Fórum >> Típusok >> 156

Gabesz2011-02-09 12:43:11 // 117092
Az a Lég Mennyiség Mérő ugye? Hol találom, és mit nézzek meg rajta :-)
ystuc2011-02-09 12:19:33 // 117091
Állj be tolatva! :-)

LMM-et nézted?
Gabesz2011-02-09 12:18:01 // 117090
Sziasztok!
Néha csinál olyat az autóm, hogy nehezen indul. Beröffen, de leáll, és csak 4Xre indul be. Gyertya csere nemrég volt.
Ráadásul a garázs a házunk alatt van, és rükvercben felfelé kell kijönni, elég nehézkesen jön, egyszerűen elfogy az ereje. Ha közlekedek vele, nem érzem gyengének, csak ha ki kell állni vele, akkor jelentkezik.
GEORGE2011-02-09 12:13:20 // 117089
Nekem anno a 146ti-be volt 225ezer a motorgenerál. Ez az összeg a motorra ment, plusz költség volt még, a ki és be szerelés...
Fúrva, honolva új dugókkal, rendbe rakva hengerfej.....stb stb.
Ja és ebben benne volt a gyári akkor 80ezer Ft-os tömítésgarnitúra is, a legutolsó kis "O" gyűrűtől kezdve a hengerfejtömítésig.


A baj az, hogy aki nem ért hozzá, azt simán átvághatják evvel a felújításos dologgal, plusz nagyon nem mindegy melyik felújító végzi el a műveletet, mert rendesen el lehet Qrni...
Ferke2011-02-09 12:01:24 // 117088
Én lehet, hogy ebben az esetben már kombinálnék..egy fűzött blokkon látni a hengerfalat, a csapágyakat, a csapokat, mindent...ha az rendben van, akkor a fele majdnem lefaragható, és egy ilyen blokk cca 50-60-ért már megkapható szerintem....használt motort úgy gáz venni, ha nem látni bele...én minimum a hengerfejet és az olajteknőt lekapnám, ha egyben vennék, mert onnantól már nem érhet meglepetés...
dfg (Tanárúr)2011-02-09 11:47:00 // 117087
igen, ez egy komplett felújításra volt ár, fúrással együtt. akkor ezért volt az 250
Ferke2011-02-09 11:44:45 // 117086
Ja, és persze azért sem kellett új dugó, mert fúrni nem kellett, nem a hengerfallal volt a gond. Azzal együtt már igen, ott vagyunk a 250-nél.
De ilyen esetben én azt mondom, hogy akkor már nézni kell egy fűzött blokkot, jól átnézve....
Mike.2011-02-09 11:43:43 // 117085
A 250 kicsit durva ár, szerintem. Bár ha azt nézzük, hogy onnantól van egy tényleg tuti motor ami egy rendes gazdánál biztos elmegy még 200 e km-t. akkor nem is vészes. Egy bontott motor 100 , már lehet, hogy olcsóbban is lehet bontóból megvenni, de ott még mindig fent áll , hogy bármikor megállhat.
Ferke2011-02-09 11:42:33 // 117084
Ez persze egy nagyon baráti ár, ennyiért nem sok helyen csinálják meg, tehát a legtöbb helyen inkább közelít a 250 felé, ahogy tanárúr mondta, de én kicsit sokallom azért azt:) Főleg annak fényében, hogy a legtöbb helyen elkérik a jó pénzt, aztán vagy jó lesz, vagy nem...de inkább nem:)
Ferke2011-02-09 11:40:52 // 117083
Új dugó minek?:)) Hülyeségeket nem csinálunk:) Ha valamiből elég a bontott, akkor az pont a dugattyú:)
ekvapiris2011-02-09 11:40:09 // 117082
A 180 nem hangzik olyan vészesen... Ha minden benne volt, akkor egyenesen baráti. Fél év alatt akár össze is tudom kuporgatni. Csak ne kaptam volna megint közig birságot... :(
ystuc2011-02-09 11:36:01 // 117081
Ma találkoztam Alfi ex-156-osával.
dfg (Tanárúr)2011-02-09 11:29:25 // 117080
180-ban benne volt a fúrás, új dugó is?
dfg (Tanárúr)2011-02-09 11:27:54 // 117079
akkor végképp nem éri meg bontott motorral szarakodni. lehet ebben a 250ben nekem benne volt +1-2 apróság (lambda, LMM, vagy ilyesmi)
ystuc2011-02-09 11:26:45 // 117078
Fel volt húzva. De egyszerűen nem mozdult. Ma a fogóval is volt szenvedés, nem adta könnyen magát. :-)
ystuc2011-02-09 11:25:39 // 117077
És igen! Köszi, útmutatásod alapján sikerült kiszedni. Érdekes, hogy utána már könnyen mozog, az első mozgatás volt a nehéz. Lényeg, hogy kint van. Még egyszer köszi! :-)
Ferke2011-02-09 11:23:23 // 117076
Szerintem ezekkel az adalékokkal felesleges xarakodni, rendbe kell tenni az egységet, és jó lesz. Azért 250 kicsit erős egy generálra:)
Most lett kész egy 147, az összes kenceficével, vezmóddal, mindennel együtt 180-ban állt meg a kedves ügyfélnek, ebben benne a hf felújítás-síkolás, 16 új tőke és szelep, munkadíj...totál full új a motor...
Lambi1562011-02-09 10:10:15 // 117075
Tömör. :D
dfg (Tanárúr)2011-02-09 09:59:33 // 117074
Ha ennyire kész a motorod, és nem elcsöpögteti, akkor már ártani úgysem tudsz neki, úgyhogy tessék kipróbálni a metabond-ot, és a társait. hátha valamelyik megfogja.
dfg (Tanárúr)2011-02-09 09:58:01 // 117073
ha jól emlékszem komplett motorgenerálra 250-es árajánlatot kaptam. Nem tudom mennyiért lehet bontott blokkot venni, de az tuti lutri lenne.
Ferke2011-02-09 08:19:45 // 117072
Lehet, hogy az volt a para, hogy nem húztad fel teljesen? Ma már én is kipróbálom ezt, kíváncsi lettem:)
Ferke2011-02-09 08:19:02 // 117071
Teljesen egyet tudok érteni...egyik lutriból a másikba megy az ember ezzel:) Bár utána a kettőből már könnyebb egyet csinálni, csak hát így nem olcsó, meg gyorsabban is őszül a delikvens:))
Ferke2011-02-09 08:16:45 // 117070
A jtd nem olajevő, mint a pumpendízelek:)
Ferke2011-02-09 08:11:28 // 117069
Értem én, ilyen is van, de ugye a legtöbben nem nagyon tudnak ilyeneket intézni (nyelvtudás, rátermettség, stb hiányában) :))
Mike.2011-02-08 21:00:42 // 117068
Nem biztos, hogy egy bontott motor olcsóbb mintha ezt felújítanád.
Én biztos megnézetném és kérnék árajánlatot a javításra mielőtt vennék egy másik motort amiről semmit nem lehet tudni. Mi van ha a bontott motor, amit nem lehet a vásárlás előtt kipróbálni, szintén xar?
ystuc2011-02-08 20:36:04 // 117067
Na, ezt akkor most nagyon köszi! Holnap kiszedem. Hálás vagyok! :-)
Hardy2011-02-08 20:29:14 // 117066
Csak neked csak most csak itt, de sokba fog kerülni, mert a 9. emeletről kellett lemennem.
Húzd ki tövig a fejtámlát, különben nem fog menni. Úgy fordítsd el hogy a recék amik normál esetben előre néznek:
Igy álljanak:
A belseje tömör. Nekem simán kézzel kijött. Úgy látszik megerősödtem :-)

ekvapiris2011-02-08 20:05:15 // 117065
Köszi a válaszokat, akkor marad a 10w40 és gyűjtögetek egy bontott motorra :)
Liquid2011-02-08 19:49:53 // 117064
15W40 nagyon nem odavaló, ha nem futja komolyabb beavatkozásra, akkor tegyél bele olcsóbb 10w40-et, de ha ennyire eszi akkor ott valami nagyon nem kerek, mielőbb meg kéne nézni.
Piritu - 1.000.0002011-02-08 19:49:04 // 117063
Szerintem is, akkor ugyanott járhattunk :-))
Dévid2011-02-08 19:45:12 // 117062
Én is jártam már ott, szép hely. :D
Piritu - 1.000.0002011-02-08 19:43:57 // 117061
A Párducnak azért kell gázolaj, eddig úgy 7 liter 100 km-re. A Pók nem kap egy decit se! :-))
Holnapután felébresztem ,megyünk Várpalotára :-)))
Dévid2011-02-08 19:42:05 // 117060
Odagondoltam... Gázolajat sem? Jók ezek az új dízelek... :D
Kócosw2011-02-08 19:39:13 // 117059
mä megin? :DDD
Dévid2011-02-08 19:36:03 // 117058
Nekem volt benne 15W-40-es ca. egy évig, míg nálam volt (hogy előtte mi volt benne azt nem tudom, de fekete volt, érdes tapintású). Zabálta. Motorcsere lett, mert mikor kapott 10W-40-es olajat, beállt az olajszivattyú, melynek folyományaként eltört egy hajtókar ami szétmarta a főtengelyt. Persze ez gondolom egyedi eset, jellemzően mindig kifogom az ilyen dolgokat. :)
Blacky2011-02-08 19:33:01 // 117057
Kicsit figyelmetlenül olvastam a kérdésedet, de én nem tudom a választ. De látom volt segitséged:-)
Piritu - 1.000.0002011-02-08 19:31:18 // 117056
...eszi :-))

ez lemaradt
Piritu - 1.000.0002011-02-08 19:30:11 // 117055
Egyik sem. :-)
u.i.
koppp, koppp....
Dévid2011-02-08 19:28:23 // 117054
Emlékeid nem csalnak.
A "rendes" Alfád mennyire eszi az olajat? Csipegeti picit, vagy egyáltalán nem?
Piritu - 1.000.0002011-02-08 19:27:59 // 117053
Mert azt nem figyeli.
Egyszer azért mert a nagy teljesítmény miatt nehéz lenne megoldani fényerő csökkenés nélkül, másrészt meg feltételezik, hogy észreveszed, ha nem látsz :-))
Dévid2011-02-08 19:24:48 // 117052
Ezt vond kérlek vissza, mert megjárod.
És ne feszítsé, mert "kalaóz vótam a mávná 30 évig, meg ismerem apádat"! :DDDDD
Piritu - 1.000.0002011-02-08 19:24:31 // 117051
Olajokkal foglalkozó ismerősöd nem ártana, nem mondana marhaságokat.
A TS a Racing olajból fogyaszt kevesebbet, mert nagyobb fordulaton jobban bírja a gyűrődést, még melegen is tapadni tud. (Ha emlékeim nem csalnak 10W60-as a Racing)
Viszont egy kicsit sok az autód olajfogyasztása, agyár 1 liter/1000km-ben maximálja, afelett motorgenerál :-(
Esetleg érdemes lenne körülnézned bontott motorért. Itt is bontanak jó pár autót...
Piritu - 1.000.0002011-02-08 19:16:00 // 117050
"a legtöbben ráadásul nem tudják egyben kifizetni a vasat, így a kintről hozás kilőve" - talán meglep, de a Spider-t hitelre hoztam :-))
Kócosw2011-02-08 18:56:07 // 117049
meg öis tanulja :))
Gabesz2011-02-08 18:48:10 // 117048
Értem :) még tanulnom kell az autót
ystuc2011-02-08 18:28:12 // 117047
Na most akkor merre? Korábban az volt az infó, hogy a bal oldalit jobbra, a jobb oldalit balra... :-)
Holnap nekiesek még egyszer, de komolyan mondom, már a sírás kerülget. Így még semmi nem fogott ki rajtam.

Amúgy a tartórúd üreges, vagy tömör?
Dévid2011-02-08 18:19:07 // 117046
Mert azt nem jelzi, rendszámvilágítást, helyzetjelzőt tutira jelzi, meg még pár izzót, ami most nem ugrik be. A tompítottat észreveszed visszajelző nélkül is. :D
Rolcho2011-02-08 18:17:32 // 117045
Keress másik ismerőst!
A 10W-40 és a 15W-40 autópálya tempónál (emelt terhelésnél) nagyjából ugyanolyan vastag, a 15W-40 ásványi! Ha vastagabb olajat akarsz, indulj el szintetikus irányba 5W-50, 10W-60 fele a következő olajcsere alkalmával, és a szűrőt is feltétlenül cseréld ki! Mindenesetre érdemes lenne kideríteni, hol megy el az olaj!
osee_selespeed2011-02-08 17:31:28 // 117044
Az enyém is kezdett elválni, egy kis pillanatragasztóval lett beragasztva.
Vinnie2011-02-08 16:57:02 // 117043
Sajnos mind ilyen. Nem lehet vele mit csinálni.....
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak