Igazából jtdnél mindegy, hogy 83 vagy 87 fok, mert nincs összekötve az olajkörrel, de valóban, 80-as osztás fölé megy picivel jó termosztáttal.
Habár hozzá kell tennem, hogy újjal is lassan melegszik, ez egy ilyen szakma sajnos.
A 75 bezzeg pikk pakk bemelegszik :-))))
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-05 19:44:05 // 155929
berobbantam2023-02-05 05:18:34 // 155928
Igazad van tényleg 80 fok.Ettöl függetlenül felette van az üzemi hőfok valamennyivel.Énkb 5 éve cseréltem.Azóta a 80 és 90 közt volt a mutató ha egyszer bemelegedett.Most érik megint a csere.Borzasztó lassan melegszik,és nagy melegben dugóban volt hogy 110 fokig is felment.Előtte sose láttam ott a mutatót.
Liquid2023-02-04 22:09:18 // 155927
akkor ismét tanultam valamit :)
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 20:57:13 // 155926
A TS-nek azért jóval több a veszteséghője, plusz másmilyen termosztát is van hozzá, ott jobban meg is éri a 88-as a víz-olaj hőcserélő sajátosságai miatt.
Jtdnél ennek nincs annyi jelentősége.
Jtdnél ennek nincs annyi jelentősége.
Liquid2023-02-04 20:49:26 // 155925
Én csak a TS-ről tudok érdemben nyilatkozni :) Ezek szerint én pont egy termosztátilag jó időszakban birtokoltam az autót, mert semmi gondom nem volt vele. Sőt igazából egyedil a 159 TBI-n kellett cserélnem.
Mozog a mutató az tuti. Melegben araszoláskor, illetve pályán klímázva kergetéskor simán felment 100 fölé. Valahol ott kapcsolt a 2. fokozat.
Mozog a mutató az tuti. Melegben araszoláskor, illetve pályán klímázva kergetéskor simán felment 100 fölé. Valahol ott kapcsolt a 2. fokozat.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 19:31:29 // 155924
Semennyire sincs odaszegezve, fűtéssel alapjáraton gurulva dombról lefelé bőven hajlamos lekókadni -5 fok alatt.
Kb 5-6 évet bír egy új termosztát, többet nem kell tőle várni.
Kb 5-6 évet bír egy új termosztát, többet nem kell tőle várni.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 19:29:45 // 155923
Tsnél esetleg, a jtdnél nem.
A köztes osztás továbbra is 80 fok, afelett egy picivel áll új Behr termosztáttal.
A köztes osztás továbbra is 80 fok, afelett egy picivel áll új Behr termosztáttal.
Liquid2023-02-04 18:39:26 // 155922
ebben még rendes óra van, vagyis nincs úgy odaszegezve az üzemi hűfokra mint az újabbaknál
Liquid2023-02-04 18:38:34 // 155921
Inkább 90 körül kéne lennie szerintem (és emlékeim szerint), ha fixen 50-90 között van és nem megy fel 90-ig, az tipikusan termosztát probléma.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 17:52:16 // 155920
Sosem volt 70 fok. Az 80.
Olvasd ki messel esetleg, és akkor nem veszel feleslegesen kéthavonta termosztátot.
Ez már konkrétan mémesedett is... :DDD
Olvasd ki messel esetleg, és akkor nem veszel feleslegesen kéthavonta termosztátot.
Ez már konkrétan mémesedett is... :DDD
berobbantam2023-02-04 17:42:16 // 155919
Az az állás a 70 fok.Az üzemi 87 fok.Nekem egy mutatónyival van 90 alatt.Termosztát van 83 és 87 fokos.Elvileg a 87 fokos kell bele.De a hőgombát is érdemes megnézni.Van 2 és 3 vezetékes..És nem mindíg jót hoz alvázszám alapján sem.
VKG699!!! (4x156+75)2023-02-04 14:19:50 // 155918
Az az állás az üzemi hőfok.
sanyalfa 1562023-02-04 10:58:59 // 155917
Sziasztok!
156 1.9 JTD 16v termosztátról mit lehet tudni?Melyiket érdemes megvenni?Árban elég nagy a szórás VERNET húszezerért vagy MAHLE-BEHR hatvanért mondjuk ez az utóbbi szerintem túlzás elég húzós.Az 50 és a 90közötti vonalra áll be a hőfokmérő mutatója,ha meg maxra tolom a fűtést akkor képes mégjobban visszahűlni.Ezért akarom cserélni csak hát nem tudom melyiket érdemes venni!A válaszokat előre is köszönöm!Szép napot mindenkinek!
156 1.9 JTD 16v termosztátról mit lehet tudni?Melyiket érdemes megvenni?Árban elég nagy a szórás VERNET húszezerért vagy MAHLE-BEHR hatvanért mondjuk ez az utóbbi szerintem túlzás elég húzós.Az 50 és a 90közötti vonalra áll be a hőfokmérő mutatója,ha meg maxra tolom a fűtést akkor képes mégjobban visszahűlni.Ezért akarom cserélni csak hát nem tudom melyiket érdemes venni!A válaszokat előre is köszönöm!Szép napot mindenkinek!
Buksi2023-02-01 09:22:09 // 155916
Sziasztok!
Cserélt már valaki FL 156-on fűtés állító motort? Mennyire szopó? Gondolom ki kell szedni az egész műszerfalat!?
Előre is köszi a segítséget! :-)
Cserélt már valaki FL 156-on fűtés állító motort? Mennyire szopó? Gondolom ki kell szedni az egész műszerfalat!?
Előre is köszi a segítséget! :-)
pdudas2023-01-15 12:39:06 // 155915
Elso ember elvitte.
Lehet olcson adtam 5öö Euroert.
Lehet olcson adtam 5öö Euroert.
pdudas2023-01-14 16:00:15 // 155914
[Sziasztok!
Ha valakit erdekel, akkor van egy 2003.09 havi 2.0 JTS SW autom ezust szurke szinben.
Mar masfel eve all (uj auto miatt), ma elvittem lemosni, minden mukodik - persze az akkubol ujat tettem bele. Mielott leraktam, szelvedo, kuplung, vezerles csere tortent.
A szokasos alfa dolgok, 1000km alatt fel liter olajat elcsipeget - 400g/1000km a gyari adat, szoval ez kb annyi - amugy megy, klima mukodik, fekez, motor jol huz (166 loeros verzio), a kozepso kijelzo a ho hatasara olvashatatlanna valik.
Fekete bor belso (nem szakadt, nem kiult), Bose rendszer melynyomoval, gyarilag sotetitett a B oszloptol hatra. Csomagter rolo, kutyaracs (kihuzhato halo), manko kerek.
Futomuve rendben van, elso lengokarok Lemforderrre voltak cserelve - szoval nem kopog.
Van egy kis serules a jobb hatso lampanal (foton latszik).
Szloveniaban, tenger mellett elek, szoval nem jellemzo a rozsda.
Marciusig van rajta muszaki, utana megy a daraloba (szo szerint) (vagy ponyva ala es lekerul rola a rendszam) , mert nem eri meg tartogatni es fizetni a regisztaciot es a biztositast. (csaladban van 2 uj auto).
Szerettem, de nincs ra idom, hogy vezessem.
Irjatok emailt, ha valakit erdekel: peter.pdudas@gmail.com






Ha valakit erdekel, akkor van egy 2003.09 havi 2.0 JTS SW autom ezust szurke szinben.
Mar masfel eve all (uj auto miatt), ma elvittem lemosni, minden mukodik - persze az akkubol ujat tettem bele. Mielott leraktam, szelvedo, kuplung, vezerles csere tortent.
A szokasos alfa dolgok, 1000km alatt fel liter olajat elcsipeget - 400g/1000km a gyari adat, szoval ez kb annyi - amugy megy, klima mukodik, fekez, motor jol huz (166 loeros verzio), a kozepso kijelzo a ho hatasara olvashatatlanna valik.
Fekete bor belso (nem szakadt, nem kiult), Bose rendszer melynyomoval, gyarilag sotetitett a B oszloptol hatra. Csomagter rolo, kutyaracs (kihuzhato halo), manko kerek.
Futomuve rendben van, elso lengokarok Lemforderrre voltak cserelve - szoval nem kopog.
Van egy kis serules a jobb hatso lampanal (foton latszik).
Szloveniaban, tenger mellett elek, szoval nem jellemzo a rozsda.
Marciusig van rajta muszaki, utana megy a daraloba (szo szerint) (vagy ponyva ala es lekerul rola a rendszam) , mert nem eri meg tartogatni es fizetni a regisztaciot es a biztositast. (csaladban van 2 uj auto).
Szerettem, de nincs ra idom, hogy vezessem.
Irjatok emailt, ha valakit erdekel: peter.pdudas@gmail.com






kékalfa 1562022-12-23 16:16:15 // 155913
Köszönöm!!!
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!!
Kellemes Ünnepeket mindenkinek!!
Piritu - 1.000.0002022-12-23 13:00:18 // 155912
Izé Csontdaráló
Piritu - 1.000.0002022-12-23 12:59:56 // 155911
A facén Scontdaráló Cartárs hirdetett ilyesmit, 3d-s nyomtatottat. Keresd meg ott!
kékalfa 1562022-12-23 11:34:47 // 155910
Public Enemy2022-12-15 08:34:49 // 155909
Rizzo2022-12-10 12:15:28 // 155908
Rizzo2022-12-10 12:12:41 // 155907
Alfa 156 magyar nyelvű használati útmutató.
https://drive.google.com/file/d/1kARLYaPk3EbBclj-NKf9trsRA08a5X4P/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1kARLYaPk3EbBclj-NKf9trsRA08a5X4P/view?usp=sharing
Shadin2022-10-29 10:56:27 // 155906
Sziasztok!
Ha esetleg keres valaki a már nem fellelhető 60674363 cikkszámú jobb első motortartó bak helyett alternatívát 2.0 TS/JTS-hez az ezt a 7778602 cikkszámon keresse.
Üdv
S
Album
Ha esetleg keres valaki a már nem fellelhető 60674363 cikkszámú jobb első motortartó bak helyett alternatívát 2.0 TS/JTS-hez az ezt a 7778602 cikkszámon keresse.
Üdv
S
Album
Kazes☻2022-10-24 11:29:23 // 155905
ystuc2022-10-23 17:53:02 // 155904
Fiatalklatrészeket felhívom holnap, de a weboldalon hiányt írnak.
Kócosw2022-10-22 21:33:59 // 155903
Fiatalkatreszek.hu vagy Trencsikeket kerdezted?
ystuc2022-10-22 18:34:09 // 155902
Van ötletetek, hogy honnan tudnék 156 SW-re az antenna alá gumitömítést szerezni?
AlfaDavid2022-09-25 15:51:37 // 155901
Kazes☻2022-08-18 20:17:55 // 155900
A régi dízelemnél 92°C- nál kapcsolt a második fokozat... lehet, hogy ezeknél az újabbaknál is és az simán lehet a műszeren százas jelölés... és mivel nem megy tovább és nem forr fel a motorod, nyilván minden rendben működik... Szvsz! 😀
berobbantam2022-08-18 18:12:17 // 155899
3 szemmel lestem az órát😀Mondjuk sokmindent nem lehet csinálni ilyen helyzetben.Félreállok.Ha leállítom nem hűti magát ha járatom ugyanúgy melegszik.
Kazes☻2022-08-18 18:00:17 // 155898
Szvsz ha nem ment följebb és még a klíma is ment, akkor jó... teszi a dolgát. Ha följebb ment volna, az lenne csak a baj. 😀
berobbantam2022-08-18 17:41:40 // 155897
Sziasztok.
Az alany 2005-ös 1.9 jtd 8v.Jól tudom,hogy a hőfokmérő órán a 90 és 130 fok közti vonal az 100 fok?Másik kérdésem,hogy normális-e így ebben a 40 fokban,hogy pályán dugóba jó fél óra tötymörgés után itt állt a mutató.Klíma perszem ment.Utána mikor megindultunk visszament rendesen 90 fokra.A venti lassú fokozata biztos megy.A gyorsat nem tudom ezért kérdem.
Az alany 2005-ös 1.9 jtd 8v.Jól tudom,hogy a hőfokmérő órán a 90 és 130 fok közti vonal az 100 fok?Másik kérdésem,hogy normális-e így ebben a 40 fokban,hogy pályán dugóba jó fél óra tötymörgés után itt állt a mutató.Klíma perszem ment.Utána mikor megindultunk visszament rendesen 90 fokra.A venti lassú fokozata biztos megy.A gyorsat nem tudom ezért kérdem.
sty2022-08-16 10:00:11 // 155896
Abarai2022-08-14 16:23:23 // 155895
De rohadt jó színe van! Gratula!
Attika012022-08-06 14:39:19 // 155894
Kazes☻2022-08-06 10:20:47 // 155893
Grat és sok boldog kilométert vele! 😃🍀
gradvolttomi2022-08-06 07:43:40 // 155892
gradvolttomi2022-08-01 11:56:44 // 155891
Sziasztok,
2.4 JTD 150 LE napi 2x 30 km munkába járáshoz mennyire vállalható? Megbízhatóság, fogyasztás, fenntartás témakörben szívesen fogadnék tapasztalatokat. Esetleges vásárlás esetén mire kell figyelni? (Ezekre is jellemző a hengerfej probléma pl?)
A kérdésem oka a 145-146 topikban...
2.4 JTD 150 LE napi 2x 30 km munkába járáshoz mennyire vállalható? Megbízhatóság, fogyasztás, fenntartás témakörben szívesen fogadnék tapasztalatokat. Esetleges vásárlás esetén mire kell figyelni? (Ezekre is jellemző a hengerfej probléma pl?)
A kérdésem oka a 145-146 topikban...
VKG699!!! (4x156+75)2022-06-27 18:13:06 // 155890
Faterom 8V jtdjében 650 ezer km van, motorbontás nélkül :)
AngeloDivina2022-06-27 17:53:45 // 155889
Sziasztok! Úgy tűnik, hogy a héten újra Alfa tulaj leszek egy 156-os 1.9JTD 115Le-s autót veszek. Az alja makulátlan (Olaszországból származik és itthon is garázsban tartották.), viszont ez lesz az első dieselem (Két benzines mellé jön, egy 1.4 szívó Tipo és 1.6 szívó Focus mellé.). Tudtok segíteni abban, honnan tudok egy kis tudást magamba szívni erről a motorról és a 156 FL Sedanról? Köszönöm!


roli1562022-05-02 21:08:56 // 155888
Köszi! Bölcső megbontása nélkül tényleg esélytelen úgy látom én is.
Alfa156-V6-4x42022-05-02 09:08:10 // 155887
Baromi szűk a hely. Én úgy vettem ki, hogy lejjebb engedtem a bölcsőt hosszú csavarokon.
roli1562022-05-01 22:32:49 // 155886
Sziasztok ! Rég jártam ere... :)
Tanácsot szeretnék kérni.
156 nál a kormánymű kivételéhez mindenképpen le kell venni a bölcsőt ? Vagy ki lehet operálni anélkül is ?
Tanácsot szeretnék kérni.
156 nál a kormánymű kivételéhez mindenképpen le kell venni a bölcsőt ? Vagy ki lehet operálni anélkül is ?
Alfa156-V6-4x42022-05-01 12:05:18 // 155885
A felsorolt anyagok(nem reklám), ismerem, és bizonyítottak. Persze lehet más márka is ugyanolyan jó.
A hegesztés ha a mester vállalja legyen folyamatos élben illesztett, ha nem megoldható a hagyományos ponthegesztett verzió is megteszi.
Epoxi két komponensű alapozó.
Lesonal két komponensű autófesték.
Würth kaucsukbázisú átfesthető kőfelverődés- és alvázvédő
Würth k+d ragasztó és tömítő.
Nitro higító
A felületeket lehetőleg minél fémtisztábbra drótkorongozni, majd nitroval lemosni teljesen zsír, bitumen és egyéb szennyeződés mentesre. Alapozás epoxi alapozóval, majd egy réteg lesonal, utána az éleket, sarkokat a ponthegesztett foltok széleit k+d ragasztóval kihúzni, a sima festett felületeket alvázvédővel lefújni, végül egy második réteg lesonal.
Az üregeket, küszöb, nyúlványok, stb.... melegített lánckenőolajjal kifújni.
Ugyanis az üregben képződött rozsdát, illetve hegesztéskor leégő horganyt lehetetlen házilag kitisztítani, viszont az olaj megakadályozza a korróziót legalább egy évig. Utána meglehet ismételni. És örök. :)
A hegesztés ha a mester vállalja legyen folyamatos élben illesztett, ha nem megoldható a hagyományos ponthegesztett verzió is megteszi.
Epoxi két komponensű alapozó.
Lesonal két komponensű autófesték.
Würth kaucsukbázisú átfesthető kőfelverődés- és alvázvédő
Würth k+d ragasztó és tömítő.
Nitro higító
A felületeket lehetőleg minél fémtisztábbra drótkorongozni, majd nitroval lemosni teljesen zsír, bitumen és egyéb szennyeződés mentesre. Alapozás epoxi alapozóval, majd egy réteg lesonal, utána az éleket, sarkokat a ponthegesztett foltok széleit k+d ragasztóval kihúzni, a sima festett felületeket alvázvédővel lefújni, végül egy második réteg lesonal.
Az üregeket, küszöb, nyúlványok, stb.... melegített lánckenőolajjal kifújni.
Ugyanis az üregben képződött rozsdát, illetve hegesztéskor leégő horganyt lehetetlen házilag kitisztítani, viszont az olaj megakadályozza a korróziót legalább egy évig. Utána meglehet ismételni. És örök. :)
AngeloDivina2022-05-01 07:14:46 // 155884
Köszönöm! 😉
Alfa156-V6-4x42022-04-30 23:33:55 // 155883
Ha hosszabb távon szeretnéd megtartani az autót, akkor jobb ha a felületkezelést, festést magad csinálod, ha van rá lehetőséged.
Az általános "műszakira lefújjuk a legolcsóbb bitumenes rücsivel", az csak látszat megoldás. Ha érdekel elmondom, mi az, ami kell ahhoz, hogy tartós legyen. A mappámban meg is nézheted, van pár kép.
Az általános "műszakira lefújjuk a legolcsóbb bitumenes rücsivel", az csak látszat megoldás. Ha érdekel elmondom, mi az, ami kell ahhoz, hogy tartós legyen. A mappámban meg is nézheted, van pár kép.
Liquid2022-04-30 22:44:17 // 155882
Ha leszeded az alvázvédőt lesz ott még több is. Ha a műszakira nem is, de amennyiben szeretnéd értelmesen karbantartva használni az autót, akkor csináltasd meg rendesen. Minél hamarabb annál olcsóbb :)
AngeloDivina2022-04-30 20:14:00 // 155881
AngeloDivina2022-04-25 11:42:54 // 155880
Köszönöm! 😉