Fórum >> Típusok >> 156

Mike.2008-01-05 20:18:57 // 55804
De az nem a kézifék hibája, henem mert mint az enyém is, nincs megcsinálva faxán. :-)
Azért rakták oda és találták ki, hogy használjuk és működjön.
GEORGE2008-01-05 20:18:15 // 55803
Azért nem egyformák a váltó áttételek...
Ha nem lenne jó így akkor biztosan nem javasolnák!
Gondold végig!
Az autó orral áll a lejtőn és ha R-ben van nehezbb átforgatni a váltó áttételen keresztül a főtengelyt mintha 1-ben lenne..
Forditva ugyan ez!
Mike.2008-01-05 20:13:30 // 55802
Én nálam meg főleg, mert meg sem tudom most mozdítani! :-))
Hiran ( no saurus Rex ;) )2008-01-05 20:13:25 // 55801
ÉÉééénnn behúztam a kéziféket. Mínuszban is. ( Bocs,nő vagyok).
Jól be is fagyta magát...jól rá is csesztem.
Anno megtanították,h kéziféket mindig ,de legalábbis legtöbbször, jól be is rögzült, és az első fagyos éj után van is gebasz belőle.
:/
:)
Poló2008-01-05 20:10:33 // 55800
Hátramenetben miért tartja jobban mint 1-esben? A főtengelyt előre is és hátra is ugyanolyan nehéz eltekerni, az áttétel is kb azonos a két fokozatban. Csak épp hátramenetnél folyamatosan nyomva van a tolatólámpa kapcsolója, ami annak nem tesz jó.

Barátnőmnek úgy tanította az oktató, hogy ha az autó eleje felé lejt az út, akkor jobb hátramenetbe rakni a sebváltót és úgy parkolni, ha a hátulja felé lejt az út, akkor egyesbe. Szerintem ez is egy nagy hülyeség.
Azt is tanította neki, hogy kéziféket állandóan be kell húzni, ha letesszük az autót. Ez is egy nagy hülyeség szerintem.

Elég akkor használni a kéziféket, ha jár a motor, az autóból pedig ki kell szállnunk, mondjuk jeget kaparunk, vagy garázsajtót nyitunk stb. Vagy ha áll a motor és meredekebb lejtőn hagyjuk az autót.
Néha napján kell használni a kéziféket, kell hogy mozogjanak a kötelek egy picit, mert különben be fog rohadni az első használatkor. Télen pedig akkor fagy be, ha hosszabb időre behúzva hagyjuk. Ha egy pár percre húzzuk csak be, mert mondjuk jár a motor és sebességbe rakással nem tudjuk rögzíteni az autót, akkor valószínű, hogy nem fog befgyni. Ha pedig parkoltatjuk az autót, akkor gyanítom, hogy nem fog járni a motor, ilyenkor jó ha sebességbe tesszük. Max ha olyan nagy lejtőn állunk meg, akkor behúzzuk és imádkozunk, hogy ne faggyon be.
Satti2008-01-05 20:08:53 // 55799
Piritu hsz-e eléggé kioktató volt, csak erre gondoltam, hogy nem kell lenyelni, és persze, nem felesleges, okkal van, de nem kell mindig használni, főleg minuszokban, csak ennyit akartam.
GEORGE2008-01-05 20:04:31 // 55798
Úgy jársz a legjobban ha komplett cuccot megveszed egy bontóban a csomagtér takaró alól.
Zsifi2008-01-05 20:01:28 // 55797
Bocs de én sem használok kéziféket és nem azért, h ne kopjon, nyúljon hanem azért mert feleslegesnek tartom. Abban is biztos vagyok, h Te sem úgy csinálsz ma mindent mint ahogy tanították!:) Ezért felesleges bárkit is megszólni!:)
Mike.2008-01-05 20:00:30 // 55796
Azért még nem kell keresztben lenyelni, mert máshogy gondolom a kézifék kérdést

Ez visszafelé és árvényes ám! :-)
Amúgy senki nem nyelt le, és ezen a témán már átrágtuk magunkat. Ha nem lenne fontos, az autógyárak nem építenék az autóba.
Jaa, hogy a te szokásod az, hogy nem húzod az okés, de nehogy bebeszéld itt nekem, hogy felesleges ez! :-)
Zsifi2008-01-05 19:55:41 // 55795
Ha nincs mire cserélned akkor minek emelgeted?:)
Attie2008-01-05 19:48:29 // 55794
Na akkor azt is kell néznem.
Satti2008-01-05 19:42:44 // 55793
Nem a vesszőparipám, csak egyszerű logikus lépésként mondtam, hiszen autót nem könyvből vagy használati utasításból vezetünk, néha lehet egyszerű praktikus dolgokat alkalmazni gond nélkül. Amennyiben nem egy meredek lejtőn áll az autó, akkor nem indokolt a kézifék, tőkéletesen elég sebességbe tenni az autót, főleg, ha rükvercbe van rakva, elég erősen tartja.
Azért még nem kell keresztben lenyelni, mert máshogy gondolom a kézifék kérdést.:-))
Az, hogy ki hogy tanulta annak idején, az is csak egy dolog, még a kormányfogásra is máshogyan oktattak, mint ami a valóságban praktikus, sőt azóta már az is változott, akkor meg semmi jelentősége annak, hogy régen, azt mondták, hogy minden parkolásnál húzgálni kell a kéziféket.
Na erről ennyit, aki akarja húzza be, én biztosan nem fogom, egyébként a többi példa ami fel lett hozva, eléggé marhaság, már bocsi, nem azért nem használok vmit, hogy ne romoljon el, hanem mert nem szükséges, amit kell, azt mindent használok, sőt van amit akkor is, ha nem muszály, én pl. a lámpát még a vérosban is be szoktam kapcsolni nappal, ha borongós az idő.
GEORGE2008-01-05 19:28:40 // 55792
Így igaz, emelő sincs a szettben...
Attie2008-01-05 19:26:51 // 55791
Azt nem tudom.
De egy hagyományos pótkerékkel nem lehet befürödni :)

Bár lehet, hogy akkor kerékemelő sincs a kocsiban, ha csak javítószettet adtak?
GEORGE2008-01-05 19:13:41 // 55790
Igen ez is igaz, bár a habfüggő hogy utána kukás a gumi vagy takaritás és használható tovább.
Mike.2008-01-05 19:12:58 // 55789
Biztos ott is van net!? :-DD
Jó utat! :-)
Attie2008-01-05 19:12:45 // 55788
De akkor nem vígasztal engem a ritka defekt, ha pont velem történik meg :)
És ha belemegyek egy csavarba és utána belenyomom ezt a trutyit, akkor utána állítólag dobhatom ki a gumit, míg egy gumis megcsinálná normálisan.
Mike.2008-01-05 19:11:27 // 55787
Hagyjad, ez a vesszőparipája! Úgy sem tudod meggyőzni. Szerinte az tök felesleges cucc benne. :-))
Mike.2008-01-05 19:09:47 // 55786
De beszélhetünk róla! Nehogy egy hét kimaradjon ebben a témában! :-)))
Piritu - 1.000.0002008-01-05 18:49:27 // 55785
Most egy darabig nem leszek, mert holnap megyek németbe, úgyhogy jó fórumozást mindenkinek!
cseri2008-01-05 18:46:25 // 55784
Az elmúlt oldalak valamelyikén volt szó az állófütésről. Na most jó lenne reggel csak inditás és lehetne porolni,
Piritu - 1.000.0002008-01-05 18:45:56 // 55783
Azért az a napi 5-10 összejön, km-től függetlenül.
Abban igazad van hogy ha kiszakad mindegy a km, viszont pont az előbb írtam, hogy akkor meg ki kell cserélni. Ahogy a fékbetéten látod hogy még mit bír a gumiharangon is látni.
Piritu - 1.000.0002008-01-05 18:42:41 // 55782
Nem szeretem az olyan megoldásokat, ami a hibát eltussolja.
Attól hogy nem húzod be még lehet szar. Meg kell csinálni, karban kell tartani.
Ilyen alapon mondhatnám, hogy régi igasság hogy nem kell felkapcsolni a lámpát, mert akkor nem ég ki, ha nem nyomkodom a kuplungpedált nem megy tönkre a kettős tömegű lendkerék, nem használom az ajtót mert odafagyhat a gumitömítés, stb.
A sebességváltónak kicsit más a feladata.
Amikor még anno vezetni tanultam nekem úgy tan-tották hogy az a rögzítőfék.
A kocsi könyvéről nem is beszélve, ahol a parkolás címszó alatt külön pontban írja hogy húzzuk be...
De lehet hogy nekem más könyvem van és ezzel a véleménnyel egyedül állok.
Zsolesz2008-01-05 18:41:55 // 55781
Ilyen van? Valakit nem érdekel a termo téma? :))
cseri2008-01-05 18:36:33 // 55780
A 80vanas évek közepén Beremenden daruztam, 6-kor kezdtem az indítást 11 volt mirre sikerült vágópisztojókkal felfüteni a tankót,hogy folyamatossan ketyegjen a berva. Most istenes helyzetben vagyunk mert a nafta nem dermed le .
Mike.2008-01-05 18:17:04 // 55779
Nálam sem megy fel mostanában a nagy mínuszokban a víhőfokmutató, de már nem érdekel ez a téma. :-)
GEORGE2008-01-05 18:09:59 // 55778
ja max két - három hónapot, mire alább hagy náluk a tartós -40 - 50 fok :-)
Mike.2008-01-05 18:07:13 // 55777
Akkor sokat nem is kellett várniuk! :-)))
GEORGE2008-01-05 18:02:32 // 55776
Na de ott komoly hideg vannak ám :-)))
Egyszer mutattak egy kamionos fuvarozós céget Szibériában.
Ott olyan hideg volt hogy éjszaka is járatták a motorokat.
De nagyon sok kamaz billencs meg platos gép volt a telepen
Amelyik leállt és nem vették észre az már csak akkor indult ha felengedett a fagy :-)
Satti2008-01-05 17:55:38 // 55775
Régi egyszerű igazság, hogy télen fagyban sosem kell behúzni a kéziféket, hanem seb.-ben kell hagyni.
Zsolesz2008-01-05 17:51:06 // 55774
Én múltkor a film múzeumon láttam egy filmet. A régi bp-i közlekedési vállalatról volt benne szó. Ott a buszokat télen éjszakára le sem állították :)
cseri2008-01-05 17:28:45 // 55773
Itt olvasgatva csak azok a hibák jönnek el mint nekem, tehát megnyugodhatok. Ahogy george írja valószínü tipus hibák. A hideg kezdete óta nem mozgatható a kézifék. Ja és a melegedésről nem is beszélek .Amit írtok azok szerint meg termo. csere minek: Tegnap volt egy film a nagy szibériai utazásról, ott a polgár kabátokkal takarta be moszkvicsot és lecsukta a motorháztetőt. Azt hiszem követem a példáját.
GEORGE2008-01-05 16:26:13 // 55772
na jó de nekd kevesebb kézifék húzgálás jut egy km mint a többségnek.
Amúgy ha kiszakad a gumiharang akkor mind1 hogy 20ezer vagy 100ezer van benne be fog fagyni..
GEORGE2008-01-05 16:25:11 // 55771
Nekem soká melegszik be....kilométerben olyan 8-10km kell neki.
Piritu - 1.000.0002008-01-05 16:06:52 // 55770
A mjet tulajokhoz lenne kérdésem, hogy kinek milyen gyorsan melegszik be a gép hidegben?
Piritu - 1.000.0002008-01-05 16:04:59 // 55769
Ja és még a megtérésem előtt is volt pár OFF (trabi is több) többszázezret mentem velük, de ott se fagyott be soha.
Piritu - 1.000.0002008-01-05 16:03:09 // 55768
Mit csináltok a kézifék bowdeneitekkel???
146-on 190e km alatt egyszer fagyott be, akkor is a hátsó gumiharangot szabtam ki valahogy szerelgetés közben, én voltam a hunyó mert mikor észrevettem ki kellett volna cserélni, nem halasztgatni a dolgot.
147-en 127e km, 156-ok most már 100 felett semmi. Pedig mindig behúzom. Nekem még azt tanították hogy így kell megállni.
A szervízen amikor felemelik a kocsit mindig megnézem a gumiharangokat.
Poló2008-01-05 15:49:01 // 55767
Nekem a jobb felső lengőkarért nem akarták átengedni a vizsgán az autót. MOndták, hogy kopog. Levizsgáztak egy suzukát, majd vissza az enyém. Mutatják, hogy kopog, majd mondja a muki, hogy végülis átengedi, ettől nem balesetveszélyes az autó, meg úgyis tudja, hogy ki fogom cseréltetni. Huuuuuhhhh, levert a víz...
Csöri2008-01-05 15:39:46 // 55766
Azoknál nem nagyon van gond.
Csöri2008-01-05 15:38:25 // 55765
Műszakira ki kell cserélned.
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-05 15:35:45 // 55764
semmi befagyás, se beragadás...
Erhard 242 (Pure Energy)2008-01-05 15:35:09 // 55763
így van, nekem a gyárim 40cm-et megnyúlott vazz az hittem csörgőkígyó :))....a másik oldali meg kiszőrösödött...
most olasz van fennt a kettő együtt 6-7 rugó és tökéletes...
Zsolesz2008-01-05 15:34:16 // 55762
Majd előtte belehelem :)
GEORGE2008-01-05 15:33:12 // 55761
Igen igen az kimaradt, de akkor a 166-os hogy áll a kézifék kötéllel?

Illetve rámondhatjuk úgy álltalában minden autóra, vagy csak az olaszokkal van ilyen téren gond?
Poló2008-01-05 15:32:46 // 55760
Nem lehet, hanem biztos.
Zsolesz2008-01-05 15:31:01 // 55759
Na az elég durva. Ennyim most lehet nem lesz erre. Akkor marad a sebességben hagyás a télen. Csak a februári műszaki lehet gázos így.
Csöri2008-01-05 15:29:47 // 55758
A 147-et kihagytad.:)))
Csöri2008-01-05 15:28:54 // 55757
Kb 15 körül van a gyári bovden.
perdix2008-01-05 15:25:05 // 55756
Jól tudom titkolni, mi?:-))))))))))))
Poló2008-01-05 15:24:39 // 55755
Ofi nekem azt mondta, hogy amit eladott nekem, az olyan, amit ő is beletenne a saját autójába.

Erhard volt, akinek megnyúlott a kötél

Nekem pedig azért kellet cserélni, mert a jobb hátsó kereket nem fogta, meg picit lógott is az egyik (mármint kötél, nem kerék :))) )
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak