Fórum >> Típusok >> 156

Mactavish7912020-01-25 00:14:19 // 155123
Sziasztok!

Gyári, alap hangrendszeres, FL belsős a kocsim, és most van lehetőségem nagyon olcsón venni 4 db Bose hangszórót (csak a hangszórókat, tehát mélyládát, erősítőt, kábelköteget nem) egy crosswagonból. (Tudom, hogy nagyon sokan nagyon gyengének tartják a Bose rendszert, és hogy vannak sokkal jobb hangszórók a piacon, de most nem erre szeretnék kilyukadni. :) )

A kérdésem az lenne, hogy lehetséges-e az, hogy csak simán kiveszem a gyári hangszórókat és a helyére berakom, becsatlakoztatom a Bose hangszórókat és működni fog rendesen (mélyláda, erősítő, kábelezés nélkül, gyári fejegységgel)? Vagy ez ennél komplikáltabb művelet? Mert, ha igen, akkor nem foglalkozok vele.

Előre is köszi a segítséget!
Dante2020-01-21 12:57:39 // 155122
Igen. Konkrétan most max fűtésre állítottuk azzal a trükkel, hogy mikor gyújtás ráadás után játszik a hőfokot szabályzó motorral, akkor megfelelő pillanatban lehúztuk róla a csatit. Azóta masszívan fűt. Csak épp non-stop :)

Mivel Olaszország melegebb éghajlatáról származik az autó, szerintem Pierro (az előző tulaj) úgy 2000 környékén beállította leghidegebbre és ablakra, és 20 évig így használta...
VV62020-01-21 12:02:01 // 155121
Volt ilyen mitsubishin. Ott csak be voltak ragadva a terelőlapok a sok állástól meg kosztól. Szerintem nem tudod elkerülni a kiszedését.
Egyébként VALAHOL azért jön meleg levegő? Szóval nem lehet, hogy egyszerűen csak MELEGET nem csinál?
Dante2020-01-21 09:06:22 // 155120
Sziasztok!

Szeretnék kis segítséget kérni FL előtti 156os fűtés gondok miatt.

Röviden leírva a problémát nincs fűtés :)
Bővebben: ventilátor megy minden fokozaton szépen (auto fokozatot is szépen szabályozza), külső belső levegőkeringetés kapcsolója is mozgatja a kis ajtót a pollenszűrő alatt ahogy kell. Azonban bármerre tekerem a hőfokot illetve hogy hova fújjon, konstans hideget fúj ablakra.
Próbáltam vezérlőt cserélni, 2 is bekerült próba képpen, mindegyikkel ugyanez van. Szóval azt kizárnám.
Légzsák fedelet levettem, és azon keresztül szépen lehet látni a két motort. Gyújtás ráadásra a fűtés szabályzó motor teljesen eltekeri magát max fűtésre, majd vissza hidegre. Azonban utána mint korábban is írtam hiába tekergetem a hőfok szabályzót, meg sem moccan (kis csavarhúzós rásegítéssel sem)
A másik motor pedig ami az irányt állítaná az semmikor semerre nem mozdul.

Van valakinek ötlete mi lehet a hiba? Mindkét motor kuka lehet?

Köszönöm!
Marklar1552020-01-05 00:27:42 // 155119
Nem tudom. :O
VKG699!!! (4x156+75)2019-12-30 21:49:13 // 155117
Várpalotán jár vonat ;)
Levee156SW2019-12-30 18:55:06 // 155116
Nem ugy van,hogy az elsok nem felujithatok?
Vagy csak a sima 156-nal?
IpBarát2019-12-30 17:17:52 // 155115
Olyan kellene, hogy vonattal vagy busszal viszalyussak amíg a szerelőnél van az autó.
IpBarát2019-12-30 17:16:05 // 155114
Bővebben? Jólehet
Liquid2019-12-30 12:50:20 // 155113
Várpalota?
Marklar1552019-12-30 12:09:30 // 155112
Zsámbék.?
Marklar1552019-12-30 12:08:30 // 155111
Don Pepe nem kis pizzazó. :P
Ha lenne nem is kérdezném. ;)
IpBarát2019-12-29 19:29:30 // 155110
Sziasztok! Tatabánya,tata környékén keresek kifejezetten Alfás szerelőt. Olaj, szürők cseréjén kívűl,aki ért turbócseréhez, esetleg imádja az Alfákat s nem vagyonokat kér el miközben köpködi az autót, mert nem mercédesz vagy audi vagy opel, stb.
Továbbá karosszériást is, aki lelkiismeretesen dolgozik, kultúrált áron.
Előre is köszönök minden információt.
Alfás társatok.
Kazes☻2019-12-29 17:57:46 // 155109
Meg van még ott hátul az a jó kis pizzázó?! ;)


Petiéknek nincs?! :-o
Marklar1552019-12-29 17:33:47 // 155108
Van valakinek eladó felújítandó első gátlói 156 Q4 hez?
mizooo2019-12-20 20:16:01 // 155107
Sajnos ezt most cseréltük, de átnézem újra. :(
berobbantam2019-12-20 18:36:23 // 155105
Valahol nem jó a testelés.Vagy a rendszámtábla világítás
mizooo2019-12-20 16:50:23 // 155104
Szisztok, asszony 156-osánál be-bevillog a kiégett izzó figyelmeztető. Teljesen szétszedtem a hátsó lámpa csatikat, mert össze-vissza világítottak, halványodtak stb. Az összes izzót újra cseréltem, plusz megtisztítottam a csatlakozásokat. Most minden megfelelően világít, de pl. indítás után (ha a világítás rá van rakva) pár mp-ig világít az izzó hibajel, azután elalszik.

Ha a fékpedált nyomom, néha bevillan, néha nem. Indexre is néha bevillan, néha nem, illetve a reflektorra is...... Valakinekek van tapsztalata az üggyel kapcsolatban?
tomi.opl2019-12-18 17:10:43 // 155103
mi lehet a probléma? megyek az autóval és a semmiből kivillan az abs és a légzsák visszajelző, az óracsoport világítása megszünik és elindul a fűtőventilátor. Pár másodpercig csinálja aztán abbahadja, Ha fékpedálra lépek hamarabb is. köszi a válaszokat 🙂
B3WiN2019-12-15 10:24:57 // 155102
Az elemnek semmi köze nincs ahhoz, hogy induljon az autó, csak a közponithoz kell. Nem eshetett ki véletlenül az elemcserekor az immo chip?
Roll19832019-12-14 15:07:12 // 155101
Sziasztok! Valaki járt már úgy, hogy elemcsere után nem indul a kocsi a kulccsal? Ex kocsimról van szó és nem értem a dolgot, mert anno én is cseréltem benne elemet minden gond nélkül. Köszi!
B3WiN2019-12-12 14:44:21 // 155100
Sziasztok!

Már régóta nem működik az ülésfűtésem egyik ülésben sem, így elgondolkodtam egy karbonszállas szett beszerzésén.

A kérdésem az lenne, hogy valaki próbálta már rákötni a gyári kapcsolóra? Mennyire lenne macerás? Nem akkarom elrondítani plusz kapcsolókkal a kocsi belsejét, nekem tökéletesen megfelel a gyári az ülés alatt.
Liquid2019-12-12 10:37:33 // 155099
Ha a hűtőfolyadék alapvetően megfelelő (úgyértem nem híg), akkor egy kis desztvíz bőven elég. Ha ezt többször is meg kell csinálnod, vagy nagyobb mennyiséget kell utántölteni, akkor inkább hűtőfolyadékot adj hozzá.
Levee156SW2019-12-12 10:31:30 // 155098
Udv,
en azzal a -35 fokos keszre keverttel szoktam potolni,ami eleve benne van.

Viszont erdemes megnezni melegen is,mert siman bejarja uzemszeruen a min-max tartomanyt.
Meg persze kideriteni,hogy hova tunik el.
(Nalam klasszik JTS gyujtocso-hiba volt, csere utan meg 1-2* megeredt,aztan ugy tunik sikerult osszekuhedjen.)
VV62019-12-11 18:59:02 // 155097
Annak a negyed deciliternek teljesen mindegy. Ha meg minimum felett van, akkor nem a két érték között van?
AlfaDavid2019-12-11 18:14:29 // 155096
Sziasztok!
Újabb kérdésem lenne a múltkori kerékcsavaros után amin ment az eszmecsere.
Szóval a hűtőfolyadék kicsivel a min. felett van és utána öntenék hogy a két érték között legyen. De nem tudom hogy csak desztillált vizet vagy konkrétan hűtőfolyadékot öntsek?
aranytl2019-12-11 15:18:15 // 155095
Van egy hosszú lefolyó gumicső a motortér sarkában, lehet az dugult el és a víz a fűtőmotor felé talált utat.
Nekem a riasztó kábelkorbács átvezetést nem tömítették, nagy esőben az vezette be a vizet. De az nem a fűtőmotorhoz ment, csak mellé.
Kazes☻2019-12-10 20:03:49 // 155094
Szélvédő?! Volt már olyan!
Peti 812019-12-10 18:14:51 // 155093
Sziasztok!
Van esetleg vkinek infoja arról h mitől ázhat be az anyósülésnél az Alfa? Levélfogó tisztítva lett mindkét oldalon. A fűtőmotorban állt a víz zárlatos lett de kicseréltük. Azóta is ázik és tanácstalanok vagyunk.
Kazes☻2019-12-09 20:44:03 // 155092
A leírás szerint minden kényes kérdés rendezve, csak használni kell. Én is meggusztáltam már, így képről... jónak tűnik. :)
tdemeter2019-12-09 20:39:15 // 155091
Sziasztok!

Egy nagyon jó ismerősöm kacérkodik az Alfa gondolatával.

Ismeri valaki ezt a példányt?


Mit kell tudni a 156/crosswagon párosról? Jó ár ez? Kicsit segítsetek kérlek, mire kellene odafigyelni annak aki 156-ot venne most?

Köszönöm!
Public Enemy2019-12-08 13:10:25 // 155090
Sziasztok!
Mindkét felniszett eladásra került, köszönöm érdeklődéseteket!
Üdv
VKG699!!! (4x156+75)2019-12-07 16:12:51 // 155089
Hidd el, a csonkállványban a menetet hamarabb teszi tönkre egy lelazult kerékcsavaron "lifegő" kerék, mint hogy a csavarnak ártana...
(Tapasztalat sajnos.)
VKG699!!! (4x156+75)2019-12-07 16:10:44 // 155088
63.000 N a szakítószilárdsága 12.9-es csavarnak M12-es menetnél.
Szeretném látni, hogy ennek mikor árt egy kátyú... de hagyjuk a temát szerintem :)
VKG699!!! (4x156+75)2019-12-07 16:04:34 // 155087
Ok.


Nekem a puntómon (de a 155-145-tipo-tempra-delta stb) 2 db pöcök tartja a helyén a kereket amíg lehúzod a csavarokkal.

Ezen pöckök kurvára nem mozdulnak semerre sem és fémből vannak.
Bizonyos felniken csak ez pozicionál, nekem pl a 16-os speedline is így volt fent.

Tehát...? A fiatnál nem értenek hozzá?


Szerintem engedjük el, nyírási erőkről meg ilyenekről beszélsz, miközben a kerékcsavarok a kereskedelmi forgalomban kapható egyik legkeményebb acélból készülnek, amit tehermentesítőnek hívsz az pedig csak központosít.

Az, hogy nem jól nevezed, nem jelenti azt, hogy igazad van:)
Zselé2019-12-07 14:18:53 // 155086
Sziasztok, feleségem 2001-es 156 berlináján beindítás után 2-3 másodpercre egyszerre ég az ABS és a kézifék ikon, majd kialszik. Nekem is volt ilyen anno a 156-osomnál, jól emlékszem, hogy ez az EBD hibáját jelzi? Ha igen, hogy lehet javítani?
Levee156SW2019-12-05 17:57:39 // 155085
A tenyleges elmozdulas mar csak akkor jon, mikor a transzverzalis erok lelazitottak a kerekcsavarokat, es Siofokon atszolnak egy pirosnal a masik autobol, hogy a jobb hatso kereked hamarosan kulon utakon folytatja. :D

Elmeletben persze elofordulhatna az olyan vicces ridegtores is a csillapitatlan nyiro utlegelestol, mint anno a skoda feltengelyeknel, de 5 kerekcsavarra azert a fenti (ami egy kitalalt ismerosommel tortent, ugye) sokkal eletszerubb. :P
Levee156SW2019-12-05 17:30:36 // 155084
Rugalmas tartomanyban marado "elmozdulasokrol" van szo.

Probalj egy szoget egy fem-, majd egy muanyag kalapacsal beutni, es figyeld a kulonbseget. ;)

Vagy mondhatnam peldanak, mikor ugyanaz az utvecsavarozo tok mast tud CR-Mo, mint CR-V fejjel.
B3WiN2019-12-05 17:30:31 // 155083
Ezt már rábízom a szakikra, majd megemlítem nekik ezt is. Köszi a segítséget!
Levee156SW2019-12-05 17:25:57 // 155082
Lehet nagyon magambol indulok ki, de olyan is lehet, hogy a hatso osszetartas nem szimmetrikus, es 4 nyomon megy az auto.

Ettol felrekopas nem lesz, ellenben ha berohadtak az excenteres csavarok, jo kis szoporollerre lehet felkeszulni. :/
B3WiN2019-12-04 16:06:29 // 155081
Köszi akkor bejelentkezem futómű állításra. ESP nélküli model, így szerintem kormányszög érzékelő sincs benne, legalábbis a műszerfalon sincs semmilyen visszajelzőm.
Roll19832019-12-04 16:02:33 // 155080
Nem lehet a kormány rosszul felrakni. Futóművet kell beállíttatnod. A kormányszög érzékelő lámpája nem ég a műszerfalon?
B3WiN2019-12-04 15:44:08 // 155079
Sziasztok!

Fl-es kormánynál előfordulhat, hogy ferdén rakták fel a kormányt (nincs ESP/ASR)? Azt vettem észre, hogy ha egyenesen akarok menni akkor egy kicsit jobbra áll a korány mint kellene neki.

Azért fogalmazódott meg bennem ez a kérdés, mert a gumikon nincs jele semmilyen félre kopásnak, így gondoltam elsőnek ránéznék a kormányra, de ha ott nem lehet a hiba, akkor marad a futómű állítás.
VKG699!!! (4x156+75)2019-12-04 12:02:11 // 155078
Fúhh, újabb erős állítás...
Azért készül műanyagból?

Es akkor mi van ha "elmozdul" a felni a csavaron, de a központosító gyűrű elnyelte az elmozdulást...? És utána? Újra leveszed felrakod a kereket? Milyen gyakran kell ezt? Naponta, hetente, vagy "kátyúnként" számítva?
VKG699!!! (4x156+75)2019-12-04 11:59:52 // 155077
De hát az a neve :D

Nagyon jó, és az olyan felni/autó kombónál mi van, ahol csak 2 pöcök pozicionálja a felnit, mert nincs (!) központosítás ezen felül...?

Ott a 2 pöcök kímél...? Márhogy a 12.9-es csavarokat kell kímélni 2 pöcökkel vagy egy darab műanyaggyűrűvel?

Szerintem nincs igazad.
Liquid2019-12-04 10:47:10 // 155076
Igen nagy baj lenne ha az 5 csavar ellenére el tudna mozdulni a felni az agyon...
És ha tegyük fel el tud mozdulni, akkor mitől megy vissza középre? :)
Levee156SW2019-12-04 10:37:18 // 155075
Ahogy szamoltam, a csavarok meghuzasakor a felni es a tarcsa (agy) kozt olyan 5-6 tonnas nyiroeronek ellenallo szoritas keletkezik. (Nyilvan nagyban fugg a kenoanyag-felahsznalastol,de ugy kb.)

Ez normal uzemben valoban boven eleg, a hazai utakon amugy eleg gyakori utesszeru igenybevetelekkor lenyeges, hogy legyen valami,ami tompitja ill- nagyreszt elnyeli azt,ami ezekbol a csavarokra atadodik.

Pont ezert keszul muanyagbol.
Liquid2019-12-03 13:53:43 // 155074
Teljesen mindegy minek hívjuk, csak addig van jelentősége amíg meg nem húztad a csavarokat. Utána ki is vehetnéd :)
Nem gondolod komolyan hogy az teherviselő elem? :)
Legtöbbször valami műanyagból van, amit nagyobb erővel simán szét lehetne nyomni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak