Fórum >> Típusok >> 156

alfista78rg2019-09-21 10:13:25 // 155032
Szia! Az enyem V6 SW Eibach rugokkal E: 36, H: 35,5
A cimboram V6 sedanja (ultetett) E: 34,5 H: 36
A sajatom kicsit gyanus hatul, olyan, mintha terpesztene kicsit. Szerintem jobban is allna neki 1-1.5 cm plusz.
VV62019-09-21 07:47:10 // 155031
Azóta mértem még kettőt, ott is hasonló - 36 és 37cm - volt a távolság.
Van esetleg valakinek Ti-futóműves vagy ültetett 156? Azoknál mekkora távolságot lehet mérni?
aranytl2019-09-19 23:01:24 // 155030
Ja azért írtam kerékméretet és nyomást, mert a betonpadlótól mértem. Elöl 66, hátul 69 cm az ív, kerékközép elöl 30, hátul 31 cm a padlótól. Ebből számoltam ki, de rájöttem, hogy középtől fölfelé nem számít a kerék paraméterei. Na jó, késő van.
aranytl2019-09-19 22:51:22 // 155029
Elől 36, hátul 38 cm. Gyári rugók, 205/55R16 nyári gumi 2.3 bar. Üres csomagtartóval, hátul 2 gyereküléssel, ami kb 25 kg :)
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-19 21:12:49 // 155028
Hát komoly esély van rá, hogy az egész világon csak ő lophat ilyesmit, figyelemmel az elkövetés helyére...

"Fellélegezhetnek az V. kerület márkaemblémái, felnikupakjai, a BRFK rendőrei azonosították és elfogták H. Istvánt, a "szenvedélyes" márkajelzés-gyűjtőt."
VV62019-09-19 21:08:11 // 155027
Meg tudná valaki mérni a saját autóján (156 sedan) a kerék középpontja és a sárvédőperem közti távolságot elöl-hátul? Nálam 37cm és 36cm - csak már nem emlékszem, melyik-melyik...
VV62019-09-15 12:13:34 // 155026
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/09/15/rendorkezen_a_belvarosi_emblemagyujto/

talán épp ő volt...
axel2019-09-14 18:17:19 // 155025
Sziasztok! Nem ide tartozik de hátha olvassa az illető. Szombathelyen lelopták a szelepsapkáimat. Természetesen Alfa emblémás volt.
Kb. Ezer!! 1000 dicsőséges magyar valutába kerül. Ha elkéred örömmel oda adtam volna. Legközelebb ha ilyen árba van kedved lopni komolyan megveszem neked :)
Szerencsére csak nevetni tudok rajt ennyi pénzért valaki kockáztat :)
Public Enemy2019-09-12 18:17:47 // 155024
Nem olvastuk még ki. Nem világít a lámpa, illetve amikor világít, akkor nem is indul be a motor. Utána pöcc-röff és semmi hibajel. Valami érzékelő lehet, amint lehet rádugjuk gépre!
Roll19832019-09-12 11:44:37 // 155023
Ez nem szögelfordulás érzékelő probléma? Nálam csak nagyobb kanyarokban dobálta be a hibát és ott is csak az egyik iránynál. Ha jól emlékszem nálam is volt régen ilyen hiba és az oldotta meg, hogy újra kellett kalibrálni MES-sel.
Piritu2019-09-12 10:21:42 // 155022
Kiolvastátok? Ha világít a lámpa annak hibkód nyoma van. Onnan egyszerűbb lenne elindulni.
Public Enemy2019-09-12 09:45:09 // 155021
Ugyanez van nekem is, középre a kijelzőre is beteszi a hibajelet.
Legutóbb csak harmadszorra indult be, miután levettem-ráraktam a gyújtást!
Engem is érdekelne, hogy mitől csinálja!?
Rolee19862019-09-11 18:15:49 // 155020
Nem nincs összefüggésben..
Gergő-1562019-09-11 17:13:39 // 155019
Szia!

Van esetleg a kormány tekerésével összefüggésben? Nekem onnan eredt a hiba.
Rolee19862019-09-11 17:03:18 // 155018
Tökéletesen működik minden...
Béci Ɨ|ѯ2019-09-11 15:51:11 // 155017
A km-órád működik ilyenkor? Elsőre az ABS jeladókra, vagy az ABS tömb hibájára gondolnék.
Rolee19862019-09-11 14:02:24 // 155016

Üdv!
Segítségeteket szeretném kèrni, hol keressem a bajt? Rendszeresen előjön ez a hiba! De minden esetben gyújtás le, majd újraindításkor eltűnik. Gyakorta akkor fordul elő, ha rosszabb úton járok, de van hogy spontán kigyullad a jelzőlámpa. Van amikor fékezéskor jön elő. Ötlet? Előre is köszi! :)
Gergő-1562019-09-10 21:49:46 // 155015
Sziasztok!

Sajnos gondom adódott az autóban a (gyári) xenon világítással. Próbáltam keresni a fórumon a témára, de nem találtam semmit (szerintem én bénázok, ezért elnézést, ha már volt). A jelenség egy hete ütötte fel a fejét: bekapcsolom a tompítottat és a jobbos hol bekapcsol, hol nem. Ha éppen olyan a kedve és bekapcsol, akkor világít rendesen, nem alszik el. Ha pl. kikapcsolom és utána rögtön vissza, akkor nem világít a jobbos. Ma délután volt egy kis időm és gondoltam, hogy keresek hibaokot és kicserélem a két lámpatest alján található ballasztokat (szürke fém cigisdobozok), de a jelenség ugyanúgy fenn áll (a jobbos hol bekapcsol, hol nem), plusz még hozzájött az, hogy így nem szintez automatikusan. Így most nem tudom milyen következtetés vonjak le a dologból. :) Úgy gondolom, hogy visszacserélem a két ballasztot, hogy szintezzen legalább. Viszont, ha nem oldotta meg a csere a problémát, akkor a lámpatestben lévő trafó a ludas elvileg. Van valamelyikőtöknek ilyen jellegű tapasztalata?

Nagyon köszönöm a segítséget!
Chris322019-09-10 18:53:02 // 155014
Nekem az 1.8 TS-em járt így, amikor fojtószelep ház leszereléséhez az akksisaru levétele nélkül lehúztam a motorvezérlő két csatiját. Az egész elektronika megbolondult és hibás adatokat írt. Egy alapjárati program visszaállítás segített rajta. A lefulladás és a hidegindítási problémám meg akkor jelentkezett, amikor az alapjárati motor hátulján lévő kis fedelet elengedte a ragasztás és leesett róla. Gondolom lepárásodott a belseje.
Juve1562019-09-10 08:37:06 // 155013
Igen, benzines!
emmzolee2019-09-09 23:38:14 // 155012
Hi.
Benzinesed van? Amit itt leírsz, az pontosan az AC hibájára utal. Meg kell mérni az üzemanyag nyomását. Ha csak 2-2,5 bár akkor az kevés. Ilyenkor a visszatérő üzemanyag csőnél semmi nem megy vissza a tankba. Itt percenként 1.3Liter lenne az elfogadott amikor a kocsi alapjáraton ketyeg. Az új AC 4-5.5 bárt tud. Ezek után minden a helyére áll, főleg a hideg motor is használható lesz, nem fullad meg szenved.
Piritu2019-09-09 06:59:50 // 155011
Már nagyon sokan próbáltak más cuccot, aztán mindig a Bosch lett a megoldás, annak jó a karakterisztikája.
Juve1562019-09-08 22:29:24 // 155010
Mi a legegyszerűbb módja a légmennyiségmérő tesztelésének? Hibát nem jelez, csak hideg , hűvösebb időben indítás után ha indul mindjárt akkor lefullad illetve néha néha 4, 5 ezres fordulatnál megtorpan egy pillanatra.
Juve1562019-09-08 21:47:22 // 155009
Nem tudom milyen légtömegméret vettél de én is kaptam egy vadi új Starlinet és be lett szerelve és az autó alapjárata fel le ingadozott illetve le is fulladt a kocsi. Olyan volt mint amikor lehúztam a csatit hiába volt beszerelve a Starline, mintha benne sem lett volna.
dragon752019-09-07 17:44:40 // 155008
igy kezdödött aztán ki lett cserélve pár dolog és rosszabb lett az új alkatrészt után.
Kazes☻2019-09-07 17:36:47 // 155007
"Van egy megoldatlan problémám. 1.6 ts elkezdett dadogni aztán sokszor le is ált
menetközben
." - csak ezért gondoltam. De akkor bocs, biztos félreértettem.
dragon752019-09-07 17:32:53 // 155006
nem fullad le . nagyon magass az alapjárat.
dragon752019-09-07 17:31:35 // 155005
Lehuzom akkor is ezt csinálja nagyon magass az alapjárat folyamatosan pörög fel 3000 ig. Gyanitom motorvezérlö ment tönkre lehet.
Kazes☻2019-09-07 17:30:50 // 155004
Csak a harákolás, lefulladás miatt gondoltam... hasonlóan viselkedett ennél is.
Kazes☻2019-09-07 17:28:53 // 155003
Pedig ezek szerint muszáj lesz! :)
dragon752019-09-07 17:23:24 // 155002
Szerelöm is kábelra gyanakodott. De azt ellenörizni nem egyszerü feladat
Piritu2019-09-07 17:20:27 // 155001
Jó lenne tudni hogy milyen motor van a kocsiban. Az euro 2-es nekem is mindig azonos hőmérsékletet mért álló helyben, csak indítás után állt be.
nincs elszakadva az LMM csatijában a kábel?
dragon752019-09-07 17:13:47 // 155000
Hibának a diagnosztika légtömegméröt ir. Szerelömnek az is gyanus hogy állandoan 48 fok külsö hömérségletet mér a légtömegmérö a régivel is és anélkül is.
Kazes☻2019-09-07 17:05:39 // 154999
Talán ezt is érdemes lenne ellenőrizni.
dragon752019-09-07 16:53:31 // 154998
Ha rádom a gyujtást és még be sem inditom már ég a hibajelző lámpa. Ennél komolyabb a baj. Menet közben a 3000 ezer fölé is megy a fordulat ha alapjáraton felakad.
Dévid2019-09-07 16:20:05 // 154997
Nézd meg a fojtószelep és a légtömeg mérő közt a csövet, nincs-e kirepedve. A harmonika cső szokta megadni magát, az okozhat ilyen gondot.
VV62019-09-07 12:40:48 // 154996
Inkább fals levegőt kaphat.
dragon752019-09-07 12:24:20 // 154995
Üdv! Van egy megoldatlan problémám. 1.6 ts elkezdett dadogni aztán sokszor le is ált
menetközben. Szerelőm kicserélte az üresjárati szelepet kis javulás lett volt alapjárat de mindig ingadozott de megjelent hibának a légtömegmérő. Aztán kapott új légtömegmérőt lamdaszondát és rosszabb lett . Alapjárat kb 1800 és ingadozik 2500 ig is és fölé is. És légtömegmérö hiba ujra megvan pedig új. Nem tudja mi lehet a gond szerinte vagy kábel vagy motorvezérlő hiba. Hiába törli ki a légtömegméröt ujra hibának tünik fel.
Lehetséges hogy motorvezérlő sérült ?
Juve1562019-09-05 14:26:10 // 154994
Üdv! Valaki meg tudná mondani, hogy 156 JTS-ben,hol van a beszívott levegőnek az érzékelője, jeladója? Hol kell keresni? Még nem néztem meg ma meg holnap nem nagyon van időm, emiatt is írtam először ide, hátha nem kell keresnem majd:-) Köszi
Levee156SW2019-09-04 22:58:38 // 154993
A motorfeken fustoles miatt szelepszarszimmering tuti.
Egy nyomasvesztesegmerest megerne,hogy nincs-e gyurutores.
Ha nincs,akkor szerintem is 10w60-egy ilyen regi vagasu,sportos motornak artani biztos nem fog, es 2 dl/1000-re lemehet, ami teljesen jo.
(En a 2L/12000-el vidaman elvagyok).
Piritu2019-09-04 13:23:59 // 154992
A 2.0-ra 10W60 a gyárí előírás kb 2004 óta.
Abból kevesebb fogy de kétlem hogy neked megoldja a prolémát. A Spiderem 0,6l/1000km-nél járt amikor kipróbáltam egy magasabb teljesítményszintű Motul olajat (10W60 volt az is), azzal 0,4-ér esett vissza. A vége bontás lett, a 60ezret futott motor kapott új gyűrűket, szelepszár szimeringeket és hajtókar csapágyakat.
Az ok pedig egyértemlűen a németek szakértelme, mert 5W30-al járatták az autót.
Chris322019-09-04 13:04:28 // 154991
Nem gondolom, hogy egy másik olajtípus segítene ekkora mértékű olajfogyasztáson. 10w40-es Seleniát adok neki egyébként.
VV62019-09-04 10:53:04 // 154990
Tegyél bele 10w-60-at! ;)
Chris322019-09-02 23:34:13 // 154989
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, mielőtt még túl nagy fába vágnám a fejszém.
A 156-osom (1.8 TS) elég rendesen elkezdte enni az olajat (3-4dl/1000km). Télen tűnt fel hogy elég sok kartergáz távozik a kipufogón keresztül, de nem igazán tűnt füstnek. Melegebb idő beköszöntével ez a jelenség eltűnt, de magasabb fordulatszámú használat utáni motorfékes gurulásnál kéken füstöl, illetve maró szag terjeng az autó körül, ha megállok vele. Hűtővíz nem fogy, szóval ilyen baj nincs. A kartergáz megkerülő csövébe is jut az olajból.
Szóval arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek egy szelepszár szimering csere megoldaná a problémát, vagy mélyebbre kell ásni a dolgokban (hengerfej felújítás stb.)
Köszönöm a válaszokat előre is! ;)
Kócosw2019-09-02 14:52:13 // 154988
főleg olyat aminek nem volt gazdája...
Liquid2019-09-02 10:54:22 // 154987
olasz autót, főleg 15+ éveset nem fog ajánlani mezei szerelő... :)
Cserkó2019-09-02 10:23:33 // 154986
Köszönöm a válaszokat! Ezek szerint,ha oda jutunk, bátran megvehető:) Nem akartam megbántani senkit a betegágy kifejezéssel, sajnálom,ha sikerült. Hol hallottam? Maradjunk annyiban,hogy egyik szerelő sem ajánlotta a típust,akivel beszéltem,többen voltak,több korosztály,sőt volt, aki a Fiatnál volt szervizes. Nyilván azért kértem segítséget,tőletek,akik napi szinten használjátok a vasat, és releváns tapasztalatitok vannak! Köszi még egyszer!
VKG699!!! (4x156+75)2019-09-01 18:10:07 // 154985
+1, ugyanezt gondolom. Kopófogyó azt kész...
Kócosw2019-08-31 21:48:24 // 154984
nekem a 159 volt nagy csalódás, és problémás 10 honapot huzott ki nálam...
Kócosw2019-08-31 21:46:54 // 154983
hát en nem tudom ilyet hol hallottal.lassan 11 év után ott tartok a 156 al hogy fizikailag nem tudom elképzelni hogy elromlik. ingaztam vele oda vissza 1600 km ereket, voltam vele 2500 km es körön.A kocsi csak megy meg megy. Mankyzva van gyári turbóval 300k környékén. Annyit tudok mondani hogy ennél rosszabb autóm sose legyen.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak