt volt felújítva a motorja még az előző tulajnál. Kuplungot nem érzem nagyon keménynek, inkább ilyen közepes erősséggel kell benyomni. Lehet esetleg ott a gondja, vagy a kipufogó irányába kellene indulni? Előre is köszönöm a válaszokat! 1.6 TS 1999 :)
gottfriedg2020-06-28 19:41:09 // 155268
Szia!
Nem vagyok egy szaki, de a hőmérséklet érzékelőjét ki tudod zárni, ha Multiecuscannel megnézed az élő adatokat.
nagyT2020-06-26 11:41:34 // 155267
Sziasztok. 1,6 Ts az alany. Be indításkor kb 10 percig a hűtőventilátorom teljes fordulaton megy,ami nem hiszem hogy normális. Mi lehet a baj? Venti ellenállás vagy hőfokérzékelő?
AlfaDavid2020-06-25 11:11:58 // 155266
Köszi a segítségeket, ezzel a Soudal Fix All-al teszek egy próbát hátha beválik.
Pár hónapja van ott a rés, tavaly még nem volt.
Levee156SW2020-06-25 10:33:10 // 155265
Szia,

en elsodlegesen a viztiszta SMX polimer ragasztot ajanlanam (pl. Soudal FixAll)- nem feltuno, ha 1-2 nem szandekolt helyre is kerul (ill frissen egy papirtorlo is elegsegesen visszatorli), es nem ad + vastagsagot, mint egy ujabb ragasztocsik, ha nem szedned vissza az egeszet.

Szomszedomnak kicsit megtolatott (atszakadt) PP lokharitott ragasztottunk vele a napokban, es megfogta elben.
(Kerdes, hogy akkor mi a viharbol lehet a csomagolasa :D - de itt mar ugyis egy ragacsos alapra indul a sztori - kerdes csak, hogy miota van elvalva-mennyi retek ment mar koze.)

Ha nagyon hardcore akarsz lenni, akkor ott a szürke Sikaflex 221 (ez poliuretanos), de sztem amennyivel olcsobb (ha jo helyen veszed), annyival nyugosebb is vele a munka.
liusz2020-06-24 21:24:58 // 155264
Nehéz ügy. A jobb küszöböm harmadjára lett talán jó, úgy hogy teljesen leszedtem mindig. A polipropilént nehéz ragasztani, meg a régi ragacs is ott van még (hol a vason, hol a műanyagon). Autófestékes szakboltban beszerzett kétoldali 3M ragasztócsík, ami beválni látszik nalám. Nehéz lesz szépre/jóra részlegesen javítani ezzel a módszerrel, de jobb lehet, ha be tudod csíkot gyógyászkodni. Ha le akarod mégis szedni figyelj arra, hogy elől is csavarozva van a kerékdob felől.
AlfaDavid2020-06-24 19:00:30 // 155263
Kép lemaradt.
AlfaDavid2020-06-24 18:58:53 // 155262
Helló!
Utasoldal felöli részen az elején (kb 30cm) kicsit eláll a küszöb burkolat, a kérdésem hogy van valamilyen karosszéria ragasztó vagy valami más amivel meglehet ragasztani levétel nélkül? Köszi előre is.
gyml2020-06-23 09:50:41 // 155261
Köszi! Ezt sajnos nem láttam. Visszaolvasom hátha találok benne érdekességeket. :)
liusz2020-06-23 09:39:27 // 155260
Az jutott eszembe, hogy talán az adott nyereg és főfékhenger felújító szettje megadja az átmérő millimétereket és az alapján már lehet saccolgatni mi várható.
gyml2020-06-23 08:40:23 // 155258
Csinálhatnánk egy trackdayes topicot. :) Van itt más is aki jár/menni akar/gondolkodik ilyenben? (Egy-két ember blogjában láttam már hogy korábban jártak páran)
gyml2020-06-23 08:05:29 // 155257
Mielőtt megvettem a féknyergeket olvasgattam a külföldi oldalakat. Ott írták hogy pályanapozáshoz ez mindenképp kell. Viszont a főfékhengert nem cserélték. A hátsófékre nem találtam leírást, ezért érdeklődnék itt hátha valakinek van tapasztalata.
liusz2020-06-22 17:56:23 // 155256
Ja és ugyanez történik, ha előre felrak az ember egy 0.45 mű-s betétet a mondjuk gyari 0.35 helyett, de hátulra nem.
liusz2020-06-22 17:46:41 // 155255
Pont ezt szerettem volna megérteni mi történik, ha előre feltak az ember egy ekkora féket és marad a hátsó mondjuk fl előtti+ fl előtti főfékhengerrel. Ekkor, ha az első féknyeregben pl. mondjuk annyi a dugattyú felülete, mint a gyári fl előtti nyeregben, akkor az eleje máris jelentősen túlfékezett lesz. (tárcsa hatasosátmérők arányában)Persze ezt kevésbé veszi észre az ember, ha egyenes vonalon vészfékez, de mondjuk részfékezés mellett egy kanyarban alulkormányzott jellegű lesz az autó viselkedése emiatt stb.
liusz2020-06-22 17:33:09 // 155254
Azt gondolnam, hogy egy jó ebd-s fékrendszernek az alpja egy egészséges tengelyek közötti fékerő elosztás kell legyen, különben mindig kellene korrigálnia.
VKG231!!! (156+75)2020-06-22 15:10:19 // 155253
EBD-s a 156 :) Legalább nem rohad össze, mint a 155-ön... :)))
gyml2020-06-22 13:39:49 // 155252
Ezért kerestem én is egy 166-osról Brembo nyergeket. A 330-as tárcsa egy jó betéttel már jobbnak tűnik, jobb lesz. :)
Levee156SW2020-06-22 12:36:44 // 155251
Ezzel most megfogtál - én a "nagy" nyergeket csereszabatosként vettem, amiből arra következtetnék, hogy a hidraulika oldalán nincs változás - de ahogy nézem, lehet, hogy a 276-os tárcsa bele sem fog férni? - és az ofszet is más. :/

Ami az alul/túlfékezést illeti, szerintem az ABS kocka fékerőelosztóként is üzemel - alattam még hátsó kerékre sosem kezdett dolgozni (kis FL SW 2.0).

Alapvetően pedig márkahagyomány, hogy a fékre a gyengék fegyvereként tekintenek (valószínűleg azon az alapon, hogy ha 1-1 ritka nagy beletaposásnál gyakrabban van rá szükséged, akkor bizonyára nem értetted meg az előadás lényegét, és/vagy a futóművedet/gumidat kéne előbb rendbe rakni) - szóval pusztán a gyári opciók cserélgetésével pálya - szinten (de talán még sportos utcain is) a nagyon kevéstől a kicsit kevésig tartó skálán tudsz szerintem mozogni.

Nálam elöl Brembo Sportmaxok vannak gyári 284 átmérővel, és valami igen kemény, fémes betéttel,ami már az autón volt, mikor vettem, hátul pedig egy komplett Textar szett.
Erre mondanám, hogy utcára már épp pont elég (beleértve a hirtelen kiállásokat a korlátozás nélküli Autobahn-szakaszokról is...), egyedül pedig még picit sportolni is lehet vele (inkább feeling- mint teljesitmenycentrikusan).
Minden más ettől csak felfelé van.
gyml2020-06-22 11:19:00 // 155250
Alfisti szerint 03/2002-ben volt a váltás



Enyémen a "kicsi" van és gondolkodom a "nagyra" váltáson.
Poló2020-06-22 10:16:42 // 155249
A GTA-n szerintem alapból 276-os volt hátul + nem az FL-től lett 330-as elől, hanem már korábban.
gyml2020-06-21 17:25:01 // 155248
Ez érdekelne engem is. Ha jól tudom a faceliftnél növelték meg a hátsó nyergek és tárcsák méretét. A GTAnál fl-ig 305ös tárcsa volt elöl és 251-es hátul. Fl-től 330-as tárcsa elöl 274-es hátul, tehát együtt nőtt a kettő. Vagy rosszul tudom?
liusz2020-06-21 16:39:18 // 155247
Hello.
A 3-as ponttal kapcsolatban merült fel bennem és kérdezném, hogy az 56-nál hogyan skálázták a fékrendszert? A nagyobb tárcsákhoz tartozó nyereg dugattyúátmérőjével és/vagy a főfékhenger átmérővel hangolták a fékrendszert, hogy ne legyen az egyik tengely a másikhoz képest alul vagy túlfékezett? Mi mivel váltható ki és kombinálható emiatt?
gyml2020-06-21 13:07:29 // 155246
Olvastam már és Kalizsoliét is de minden infó jól jön :)
aranytl2020-06-21 12:13:19 // 155245
Olvass bele Public Enemy és frusciante blogjába. Ők igazán komolyan benne vannak a pályás témában. Javaslom a V6 topicban kérdezz, ott több V6 tulaj olvassa.
gyml2020-06-21 10:35:23 // 155244
Köszi a tippeket.
1. Első körben a normál szilentek lesznek új lengőkarokkal és ha majd ezek kimennek akkor akarok strongflex/powerflexre váltani. Emellett a GTA stabilizátor rudakat. Ár beszereztem. :) Sajnos nagyon mást nem lehet a geometrián variálni ha utcai legális autónak szeretném megtartani. Ami még jöhet késöbb az a mostani eibach pro kit helyett a b14.
2. A felni egyelőre marad, a súlyát még nem mértem mert még rajta van a gumi.
5. Többen is panaszkodtak az olaj melegedésre, és építettek be olajhűtőt.
Levee156SW2020-06-21 09:41:16 // 155243
Hello, szinten nem konkret versenytapasztalat, de azert varialtam mar par dologgal, meg keresgelem minden autom hatarait, es nem ijedek meg az olajos keztol.

1. A tapadas sokkal inkabb fog fuggeni a futomugeometriatol, gumikeverektol/nyomastol/peressegtol, mint a szelessegtol. Egyebkent az Avon is jo cuccokat csinal, es itt egy jo ajanlat:
https://www.facebook.com/groups/439440849749962/permalink/1153360368358003/?sale_post_id=1153360368358003&app=fbl
8"-on en sem mennek 235-re.
A visszafogas pedig szinte csak a kerek tomegetol fugg (es mar megint: geometria, ill.a szilentek-foleg az also hatso puhasaga). 10 kilo alatti felnivel probalkoznek csak.
2. ld. fenn
3. hogy hatul milyen fek van, az majdnem mindegy (mig eloremenetben mesz korbe)- esetleg az fl. utani kisebb nyergekkel lehet rugozatlan tomeget csokkenteni -de eleg gyenge konstrukciok, en utcara is epp az fl elottieket keszulok feltenni.
4. 190 lonal sztem meg nincs jelentosege, foleg ha meglesz a brutal tapadas
5. en erre mondom azt, hogy a nagyobb csak jobb lehet - teny, hogy menet kozben szinte mindegy(foleg egy ilyen regi vagasu motoron, amibol nem sajnaltak ki az olajtoltetet), de palyanapon sok az uresjarat,es nem hatrany, ha alltaban sem fozi meg magat a technika.
gyml2020-06-21 08:02:53 // 155242
1. Igen, így gondolom én is ezért érdeklődnék mi az optimum. Egyébként most 235/40 r17 fulda sportcontrol 2 van a felniken, ezt szeretném cserélni.
2. Elég sok helyen olvastam hogy ezeket veszik meg a nankang ns2r-t. Netes leírások alapján szárazon nem tapadnak rosszul. Sajnos nem ismerek senkit aki használt ilyet és őszintén elmondaná a véleményét.
VV62020-06-20 21:13:19 // 155241
Sose mentem a 156-tal a HRingen, de azért megpróbálok okos lenni...
1. Minél kisebb átmérőjű a kereked, annál jobb a gyorsulásod. Minél szélesebb a gumid, annál jobb a tapadásod. A 8 collos felnihez túl szélesnek gondolom a 235-öst.
2. Ezek a Achilles, westlake, stb gumik annyit érnek, amennyibe kerülnek. Elsőre mindenki megveszi, másodikra már mást vesz. Kumho és Michelin volt, azokra nem tudok rosszat mondani. Yokohama még nem volt.
3. A fék sosem elég. ha van lehetőség nagyobbra váltani, tedd meg.
4. Nem szeretem a sperrt az FWD-autókon, de van aki meg igen; neked kell eldönteni. Először próbáld ki, ahogy van, aztán ha nem jó...
5. Amíg van menetszél, tök jó ez a gyári hűtő

Vannak itt igazi versenyzők (talán "kizzo" ) kérdezd meg tőlük is.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak